Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

nicolaem

#300
medie ponderata

desi e cam absurd sa calculezi MZA Cluj-Bistrita cand ai 2 fluxuri de trafic mult diferite. CJ Dej >>10000 si Dej Bistrita <<10000.
Dar am calculat de curios ca 12000 al tau parea gresit

qionescu1

#301
Și care sunt sectoarele de trafic luate in calcul și cu ce valori? Arată exact cum ai calculat și cu ce cifre.

nicolaem

#302
chiar mi se pare un pic ilogic sa pui un drum cu MZA de 6-8 mii langa unu de 15 mii ca apoi sa compari o ipotetica medie cu CraPi sa zici ca e mai important decat acesta.

Daca insisti, calculul e facut strict pe poza cu MZA de la iesire de pe centura pana la intrare in Bistrita:



Ca mentiune am pus atat centura Gherlei cat si a Dejului la MZA de 11112 desi prima e putin mai mare, a doua e putin mai mica.

qionescu1

#303
1. DXurile de care aminteam nu sunt ipotetice (stiu ca nu iti place dar pune mana si te documenteaza)
2. Volume de trafic ale viitoarelor DXuri:

DN29 Suceava-Botosani MZA= 3549 autovehicule
DX Focsani-Galati MZA de 2522 autovehicule (conform Cestrin 2015) + 7110 = 4816
DN2b Buzau-Braila MZA=5450 autovehicule
DN22 Braila Tulcea MZA=5243 autovehicule

Asadar da, cand te irita doar faptul ca nu e exact de la 25% cat am zis, atunci da nu mai vezi padurea de copaci.

3.
Quote from: nicolaem on October 21, 2020, 05:55:47 PM
desi e cam absurd sa calculezi MZA Cluj-Bistrita cand ai 2 fluxuri de trafic mult diferite. CJ Dej >>10000 si Dej Bistrita <<10000.

Nu e absurd, te dai cu parerea doar. Asa se calculeaza orice MZA ca medie ca mai multor sectoare masurate.

4.
Quote from: nicolaem on October 21, 2020, 10:53:08 PM
chiar mi se pare un pic ilogic sa pui un drum cu MZA de 6-8 mii langa unu de 15 mii ca apoi sa compari o ipotetica medie

Nu e nici un pic ilogic, altfel nu ai cum calcula MZA pe un intreg drum iar "strict matematic" media nu e niciodata ipotetica.

5. MZA Craiova - Pitesti nu l-am calculat eu, sunt datele Cestrin ca si celelalte de mai sus.

6. Am primit 6 minusuri doar pentru ca am insistat sa vad exact cum ai calculat :)) Stiam ca ai gresit pe undeva.
In primul rand tu elimini un sector din cele recensate doar pt ca ti se pare ca ar fi asemanatoare motiv pentru care iei cifra cea mai mica (nu inteleg logica, in caz ca a existat una). Deci scazi cu aproape 5% media celor doua sectoare doar pentru ca asa vrei tu. Sa zicem ca trecem peste asta dar cand calculam suma celor 5 sectoare ramase din 6, suma care nu stiu de ce nu apare in excelul tau, vedem ca ea ar fi 55 863. Daca facem o medie aritmentica simpla, adica 55 863/5 sectoare = 11 172   Nicidecum 10 562 cat zici tu. 

Acum calculam corect adunand volumele de trafic de pe fiecare sector recensat (67797) facem o medie aritmetica si vedem ca MZA Jucu-Bistrita este de: 11 300. Atentie, am rotunjit Cluj-Bistrita la 12 000 pentru ca din calcule lipseste Cluj-Jucu (datele nu sunt foarte clare) care cu siguranta ar avea un MZA mai mare decat Jucu-Gherla. Daca gresesc corecteaza-ma.

dr4qul4

ultimele date oficiale MZA
Sunt din 2015 si nu arata situatia exacta. Dar, asta e tot ce e public. Cu siguranta segmentele de langa orasele importante au valori mult mai mari. Motiv pentru care media aritmetica nu are nici o valoare. Dupa principiul ala, am fac A de la Bucuresti spre Alexandria, Giurgiu, Oltenita, Targoviste si Urziceni.
DN1C avea 8633 (698 tir). DN65 avea 11652 (1240 tir). DN21 are 7347 dar are 880 tiruri si nu se face nici un DX. Iar pretul ar fi mult mai mic.
DN22+23+25 impreuna au vreo 15000. Ia-le adunat pentru ca merg de la FOcsani la Gl-BR.
DN72 are 10k+. Si va lega A7 de A1 si DX12.
Centura de diamant are doar 7380.
Dar este nevoie de o continuare spre Nord a A10. Adica macar de segmentul Tureni - Gherla.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

