News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yetiman

 :D Fie cineva a gresit unitatea de masura, fie a "pierdut" virgula decimala...
Nu stiu cu cat se supradimensioneaza podurile, dar daca ar fi de 500% atunci ar iesi 1,5 mc/s (sau, cu 3 zecimale 1,500 mc/s)
Si e generata de "eterna" problema intre virgula si punctul zecimal... Unii scriu 1.500, altii 1,500 - Ghici ciuperca ce-i... :lol:

Quote4. APELE
Cursurile de apa isi au obarsia pe versantul sudic al Dealului Feleacului.
   Valea Racilor are o lungime de de 25 km izvoarele sale fiind pe versantul sudic al Dealului Feleacului  la o altitudine de 740 m si parcurge 16 km pe teritoriului comunei traversand Cheile Turenilor. Are o panta medie de curgere de 19 % si un coeficient de sinuzitate de 1.15 , cu o suprafata a bazinului hidrografic de 116 km si un debit mediu multianual de cca 0.3 mc/s
   Valea Micestilor afluent de stanga a Hasdatelor izvoraste tot din Dealul Feleacului , versantul sudic de la altitudinea de 775 m avand o lungime de 12 km , cu o directie generala de curgere NV – SE  si un debit mediu multianual de 0.15 mc/s.   
   Valea Cheita afluent de dreapta al Vaii Racilor se dezvolta in partea de E a comunei, izvoraste de la o altitudine de 630 m cu o lungime de 5 km  , o directie NV – SE  si un debit mediu multianual de 0.15 mc/s.
   Pe langa aceste doua  cursuri de apa principale  care se afla in trecere prin comuna mai sunt si alte cursuri de apa , mici vai  - Valea Martinesti si Valea Comsesti.
   Pe teritoriul comunei exista si o serie de lacuri cu o functiune complexa ( atenuarea viiturilor,  piscicola , rezerva  de apa industriala , agrement ) Dintre aceste lacuri cele mai importante   sunt acumularile de la Tureni cu o suprafata de 61 ha.
   

Informatia provine de aici: COMITETUL LOCAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ AL COMUNEI TURENI - SCURT MEMORIU DE PREZENTARE A LOCALITĂŢII
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

Dl. Silviu - Multumim mult pentru informatiile clare si obiective prezentate, fara implicare in polemicile de pe forum. Asa este cel mai bine, specialistul isi face treaba si punct.

As mai adauga o singura idee: in general orice ambuteiaj sau problema in trafic are ca generator un PUNCT critic. O urcare puternica unde camioanele abia duc, o trecere de pietoni aglomerata, o intersectie cu capacitatea redusa, un semafor care sta mai mult pe rosu in orase, un punct de reducere al numarului de benzi etc... Rar, foarte rar problema este numarul de benzi de-a lungul drumului.

In cazul de fata, exclus sa existe vreo problema la cei 5-6 km de drum 2+2 sau la nodul cu A3, unde totul este denivelat. Singurul punct critic, unde pot sa apara probleme este intersectia DN1 / DX4. Asa ca rugamintea mea este: nu faceti economie in acest punct! Mai bine supradimensionat, ca sa faca fata oricarui flux, decat mai tarziu sa ne para rau.

Este daca vreti si experienta negativa de pe DNCB, largita la 4 benzi pe zona de nord si unde insa s-a facut economie la intersectii. Azi regretam amarnic cele cateva sensuri giratorii de acolo, iar la cel de la intersectia DNCB / DN1 s-ar renuntat deja din cauza blocajelor si s-a apelat la o solutie gen U-turn - unde rolul de U-turn este jucat de 2 giratorii aflate la ceva distanta. Ca atare acum avem in lucru - in sfarsit - 5 intersectii pe DNCB si se adauga altele care se liciteaza acum odata cu largirea pe sud-est, si care sunt si mai generos proiectate, pe 3 nivele. Deci la Bucuresti pe centura am dat cu capul de giratorii si acum corectam. Hai sa nu gresim si aici la fel!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pentium10

Quote from: Silviu-sef proiect A3-DN1 on January 10, 2021, 09:51:16 PM
doresc sa precizez că pe DN1  și A3  exista contori  automați de trafic  unde datele sunt stocate  pe perioade mari
cum arata astea? exista undeva date publice despre aceste metrici?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

Urmează 20 de pagini de dezbateri despre debite și trafic. :)

florin74

^^Camerele de rovigneta de la Valcele. Si de pe A3.  Sunt mai complexe sistemele de acolo.
^Sper ca problema cu traficul am rezolvat-o :))))

TibiV

Dar debitele?
Debitele, ce faci cu debitele?!

Cat e halatul? Scump!...


:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qionescu1

Quote from: Ionut on January 11, 2021, 01:54:16 PM
Urmează 20 de pagini de dezbateri despre debite și trafic. :)
Pai sa fie 30 nu 20, nu asta e esenta forumului? Sau trebuie acceptat ca pe acolo trece Rinul? :)

alexV

Mi-ar placea sa vad schita(e), recunosc.

Deci avem traseul avizat in CTE, topo si geo in desfasurare. Hai ca se poate! Cand porniti procedura pe mediu?

alecu26

Doar ca ordin de marime....1500 mc/s (calculate cu asigurare de 2%...adica odata la 50 de ani) are Tarnava inaintea confluentei cu Muresul. (dupa cele doua Tarnave se unesc).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

Nu te supara, de unde ai scos cifra asta?
Ca in Wikipedia scire ca ar fi 26,8mc/s.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

e vorba de debitul maxim posibil ce poate fi atins la inundatii ce pot aparea 1 data/50 de ani. Dar mi se pare cam mult 1500. Formula e cam complicata, dar pare cam mult 50* debitul mediu pentru un rau de marime medie.
Pentru parauri este posibil sa se ajunga la valori de 50*debit, dar asta inseamna 15 mc/s la Valea Racilor. Adica un podet de doar cativa metri lungime.
Prin comparatie, podul A10 peste Raul Sebes are 130m lungime. Si debitul Seesului este de 30 de ori mai mare ca al Paraului Valea Racilor. Cu siguranta cineva nu a vazut virgula din 0,30 mc/s
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Ce bine ca mentionezi raul Sebes. Are 450 mc la 2% si 550mc la 1%. La intersectia cu ceva DJ 106E, amonte de raul Dobra. pentru asigurare 5% e 320 mc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Avea dreptate Ionut cu debitul... :lol:
Hai sa pun si eu un pic de gaz pe foc...  Siretul in 2010 parca... Luni dimineata un debit de vreo 100 mc3/h. Marti dupa amiaza era cat Dunarea, peste 2000 mc3 lejer la Varfu Campului, ca inundase Zvoristea si era la buza benzinariei Petrom . Apa era pe drum vreo 10 cm. Asta am trait-o eu pe viu.
Si parca in 2012 sau 2013 iar a batut debitul istoric, spre 4000 mc3
Complicat cu media, de induce in eroare... :lol:

dr4qul4

e complicat, dar de la 0,3 la 1500 mc/s e simplu. E o greseala de virgula. Nici daca dinamitam toate iazurile (care oricum sunt colmatate) nu facem o asa viitura.
Si chiar daca s-ar intampla, mai bine distrugem DX4 cu viitura, decat sa distrugem Turda.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pallzoltan

M-a surprins stirea asta, nu stiam ca se planifica deja conectarea acestei bucati de centura Apahida-Valcele.
Oare s-a stabilit si traseul?

https://zcj.ro/administratie/se-pregateste-licitatia-pentru-cei-9-kilometri-dintre-a3-si-centura-valcele-apahida--210011.html