News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alin2pas

Silviu a pus în discuție calmarea traficului. Dacă luăm în considerare o intersecție denivelată (de exemplu de tipul celei de la Chețani) deși pe hartă pare că avem spațiu pentru bretele lungi, cu rază mare, datorită diferențelor de nivel din teren bine punctate de Silviu aceste bretele vor trebui să fie cu rază relativ mică, care vor impune limitarea vitezei pe bretele, deci problema calmării traficului nu se prea pune, dar ar face față la un trafic mult mai intens decât un sens giratoriu. Pe termen lung, o intersecție denivelată ar asigura o fluiditate crescută a traficului, o siguranță mai mare și un confort sporit în trafic, dar ar necesita în plus un pasaj peste DN1 pentru bretea. Eu cred că nu ar trebui să facem economie la așa ceva, deși costul unui pasaj 1+1 și o lungime superioară a bretelelor de legătură raportate la o lungime a DX4 de doar 5 km nu ar fi ceva neglijabil. Așa ceva nu se face nici pentru 5, nici pentru 10 ani, de ce să nu facem de la început ceva ok și să trebuiască să modificăm peste 10 - 20 de ani, când poate în zonă vor mai apare în zonă și alte construcții care vor complica lucrurile?

cristi5

#511
Quote from: Silviu-sef proiect A3-DN1 on December 25, 2020, 11:26:45 PM
Această percepție  de schimbare a categoriei de circulație a drumurilor  trebuie  impusă participanților la trafic  pentru a preveni  accidentele   datorate vitezei excesive   la intrările în localități  datorită   faptului că atât  DX4 și DN1  au în acesta secțiune 2 benzi pe sens .  Pentru creșterea siguranței traficului sensul giratoriu propus va fi vizibil și iluminat.

Multumim mult pt detalii!

Foarte interesanta aceasta intentie de proiectare. Giratia ii spune soferului care vine de pe A3 sa o lase mai moale ca intra pe un DN, si imediat va intra in localitate. Sigur, pe acel DN se circula acum aproape ca si cum ar fi autostrada atata ca mai apare o trecere de pietoni sau o caruta... Adica drumul e un pericol.

Si apropo de traficul peste 20 de ani, eu cred ca problema majora aici e ca A3 este foarte departe de Cluj si intr-un viitor luminos, DNul ar trebui sa devina o legatura absolut secundara. Clujul ar trebui sa fie legat de A3 prin drumuri cu acces controlat: DX4, Centura Metropolitana, Centura de diamant, alte legaturi intre Tureni si Gilau etc. In niciun caz nu putem lasa un drum care trece prin localitati sa fie singura legatura A3-Cluj.

Deci in perspectiva, eu cred ca vorbim de o intersectie de DX cu ceea ce va deveni un drum secundar! Si fluxul principal va continua pe DX, spre Dej. Din acest punct de vedere o giratie nu mi se pare potrivita. Pe de alta parte, nu va fi capat de tara daca ramane giratie la cifrele de trafic pe care le-am vazut.

Ne puteti spune cifrele de trafic cu care lucrati? Cat estimati ca va veni pe noul DX si cat va ramane pe DN1 la sud de DX? Tragedia este ca din punctul de vedere al cunoasterii traficului de catre cetateni, Romania este in lumea a 3a, adica toate cifrele de trafic sunt la secret. Vedem ce ne aduce noua conducere a MT.

