Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Poti sa ii spui DX31 celui care pleaca din A3, DX41 celui de pe litoral care pleaca din A4, etc.

dr4qul4

Nu ar fi mai bine sa-i spunem DX10?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexmocian

Sunt de acord cu ideea, insa nu stiu daca se mai poate schimba numerotarea dar eu nu as pune A13 de exmplu. Asta este cu ghinion si sugerez ca tot ce are 13 sa fie re-numerotat ex. Autostrazi, DX, DN, DJ, CFR, Aeroport, Etaje, etc. Cheers

hvm

^
Eu consider ca 13 e numar norocos. :)

Cel mai bine a fost cand am stat in apartamentele cu numarul 13 de cand am terminat facultatea (am stat in 2 in chirie si acu tot 13 am numarul la cel pe care mi l-am cumparat).

Daca o iau cu inceputul numarul la casa in timpul lui Ceasca era 13, nr de telefon tot 13 (pentru cei care isi mai amintesc de telefoanele cu centrala manuala  8) ).

Mai departe, in generala am fost al 13-lea in catalog si tot atunci taica-miu si-a luat masina (prin 93) si la inmatriculare i-a dat la intamplare (pe vremea aia nu existau nr preferentiale decat daca era cineva cu functie)  numarul 13 SV 2639 (nu cred ca o sa il uit niciodata). Si acum imi amintesc cand a pus numarul pe masina a spus: Ce noroc, n-ai cum sa uiti numarul asta. E acelasi cu numarul de la casa. :D Si acu mai am tablita la tara). E singura masina n-a fost lovita niciodata. Un ARO 320D. Pentru cei care isi amintesc a trecut pe 0 in bord de 4 ori. Ultima data tin minte ca avea in bord 33.000 si ceva si l-a lasat motorul. Avea doar 5 cifre la kilometraj. In 11 ani a facut 433000 km.

Ce sa spun numar norocos pentru mine.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

danpandrea

Ideal ar fi ca A-urile și DX-urile să fie numerotate conform DN-urilor pe care le dublează, preferabil pe cele care nu includ și litere.

Având în vedere că noul DX va dubla DN1C, aș evita să avem un DX1C și l-aș denumi în DX17, în continuarea A17 (Suceava - Satu Mare). Luați de aici cea mai idealistă hartă:


alexmocian

Eu am sugerat asta pentru ca si in alte tari numarul 13 este ignorat, cauza este mai mult Biblica decat norocul fiecaruia  "al 13 lea a tradat" . Cheers

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

@hvm,

in toata studentia mea, de cate ori am tras "biletul 13" la oral, garantat am luat 10 la examen...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

#744
@Alexmocian, nu-i asa: nevasta-mea e nascuta pe 13, iar D-zeu i-a dat un sot minunat!Ce-i drept, cand am cunoscut-o locuiam la ap. 13!

hvm

@Danpandrea

culoarea numerelor putea fi facut un verde mai inchis sa nu iti omoare ochii, in rest deacord cu harta si numerele. Ar fi de bun simt sa pui DX4 in continuarea la A4 si nu in celalalt capat de tara...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

qionescu1

#746
@hvm
Cu siguranta podul de la Braila va aduce mai mult trafic pe acele viitoare DXuri, cat nu stim dar exista loc de crestere bineinteles. Chiar daca se va dubla traficul pe acele rute abia va ajunge volumul de trafic pe Cluj-Dej. Apoi zona Clujului atrage cel mai mult trafic in zona.
Poate fi si o problema politica asa cum zici tu dar subestimezi incompetenta administratiei romanesti. Segmentul Tureni-A3 care ar ocoli Turda se tot pregateste de 10 ani... Si la Turda, din cate stiu, am avut primar PSD iar cand nu era PSDul la guvernare erau ceilalti.

@Stefan cel Mare 
Ba trebuie sa comparam totul pt ca nu poate exista prioritizare fara comparatie.
Da, exista o componenta strategica in zona de care spui iar in guvernarea Orban, in ultimul document cu privire la infrastructura s-a gasit o formula de calcul pentru prioritizarea proiectelor. Componenta strategica avea 25% din punctaj parca. Se poate deci dar evident momentan doar pe hartie.

Legat de dezvoltarea unor zone economice in care te refereai la Moldova probabil, da de acord asa este dar nu trebui  sa iti faci iluzii ca nordul tarii ar fi foarte bogat, a se vedea zona Bistrita unde tot pe acolo suntem.

