Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Vlad94


pasadia

Exact invers fata de ce a dorit qionescu, dar mno:

QuoteMinistrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, sâmbătă, că Direcţia Regională de Drumuri (DRDP) Cluj vrea să preia şi să transforme în drumuri naţionale 73,3 kilometri de drumuri judeţene din Sălaj şi Cluj, pentru a le putea reabilita, transmite Agerpres.ro.

Potrivit acestuia, în perioada imediat următoare DRDP Cluj va face demersuri către consiliile judeţene din Sălaj şi Cluj pentru a prelua şi a reabilita tronsoanele de drumuri judeţene DJ 109 A, de la limita cu judeţul Cluj – Chinteni – Panticeu – Recea – Cristur, intersecţie cu DJ 108B – limită cu judeţul Sălaj, Cernuc – Gârbou – Fabrică- Surduc – Brâglez, intersecţie cu DN 1H.

https://www.g4media.ro/ministrul-transporturilor-intentioneaza-sa-transforme-73-de-kilometri-de-drumuri-judetene-din-salaj-si-cluj-in-drumuri-nationale-ca-sa-le-poata-reabilita.html

Știrea e de la începutul anului, dar am dat de ea datorita acestei interpretări a la Alin Goga pe fb:

Quote
Ministrul Bode-gă, ar trebui să știe că drumul DJ 109 A, trece exact pe la ferma ororilor din Vultureni, deținută de fiul lui Eugen Cecan și unde salariații DRDP Cluj erau ținuți ca sclavi și forțați să muncească CU UTILAJELE STATULUI ȘI PE BANII STATULUI la ferma stâpânului plantației de sclavi Eugen Cecan.
Mai mult, "vulturașul" cel mic, Paul Cecan, își construiește o viluță, ați ghicit, tot în Vultureni unde, la ultima vizită a ministrului Bode-gă, Cecan l-a convins că drumul e strategic și trebuie făcut de DRDP Cluj...
Bine, e strategic pentru el, că pentru România ar fi importantă autostrada Sibiu-Pitești!
E, dar dați-vă dreaq de sărăkii cu strategiile voastre și cu interesele naționale, STRATEGIC E CE LE "TREBE" LOR, mahărilor efemeri care că f*t zilnic destinele și viețile românilor.
Tot "întâmplător", normal, "Marele" Cecan e din Recea Cristur de loc...
Bine, asta e cu totul și cu totul "întâmplător", ca și cu ferma, cu sclavii (munca forțată, decontată DE CNAIR), cu tot...

Pare că va distrați bine la CJ. Cât privește proiectul -pare că vine in contradicție și cu ideea unei centuri (adică ei doresc o radiala noua care sa plece din Cluj, nu o tangenta) dar oarecum vine in contradicție și cu DX-ul spre Halmeu (adică odată deschis un nou DN paralel cu DN1C s-ar putea sa fie mai greu de justificat DX-ul prin cifre de trafic.


naivu

Partea si mai proasta va fi ca cele doua DN-uri paralele tot nu vor face cat un DX, pt ca si noul DN va fi tot 1+1, tot prin localitati, tot cu intersectiile la nivel, tot cu geometrie de "campia" Transilvaniei (cine a circulat pe DJ-urile din Mures-Cluj intelege la ce ma refer  :)).
Sa nu fie de deochi, dar la autostrazi parca se respecta o oarecare prioritizare. In afara proiectelor prioritare (dupa mine A1-A0-A2, A7+A8-A3TgMures-Bors, A10 si DX12) singurele santiere majore in lucru sunt podul de la Braila si Rasnov-Cristian (si poate in viitorul apropiat si centura Oradea).
In linkul din postarea lui @pasadia, f bun comentariul cu DN7D (Tigveni-Salatrucu-Caineni)!

