News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dragos76

De ce e așa de greu de crezut că o face intenționat? Îl doare gură să zică povești frumoase, pe care oricum în 6 luni lumea le va uita? Păi și în ce privește proiecte ce erau la el în ogradă și nu s-au mai concretizat (vezi sediul pt filarmonică) a băgat la povești cu pești; de ce nu ar face-o în ce privește un proiect ce ține de alții?

frunzeti

S-a semnat contractul pentru SF, PTAC si PT.

QuoteLuni, 02.11.2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a semnat contractul de " Elaborare Studiu de fezabilitate, Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor de construire și Proiect tehnic la obiectivul Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda ) și Drum National DN1(zona Mărtinești)".

Contractul, în valoare de 2.707.123,03 lei fără TVA, a fost semnat cu Proiectantul EXPLAN S.R.L.

Lungimea acestui tronson, conform Master Planului General de Transport, este de 5,3 km.

Sursa: https://turdanews.net/articole/actualitate/72589-proiectul-drumului-expres-turda-martinesti-a-fost-deblocat.html

alexV

Explan lucreaza deja de cateva saptamani la proiect, de cand le-a fost admisa contestatia CNSC. Au 4 variante de traseu in lucru. E un proiect SIMPLU, linie dreapta intre A si DN, doua noduri si un viaduct. Idiotenia pamantului ca am asteptat cu anii din cauza birocratiei, si din cauza precedentului contract prost. incredibil.

Revenind la subiect: cheia pentru incadrarea in timp e sa proiecteze un traseu care NU intersecteaza deloc Natura 2000 Trascau, simplificand mult obtinerea acordului de mediu. Sanse mari deci ca nu vor folosi podul existent peste A3.

Construirea acestui drum de legatura ar trebui sa dureze max 12 luni, dar mai avem pana acolo.

dragos76

Apoi sincer podul ăla existent cu greu și pt un 1+1 decent ar putea fi folosit, dacă e să luăm în calcul că va fi și pt trafic greu. Cred că a fost făcut (pe bună dreptate) pt un standard de DC/DJ, deci e destul de îngust.

naivu

Podul acela nu e doar pe standard de DJ, dar se si continua cu un DJ care, pana in DN1, traverseaza satul Tureni. Daca se foloseste acelasi pod, inevitabil se amesteca traficul local de pe DJ103G cu traficul de tranzit A3-DN1; in plus, ca sa nu intre tot tranzitul prin sat, in primul km de dupa pod ar trebui facuta o intersectie denivelata (sau macar un giratoriu de mare capacitate) intre DJ si drumul de legatura. Si eu zic ca e mai simplu ca proiectul sa aiba podul lui, traseul lui si intrarea lui in DN1 (de preferinta tot denivelata) si sa nu se amestece cu DJ103G si traficul prin Tureni.

Hercule

#350
Anul trecut in iulie am ajuns in zona podului peste A3 in discutie, in ideea de a prinde niste cadre pentru "Ghiceste drumul". M-a frapat starea jalnica a podului, fara asfalt pe el si cu rosturile de dilatatie praf. N-am avut atunci inspiratia sa fac mai multe poze la pod, am doar una singura care vorbeste de la sine.

Spre Turda:


Spre Gilau:


Rost dilatare pod, latura sudica:


Later edit mai las o poza, just for fun: zona inalta a masivului Muntele Mare, vizibila de pe pod.

Deșteaptă-te române!

gicu

Trec periodic pe acel pod si problemele sunt structurale.
Rosturile se refac periodic (de exemplu acum sunt decente) insa in cateva saptamani sau luni sunt din nou distruse. Nu stiu daca sunt vibratii de la autostrada sau tasari ale pilelor, insa podul respectiv nu cred ca suporta o crestere semnificativa de trafic.

horatiu.cosma

Podul respectiv este identic cu toate podurile peste A3 Turda-Gilău, susține exact același trafic. Diferența este că pe acest pod nu s-a făcut niciodată hidroizolația, nu s-a pus asfalt, nu s-au instalat dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație. Apropo gicu, rosturile nu se pot reface, fiindcă ele sunt niște "găuri". Ce se întâmplă pe acel pod e că cineva tot mai toarnă niște balast în acele găuri, care în timp se scurge. Nu îmi e clar la cine în ogradă e acum acel pod (dacă a fost transferat de la CNAIR înapoi la CJ Cluj) și nu înțeleg de ce Bechtel nu l-a finalizat, însă e o bătaie de joc fără margini din partea statului român să nu fie în stare la 12 ani de la deschiderea autostrăzii și implicit a acestui pod să îl finalizeze.

