News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

ovicor

+1, Dracula. Ca bistritean, evident ca ma intereseaza mai mult Clujul, dar astept sa-i vina randul. Nu vreau sa fie nici avantajat, dar nici dejavantajat. Ca s-o spun pe-aia dreapta, problema nu e de trafic, ci de faptul ca toti s-au inghesuit la "Strada Principala", astfel incat circuli aproape numai in localitati. Si daca incerci sa circuli cu mai putin de 80km/h in localitati, se urca tirul din spate pe tine. Abia imi permit sa cobor sub 80km/h la treceri de pietoni.

dr4qul4

Asta e boala romanului. Neaparat "casa la asfalt". E o reminiscenta din timpurile cand drumul principal era de obicei pietruit, iar restul ulitelor erau pline de noroi la fiecare ploaie. Cine avea casa  "la asfalt' era privilegiat.
Acum, multi primari au asfaltat aproape toate ulitele si cei care stau la drumul principal se plang ca li se darama casele de la traficul greu.
Eu nu am o problema cu faptul ca se fac drumuri intr-o regiune sau alta.  In schimb sunt realist. NU sunt resurse pentru toate visele. Si uite asa, in loc sa facem ce arde, ajungem sa nu facem nimic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

andrey_rsu

Situația hilara este ca mulți își fac acum case la ieșirea din Cluj spre Dej pe lângă actuala centură, unde momentan sunt destule locurile cu acces direct în centura.
Dar aceasta centura va face parte din viitoare centura metropolitana și atunci sa vedeți distracție, accesul pe Metropolitana va fi doar prin nodurile prevazute, nicidecum cum este acum.
Toți cei care acum au sau își fac case în zona pentru simplul fapt ca au acces ușor la drumul principal vor fi în situația exact opusa, nu le va fi ușor deloc, vom vedea ce va fi în următorii ani.

dragos76

Eu nu prea cred că poți să îți faci casă cum ai tu chef, doar că ai teren lângă un DN. Mai ales ce zici tu în zona centurii actuale, care mă gândesc că e cam extravilan.

andrey_rsu

Doar sa treci prin zona și te convingi, după Omv s-a umplut de case și duplexuri, momentan au acces rapid la centura prin mai multe puncte, după modernizare însă va fi alta poveste. Probabil vor fi nevoiți sa facă drumurile secundare asa cum trebuie, nu cum sunt acum, doar pietruite.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 29, 2021, 05:00:32 PM
Neaparat "casa la asfalt". E o reminiscenta din timpurile cand drumul principal era de obicei pietruit, iar restul ulitelor erau pline de noroi la fiecare ploaie. Cine avea casa  "la asfalt' era privilegiat. Acum, multi primari au asfaltat aproape toate ulitele si cei care stau la drumul principal se plang ca li se darama casele de la traficul greu.

+1

(Este echivalentul seriei "aeroporturi care exista de 70-80 de ani nu ne lasa sa dormim pe noi, care ne-am construit casa in axul pistei in urma cu 10-15 ani... Wow! Nu ne asteptam sa zboare avioane cand dormim! (sau cand bem bere, sau ne uitam la TV, sau facem sex, sau etc"... )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

caveman

@dragos76 Ce spui tu e corect si valabil in societati unde exista cetateni cu respect pentru legi sau unde autoritatile aplica sanctiuni usturatoare. Cel putin in judetul Cluj faptul ca un teren este extravilan, n-are utilitati sau nici macar drum de access cu servitute nu inseamna mai nimic, astea sunt doar niste detalii minore sau cerinte "optionale" la fel ca autorizatia de constructie sau studiu geo.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

StefanCelMare

Aș adăuga la priorități pe lângă Apahida Jucu și centura Dej. Tot traficul din 3 direcții (Maramureș/Nord, Moldova/Bistrița și Cluj/sud) ia Dejul la rost într-o intersecție in T și un giratoriu dubios (la nord).

qionescu1

@dr4qul4

Cu caprele era altul pe aici, unul care o dadea cu generalitati... Nici vorba de asa ceva si asta arata ca nu vrei sa intelegi ca eu tocmai de asta vorbesc de prioritizare in urma unor criterii clare. Si studiile de fezabilitate intra aici iar argumentul ca daca ai SF nu inseamna ca se va si construi drumul nu e corect. Reamintesc ca nici la SF nu ne calificam desi datele CESTRIN sunt foarte clare... NO. 1! Si daca vom avea finantare, in buna traditie romaneasca a neplanificarii, ce drum crezi ca se va bugeta? Unul cu SF sau unul fara SF? Ca banii trebuie cheltuiti...

Argumentul ca Targoviste e resedinta de judet fata de oraselul Dej iarasi e in afara problemei. Asa cum a aratat si TibiV DX4 + BN e culoar spre Moldova deci mult mai important, leaga regiuni de aici si traficul asta foarte mare.