2+1 pe Cluj-Dej... Am mai ridicat si eu problema pe forum aici dar segmentul asta trece 80% prin localitati, cu destule intersectii si buzunare de stocaj ( a se vedea Iclod de ex) deci nu cred ca ar fi posibila sau potrivita solutia (poate intre Iclod si Gherla sau Jucu-Fundatura - zone scurte de altfel). Nu in ultimul rand un 2+1 nu ar face decat sa reduca din capacitatea drumului ceea ce la volumul de trafic de pe acest tronson ar fi total nepotrivit.

Ceea ce spui tu de etapele de realizare a DX4 este de foarte mult bun simt si eu cred ca reprezinta minimul pentru zona asta. Nu sunt absurd este evident ca trebuie sa intervenim acolo unde arde dar ceea ce face acum ministerul arata ca nu exista preocupare pt asa ceva. Nici macar la minimul de care vorbesti tu nu-l putem avea pentru ca nici la studiul de fezabilitate nu ne incadram anul asta si eu consider asta revoltator.

teoneo

@hvm: ce tare! cred că ai remarcat ce număr de mașină interesant aveai, legat întrutot de 13:  13 SV 2639
1x13=13
2x13=26
3x13=39
Cum să-l uiți?!
Da. Cum eu sunt legat mai mult de 12, așa și o soră de-a mea e legată de 13.


Având în vedere că naște dispute, numărul 13 poate fi alocat unui drum cu trafic redus (DN13 e cu trafic cam mare, totuși). DN13 e un drum cu multe forme de relief între Târgu-Mureș și Brașov. N-au prea fost inspirați cu el. Nu de alta, dar cam sunt accidente mai ales prin localitățile dintre TgM și Sighișoara. Vă închipuiți ce cred cei care sunt implicați în desele accidente de acolo. Puteau să găsească un traseu secundar cu trafic redus pentru acest indicativ.

Numeralul ce urmează după categoria drumului ar fi tare bine dacă NU s-ar repeta la altă categorie de drum.
Am avea DN, DX și A. Pe lângă faptul că se poate ajunge ușor la a confunda categoria de drum (DX cu DN, ambele încep cu D), dacă au și același numeral (număr) confuzia sporește. DN13-DX13-A13. De evitat! În caz de urgență, confuzia sporește, "atât la zvoner cât și la răspândac", iar echipele pot ajunge exact unde nu trebuie!

O propunere ar fi ca să fie doar 10 autostrăzi, bine alese, de importanță europeană chiar, să fie urmate după A doar de o cifră.
Apoi, cum cineva spunea, un DX care pornește dintr-o autostradă să înceapă cu cifra de la autostradă.

Fiindcă A1, A2, A3, A7, A8 sunt autostrăzi lungi, DX-urile ar fi bine să fie urmate de 3 cifre, lăsând doar autostrăzile să fie urmate de o cifră sau de două. Prin asta se lasă loc și de "bună ziua" în caz de conversie la categoria de drum imediat superioară.
De exemplu, DX între Turda și Dej și mai departe, să ia cifra sutelor de la A3. Nu are rost să ne mai corelăm cu DN1C sau DN17 sau DN18B care urmează după Dej. Fiind de primă importanță în zona aceasta putem să-i zicem DX301. Așa evităm literele de după cifre. Ca și camerele de pe etajele diferite de la hoteluri. Prima cifră e etajul. Apoi următoarele două reprezintă numărul camerei.

RobertH

Ok, eu doar am intrebat cum se vor intelege 2 proiecte cu acelasi indicativ. Nu cred ca trebuie sa regandim toata numerotarea si sa discutam pe topicul asta.

alexV

Quote from: ciprebbe on April 03, 2021, 08:20:39 PM
Se aduna norii negrii pt dr de legatura. Ne impotmolim la mediu.........

Am cautat lamuriri la APM Cluj si Proiectant. Pe scurt, procedura de evaluare a impactului asupra mediului (EIM) trebuie pornita conform legii pentru orice DX ori A. Mai departe proiectantul - sau partenerul lui pe partea de mediu - trebuie sa scrie un memoriu. In cel mai fericit caz din acel memoriu rezulta, in mod convingator, ca nu e necesara realizarea studiului de evaluare adecvata (SEA) pentru acest obiectiv care se apropie de situl de protejare a pasarilor Natura 2000 Muntii Trascaului. Vezi foto mai jos. Cu verde e aprox DX-ul de legatura.

Daca comisia APM Cluj, reunita dupa primirea memoriului, constata ca e nevoie de SEA, vor trebui studiate pasarile, colectat date, etc.

Inca nu am info de la Administratia Bazinala de Apa (ABM) Mures, si ei pot ridica pretentii pe partea de mediu, proiectul traversand un parau. Domnii sunt aceia care, fiind in posesia unui studiu worst-case scenario de rupere a barajului, au cerut nonsalant viaduct sa acomodeze viitura de 1 la 500 ani.


Sursa: Natura 2000 Viewer