Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#45
@alexV

Se ingusteaza de la doua benzi pe sens la una pentru ca exact acolo se termina administrativ Cluj-Napoca. Deci nu apartine de primaria Cluj-Napoca din pacate.  Mi se pare de-a dreptul halucinant si acum imi dau seama ca asta e motivul pentru care avem un sens giratoriu si o intersectie asa si asa doar pentru ca e la 50 de metri distanta de Cluj.

SergiuSerj

@alexV

Nu ne mai dai nicio noutate despre proiectul asta? Te intreb pe tine pentru ca am vazut ca esti cel mai in tema!  :D

Bogdan_Cluj

Holly shit, qionescu are dreptate. Teritoriul UAT Cluj Napoca se termina la podul peste acel mic parau (exact aici).

Vedeti in linkul de mai jos conturul UATului marcat cu ros. Daca dati zoom, conturul dispare, dar puteti sa observati (inainte sa dispara) ca in acea zona se suprapune cu acel mic parau.
https://www.google.ro/maps/place/Cluj-Napoca/@46.7746237,23.6536785,12.25z/data=!4m5!3m4!1s0x47490c1f916c0b8b:0xbbc601c331f148b!8m2!3d46.7712101!4d23.6236353


Deci o largire la 4 benzi, sau o banda separata care sa ocoleasca giratoriul (pe directia Cluj-Apahida) o va putea face doar CNAIR/MT?
Hai cu guvernul ala nou atunci.

alexV

#48
 
Quote from: qionescu1 on October 09, 2019, 10:45:37 AM
Mergem la DRDP cu propunerea?
Le-am prezentat situatia conducerii DRDP Cluj.

@SergiuSerj, pauza pe proiectul asta, si e foarte enervant. Documentatia noua e pregatita de vreo luna, insa e nevoie de aprobare de la CNAIR pt finantare, mai precis pentru trecerea din planificarea din masterplan (2028 - 2030) in actualul POIM. Asteapta de vreo luna raspuns/stampila, dar la CNAIR nu cred ca mai lucreaza nimeni de cand cu schimbarile lui Cuc. Vezi si toate licitatiile suspendate desfasurate de CNAIR.

Estimarea noua a SF-ului e 11 mil lei fara TVA. Fata de 4 mil lei 2.5 mil lei cand nu s-a prezentat nimeni. Am intrebat daca vedem anul asta licitatia, si nu s-a incumetat nimeni sa raspunda.

SergiuSerj

@alexV

Multumim frmos pentru ajutor cu propunerea pentru largirea benzii catre Apahida si pentru informare legata de acest drum de legatura!

Ar fi un pas important daca cei de la CNAIR l-ar include in POIM. Probabil o sa primeasca  fundurile mai repede.
Eu unul (si cred ca nu sunt singurul), astept cu mare interes acest drum... sau gandit si ei sa faca o iesire de pe autostrada la o distanta de 30-40 de min de un oras asa de mare cum e Clujul...

qionescu1

@alexV

Dar de valorile de trafic comparativ cu celelate DX care vor sa le implementeze ce au zis? Mi se pare nesincera atitudinea lor atata timp cat ies cu niste preturi extrem de mici la licitatii... astfel incat inevitabil nu vine nimeni si se anuleaza licitatia. Trebuie sa mai insistam pe langa ei. Oare avem vreo sansa ca politicieni locali sa ne sprijine?

Legat de propunerea mea cu banda dedicata spre directia Apahida si largirea la descarcarea spre Cluj  dinspre Jucu, (practic largirea la 4 benzi de unde se termina Clujul pana la sensul giratoriu de sub pod, ideal si de cealalta parte inspre Apahida macar 50 m) ai discutat? Sau cu cine trebuie vorbit, cu CNAIR? Investitia e minima, posibila, rapida si cu efecte imediate.

alexV

vezi mesaj perivat pt solutia de la apahida.

Valorile de trafic cer 2+2 pt acest ciot de DX. Si trebuie tinut cont ca se gata A10 si A3 in cativa ani, si atunci sa vezi veselie in Turda.

Pt estimari de pret, cum a mai explicat cineva pe alt thread, e o birocratie de toata frumusetea. Fiindca castigatorul nu are voie sa depaseasca estimarea, si daca oferteaza sub 80% din estimare e suspect si iarasi poate fi descalificat. Astfel ca inainte de licitatii se trimit cereri de oferte estimative companiiilor din piata, sa afle cam cat ar costa X metri de material, Y metri de foraje si analize geo, etc. Se mai adauga datele din master-plan, ca si acolo sunt estimari grosiere, si cu toate astea mergi la ceva serviciu intern al CNAIR sa aprobe estimarea ta.

