Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Se aduna norii negrii pt dr de legatura. Ne impotmolim la mediu.........
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Europiu

WTF??? Pentru colțișorul acela de lângă A3? Ăștia îs bolunzi?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

nicolaem

iar? pai nu s-a aflat inca de acum 5 ani care is punctele de evitat? incredibil...

calino

A reiesit din studiu ca se va schimba ecosistemul in Turda din cauza aerului curat si lipsei aglomerarilor de vehicule si risca sa dispara tot felul de specii de bacterii rare care se hranesc cu particule din gazele de esapament?

StefanCelMare

#724
Despre necesitatea DX Turda-Dej, nimeni nu o neagă.
Dar poate fi făcută cu cap.
Am mai avut această discuție.
Există câteva priorități, care ar rezolva pe termen de 10 ani problemele majore:
- legătura cu A3 la nord de Turda
- bucata Apahida - Bonțida in prelungirea centurii Cluj (cu centura Cluj inclusiv ca prioritate)
- centura Dej cu legături spre Baia Mare și spre DX Bistrița
Restul nu arde chiar așa de tare.

qionescu1

#725
Am uitat uitat nicolae ca tu esti cu masuratorile si cu altimetru pentru DX 4 pe sectorul Tureni-Aiton-Pata unde ma contrazici numai pe mine ca e imposibil. Evident te dai doar cu parerea si cum nu iti place sa te documentezi, nu stii ca traseul DX4 pe la Aiton e imaginat in PMUD Cluj-Napoca, de expertii Bancii Mondiale care lucreaza la PATJ si chiar de catre CNAIR ca posibilitate. Cred ca iti scapa si DJ ce trece pe acolo dar ce pretentii sa mai am?

Esti mereu in eroare, nu nu am schimbat DXurile, le-am amintit pe cele care au primit finantare pentru SF si proiect tehnic. Si astea au trafic mai mic decat Cluj-Dej, nu de 4 ori cat unele din cele de mai jos dar totusi considerabil mai mic:
DN29 Suceava-Botosani MZA= 3549 autovehicule
DX Focsani-Galati MZA de 2522 autovehicule (conform Cestrin 2015) + 7110 = 4816
DN2b Buzau-Braila MZA=5450 autovehicule
DN22 Braila Tulcea MZA=5243 autovehicule

Si ca sa te scutesc de efort, iti repet: inclusiv aceste viitoare DXuri sunt planificate inaintea DX4 in masterplan! Cluj-Dej are o MZA de 12-13K (daca nu mai mare cumva pt ca pana la Bontida/Iclod avem 16K) ori diferentele intre cele mai mici valori de trafic la DXuri si cel de care vorbesc este de pana la 4 ori.
Deci problema prioritizarii este cat se poate de reala, irita daca este reamintita dar tot nu e rezolvata.

StefanCelMare

#726
@qionescu1
Eu cred că ar ajuta dacă nu ai face comparații cu alte DXuri.
Cifrele susțin necesitatea DX Turda-Dej fără alte comparații.
Pe partea Brăila-Galati, mediile actuale nu sunt chiar reprezentative zic eu. Acolo dacă se face pod, MZA va crește sigur. Combinat cu A7, cred că traficul de marfă Constanța-Germania va avea opțiuni la A1. La asta, se adaugă motivele militare (granița de est a UE/NATO). Și motivele de nevoie de dezvoltare a unor zone cu probleme economice. Și UE ne dezvoltă pe noi, deși la ei nebunia e mai mare.
Hai să nu mai comparăm.
Cu toate cifrele expuse, eu zic că o combinație de cele 3 priorități expuse de mine mai sus și 2+1 alternativ pe mare parte din restul drumului actual mai poate duce 10-15 ani. In 2030 discutăm mai serios despre Aiton sau altele. My 2 cents.

hvm

+1 Stefan

@Quinescu:
Dupa ce se face pod la braila fii sigur ca 80-90% din traficul spre mare din Maramures si Moldova va merge prin Braila si nu prin Giurgeni sau Cernavoda cum e acum fiindca e mult mai simplu sa treci pe pod decat sa astepti bacul. Hai sa nu ne blocam in sintagma: nu facem infrastructura fiindca nu se justifica datorita MZA-ului.

Pe de alta parte sunt deacord ca la Cluj e nevoie de DX pana la Dej. Si daca tu chiar nu iti dai seama ca motivul pentru care acest DX nu a fost scos din sertar inca e fiindca nici macar nu a fost bagat in sertar fiindca nimeni nu l-a inceput atunci avem "problem". Motivul pentru care nu s-a facut nimic care ar if putut fi pus la adunat praf printr-un sertar/dulap e ca la Cluj era o culoare politica si la bucuresti alta in ultimii 8-10 ani.

Eu as zice ca deja s-a observat o schimbare in ultimii 1.5 ani, prin initierea legaturii de la Tureni, si trag sperante ca o sa se faca si restul... Ar fi pacat sa nu se faca macar punctual.

