News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Diferentele ar fi banda de urgenta lipsa la DX si latimea mai mica a benzilor (3,5 m fata de 3,75m la A) plus un spatiu median putin mai restrans. Deci o platforma de 26m pt A si 21,5m pentru DX.  Nu e vorba de bataie de joc ci de eterna problema faci DX sau direct autostrada? Diferenta de cost poate fi de pana la 25-30% iar raspunsul depinde de la stat la stat/zona tranzitata etc si poate fi numai particular pt fiecare caz in parte in functie de foarte multi factori. Nu e exclusa o combinatie intre cele doua platforme, autostrada pe sectoarele mai aglomerate si DX pe celelalte.

elphax

sincer de diferenta aia de pret mai bine ar face perdele forestiere in zonele de ses si parcari frumoase cu zone de agrement la deal si munte
am umblar mult in Franta pe acele DN tip DX si erau super ok fara a avea acostamentul mare care e acum in normativ la noi. sunt suficiente DX inca 50 de ani pe majoritatea rutelor

alexV

#437
Azi a fost aprobat traseul in CTE.
Traseul e in extravilan, nu intersecteaza Natura 2000, intersecteaza o LEA de 110kV si una de medie tensiune. Viteza proiectata e 100km/h, doar in nodul cu DN 60km/h

Ce drept e:


nodul cu A3, trompeta simpla


nodul cu DN1, giratie. cand va fi continuat DX-ul, se va completa nodul. DN e corectat aici, se indreapta o sicana. Linia franta, verde fosforescent e LEA 110kV.


detaliu din nodul cu A3, deviere parau



profilul longitudinal:

kumar

#438
Multumim, Alex!

Nu stiu ce ar mai putea comenta lumea la asa ceva.

horatiu.cosma

Spre exemplu că trântesc un giratoriu pe DN1.

dr4qul4

Arata chiar foarte bine! Foarte bine ca l-au facut drept si primesc si plusuri pentru ca va avea 2 benzi/sens pe bretele si pentru ca au lasat loc sa continue candva proiectul.
Giratoriul ala din DN1 nu va incurca prea mult. Traficul se va muta prin acest  ciot, cu exceptia celui Turda-Cluj.
Dar nu ar strica sa-i faca si bretele ca cei care merg Cluj-Turda pe DN1 sa nu mai intre in giratoriu. Si nici cei care ies de pe DX si merg spre Cluj.
Dar chiar... de ce fac giratoriu cand oricum fac pasaj, si au loc de 4 bretele normale?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

frunzeti

Pacat ca nu este gandita intersectia cu DN1 denivelata, poate ar trebui insistat pe ideea asta.. Degeaba adauga benzi rapide la giratoriu, daca ar putea face din prima intersectie denivelata acum cand e loc si timp.

horyatm




Powered by API/PUM imgur uploader

https://www.google.ro/maps/@46.6382298,23.6866366,3a,75y,114.55h,88.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1stkrNaKzkdpk2jDJnRH0RrQ!2e0!7i13312!8i6656

Exact sub LEA vor să facă sensul giratoriu. Mie mi se pare o debilitate. Eu unul m-am săturat de jumătăți de măsură... dacă faci o treabă fă-o dom'le până la capăt. Oricum la un moment dat se va continua DX-ul, nu înțeleg de ce se termină într-un sens giratoriu, dacă oricum la un moment dat se va face un nod. DN-ul are în acea zonă 4 benzi... ar trebui găsită altă soluție.

horatiu.cosma

Și eu mă gândeam fie la 4 bretele normale dacă tot e deja o denivelare acolo între DX și DN1, sau acolo unde e giratoriul să mai apară un pasaj peste DN1 (1+1) și bretele normale cu DN1.

vancouver

Pozitiv:
- traseu drept, direct, bravo
- buna jonctiunea cu A3
- se foloseste ocazia pentru a indrepta o sicana pe DN1 - WOW e cam prima data cand vad asa ceva. Asa trebuie facut mereu, nu cum am mai vazut prin alte parti, facuta o sicana unde era drept (acelasi DN1 intre Decea si Aiud, cand s-a facut A10 peste - aia e no go total acolo).

Negativ:
- sens giratoriu trantit pe un drum 2+2 OH NOOOO
- daca tot e sens giratoriu macar o bretea rapida de pe DX spre nord si una fara intrare in giratoriu pe DN1 de la nord spre sud (Cluj spre Turda)
- limita 100 pe un DX perfect drept (nimeni nu o sa respecte). Logic ar fi un 120, si apoi treptat 100-80-60 inaintea curbei de la capat. (bine asta se poate modifica oricand ulterior)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Vlad94

Nu se pot propune aceste bretele rapide celor care fac SF-ul?

qionescu1


kumar

Imi cer scuze! M-am grabit cu aprecierea de mai devreme, m-am lasat furat de linia dreapta.

Trebuie regandita descarcarea in DN1.

StefanCelMare

#448
Dat fiind că viteza proiectată este 100km la oră, și că oricum se depășește limita des, eu zic că e OK limita la 100, se va circula cu 110 legal, ceea ce este OK. Cine vrea 120 la ora, e bine sa știe că poate va plăti pentru viteza aia.
Mai vedeți și profilul altitudinal acolo, nu e drept pe campie vorba aia.

vancouver

Oooo, asta e cea mai mare idiotenie pe care o tot aud. De parca soferii ar fi niste imbecili cu totii si daca ii pui limita 110 o sa mearga cu 120, dar daca-i pui 100 atunci o sa mearga cu 110.

Acest mod de a pune problema este tipic unei societati primitive. Intr-o societate civilizata s-a inventat RESPECTUL reciproc.

Cel mai mare pericol al lipsei de respect la adresa omului sofer, este ca-ti va raspunde tot cu lipsa de respect. Iti bati joc de el si-l pui sa mearga cu 100 la ora pe un drum cu 4 benzi si parapet median si perfect drept, apoi nu poate decat sa traga o singura concluzie: toate limitarile din Romania sunt idioate. Cu atitudinea asta de om superior care-i crezi pe toti ceilalti niste idioti, nu trebuie sa te miri ca nimeni nu respecta niciodata nici o regula.

Mai mult, pentru ca multi incalca, se va crea un efect de turma. Iar moduri de avertizare cand va fi radar vor fi destule.

Trecem peste faptul ca este cel putin ilogic sa amplasezi vreodata un radar pe un drum drept, pe care sansele de a aparea un accident sunt minime. Radarele trebuie amplasate in punctele sensibile, pe DN prin localitati etc...

Singurul mod prin care poti sa-ti atragi respectul soferilor este respectandu-i. Acolo unde este ok sa mearga mai repede, lasa-i sa se manifeste, si unde chiar ajuta sa pui o limitare, pune-o ca sa ajuti. In Germania foarte rar o sa vezi un semn de circulatie aberant sau o limitare exagerata. Asa ai si respectul soferilor: limitari credibile si majoritatea le respecta. Si chiar daca mai merge vreunul ca nebunul, nu se gasesc imediat altii 10 sa-i urmeze, ci ramane singur si pana la urma se linisteste.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.