Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

DRDP Cluj a desemnat vineri câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic al conexiunii dintre Autostrada Transilvania (A3) și DN1, în zona Tureni-Mărtinești.

Firma câștigătoare a contractului este SEARCH CORPORATION SRL, iar valoarea proiectului este de 2.3 milioane de lei fără TVA. Durata contractului este de nouă luni, din care studiul de fezabilitate final va lua proiectantului 7 luni, iar proiectul de autorizare a lucrărilor de execuție și obținere a autorizației de construire (PAC), alături de proiectul tehnic de execuție final (PT), vor dura câte o lună fiecare.

https://zcj.ro/eveniment/e-oficial-licitatia-pentru-drumul-expres-tureni-a3-are-un-castigator--202319.html

Granata06


SergiuSerj

Deci la anu in vara/toamna sunt sanse sa vedem ceva utilaje in teren?

tom_sawyer

#153
Deocamdata doar au declarat castigatorul, nu au semnat contractul. Celalalt ofertant poate contesta. Sa speram ca nu o face.

Dupa semnarea contractului se da ordinul de incepere, poate dura o luna sau mai mult.

Teoretic durata contractului e 9 luni (de la ordinul de incepere), dar se poate prelungi, cum s-a intamplat la alte proiecte (vezi A7).

Dupa ce e predat proiectul trebuie avizat in CNAIR.

Apoi lansata licitatie de executie. Care poate dura 6 luni, 1 an sau mai mult.

Faceti voi calculul daca pot fi utilaje in teren la anul.

horatiu.cosma

#154
Câteodată am impresia că ne batem cu morile de vânt chiar și aici pe forum, că în raport cu statul român e evident. Cum sa fie utilaje în teren într-un an și 0-4 luni? Abia s-a desemnat câștigătorul pentru SF+PT, posibil să urmeze o contestație, judecată, etc, apoi semnare contract, apoi vreo luna pauza, apoi ordin de incepere, variante de traseu, analize multi-criteriale, ACB, selecție varianta câștigătoare, investigații de teren topo, arheo, geo etc, proiectare, avize, acord de mediu, aprobare indicatori tehnico-economici, documentație pentru licitație execuție, licitație execuție, semnare contract, pauza, ordin de incepere. S-a mai zis aici că termenul acela de 9 luni pentru contractul SF+PT e o gluma, va dura cu siguranță un an, mai degrabă un an jumate.

ciprebbe

Nu exista nici o sansa sa intre utilaje acolo pt ca nu avem EXECUTIE !!!
Fiti atenti la detalii.
Avem castigator DESEMNAT pentru efectuarea SF si PT.

Daca vrei sa vezi utilaje, poti, doar ca ele for fi pentru foraje si drumuri de acces. :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

Si in contracte avem batalia termenelor.

Termenul de 9 luni e compromisul intre declaratii politice (cf Boc: "in dec 2020 circulam pe ea") si realitate: avizul de la mediu, singur, ar fi 12 luni. Ce au reusit cu 9 luni e minim minimorum plus artificii dpdv al procedurilor. Cu siguranta va fi prelungit termenul.

Exemplu relevant: centura metropolitana Cluj. La semnarea SF spuneau ca noiembrie 2019 ar fi gata SF. In noiembrie 2019 a fost gata harta cu traseul final. Ce mai ramasese? Pai obtinerea celor 27 de avize, proceduri care se afla inca in desfasurare.

Vad acelasi scenariu aici: dupa 9 luni vor avea trasel final - pe cat de ridicol poate suna asa ceva la o legatura de 5 km. Apoi urmeaza avizele, etc. Sper sa ma insel :) Dar stiu ca daca UE plateste, trebuie facut SF dupa regulile lor.

Si in ultimul rand, la o cautare rapida pe Google vedem ca Explan - celalalt participant - a contestat cam toate licitatiile la care a participat. :)

caveman

Chiar si mai tarziu, dupa ce e stabilit un traseu si inainte de inceperea lucrarilor efective in teren vor trebui facute exproprieri, rezolvate suprapuneri cadastrale samd. Sunt si alte proiecte importante in zona cum sunt apa si canalizarea blocate inainte de emiterea autorizatiei de constructie pentru ca situatia juridica a terenurilor nu e clara, iar asta poate duce la blocaje pe termen nedeterminat.

Din pacate, intrebarea e in cati ani?  :-[
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

vasi

Salut! In presa a aparut si aceasta varianta de traseu: https://static.actualdecluj.ro//uploads/2020/07/variante-drum-tureni.jpg

Stiti cumva daca traseul e stabilit sau acum se contureaza? In variantele aparute in trecut, drumul nu era atat de lung si trecea chiar printre Tureni si Comsesti. Ma intereseaza subiectul deoarece locuiesc in satul Deleni iar zgomotul de la autostrada existenta mi se pare suficient. Daca va fi inconjurat satul de autostrazi (cum e in varianta aparuta in presa), va fi un zgomot continuu zi si noapte. E legal asta, nu se fac studii inainte?

Mentionez ca sunt pentru construirea drumului, chiar e nevoie de o iesire/intrare pe A3 in zona asta, insa ar trebui sa se faca corect: intr-o zona fara locuitori, cu un drum mai scurt, etc. Mersi.

Hercule

SF care e in lucru va detalia variantele de trasee si avantaje/dezavantaje pentru fiecare in baza unor studii diverse. Din ele se va alege una pentru care se va face PT (nu neaparat cea mai buna  :(( ).
Mie toate variantele prezentate in desenul postat mi se par aiuristice. In locul tau nu mi-as face probleme deocamdata.
Deșteaptă-te române!

horyatm

Poate că nu am fost atent la alte proiecte. Dar văd că acesta e administrat de DRPD Cluj. Asta datorită noii legi? Așa repede a funcționat, că deja direcțiile regionale se pot ocupa de proiecte de interes național? Ar fi mare lucru.

alexV

de vreo 7 ani se tot ocupa drdp cluj de proiectul asta. licitatia asta e a treia incercare.

din ce stiu nu s-au impus in contract nici macar pozitia intersectiilor de la capete, cu atat mai putin traseul.

nicolaem

de unde a aparut poza aia?
In ziar spune Sursa foto: forum.peundemerg.ro

Cred ca e o eroare pe undeva.

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

nicolaem

uitasem, dar tu ai facut poza intamplator sau exista in plan sa se studieze acele trasee?.
nu de alta dar par lungi si dificile comparativ cu varianta veche.