vladb

Eu merg destul de des pe DJurile mai sus mentionate. Lasand la o parte ca sectiunea Surduc - limita jud. SJ/CJ - Dealul Jurcii e reabilitata si este de un verde imaculat (de altfel, pana la limita judetului SJ a fost tot timpul asa, cu mici exceptii cauzate de alunecari/burdusiri/tasari punctuale), sectiunea Vultureni - Cluj Napoca nu are nici o noima sa devina DN. Eventual, o varianta fezabila (pentru reabilitare si nu pentru a deveni DN) este Vultureni - DN1C (Rascruci).
Sunt multe localitati unde nu se poate interveni la nivelul geometriei drumului decat cu exproprieri masive. Centuri punctuale pentru anumite localitati - in judetul Salaj 0% sanse - DJul este situat pe o vale unde casele sunt rasfirate dintr-un versant in celalalt. Dealurile fac parte din structura "Dealurile Simisna - Garbou" caracterizate de versanti abrupti si inaltimi considerabile pentru aceste forme de relief (multe peste 600 mdM) - deci exclus sa poata fi mutat eventualul DN pe acolo.
Asadar, pentru masini mici (ca pentru tiruri nu e fezabil), imbunatatiri majore ar putea fi:
1. Reabilitarea variantei Vultureni - Rascruci (avantaj - ocolirea pe partea nordica a municipiului Cluj Napoca
2. Realizarea unui "Y" in zona Maia sau inainte de Viile Dejului (pe DJ108B). Latura din drepta sa devina o centura a Dejului pe relatia Bobilna - Cluj Napoca. Latura din stanga - pe relatia Bobilna - Caseiu - Bistrita - Moldova. Dar, amandoua sunt improbabile din cauza reliefului si a unui pod peste un Somes dublu fata de cel de la Cluj Napoca.

alexV

Quote from: Bogdan_Cluj on July 27, 2020, 08:01:04 PM
DRDP Cluj a desemnat vineri câștigătorul licitației  este SEARCH CORPORATION SRL

Avem contestatie la CNSC.

qionescu1

#200
@pasadia
Sa ne amintim ca daca mai ramanea mult Dragnea isi tragea autostrada la Alexandria. Deja iesise in public cu diferite harti impreuna cu min. Cuc... 
Mie nu-mi pare decat o reabilitare a unui DJ si incercarea lui de a-l aduce la alte standarde cu o alta finantare, pe care consiliile judetene nu si-o permit. Nu cred ca vine in contradictie cu o eventuala centura de nord a Clujului si cu atat mai putin cu DX Turda Halmeu iar influentele nu ar fi hotaratoare:

1. zona de nord dintre Cluj, Zalau, DN1H, Dej si DN1C slab populata si cu legaturi proaste
2. relieful si faptul ca acel DJ nu poate fi scos in afara localitatilor (citez colegii)
3. cu A3 terminata acest DJ/DN va fi o bucla la nord de autostrada (cei din N/NW - SM, MM, vor cauta sa intre cat mai repede pe A3 pt directia Cluj, greu de crezut ca vor alege acest Dj/DN iar clujenii, partial cel putin, ar folosi A3 pana la Zalau pt relatia cu Baia Mare/Satu Mare.
4. tronsonul din DX Cluj-Dej este pe valea Somesului Mic, vale care concentreaza principala activitate economica dar si concentrarea populatiei din jumatatea nordica a judetului plus ruta cea mai facila ruta spre nord est.
5. itinerariul geografic nu poate plasa acest drum ca centura ocolitoare de nord mai ales in contextul A3 si DX Turda halmeu

Intr-adevar ar avea potential de a mai lua din traficul de pe DN1C insa ar fi o varianta de succes numai in conditiile care ar fi scos din localitati si ar avea alte standarde. La fel se va intampla si in cazul A1 si DX Pitesti Craiova, DN6 nu va mai fi o optiune la fel de rapida pt craiovenii (dar nu numai) care merg la Bucuresti.

qionescu1

#201
"Cum vede Banca Mondiala dezvoltarea Clujului:

"Mai mult, reședința de județ ar trebui să aibă și o variantă de ocolire la nord, cred experții, care propun o legătură rutieră Răscruci – Borșa – Vultureni – Mihăiești, conectată la autostrada spre Ungaria."