SergiuSerj

@alexV nu ne poti impartasii si noua solutia e la giratoriul catre Apahida? cu construirea benzii?

qionescu1

#53
Desenele mele nu sunt extraordinare dar propunerea nu e complicata. Intrucat circul aproape zilnic pe acolo am observat ca la iesirea din Cluj spre Apahida de multe ori se formeaza coloane la sensul giratoriu de la iesire din Cluj.
    Principala problema e ca sensul giratoriu este gandit doar pentru o singura banda de circulatie in conditiile in care tot traficul care iese din Cluj, si aici vorbim de volume mari de trafic, vine pe doua benzi si se gatuieste in sensul giratoriu cu o singura banda cum spuneam. Ori distanta dintre locul unde se termina cele 4 benzi ce vin din Cluj si sensul giratoriu este de aproximativ 50 metri.
    Prin urmare propunerea mea e de largire la 4 benzi de circulatie de la tabla care marcheaza limita administrativa a Clujului pana la sensul giratoriu (podu/pasajul intersectiei a DN1C cu DN1N). Largirea la 4 benzi ar permite crearea unei denzi dedicate directiei inspre Apahida. Faptul ca aceasta banda dedicata doar directiei Apahida (cu sau fara separatoare de sens) nu exista este una din sursele majore de congestionare a sensului giratoriu. O astfel de banda ar permite o supergiratie celor care nu urca pe centura si au directia inainte Apahida/Reghin fara a mai aglomera sensul giratoriu.
    Largirea la 4 benzi de circulatie intre limita adminstrativa a Clujului si pod/pasaj ar permite si celor ca coboara de pe pod inspre Cluj/aeroport sa aiba o banda dedicata evitandu-se astfel coloanele care se formeaza la coborarea de pe pod.
    Aceasta largire la 4 benzi a sectorului amintit nu modifica in niciun fel modul in care a fost conceputa giratia, in sensul ca nu influenteaza sub nicio forma siguranta circulatie sau alte norme care s-au avut in vedere la constructia lui asa cum o vedem azi. Spatiu pentru largire exista suficient pentru inca o banda de circulatie. La aceasta solutie apeleaza soferii cand traficul e foarte intens.
    La modul ideal largirea la 4 benzi de circulatie ar trebui sa fie facuta si dupa sensul giratoriu inspre Apahida (este loc si aici) macar pe o portiune minima de 30 de metri insa in cazul asta avem nevoie si de parerea DRDP Cluj, dar prima varianta este foarte simpla si poate fi implementata imediat fara batai de cap.
     Explicatia mea e ca CNAIR cand a construit centura nu a corelat descarcarea din centura cu infrastructura din Cluj Napoca si Apahida si geografia locala. Astfel tot traficul care iese din Cluj de pe 2 benzi se gantuieste in doar 50 de metri intr-o banda dupa care urmeaza un sens giratoriu. Nu a tinut cont nici de faptul nu vorbim doar de directia Apahida ci si de drumul spre Reghin (care trece obligatoriu prin acest sens giratoriu). Nu e de mirare ca de multe ori intersectia se blocheaza.










Powered by API/PUM imgur uploader

calino

Ar fi extrem de bine venite modificarile astea.
E posibil sa coste mai mult birocratia pentru lucrarea asta decat proiectarea si executia!

SergiuSerj

Intradevar solutia propusa mai sus este una perfercta. Nu cred ca este o investite asa de mare, dar in schimb este o solutie de care o sa se bucura o multime de oameni.

SergiuSerj

""Fac toate demersurile necesare pentru a putea finanța cât mai repede cu putință legătura dintre centură și autostradă, între Vâlcele - Apahida și Autostrada Transilvania. Legătura este prevăzută pe la Tureni. Este cea mai scurtă distanță și cea mai ușor de realizat conectivitate, astfel încât să ai legătura între ieșirea de pe centura Vâlcele - Apahida și conectarea la Autostrada Transilvania. Este o discuție de multă vreme și voi monitoriza personal acest subiect"

Sa vedem daca se va misca ceva in 2020....

Sursa: https://www.stiridecluj.ro/politic/boc-premierul-transilvaniei-dupa-centura-metropolitana-mai-ia-un-proiect-major-dar-esuat-sub-aripa-lui?fbclid=IwAR1k2YJDG1HLHJ0ciyWZdcefzLxSrxPy87ogqJTqU86B6SW0ialeBsWO4uc

qionescu1

Cand ma gandesc ca au trecut 10 ani si nu au fost in stare sa faca o iesire de pe autostrada si 3-4 km de drum, si cu asta ar fi rezolvat si centura Turzii... 

SergiuSerj

Nu mai avem nicio noutate pe acest subiect?

alexV

#59
Ba da. Am fost la fata locului impreuna cu qionescu1, si un reprezentant DRDP. Se poate implementa. Acum e in faza de birocratie interna.
Adica cineva de la siguranta circulatiei, subordonat drdp, insista ca nu e loc. Si trebuie convins cu masuratori si schita de proiect. Avem deschideri de cate 40m sub pasaj. Imposibil sa stea in picioare argumentul ca n-ar fi loc. Astept update-uri.


LE: te referi la drumul de legatura pe la Tureni :) nada. Am mai scris, de cand cu caderea guvernului nu mai exista comunicare drdp-cnair. Nici macar acum, cu un nou guvern. Si un nou/vechi sef DRDP Cluj.

Dar observ alte lucruri:
1) Boc declara la radio ca face lobby pt proiectul asta. n.b. ce treaba are sula cu prefectura?!
2) Stim ca Scarlat - sef al CNAIR - a fost trimis la Cluj-Napoca special pentru amaratul de pasaj al DN1 peste un parau secat din Baciu, iar acest fapt a fost prezentat ca mare succes liberal.
Ipoteza mea: proiectul acelui drum de legatura va fi repornit (aprobat financiar) doar pe filiera politica, adica sa aduca capital de imagine partidului. Ca sa ne lamurim, am adunat o serie de subiecte si am cerut o audienta la primaria Cluj, din partea API. Astptam raspuns.