M-as bucura sa ramaneti in contact cu noi chiar daca replicilie unor colegi sunt distructive. Pana la urma e un forum interesat de autostrazi, asa ca totul "trebuie" sa fie denivelat si cu minim 2 benzi pe sens, indiferent de valorile de trafic.

naivu

+1 @Silviu pt curtoazia de a veni pe forum si sa ne expuna stadiul proiectului si viziunea din spatele principalelor detalii din proiect, chiar daca tot nu mi se pare potrivit giratoriul (+1 @Vancouver) sau nerealizarea unui nod complet DX4-DN1, desi pe viitor se intentioneaza prelungire spre Apahida-Dej. Sper ca reactiile noastre sa nu va faca sa regretati interventia pe forum si sa reveniti, detalii din partea unui profesionist direct implicat in proiect sunt de nepretuit!
@Cristi5, cand/daca va exista un DX4 pana la Apahida care sa preia fluxul principal spre Cluj, DN1 ar deveni un drum secundar in care se poate intra si prin giratoriu. Din pacate sunt atatea proiecte mai urgente decat continuarea DX4 intre DN1 si Apahida incat nu-l vad inceput mai devreme de 20 ani (si terminat mai devreme de 23-24); eu zic ca merita facute niste bretele, chiar daca peste inca 20ani vom constata ca ajunge un giratoriu  :)!

vancouver

@cristi5, ti-am explicat argumentat un principiu simplu: nu are ce cauta un sens giratoriu pe un drum 2+2. Nu are rost sa repet argumentele, iar ce se intampla pe DNCB cu giratoriile amplasate pe zona largita la 2+2 stim cu totii si nu e placut deloc (poate ca pe tine nu te deranjeaza sa stai 40-50 de minute in trafic sa astepti la un giratoriu....).

Este foarte neplacut sa vii si sa zici fara argumentare prea multa: "Pana la urma e un forum interesat de autostrazi, asa ca totul "trebuie" sa fie denivelat si cu minim 2 benzi pe sens, indiferent de valorile de trafic." Nici vorba sa fie asa. De acord cu sensuri giratorii pe drumurile judetene sau comunale slab circulate, de acord in localitati, daca semaforul costa prea mult si nu merita, etc...

Dar inca o data, DE CE a fost nevoie sa upgradam drumul DN1 la 2+2? DE CE? Acelasi motiv pentru care s-a facut 2+2 este si motivul pentru care nu e voie sa se amplaseze nici un sens giratoriu pe acest drum (cu exceptia unor intersectii cu drumuri secundare, cu trafic redus, unde un giratoriu este totusi acceptabil, mai ales daca spatiul e f. redus, aka in localitate).

Ca si la discutia cu 2+1, acelasi dezinteres pentru fluenta traficului, pentru cursivitate. Acceptam gatuiri de la 2 la 1, acceptam franari de la 100 la 0 in afara localitatilor la sensuri giratorii, etc... ca sa economism acolo unde nu e neaparat cazul si ca sa ramanem de mana a doua. Si mai tarziu sa trebuiasca sa intervenim iarasi. Pacat de acest mod de a pune problema, ca in rest ai idei excelente.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gothicus

Responsabilii sunt cei de la stat care nu impun CEVA  de calitate.
Siebenburgen, schones Land!

vancouver

Nu, responsabili sunt cei care stiu. Noi stim. Si daca stam asa nepasatori atunci ne meritam soarta.

--------

As mai adauga ceva la discutia anterioara: daca se face giratoriu, atunci linistiti putem sa facem si intreg DX4 la nivel de 1+1. Cel mult cate o mica zona de 1 km de depasit camioanele pe fiecare sens, mai mult nu e nevoie. Prin sensul giratoriu, facand stanga dinspre Cluj spre DX4 nu au cum sa treaca mai mult de 900 vehicule pe ora (pur teoretic si considerand extrem de putine camioane - practic valoare de 900 nu se poate atinge, pentru ca inseamna o masina la 2,5 secunde, ceea ce nu este realist la viteza extrem de mica cu care se ia curba la stanga prin giratoriu).

Deci maxim maxim 900 vehicule pe ora / sens vor fi pe DX4. Asta corespunde groso-modo cu un MZA de 9000-10000, adica nivel de drum judetean ceva mai aglomerat.

