Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

danpandrea

Pentru cei care țin cont de treburile astea, avem încă un DX pe hârtie:

CNAIR anunță un nou drum expres: Turda-Dej-Baia Mare-Satu Mare

Oficialii CNAIR transmit că au în plan realizarea unui drum expres Turda-Dej-Baia Mare-Satu Mare, ce va purta numele Someș Expres.

,,Master Planul General de Transport al României prevede realizarea drumului expres ,,Someș Expres" între localitățile Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare și Halmeu. Ținând cont de fluxurile de trafic, generate de autostrăzile A10 și A3, din zona municipiului Turda și pe relația Turda-Cluj Napoca, în vederea decongestionării traficului pe drumul național DN 1, s-a decis pregătirea a 3 tronsoane din Master-Plan (Turda-Mărtinești, Mărtinești-Vâlcele si Vâlcele-Lacul Sărat), în vederea obținerii finanțării externe și a realizării investiției.

Date fiind datele actuale de trafic, precum și creșterea în perspectivă a traficului, realizarea unui drum la profil de drum național, cu o singură bandă pe sens, nu asigură trafic rutier continuu, fără aglomerarea excesivă la orele de vârf. Proiectul care satisface cerințele actuale în vederea decongestionării traficului pe DN 1 este drumul expres ce va asigura conexiunea între Autostrada A3 și Varianta de Ocolire Cluj-Est", este răspunsul dat de CNAIR la solicitarea TurdaInfo.
Sursa

vancouver

Mi se pare buna ideea. Ideal ar fi ca proiectul sa prevada si un "drum de legatura" cu A3 in zona Tureni (drum de legatura care sa se liciteze separat, ulterior sau poate chiar anterior). Avantajul major daca se face legatura A3 Tureni - DX: nu este nevoie ca DX sa ajunga in nodul rutier Turda A3/A10/DN1, care deja e complicat privit de sus si pe unele relatii si din masina. Atunci DX poate sa inceapa din DN15 de undeva intre Turda si Campia Turzii, apoi sa se desfasoare ca o centura Turda nord, cu mai multe legaturi cu orasul.

Cam asa:


Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Credeam că e evident că pentru CNAIR / DRDP CJ capătul sudic al acestuiDX e nodul cu A3 de la Tureni.

Ce ai desenat tu mai la sud de Tureni nu cred că se va construi vreodată. Nu la nivel de DX. Și sincer sa fiu nici nu cred că ar fi necesar. Tot la fel cum nu cred că acest DX ar trebui continuat pe ruta Dej - Baia Mare - Satu Mare.

alexV

Domnilor, va fac cunoscut threadul Drum de Legatura Autostrada A3 - DN1 Tureni, unde deja discutam de proiectul asta.

Pe scurt, conducerea DRDP Cluj ne-au anuntat in premiera despre proiect, face-to-face, la o poveste cu societatea civila. Asta se intampla pe 8 iunie.

Partea buna e ca fiind in master plan tine loc SPF, iar scopul principal e sa faca odata legatura de la Tureni ca ca ocolesti Turda.
Partea proasta e ca au licitat deja o data vara asta, si nu s-a prezentat nimeni datorita pretului prea mic.

Cum facem sa discutam intr-un singur loc? Intr-adevar se cheama DX acuma, dar discutiile incep de pe vremea cand se chema drum de legatura.

@vancouver, desi prestatorul va studia minim 3 variante de traseu, ceva imi spune ca niciuna nu va contine centura Turdei.

qionescu1

Buna ziua. As vrea sa readuc in discutie situatia viitorului drumul expres Turda-Halmeu pentru ca acest sector de drum este extrem de aglomerat si din pacate nu e in discutie pe niciunde. In masterplanul de transport al Romaniei e printre ultimele drumuri expres ce se vor implementa desi traficul acestuia e printre primele din tara. Daca pe tronsonul Turda - Cluj avem deja 4 benzi de circulatie si situatia nu e asa de tragica pe restul tronsoanelor traficul a devenit extrem de aglomerat. Si vorbim aici in principal de tronsonul Cluj - Dej care poate ar trebui proiectat direct la autostrada pentru ca la Dej se preia traficul din intraga Moldova de nord dar si din Maramures si Satu Mare.  Mai amintim si faptul ca pana la Jucu de intinde zona metropolitana a Clujului si ca in parcul industrial de la Jucu lucreaza inspre 10 000 de oameni. Deci tronsonul asta se califica din start pentru autostrada si trebuie prioritizat. Acum problema e ca desi DN1C e printre cele mai aglomerate drumuri din tara este lasat ultimul pentru construire. Am analizat  atasat traficul drumurilor nationale (conform datelor cestrin din 2015) si prioritatea lor pentru investitii. desi suntem pe locul 3 la trafic la investitii sutem lasati ultimii. Nu este o strategie corecta si trebuie sa ne implicam sa schimbam asta prin aducerea subiectului in discutie. O solutie pentru acest drum ar fi realizarea lui in etape si pe segmente, cum ar fi segmentul Cluj- Dej de altfel prioritar.
p.s. se pare ca nu pot insera imagini sau alte fisiere

alexV

Mai jos e DX12 din masterplan.
In perioada asta vor sa liciteze primele 3 bucati din tabel, sa liciteze SF-ul adica. ADR Nord-Vest se intereseaza de proiect, cu scopul sa accelereze implementarea proiectului pana la Bistrita. Informatia asta e neconfirmata.

