Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Free Y mind

Urmăresc acest proiect de 8 ani. La fel și discuțiile de pe acest forum. nu prea comentez pentru ca nu îmi place sa îmi dau cu părerea. totuși... acest proiect e o bătaie de joc.
Toate, dar absolut toate discuțiile se opresc la voință, la dorința de face ceva; poți sa ai 1k de avize de obținut.... dacă vrei, dacă chiar iti dorești o poți face. altfel... e doar o alta discuție interminabilă cum RO e atât de înapoiată.

hvm

^
Important e si in ce directie e vointa. Daca cei care vor sa nu se faca au o vointa mai puternica decat cei care vor sa il faca.... cred ca intuiesti rezultatul....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dragos76

păi tocmai, că în al 12-lea ceas mi se pare că se vede acum și voința de a face ceva.
Dar nu putem să nu dăm o mare bilă neagră pentru cei care ani de zile nu au mișcat un deget; eu personal cei mai de blamat sunt reprezentanții direcți ai clujenilor (CJ, parlamentari, membri marcanți din partidele ce au fost la guvernare) care cel puțin la nivel de lobby ar fi trebuit să pună mult mai multă presiune,

trifrazvan1977

Oricum am lua-o acest proiect este definitoriu pentru ce inseamna interesul pentru infrastructura in Romania. Lista de avize prezentata este in mare parte similara cu avizele de care am avut nevoie pentru o casa , multe sunt formalitati.
Sa nu fi in stare timp de 8 ani sa faci un drum de 4-6km fundamental inseamna doar dezinteres si lipsa presiuni societatii.

Hercule

Cred ca n-ai citit tot Certificatul de urbanism. Cand ai nevoie pentru constructia unei case de avizele de la punctele d3 si d4?
De-abia astept sa scap de Turda, cred ca si turdenii de-abia asteapta sa scape de noi, sper sa-si repare orasul.
Deșteaptă-te române!

florin74

Au inceput lucrările de investigație arheologică pe drumul de legatura.

radupe

Din 10 februarie 2021, pe viitorul traseu al Drumului Expres A3-Tureni, cât și pe bretelele de legătură, vor fi efectuate lucrări arheologice intruzive.

Într-o primă parte va fi efectuată activitatea de deminare, urmând ca ulterior să se efectueze săpături directe, la adâncime de 30-100 cm, pe o suprafață de 6×2 mp, cu o frecvență de o investigație la fiecare 200 de metri de drum.

Lucrările se vor încheia în data de 9 aprilie 2021.

alexV

Revin la problema cu debitul necesar pentru paraul acela cu lacuri de pescuit in amonte, fiindca e un exemplu de birocratie.
Sry daca repet idei. In aval la intrarea in Tureni e acest podet vechi cu o deschidere, pe acelasi rau.



In schimb Adm. Bazinala Apelor Mures cere pentru DX proiectarea unui viaduct de zeci(sute?) de metri sa corespunda cu ruperea barajului ?! Debit de o treime din Dunare ?!



Recorder unde au realizat reportajul, la Barlad sau la Mures? Ma refer la domnisoara inginer care explica debitul si malul stang al unui rau.
Sunt sigur ca ratiunea se va impune si o structura adecvata va fi proiectat/construita. Insa e aiurea ca cineva trebuie sa depuna efort de convingere pentru asta.

dumbravaandrei

Or fi avand si cei de la ABA Mures "Barladul" lor.... :D

dragos76

păi nu la mureș a fost primul caz deconspirat la Apele Române, cu șeful ăla fost lipitor de afișe și administrator la firmă de închiriat păcănele?

mircea

Să înțeleg că v-a scăpat știrea cu ghețarul din Himalaya? Când eram prin facultate, profii insistau să ne reamintească să nu uităm niciodată de worst case scenario când vine vorba de proiectare. Cu un 10-15% supradimensionat pentru că ciordeles ciricli se practică pe meleagurile noastre și better safe than sorry.

În plus, nu poți să compari DJ cu A/DX și 70+ ani între execuții. Să presupunem că se sparge un dig de pământ și se duce podețul. Paguba maximă: turenii fac din 40 de paleți un pod provizoriu. Același val  rupe A/DX în două, nu se rezolvă cu 40 de paleți.

dr4qul4

Daca se sparg barajele alea (si daca lacurile nu sunt colmatate si chiar vine debitul ala) un pod normal cu fundatie pe piloti ar rezista. Daca nu rezista atunci Turda va fi inghitita de apa.
Dar putem sta linistiti pentru ca arata cam asa:
Ghetarul ala din Hymalaia a cazut intr-un baraj care era pe unul din izvoarele Gangeului. Si intr-o zona unde exista o diferenta de nivel impresionanta si o vale extrem de ingusta. Aici avem cati metri si o zona plata.. Si putin mai sus ai podet pe care trece DN1. Crezi ca mai conteaza daca rezista DX-ul dar cade DN-ul?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

LRadu

Sa nu uitam totusi putin si de geografia locului: https://www.google.ro/maps/@46.6370373,23.689374,3a,57.3y,178.5h,79.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFFohZUOXhrxizOGEDq4KXQ!2e0!7i13312!8i6656

Acolo e o vale, DN-ul este acum la o cota de 540m, dupa scade la un minim de 510 (in vreo 350-400m) si dupa incepe din nou sa urce, coama dealului fiind undeva la 620 si ceva. Si in capat langa DN trebuie realizat si un nod.
Deci probabil cu sau fara acel parau, si fie daca sunt sau nu corect dimensionate acele debite tot va fi nevoie de un viaduct, si pana la urma e chiar de dorit ca acel viaduct sa fie cat mai lung, cine vrea sa coboare pana in vale si apoi sa urce o diferenta de 100m pe un DX ? (orientativ urcarea si panta ar fi similara cu cea a Dabagaului).

Si, ca perspectiva un pod de 160m ar fi cam asa:



Cat sa fie mai scurt de atat totusi?


Haideti sa avem putina incredere in proiectanti, am vazut felul in care au gandit si pregatit centura metropolitana a Clujului, si sunt increzator ca vor avea acelasi nivel de profesinalism si aici in gasirea variantei optime, pe care daca se poate sa si circulam intr-un termen rezonabil.

nicolaem

bine punctat exact la asta ma gandeam si eu Radu, deja exageram cu atatea sfaturi pretioase.
viaductul ala oricum va fi proiectat acolo

gicu

https://www.stiridecluj.ro/politic/mini-centura-martinesti-dn1-autostrada-transilvania-primeste-banii-putini-in-2021

Articolul spune că în 2021 se primesc doar 3 milioane de lei (din 24 total proiect). Știrea e făcută să sune alarmist, însă suma e rezonabilă pentru ce se poate face anul ăsta. Nu va fi șantier acolo în 2021, se va avansa doar pe partea de acte / proiecte.