DACA VREM SA ECONOMISIM, ATUNCI HAI SA O FACEM LA MODUL SERIOS. NU SA NE BATEM JOC DE BANI SI SA FACEM PROFIL 2+2 PE 6 KM, pe care vor circula masini ca pe un judetean, la mare distanta de limita unui 1+1. Reducem zona de 2+2 de la 6 la 1 km si iata o economie majora, mult mai mare decat economia facuta cu sensul gir.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

@vancouver

Hai sa vedem intai cifrele de trafic. Poate ne ajuta tovarasii de la CESTRIN,  @cutter @horatiu.cosma ?

dr4qul4

Prin acest nod se  va lega Clujul de.... 3/4 din țară. Plus trafic local.  Vorbim de legatura Clujului la rețeaua de autostrazi. Acum legatura asta este gatuita de traversarea orașului Turda si de gaurile din A10 si A3. Si chiar si asa nu degeaba avem dn cu 4 benzi.
"Percepția de schimbare a categoriei de drum" este o explicatie puerila. Nodul cu DN1 ar avea oricum 1 banda pe sens. Cine nu va realiza ca a iesit de pe autostrada cand va merge pe o banda pe sens cu o limitare chiar si de 50?
Este bine ca bulgarii fac de zeci de ani pasaje denivelate la intersectia DN-urilor, iar noi nu stim decat sa trantim sensuri giratorii si sa dublam drumurile "pe amplasamentul initial".
De ce? Pentru ca asa e mai simplu si nu avem batai de cap.
Giratoriul acum nu e problematic pentru ca fluxurile sunt separate, dar cand acest DX va continua spre Dej si va mai aparea unul ne vom da seama ca trebuia sa facem bretele. Sau macar sa lasam loc pt ele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Ca sa complic discutia  :), descarcarea A3 in centura 2+2 a Ploiestiului este prin ... sens giratoriu cu doua benzi si nu l-am prins niciodata ambuteiat (in schimb se blocheaza sensul giratoriu cu doua benzi de la Strejnic unde intersecteaza DJ129). E drept ca giratoriul de pe A3 e ajutat de 3 bretele rapide!

TibiV

Mai ingrijoratoare mi se pare asta:
Quote from: Silviu-sef proiect A3-DN1 on December 25, 2020, 11:26:45 PM
   Intersecția cu DN1 din considerentele de mai sus s-a propus a fi realizată la nivel, întrucât volumele de trafic pe termen  apropiat și mediu  permit  acest lucru. (...) Sensul giratoriu este prevăzut cu trei brațe, cu doua benzi de circulație, fără a  avea  fluxuri  majore antagoniste...

Deci nu prea se "pupa" cu schitele discutate pana acum...
Practic, la prelungirea DX4 spre Apahida / Dej, va trebui facut exact cum se face acum la pasajul Mogosoaia de la intersectia DNCB cu DN1A...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

@vancouver, de acord cu argumentatia ta, dar vreau sa fii mai atent in exprimare: cand apreciezi o opinie ca e "una din cele mai mari idiotenii", vrei-nu-vrei, faci trimitere si la cel care a emis-o. Cum postarea lui Silviu trebuie salutata, pozitiile noastre trebuie sa "nu sara calul", sunt sigur ca n-a fost in intentia ta de-a-l jigni.

vancouver

#521
^raman la parerea exprimata anterior: ideea de "calmare a traficului", adica practic ideea de a pune in mod intentionat si cu buna stiinta obstacole in calea soferilor, este una din cele mai mari idiotenii pe care am auzit-o.

