Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#450
Eu repet, drumul e drept dar nu este la campie.
In Romania se merge deja extins in marja de +10 kmh.
Raul e deja facut.
PS - drumul va fi similar cu ce este acum pe DN Turda - Cluj care e cvasi DX in afara localitatilor. Nu cred ca ne putem astepta la limite mai mari pe DXul de legatura.
Iar daca punem limitele dupa cum zice poporul ca "duce"... Decolam...

calino

O sa fie chiar hilar sa avem la distanta mica un DX care se intersecteaza cu DN1 prin sens giratoriu si centura de diamanat care nu e nici macar DX are bretele .

alexV

Viteza de proiectare este data de normativ, indicatoarele rutiere pot sa difere. Citez din studiu:

"Din punct de vedere geometric, alternativa este caracterizată de raze de cerc ce se înscriu în
plaja de valori 135m – 630m, valori ce permit, cu o amenajare adecvată în spațiu, a unei viteze de
proiectare de 100 Km/h conform AND 546-2013 - Normativ privind proiectarea drumurilor expres, cu
excepția zonei de capăt. (zona intersecției cu DN 1) unde viteza de proiectare a coborât la 60 km/h."


Nodul cu DN1 este de fapt 1 bretea din 4. El este denivelat in varianta asta. Ghici ce, Horatiu, va mai fi inca un giratoriu in sud, completand nodul final :) Am intrebat, cica din studiul de trafic e suficient 1 bretea si 1 giratoriu, Salina Turda is overrated, nu mai merg oamenii in acel oras.

Corectarea DN-ului ajuta si la lucrari, sa nu afecteze traficul. Nodul de la autostrada va fi executat fara deranjul traficului de A, deloc. Iar nodul DN1 va fi executat pe noul aliniament, si deranjul va fi doar vre 2 sapt cat fac legatura in giratoriu.

Mersul trenurilor

Nu vad nicio problema cu acel sens girator, practic o sa lucreze ca o centura pentru Turda si tot traficul o sa vina de pe A3, nu inteleg cine ar prefera sa tranziteze Turda prin gropile lor. Doar cei care locuiesc sau au treaba special in Turda vor merge pe DN in continuare dupa sensul girator.

dr4qul4

Nici eu nu vad giratoriul ca pe o problema majora, dar nu vad nici de ce nu ar face 2 bretele (cu rosu). Cea dinspre Cluj va fi destul de intortocheata si cu limita de doar 30 km/h, dar nici trecerea prin giratoriu nu mi se pare mai rapida.
Breteaua A3- Turda va necesita un podet peste acel parau...adica nimic important.
restul ramane exact cum e acum, cel putin pana se continua proeictul.




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

Quote from: alexV on December 15, 2020, 01:09:41 AM
Am intrebat, cica din studiul de trafic e suficient 1 bretea si 1 giratoriu

Aceeasi idiotenie ca de obicei. Planul e pentru 5 ani? ca o sa se faca peste 10 ani iar.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mircea

N-ar face o intersecție denivelată nici să-i bagi la elctroșocuri. Nu înțeleg de unde atâta mirare. Avem giratorii pe "autostradă"... Atât îi duce mintea.

prd.marius

Denivelare este. (sau cel putin, un pasaj este acolo unde se intersecteaza cele doua drumuri)
Nu inteleg de ce nu fac bretele....

raulbogdan23

Hai ca e bine si asa (se putea ca acest proiect sa fie taraganat inca X ani, cum s-a intamplat si pana acum), daca se continua DX (poate vor sa inceapa de aici DX Turda - Dej) se poate foarte usor face un nod complet.

Important e ca scapam de tranzitul orasului Turda si podul de pe Aries inspre Sebes.

Am pus 2 variante de nod complet, una cu un alt sens giratoriu si alta cu o trompeta si pasaj peste DX.







Powered by API/PUM imgur uploader

horyatm

https://www.google.ro/maps/@46.6400669,23.6846212,3a,75y,341.77h,74.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ5i_fwqWFd3NCZFdKq3wVw!2e0!7i13312!8i6656




Powered by API/PUM imgur uploader

Să mai îndulcim puțin amarul, căutând un alt argument pentru acel sens giratoriu. În direcția Cluj peste doar câteva sute de metri avem o intrare în localitate. Am putea presupune că acel sens giratoriu poate avea și scopul de a încetini traficul. În localitate limita e de 70 pentru vehicule mici și 50 pentru camioane. Eu personal am circulat de multe ori pe acest drum și nu se respectă nicio limită de viteză. Se merge cu cât se poate (100-140).

Nu mă pricep la ce efect va avea pentru fluidizarea traficului, însă putem avea în vedere următoarele aspecte:

- acest nod va fi o soluție temporară până când se va construi complet drumul cu o legătură spre Cluj
- traficul de tranzit de pe A10 spre Cluj se va muta pe A3 și această legătură.

Deci traficul dinspre și înspre Turda va fi simțitor mai mic, deși un drum 2+2, acesta nu va mai avea același trafic ca înainte, probabil se va comporta ca un 1+1. (?)  :dunno:

Apoi dacă ne uităm la direcțiile de mers, vom vedea că traficul A3-Cluj nu se intersectează, se va intersecta doar cu traficul pe DN1 înspre și dinspre Turda, care după cum am spus mai sus va fi mai redus.

Oricum una peste alta e bine că se face această legătură, să sperăm că nu va dura foarte mult după terminarea lucrării și se va construi toată secțiunea cu o legătură directă spre Cluj. Dealul Feleacu nu e tocmai comod și sigur de parcurs.

prd.marius

Are cineva o prognoza, cam cand se va circula pe acest drum? (ma refer desigur intre Tureni si A3)

horatiu.cosma

În cel mai bun caz pe final de 2022, mai realist 2023.

alexV

#462
Quote from: raulbogdan23 on December 15, 2020, 09:45:47 AM


Asta va fi varianta finala a nodului.
Daca ar face acum al doilea giratoriu, doar incurca suplimentar pe Turdeni, si creaza un extra conflict de trafic intre cine iese si cine intra pe drumu de legatura catre/inspre Cluj - adica fluxul principal.

dr4qul4

Nodul asta il faci cand in partea stanga ai o cale ferata, nu cand ai un parau care nici macar nu e lipit de DN. Poti face lejer o trefla si astfel sa renunti la 2 giratorii.
DX-ul asta nu va prelua decat partial traficul de Cluj-Napoca, dar grosul traficului B=>CN va trece prin 2 giratorii.
Daca in varianta provizorie vorbim doar de un viraj la dreapta in giratoriu (unde s-ar putea amenaja o bretea separata), in varianta finala generezi conflicte de trafic pe fluxul principal (Bucuresti - Cluj Napoca)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

Pt ce Dumnezeu sa mai tragem giratie in DN?
Niste bretele ca astea ce au?



Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe