Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

N-are treaba ban-ul cu parerile. Daca asa era, avea ban de mult, plus inca vreo 100 de useri de pe-aici. Ban primesti cand faci flaming, cand ataci aiurea alti membri care nu sunt de acord cu tine sau cand faci offtopic repetat dupa ce ti se spune ca aberezi. Eu cred ca in cazul de fata am fost prea ingaduitor.

nicolaem

eu as adauga doar situatiile repetate cand calcule lui matematice au fost vadit eronate pentru a-l ajuta in sustinerea unor pareri.

A se vedea MZA Cluj Bistrita > CraPi sau "de 4 ori mai mare decat....." desi era doar 2.5.

E regretabil ca in loc sa aiba decenta sa rectifice eroarea , eventual sa isi ceara scuze a ales de fiecare data sa ignore observatia si sa revina cu alte "argumente" invartindu-se in jurul acelorasi idei si sa acuza "lipsa de ratiune" a celor cu alte pareri.

raulbogdan23

Quote from: qionescu1 on October 25, 2020, 09:47:17 PM
5. Traseul lui A3 pe la est de Cluj era o discutie asupra unei decizii daca a fost corecta sau nu. Pe langa cele 9 puncte, stabilite deja ca aberatii dar pe care nu le-a demontat niciunul din voi, ca e o ruta gresita ne-o arata si traficul pe DN1 intre Turda si Cluj care se pastreaza la valori foarte ridicate adica o MZA intre 20-25k. Ceea ce inseamna ca in mare parte clujenii nu pot folosi A3 decat de la Turda. O fi un succes asta?

Iti garantez ca traficul pe DN1 intre Turda si Cluj era la fel ca si acum daca A3 trecea pe unde propui tu.

Ca sa intri pe A3 in varianta actuala trebuie sa mergi pana la intrare in Gilau. Daca era unde propui tu, trebuia sa mergi pana dupa aeroport si daca stam se ne gandim nici str. Aurel Vlaicu din Cluj nu-i foarte libera de trafic (sunt momente cand si acolo se creeaza dopuri, coloane, etc).

Nici macar cei care stau in cartierul Manastur, Grigorescu nu cred ca aleg A3 ca sa iasa din Cluj. Ai cale libera inspre Feleac din Grigorescu (str. Bucium, Sf. Ioan/Frunzisului, Calea Turzii). De alte cartiere nu are rost sa vorbim din cauza timpului de parcurs pana la A3.

Daca era cum propui tu cei din cartierele de mai sus sigur nu mergeau pana la aeroport ca sa intre pe A3 cand timpul de parcurs sa traversezi orasul e foarte mare. Inclusiv noaptea cand nu ai trafic si multe semafoare pe intermitent faci din Manastur aproximativ 20-25 de minute pana la aeroport (mers legal).

Am dat exemplu 2 cartiere mai mari din Cluj.

DN1 e drum cu 4 benzi pe aproape toata lungimea intre Cluj si Turda, se circula foarte bine, e aproape un drum expres. (Daca ar fi asa toate drumurile majore din Romania ar fi un lux sa calatoresti)

alin2pas

@qionescu1: discuțiile despre utilitatea A3 la est de Cluj-Napoca sunt inutile și tardive, pentru că nu putem să luăm autostrada în spinare și să o mutăm la est de Cluj. Clujul a rămas departe de autostradă, la fel cum va rămâne și Râmnicu-Vâlcea; având în vedere și traficul intens pe traseul Cluj-Napoca - Florești - Gilău, legătura A3 - Tureni e absolut necesară pentru a lega Clujul la A3, care în configurația actuală ajută numai traficul de tranzit între Turda și Oradea, Satu Mare și Baia Mare. Pe traseul Cluj - Dej e necesar să se găsească o modalitate cât mai rapidă de a se scoate traficul de tranzit din localități și a-l separa astfel de traficul local, care este și el intens. Poate traficul să justifice și o autostradă cu 3 benzi pe sens, dar dacă se va realiza abia peste 20 de ani, nu ne ajută cu nimic; o variantă cu capacitate de trafic mai redusă, dar cu posibilitate ulterioară de upgrade ar putea fi mai utilă. Putem să ne gândim la variante mai bune pentru Apahida - Tureni sau Apahida - Nădășelu, dar nu putem șterge cu buretele autostrada Turda - Nădășelu și de aceea orice discuție despre viitoare drumuri trebuie să o pornim de la realitatea existentă și nu de la mintea românului cea de pe urmă.
Discuțiile în contradictoriu pe forum sunt utile dacă sunt constructive. Haideți să lăsăm deoparte ,,ar fi fost mai bine dacă" și să trecem la ,,poate ar fi mai bine dacă".

qionescu1

#334
@alin2pas
Era doar o discutie dar trebuie sa avem capacitatea de a ne asuma criticile sau esecurile. De exemplu tari din vest regretau constructia DX urilor si nu direct a autostrazilor, insa discutia poate avea si utilitate pt ca pana la urma traseul DX Turda-Satu Mare (mai ales Turda-Apahida) nu e stabilit inca.