^
cand ai intrebat prima data cum am calculat am zis, medie ponderata. acum tu faci medie aritmetica.

e vina mea ca tu nu faci diferenta intre media aritmetica si media ponderata?

aritmetica de clasa 6?

esendy

se circula f dificil in zona Baia Mare (zona de vest); portiunea Baia Mare - Lapusel si portiunea Baia Mare - Seini; in jud. Satu Mare se circula mai bine fiind 2 drumuri/variante de traseu si mai putine localitati plus ca speram in finalizarea centurii SM

alin2pas

Vă rog, nu știu câtă importanță are faptul că acum 5 ani era MZA de 10000 sau de 12000 de mașini, când de atunci sigur a mai crescut traficul și acesta se desfășoară pe drumuri din care 50% e prin localități. Dacă drumul era în afara localităților, cu intersecții denivelate sau cel puțin cu benzi de încadrare la intersecții, era ok, dar după cum e situația, deja drumul e aglomerat. Nu se compară cu Filiași - Tg. Jiu, Voiteg - Reșița - Caransebeș sau altele asemănătoare pentru care se ,,intenționa" să se facă DX.

dr4qul4

Pai "intentia" aici e mai avansa ca cele 2 pomenite de tine.
"colegul" era revoltat ca se face DX12 si se intentioneaza sa se faca 2 DX-uri intre A7 si GL/BR.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

csebi24

Pai la DX12 mai trebuie sa ti cont si de faptul ca este o cerinta a celor de la Ford pentru fabrica de la Craiova. Am auzit o stire zilele trecute ca Ford + Dacia fac undeva la 15% din PIB ( aici ma gandesc ca se refera nu doar efectic la fabrici cat si la chestiile conexe).

Oricum cred ca discutia asta care e mai important si care nu e mai important e asa doar de dragu de a face "galagie" aici pe forum. Pana la urma nu prea putem noi influenta, fiecare o sa traga cu regiunea lui si e foarte greu sa fim impartiali.

Normal ca eu ca si om care traieste in Cluj imi doresc mai mult DX Turda-Dej decat un bucurestean sau un oltean si vice versa.

Trebuie facute toate, trebuie prioritizate nu doar in functie de MZA cat si de aportul la economie.

dr4qul4

Eu consider ca sunt mai importante unele bucatele din cat mai multe DX-uri, decat sa avem doar cateva DX-uri intregi. Pitesti-Craiova trebuia sa fie A. Dar aia e alta discutie.
In cazul de fata, cel mai important este segmentul A3-DN1. Dar este bine ca se face SF pana la Dej. Pentru ca dupa aceea se poate face segmentul Apahida - Jucu.  Centura de diamant nu e DX, dar e o legatura decenta care va mai duce cativa ani. Spre deosebire de strazile din Turda.
Lasati sa se faca toate SF-uri, si ne gandim ce prioritizam abia cand nu ne mai ajung fondurile europene.  Momentan noi nu reusim sa construim 100km de autostrada/an. Si nu e din lipsa de bani ci pentru ca un lot de 10-15 km la noi dureaza 5-10 ani de la lansarea licitatiei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qionescu1

@dr4qul4
Quote from: dr4qul4 on October 22, 2020, 11:29:48 PM
ultimele date oficiale MZA
DN1C avea 8633 (698 tir). DN65 avea 11652 (1240 tir).
DN72 are 10k+. Si va lega A7 de A1 si DX12.
Centura de diamant are doar 7380.
Dar este nevoie de o continuare spre Nord a A10. Adica macar de segmentul Tureni - Gherla.

DN1C are 8633 la o lungime recenzata de 193 km. DN65 11652 la 124 km iar DN72 are 10 000 la vreo 70km.
Daca ar fi sa le comparam cu sectoare asemanatoare ca lungime si localitati traversate din DN1C pentru ca aici era discutia acum, care includ si trafic periurban, atunci DN65 il putem compara cu Cluj-Bistrita, 110 km cu MZA undeva in jurul a 12 000 iar DN72 cu sectorul Cluj-Dej cu MZA undeva la 15 000.
Deci pot exista diferente semnificate legate de volumul de trafic iar daca vorbim de executie si planificare vedem ca suntem pe la sfarsit chiar in masterplan. De ce CraPi si nu CluBi? Sau dupa CraPi de ce nu CluBi (mai ales ca ar ajuta si Moldova)?
Tot timpul am spus, inclusiv legat de DX Turda-Satu Mare, ca sectoarele de drum cu volum de trafic mare trebuie sa aiba prioritate deci sunt perfect de acord cu ce ai spus.  Nu stiu insa daca se face SF pana la Dej, parca din cate mai discutam aici SF este strict pe legatura A3-DN1.

radustj

@qionescu1 Toate aceste discutii bazate pe valori de trafic ar fi putut fi evitate in eventualitatea in care Autostrada A3 avea un alt traseu, de la Targu-Mures sa fi mers direct spre Dej iar mai apoi spre Zalau. In acest fel, Autostrada A3 putea prelua si traficul de pe A8 cat si cel din zona Bistritei si Bucovinei.
Pe parcurs puteau fi planificate drumuri expres intre Cluj-Napoca si Dej, Bistrita-Dej, pe modelul CraPi.