Totusi parerea mea este ca problema principala este ca pe sectorul Dej - Cluj se interesecteada doua coridoare improtante de trafic de tranzit: directia Nord - sud (SM/BM/SB/Buc) cu directia est-vest ( moldova/bistrita/oradea). Din punctul meu de vedere cele doua directii de trafic ar trebui sa ocoloeasca Clujul cu totul: Nord/sud ar trebui sa se intalneasca cu A3 la Zimbor sau Poarta Salajului ( eu as zice mai degraba Poarta Salajului). Daca se opteaza pentru Poarta salajului atunci treseul Jibou - Poarta salaului ar putea fi folosit si pentru un ocol pe nord Dej > Negreni > Jibou > Poarta Salajului pe traseul Est - Vest, iar Dej - Cluj sa ramana in mare parte cu traficul local. E adevarat ca cel mai eficient traseu pe directia Est - Vest ar fi pe directia Jibou - simleul silvanei, dar costurile ar fi mult mai mare si cred ca ar fi un compromis suficient de bun sa  mergem pe acelasi treseu cu ambele coridoare intre Jibou si Simleul Silvanei. pe viitor se poate realiza un DX intre Jibou si Simleul silvanei pe directia Est - Vest, desi cred ca majoritatea traficului va fi transferata pe A8 pana atunci (Daca A8 ar interzia asa de mult atunci chiar ar fi o problema) .....

In concluzie problema traficului infernal pe Dej - cluj s-ar rezolva daca s-ar realiza celelalte trasee planificate momentan.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

radupe

Quote from: caveman on April 03, 2021, 02:18:32 PM
^ Foarte de acord. Am avut multe drumuri prin Turda saptamanile trecute, unele din ele inevitabile. Chiar si azi am trecut pe-acolo. Nervi, injuraturi, cozi kilometrice, se lucreaza in tot orasul pentru a carpi dezastrul din infrastructura. Cand a fost posibil am ocolit Turda prin Floresti -> Gilau, deci va imaginati de pe "Calea Turzii" din Cluj ocol Turda prin Gilau.

Am observat ca si la nodul A3 din Campia Turzii (apropo injuraturi gramada si pt. Straco pentru ca avem un lot lipsa) au fost puse indicatoare cu traseu recomandat spre A3, dar pe unde sa ocolesti, tot prin Gilau? Scuze ca imi vars frustrarea si aici, dar asa e, trebuie scos urgent traficul de tranzit din Turda. Inca 2 ani prin Turda - horror.

Am "norocul" sa locuiesc in Turda si credeti-ma ca nu ati vrea niciunul dintre voi sa facem schimb de domiciliu.
Cu atat mai mult am ramas nedumerit pentru alocarea de fonduri pentru drumul de legatura A3-DN1 pe 2021, sper doar sa fie o simpla gluma, fiindca in ritmul asta mai dureaza cel putin 3-4 ani pana vedem finalizat (si aici sunt optimist).



Fred

Ignora alocarea de fonduri, e doar scriptica; in functie de cat poate sa consume fiecare santier se vor face transferuri intre proiecte, in special orice e pe fonduri europene. Alocarea de fonduri e pesimista pentru ca in anii trecuti au fost o gramada de bani bugetati care nu au fost cheltuiti.

dragos76

și totuși, cel mai alarmant e mesajul lui Cipri. Sunt detalii aici? Păi nu și de aia s-a ales nodul pe A3 mai înspre Petrești, ca să ocolească suprapunerea (infimă, și aia) cu situl natura 2000?

StefanCelMare

#731
Din ce știu eu, Agenția de mediu poate cere procedură de evaluare adecvată a impactului și dacă proiectul nu intră în situri protejate. E suficient dacă se apropie foarte mult.
Asta se petrece pentru că APM-urile nu au nici experți, nici competența legală să ia decizii din scurt.
Practic, ei au nevoie de cineva să le dea în scris că nu este impact asupra ariilor protejate imediat învecinate.
Ori asta poate dura. Sub 4 luni, e imposibil zic eu. Poate fi spre un an. Greu de convins APM-urile că nu e nevoie de SEA.

pelan87

Da, exact asa a fost si cu A7 Ploiesti - Buzau. Nu intersecteaza niciun sit protejat, dar se apropie f mult de unul (la nodul de la Dumbrava), parca la 25 metri (sper ca imi amintesc corect distanta), si s-a cerut evaluarea adecvata. Asta, din ce stiu, trebuie sa dureze minim 12 luni si sa se desfasoare pe perioada tuturor anotimpurilor. Pe A7 cei de la Geostud aveau deja SEA si RIM in stadiu foarte avansat in momentul in care ANPM a transmis ca proiectul se supune acestor evaluari, de aceea lucrurile acolo au parut ca s-au miscat mai repede.

RobertH

BTW cum are proiectu asta DX4 cand prelungirea A4 spre Mangalia va fi tot DX 4 ?

naivu

Numerotarea actuala a DX-urilor e aberanta! Imho A si DX ar trebui numerotate la comun si grupate pe geografie; drumul de legatura A3-Tureni si eventuala lui continuare pana la Dej (Halmeu) ar putea fi denumita ceva de genul A/DX3B sau, tinand cont ca e relativ in continuarea Sebes-Turda ar putea fi denumita tot A10 (sau DX10) sau ceva de genul A/DX10A. La fel DX CenturaTechirghiol-spre S, DX Cta-Tulcea-Braila, DX Braila-Buzau/Focsani/Galati ar trebui considerate parte din A4 si numerotate ca atare.