Scrie sau da telefon la ADR si la DRDP Cluj, spune ca vrei informatii despre proiect, si zi-ne si noua. Ce deduc eu e ca CNAIR central intr-adevar au lasat la coada prioritatii unele proiecte, insa directiile regionale vor/ar vrea sa se implice pentru acelerare, macar cu un SF.



qionescu1

Dupa datele CESTRIN din 2015 traficul urmatoarelor drumuri:

Drum     Vehicule zilnic
DN 22 - 5243 veh/z - implementare 2016
DN 65F- 8388 veh/z - implementare 2017
DN 23 - 2522 veh/z - implementare 2021
DN 25 - 7170 veh/z - implementare 2021
DN 2B - 5450 veh/z - implementare 2021
DN 6 -   8367 veh/z - implementare 2026
DN 29 - 3549 veh/z - implementare 2028
DN 1C - 8633 veh/z - implementare 2028

Desi e are cele mai mari valori de trafic DN1C, vitorul drum expres Cluj-Satu Mare este lasat ultimul la realizare. Nu este o abordare corecta si ridica multe semne de intrebare. Daca tronsoanele DN1C Turda-Cluj (de la A3 - Tureni pana la centura Clujului de est) sunt in atentia CNAIR mai ales pentru a rezolva centura Turzii nu acelasi lucru se poate spune despre restul tronsoanelor. Propun realizarea etapizata a drumului expres Cluj- Satu Mare astfel: pana in 2024 realizarea tronsonului Cluj- Jucu, pana in 2028 realizarea tronsonului Jucu- Gherla/Dej. Pana in 2032 Dej - Bistrita/Baia Mare. Nu poate fi lasat ultimul cel mai aglomerat drum expres!

DoctorT

@alexV e undeva public un pdf cu detalii despre masterplan?

alecu26

Nu este nici gresita abordarea cu DN 1c. Pentru ca recent s-au bagat multi bani in el. Cel putin in Cluj-Dej-Baia Mare. Drumul ala cam face fata la acel traffic. Eu in schimb l-as face etapizat...mai exact apucandu-ma de centuri.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV

masterplanul e public, am gasit vol I de 300 de pagini aici.
Link Ministerul Transporturilor

Hercule

Deșteaptă-te române!

qionescu1

#11
@alecu26

Te inseli sau esti in urma cu stirile. DN1C Cluj-Dej a fost terminat prin 2007/2008 de catre FCC. Tot atunci a fost terminata si centura orasului Gherla si prin 2010 centura Valcele-Apahida. In 2017 pe DN1C sau realizat niste lucrari de intretinere (un strat de 3 cm de asfalt pe 70% din drum - lucrari ce lasa de dorit).Anul asta se liciteaza centura orasului Dej. Deci se impun pregatirea celorlalte etape ale drumului expres... 

alecu26

Si in ce sens ma insel? Perioada de perspectiva pentru care se proiecteaza un drum este de minim 15 ani...chiar 20 la autostrazi. Drumul are capacitate de trafic destul de mare...si sunt zone mult mai dezavantajate din punct de vedere a conditiilor de traffic.

Unde ai dreptate...proiectul pentru reabilitarile DN 1C este de prin anii 2000. In anii 2004...2005 deja se lucre la el de firmele grecesti care au falimentat. A fost relicitat si castigat si terminat de FCC. Deci...dar...perioada de perspectiva pentru care a fost proiectat DN1C pe zona Cluj Dej se cam apropie de final...dar cum ai zis cu ceva asfaltari face fata. In ultimii muuulti ani nu am mai circulat prin zona ca sa-mi dau seama cum e din punct de vedere a traficului.

PS: La centura Dej cred ca poti sa uiti de ea o vreme.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qionescu1

@alecu26  Te inseli cand spui ca drumul face fata la trafic. In ceea ce priveste centurile trebuie sa reamintesc ca exact asta s-a facut sau intentioneaza a se face insa de la Cluj pana la Dej, DN1C traverseaza in proportie de 80% din lungimea lui numai localitati. Sunt de acord cu centurile ocolitoare dar cand tot drumul e o centura atunci incepi fazarea lui. E absolut necesar sa inceapa tronsonul Cluj-Bontida corelat cu centura de sud a Clujului. Nu se poate sa aiba prioritate la finantare drumuri cu trafic mai mic fata de DN1C!

alecu26

De ce spui ca ma insel? Se sta in coloane pe DN 1C? E cumva blocat? Se circula in coloana? Viteza medie e cam aceasi dintodeauna.

La Juc si Rascruci da...din cauza unor intersectii aiurea se circula incet. Conceptul reabilitarii din anii 2000 e de fapt complet gresit...dar pe un drum in stare perfecta, care face fata absolut rezonabil la traffic...nu o sa vezi in curand ceva facut. Plus ca nici bani nu vor fi.

Master planul ala e facut considerand o gramada de fonduri UE...care in doua cicluri bugetare le-am ratat rusinos.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).