StefanCelMare

@csebi24
Nu e doar pentru Cluj acest DX.
E si pentru jud. Bistrita mai ales, legatura cu A10.
La fel, Maramures vine spre sud tot pe aici.
Vorbim despre doua judete care risca sa devina periferie economica.
Ar fi necesar sa se ia masuri, sa fie ajutate.

qionescu1





Powered by API/PUM imgur uploader

Observatia ta este foarte buna @radustj. Niciodata nu am inteles de ce A3 a fost dusa pe la vest de Cluj printr-o zona montana slab populata si fara nici un obiectiv economic sau perspectiva de dezvoltare puternica. Dupa Gilau chiar daca nu mai avem munte traseul ramane la fel de dificil. Traseul indicat de tine ar fi fost si dupa parerea mea o alegere mult mult mai buna pentru ca:

Zalau nord (Criseni)-Tureni - distanta 115 km
Zalau nord (Criseni) - via DJ 19- Rascruci DN1C - distanta 132 km

Deci o diferenta de doar 17 km pe traseul actual! Doar Tureni - Aiton- Apahida (cu rosu pe harta) ar fi insemnat scurtarea distantei cu aprox 5 km iar in Salaj de la Hida/ Ugrutiu, Racas-Romita-Moigrad Porolisum traseul permite scurtarea cu aprox 5-10 km. Deci am avut doua optiuni identice ca distanta... Sa vedem ce s-a castigat cu varianta aleasa:
1. legatura mai scurta si rapida intre Oradea si partial BH si Salaj cu judetele Alba/Mures/BV. Cam atat, legatura Oradiei cu sudul e mai facila si mai scurta prin Beius pe E79 si apoi pe A1
2. centura de vest a Clujului care cum spuneam trece prin zone fara importanta economica sau foarte slab populate. Ajuta doar pe cei care vor sa ocoleasca Clujul. Clujenii nu pot folosi autostrada pentru ca nu pot intra pe ea decat prin doua puncte: unul la sud - Turda la 35 km distanta si unul la vest - Gilau la 20 km distanta pentru care  trebuie sa faca un ocol de 20 km spre vest dupa care sa se intoarca spre sud.

Ce se castiga daca se alegea cealalta varianta (adica Zalau-Rascruci-Apahida-Aiton-Tureni)
1. accesul Clujului la autostrada chiar la marginea orasului langa aeroport
2. legatura aeroportului cu autostrada. Vorbim de al doilea aeroport al tarii si de departe cel mai important al regiunii
3. suprapunerea cu DX Turda - Satu Mare pe un sector de aprox 40 de km (Tureni-Rascruci) Deci economii de aprox 280 mil euro (40km*7 mil euro/km) pe langa rezolvarea la nivel de autostrada a acestei relatii.
4. suprapunerea cu legatura Rascruci-Mihaesti aprox 20 km ceea ce ar fi adus economii de inca  140 mil euro si ar fi rezolvat problema accesului la A3 a Bistritei, partii de nord a tarii, chiar NE Moldovei. Acces iarasi la nivel de autostrada nu DJ sau DN.
5. asigurarea centurii de nord a Clujului
6. ocolirea pe la nord a Zalaului si evitarea Muntilor Meses nemai fiind necesara constructia tunelului pe sub ei, deci o economie de cel putin 260 mil euro.
7. centura de diamant nu mai trebuia construita - 180 mil euro
8. economiile realizate cu costurile mai mari ale reliefului pentru A3 pe la vest de Cluj.
9. scurtarea cu cativa km buni a centurii metropolitane

Asadar peste 1 miliard de euro ar fi doar costurile directe legate de o decizie extrem de proasta a CNAIR sau a nu stiu caror asa zisi politicieni. La astea se adauga costurile indirecte pentru ca A3 la vest de Cluj nu rezolva mare lucru nici pentru Cluj nici intraregional, costuri indirecte care se traduc in bani pana la urma si in intarzierea cu cel putin 20 de ani a dezvoltarii regiunii.