https://media9.ro/aeroport-cargo-la-campia-turzii-dezvoltarea-unui-oras-nou-cum-vede-banca-mondiala-dezvoltarea-clujului"

Ca sa vezi si expertii Bancii Mondiale se joaca cu carioca pe harta. Probabil nu citesc nici "analizele" de pe forum care ne indeamna sa mai asteptam 50 de ani pt conexiunea cu A3 la nord de Cluj prin DJ109, ca n-ar fi trafic, si cu siguranta nu stiau nici de DN1h. Bineinteles daca si-ar fi corelat corelat propunerea cu viitorul DX, cu trenul metropolitan si metroul si-ar fi dat seama ca abereaza...

qionescu1

Este interesant traseul in harta asta pt DX Turda-Halmeu sectorul Turda-Apahida. Cel putin in harta asta nu pare ca va fi paralel cu DN1




Powered by API/PUM imgur uploader

naivu

Traseul configurat pare CampiaTurzii-spreN-ApahidaE si, spre deosebire de Turda-Tureni-Apahida, ar avea oarecare sens: ar conecta Satu+BaiaMare de Bucuresti evitand satisfacator zona Clujului. Nu ii prevad insa o prioritate prea mare printre celelalte proiecte!

pasadia

Dacă vrei sa conectezi Satu Mare și Baia Mare la București atunci logic ar fi fost un DX între Crasna (sud de Zalău) și Fărcașa   (vest de Baia Mare) cu legătură apoi spre vest. Nu e util pentru nimeni sa mai distrugi valea Someșului între Dej și Jibou.

RobertH

Pai mai era si "drumu nordului" care probabil va fi tot DX si urmeaza acelasi traseu: SM-BM-Dej-Suceava. 

Nu zic ca are sanse sa se faca prea curand dar daca se face tot pe valea Somesului va fi.

naivu

#206
@pasadia, strict dpdv al conexiunii BaiaMare-Bucuresti ar fi intradevar mai logic sa faci BaiaMare-Zalau decat BaiaMare-CTurzii, insa din ce vad pe forum exista o cerere mult prea mare pt un DX Dej-Cluj(Apahida); si odata decis Dej-Apahida creste si ponderea continuarilor acestuia. Pana una alta pe BaiaMare-Dej?-Bistrita chiar este in curs o licitatie pt elaborare SF+PT.

vasile.silion

Când vorbiți de valea Someșului vă referiți la traseul Cluj (Apahida) - Dej. De la Dej la Baia Mare, pe toate hărțile desenate cu carioca de-a lungul timpului pe care le-aam văzut, acest DX nu mai urmează valea Someșului, pe la Jibou, ci are traseul Dej - Tg Lăpuș - Baia Mare, adică peste dealuri.
Logic cred că astea ar putea fi viitoarele legături pe drumuri de mare viteză ale Băii Mari cu țara (atunci când ele chiar se vor face): cu vestul spre Satu Mare, cu sudul spre Zalău și cu estul spre Tg. Lăpuș - Dej - Bistrița. Dacă se concretizează DX Turda-Apahida-Dej-Tg. Lăpuș-Baia Mare, atunci varianta a două, Baia Mare - Zalău poate chiar să pice.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Kimi

Din traficul intens Cluj - Dej, o mare parte e din si spre Suceava si Baia Mare. La Dej marea problema, ca in majoritatea oraselor, e lipsa unei centuri.

Cel mai logic ar fi o A sau DX Zalau/Poarta Salajului - Baia Mare - Satu Mare, sa fie legat si nordul tarii de reteaua de autostrazi.

Daca ar exista A8 nu ar mai fi asa trafic prin Dej.

Kamov

Traseul Dej - Tg Lapus este foarte dificil.
Trebuie traversat dealul Magoaja care fara tunel nu cred ca se poate. Nu as lua in serios aceasta varianta, pusa din carioca