Legat de conexiuni DX4 + extensia spre BN e o solutie mult mai buna decat A8. De la Cluj la Pascani pe DX4 sunt aprox. 345 km cu vreo 40-50 mai putin decat A3-A8, Cluj-Tg mures, Sovata Ditrau etc. Deci avantajele ar fi :
- un traseu cu 40-50 de km mai scurt
- un culoar natural mult mai accesibil si implicit costuri si termen de executie mai bun
- leaga mult mai multe orase la autostrada: Falticeni, Gura Humorului, Campulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Bistrita, Beclean
- aduce autostrada mult mai aproape de cele mai mari orase din nordul Moldovei: Suceava si Botosani
- capteaza mult mai bine traficul din jumatatea nordica a Moldoveni pentru cea sudica impunandu-se legatura Brasov-Bacau
Ce face A8?
- traverseaza cel mai lat lant muntos aprox 100 de km prin cel mai dificil loc posibil evident cu costurile si timpul ncesar pt executie
- leaga pe traseu orasele Sovata si Ditrau la autostrada (comune de fapt)
- traverseaza una dintre cele mai importante si frumoase rezervatii naturale
- investitia poate epuiza cel putin un buget de autostrazi intr-un exercitiu financiar UE (adica sa nu mai ramana bani EU pt alte drumuri)
Cu alte cuvinte ne angajam exact acolo unde e mai greu, mai scump si cu mai putine rezultate.

Apropo date MZA gasesti mai in spate inclusiv posibila harta cu viitorul DX4 care ar fi pe valea Somesului nu pe dealuri. La 45 de km de Cluj pe VO Gherla ai o MZA de 11k... acum 6 ani. De circulat nu mai iti zic cum se circula...  Legat de case, relax sunt o gramada fara autorizatie ma refer la astea noi construite recent. Statul nu exista in domeniu asta...

Asadar nu vreau sa moara capra vecinului "argumentul" asta e hilar (adica se baga unul in fata si se supara pe cei de la coada ca striga si ca ce au cu el) nu vreau autostrada prin fata casei, ci vreau niste politici bazate pe realitate si importanta iar DX4 are toate fundamentele si cifrele pt prioritate. Daca nici  dupa ultima modalitate de calculare a punctajelor DX urilor ce se vor construi nu se realizeaza ca arbitrariul joaca un rol important in asa zisa prioritizare, schimband din pix punctajele, atunci e grav. Si e si mai grav pentru cei cu pretentii.


ciprebbe

DIRECŢIA REGIONALĂ DE DRUMURI ŞI PODURI CLUJ anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul "CONSTRUIRE DRUM EXPRES PENTRU REALIZAREA CONEXIUNII DINTRE AUTOSTRADA A3 9 ZONA TURDA) ŞI DRUM NAŢIONAL DN1 (ZONA TURENI)" în comuna Tureni, sat Tureni, nr. F.N., jud. Cluj.

Informaţiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Cluj, Calea Dorobanţilor nr. 99, în zilele de: luni-joi între orele 09:00-14:00 şi vineri între orele 9:00-12:00 şi la sediul DIRECŢIA REGIONALĂ DE DRUMURI ŞI PODURI CLUJ din municipiul Cluj-Napoca, strada Decebal, nr. 128, judeţul Cluj.

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Cluj în zilele de luni-joi între orele 09:00-14:00 şi vineri între orele 9:00-13:00.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qionescu1

Pe topicul DX discutii diverse aflam ca cel mai avansat viitor DX este Focsani-Braila cu o MZA de 6-9 K auto. Nu acum... in 2030. Numa zic.

alin2pas

Nu se poate ca la fotbal? Îl transferăm pe Bolojan la Cluj și se vor scurta termenele și pentru DX Turda - Dej. Focșani - Brăila nu are acum un trafic deosebit de mare, dar după finalizarea podului peste Dunăre are șanse să devină principala legătură dintre Moldova și portul Constanța (sau litoral). În prezent sunt probabil mulți care preferă să meargă pe traseul Focșani - Buzău - Slobozia - Drajna - A2.

dumghen

Salutare,

Ceva noutati pe aici? Boc se lauda in campanie ca pana la sf de 2021 e gata cu tot cu executie bucata dintre Tureni si A3  :lol:
Cred ca nisi SF nu a fost finalizat pt acest segment.

Multumesc

calino

O data pornit procesul nu mai tine de Boc, el o fi facut probabil lobby sa se demareze odata lucrarile dar mai departe tine de CNAIR, mediu si altii.
Boc s-o fi laudat ca face partidul din care face el parte sau coalitia de partide iar se pare ca tu ai inteles gresit ca face el ca primar. DX-ul de care pomenesti nu trece prin Cluj-Napoca si nu e nici datoria lui Boc fie gata nici vina lui daca nu-i da gata.

dumghen

Salutare,

Evident, a facut lobby si propaganda mare electorala pe marginea subiectului chiar daca nu tine de el, sunt constient.
Totusi, care e soarta acelui segment atat de important pentru Cluj-Napoca si Turda?

Multumesc,