Legat de subiectul acestui topic (drumul expres ce pleacă din A3 și ajunge la Tureni pe DN1), am mai avut de vreo 3 ori discuția "oare actualul overpass peste A3 ar putea avea vreun rol în cadrul DX-ului"? Răspunsul logic e "NU", sunt 2 drumuri diferite, cu roluri diferite, pentru DX se va construi o nouă structură peste A3. Altfel dacă s-ar combina DJ-ul cu DX-ul acolo, va ieși o mare prostie și o improvizație extrem de periculoasă. Nu aș crede că Explan s-ar coborî la un asemenea nivel (că dacă era Search sau Consitrans, aș fi avut într-adevăr dubii).

csebi24

Da nu inteleg cum e luata macar in calcul varianta asta. Podul ala prepupus ca e 1+1 pentru DJ un DX are cu totul alte standarde. Cred ca vorbim degeaba aici.

mircea

Având în vedere cretinitatea de la intersecția A1-A6, avem antecedentul și e bine să te asiguri din timp că nu se repetă.

caveman

Daca tot discutam de drumul judetean si podul deplorabil peste A3, e relevanta stirea aparuta azi.

QuoteConsiliul Județean Cluj a demarat pe drumul județean 103G, pe sectorul cuprins între localitatea Tureni și intersecția cu drumul județean 107L (podul peste autostrada A3), o serie de lucrări de întreținere ce se vor finaliza cu așternerea de covor asfaltic.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: ,,Scopul acestor lucrări este de a asigura cele mai bune condiții de circulație pe această rută alternativă spre obiectivul turistic Cheile Turzii. Avantajele sunt multiple, această rută permite evitarea drumului național 1 și a traficului rutier din municipiul Turda".

În această fază se execută, concomitent, mai multe tipuri de lucrări constând în reparații la calea de rulare, plombări, burdușiri, realizarea de șanțuri, aducerea la profil a acostamentelor, realizarea de casete în vederea lărgirii căii de rulare, în anumite zone, precum și alte lucrări pregătitoare în vederea turnării stratului de asfalt.

Pentru completa finalizare a investiției vor mai fi executate lucrări de completare a acostamentelor cu piatră spartă, precum și marcaje rutiere.

Sursa
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

gicu

Deci nu se agndesc ca va fi folosit pentru acces A3, ci doar turistic si pentru trafic local.

dragos76

Păî s-a mai discutat asta: e imposibil de folosit pentru tranzit de pe A3. E vorba de un fost DC care acum 10 ani era folosit 99% doar ca drum agricol. Nimeni din cine voia să meargă către Petrești sau Sând venind de la Cluj nu scurta pe acolo, ci mergea prin Turda (sau în cel mai rău caz pe la Ciurila). Problema sa cea mai mare e și faptul că e îngust, dar mai ales geometria, cu niște curbe așa de strânse că și dacă dublezi lățimea drumului nu ai cum să asiguri o viteză mai mare de 40km/h.

Pentru mașini mici care să scurteze acum drumul către cele două sate e o soluție ok, dar mai mult decât atât în nici un caz. Chiar și lucrările astea "în vederea lărgirii căii de rulare" mi se par cam inutile. Banii ăstia mai bine i-ar aloca la întreținerea DJ-urilor, că peste vară pe acostamentele și șanțurile majorității drumurilor din județ crește o junglă ce reduce imens vizibilitatea și siguranța deplasării.

caveman

Am trecut azi pe drumul judetean 103G. Se lucreaza destul de intens in jurul podului peste A3, adica inainte si dupa el pana in intersectie - refacere acostament/santuri/podete, decopertare si asfaltare. Pe pod nu era nici o miscare. Am observat si eu ca rosturile de dilatatie sunt umplute cu balast care cu timpul e dus de ploaie. Va mai tin la curent ca mai am niste drumuri in zona in urmatoarele saptamani, sigur termina pana atunci ca erau aproape gata cu un sens de circulatie.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

elphax

tot vorbiti despre podetul ala nenorocit :)
si va mirati ca in fiecare saptamana mai intreaba cineva daca va fi folosit pentru acest DX, se perpetueaza confuzia mai departe