@raulbogdan
Nu ai cum sa garantezi pentru ca din datele pe care le avem aproximativ 1/3 din MZA Turda-Cluj nu are ca destinatie Clujul ci il ocoleste pe DN1N (centura de diamant) asadar din start ai fi avut o MZA de 7500 pe acest tronson plus ce ar mai fi preluat din jumatatea estica a Clujului. In ceea ce priveste iesirea din Cluj pe partea de est aceasta nu se face doar pe AurelVlaicu/Traian Vuia ci si pe Bd Muncii si Calea Someseni/Dezmirului la care s-ar putea adauga si Soporului (nu cred ca primaria ar fi asteptat prea mult timp o conexiune). Deci am fi avut minim 3 conexiuni cu A3 pe aici ceea ce ar fi asigurat o legatura eficienta pentru cel putin jumatatea de est a orasului, mai ales ca ar ocoli Feleacul si ar avea un traseu in afara localitatilor.

Vlad94

Vad ca nu see mai spune nimic de descarcarea de la Tureni. S-a mai rezolvat ceva?

horatiu.cosma

Cred că după decizia CNSC care le-a dat câștig de cauză celor de la Explan CNAIR a reevaluat și i-a dat pe ei câștigători. Pare că Search nu a contestat, dar poate ne dă mai multe detalii NGC.

calino

La descarcarea de la Tureni ar fi bine daca ar merge mai repede partea de anuntat castigator si semnat ca am imbatranit de cand asteptam lucrarea asta.
La podul de la Turda peste Aries au dat iar drumul la ambele benzi. Si-a revenit singur podul sau au scazut riscurile din pix ca lucrari de reparatie nu am vazut?

raulbogdan23

@qionescu1 intradevar pe partea de est a orasului sunt mai multe iesiri (Muncii, Aurel Vlaicu), dar uiti un detaliu foarte important, cand a fost facuta A3?

Pe atunci nu exista cartierul Sopor, nu exista parcul care e acuma, era un teren cu balarii si un cartodrom. Cu siguranta primaria nu ar fi bagat bani intr-un nou drum acolo cand deja asa cum ai zis tu in postarea ta ca "iesirea din Cluj pe partea de est aceasta nu se face doar pe AurelVlaicu/Traian Vuia ci si pe Bd Muncii si Calea Someseni/Dezmirului" si astea daca A3 se facea pe acolo si daca aveam 2 intrari pe acolo (per total un daca si cu parca).

Sunt locuri unde arde si ardea mai tare in oras.

Suntem in 2020, A3 exista si e la vest de oras asa ca hai sa plecam de acolo si sa nu mai visam la "cum ar fi fost" sau la "daca si cu parca".

Ne chinuim sa facem legatura Tureni - A3 de ani de zile si abia suntem la un SF.

NGC

"Elaborare Studiu De Fezabilitate, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire si Proiect tehnic la obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) si Drum National DN1 (zona Martinesti)"

Quote from: NGC on October 21, 2020, 09:25:22 AM
Dupa reevaluare noul castigator este EXPLAN.

La reevaluare, oferta celor de la SEARCH CORPORATION a fost respinsa in urma deciziei CNSC. SEARCH nu a facut recurs la decizia CNSC si din ce stiu, nici nu a mai contestat raportul actual al procedurii, dar mai asteptati pana maine seara sa vedem daca mai transmit vrabiutele ceva.

caveman

#340

Din curiozitate si prea mult timp liber am citit contestatia EXPLAN. Parerea mea e ca au tras cu mitraliera la intamplare. Argumentul lor a fost ceva de gen: oferta celor de la SEARCH e ne-conforma pentru le lipseste autorizatia cutare, n-au specificat cine e subcontractorul cutare, le-a expirat certificatul cutare samd. Unul din gloante a nimerit si oferta competitorului a fost respinsa.

Curiozitatea mea era daca SEARCH va proceda la fel  :lol: Sigur lipseste ceva si de la EXPLAN, in atata birocratie e imposibil sa faci totul perfect. :-[ Probabil cei de la SEARCH, odata ce s-au vazut cu oferta respinsa, au considerat ca nu merita efortul cu mitraliera in speranta ca eventual licitatia s-ar putea relua din lipsa de oferte.

Sper si eu sa vedem contractul atribuit, semnat si finalizat cat mai repede apoi sa inceapa partea de constructie.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

naivu

SEARCH a câștigat în 2020 contracte de elaborare SF pe 7-800km; n-ar trebui să conteste pt câțiva km!

alexV

O sa ne confirme NGC vestea buna in cateva ore probabil. Habemus contract.

bdragos1

Boc a spus astazi la conferinta de la primarie ca s-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate, in luna februarie o sa fie predat impreuna cu proiectul tehnic, urmeaza licitatia si o perioada de executie de 9 luni. Pe hartie totul suna frumos, acum sa vedem si in teren cum va arata situatia  :lol:

horatiu.cosma

Tot respectul pentru Boc pentru multe lucruri mișto pe care le-a făcut în Cluj, însă pe partea de investiții mari de infrastructură de transport pare că n-are habar de nicio culoare cu ce se mănâncă. N-aș vrea să cred că minte intenționat chiar în halul acesta.