Si stii de ce este o idiotenie? Pentru ca pleaca de la premiza ca soferii sunt idioti sau nebuni si trebuie calmati. Da serios? La o atitudine de lipsa de respect nu am cum sa raspund decat tot cu lipsa de respect.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

#522
Hai sa trecem de la nivelul teoretic la cel practic, referitor la calmare. Vad ca discutia se tot leaga de faptul ca nu este in regula sa calmezi traficul, ca e o idiotenie sa pui obstacole in calea soferilor, etc
In cazul de fata avem: comuna Tureni, sensul Turda Cluj.
Intrare in comuna, restrictie de 50 km/h in varful pantei (cu 400 de metri inainte), dupa care la intrare in comuna drumul se restrange de la 2 benzi la o banda, speed bumper pt reducerea vitezie la 30 km/h, intersectie cu DJ 103G (Aiton Gheorghieni)  , trecere de pieteni.... alt speed bumper, alta reducere de la 2 benzi la 1 banda, intersectie cu drumul ce duce la cheile Turenilor, alta trecere de pieteni, dupa care la iesire din comuna "un buzunar" pentru ca localnicii sa poata face virajul la stanga, intrucat in prezent exista garduri de protectie si nu se poate efectua virajul la stanga.
Dupa care in 500 de metri maxim ar urma deja celebrul giratoriu si dupa 200 de metri ar urma intrarea in comuna Martinesti, unde avem restrictie de 70 de km/h, dupa alti 200 de metri restrictie de 50 km/h, dupa alti 300 de metri se restrange drumul la o banda si avem trecere de pietoni.

Inteleg ca giratoriul propus ar reprezenta un motiv de enervare pentru bizonii care circula cu 120 la ora prin localitate si pentru care inclusiv pietonii sunt niste obstacole.. de reguli de circulatie nu mai vorbesc, dar pentru marea majoritate a soferilor nu cred, avand in vedere "obstacolele" mentionate anterior
And by the way, in zona respectiva pe DN este o  limita de 60 km/h....
Eu zic sa asteptam varianta finala inainte de a ne hazarda sa aruncam cu epitete in stanga si dreapta. Sa vedem datele de trafic, ce implica si atunci sa criticam argumentat.
Pana una alta la noi drumurile trec prin localitati, si inclusiv oamenii de acolo au niste drepturi...  Ca a fost o idee complet cretina de a baga drumurile prin localitati, si de a permite constructia de-a lungul lor, e o alta discutie.
Odata cu montarea parapetiilor NJ in afara localitatii pe Turda Cluj, cred ca a crescut semnificativ  nr de accidente cu pieteni omorati pe trecere. (Tureni, Valcele mai ales). As zice ca este chiar majoritar





Liviu M

Quote from: vancouver on December 27, 2020, 12:04:57 PM
Pentru ca pleaca de la premiza ca soferii sunt ... nebuni si trebuie calmati. Da serios?
Și vrei să zici că nu-i asa? Cam care-i procentul celor care merg cât de cât "adaptat" (nu zic legal, că aia-i SF)?
PS NU cred că  sensurile giratorii sunt soluția, le urăsc chiar (ca pe bumpere, de altfel), da' să consideri safe condusul in România...

@Ionuț: am citat/ raspuns la o afirmație anume in postul lui vancouver. Fara citat lăsam loc de interpretări, așa că las la aprecierea ta dacă-i de șters sau nu.

nicolaem

#524
Apreciez curajul domnului Silviu a de intra "in gura lupului". Sper ca nu va fi ultima lui postare.

E de inteles ca in zona e adunata multa frustrare din cauza planificari deficitare a infrastructurii. Ce bine era daca centura Valcele Apahida era gandita de la inceput ca proiect unitar de conexiune la A3 si pe 4 benzi. Chiar daca era realizat in etape, proiectul tehnic trebuia facut unitar
Sa asteptam studiul de trafic. datele Cestrin actuale nu cred ca sunt de ajutor.

Multi dintre clujenii care au de mers spre jud Mures/AB preferam sa "ocolim" si sa urcam pe A3 in Gilau pentru a scapa de traficul prin Turda. E un traseu mai predictibil si in timp poate fi mai scurt (daca punctul de plecare din Cluj e la vest de centru) si categoric mai sigur.
Noua conexiune va atrage tot acest trafic.
Mai jos simulare Centru Cluj-Turda Sud.