Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

florin74

E plin de greseli articolul asta, si de vise umede ale primarului....

TibiV

Doua fraze "total congruente":

"Drumul expres A3 – Mărtinești -Vâlcele va avea 9 km..."
si
"...7 luni de zile realizarea efectiva a celor 6-7 km care vizeaza legatura..."

Mamaaaa, ce bine intelege presa locala (din unele zone - la Alba este este din "alta liga"...)  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qionescu1

Daca tot a ajuns Siretul la 4000 cum zici, Muresul are 184 m3/s, poate ajunge la 2000 si a a ajuns la 2330 doar in timpul inundatiilor din 1975. Paraul asta cu 0.3 m3/s la cat poate ajunge? Nu e o discutie despre debite in sine sau despre apele romane ci despre cum niste cifre sunt evident extrem de contestabile si cum ele pot influenta un proiect.

caveman

#618
Discuția are și un elefant în cameră:  S-au adus aici argumente de buget pentru intersecția DX/DN1 cu giratoriu vs. semi-nod (costa prea mult), argumente de supra-dimensionare contra nodului șamd, dar am aflat că în același timp se plănuia și un pod de 160m cu debit 15000 m3 pentru un pârâu ce seacă vara din cauza secetei.

Nu spun ca argumentele colegilor de forum sunt nefondate, (până la urmă fiecare are dreptate într-o oarecare măsură), vreau doar să scot în evidență elefantul, că există riscul să avem și giratoriu și ditamai podul degeaba.

Sau care variantă e mai rea? Să avem și nod și pod?  :lol:
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

vancouver

Nu a spus nimeni oficial ca nodul denivelat fara giratoriu ar fi prea scump. Problema este ca statul, prin lege, nu are voie sa arunce cu bani nejustificat. De aceea orice solutie trebuie justificata tehnic, daca exista alta mai ieftina.

Deci nu este PREA scumpa, ci doar MAI scumpa. Atât.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

LRadu

#620
https://actualdecluj.ro/centura-valcele-apahida-trasa-pe-linie-moarta-autostrada-a3-nu-se-va-mai-lega-de-ea-se-propune-un-drum-expres-nou-de-la-turda-la-martinesti-urbanistii-de-la-judet-le-au-cerut-proiectantilor-sa-se/

Quote
Proiectanții au prezentat proiectul în ședința Comisiei de Urbanism a Județului, înainte să primească certificatul de urbanism pentru drumul expres A3 Turda – DN1 Mărtinești. Nici comisia, nici arhitectul șef al județului n-au putut pune în mișcare proiectul având în vedere că noul traseu contravine documentelor strategice ale Regiunii de Dezvoltare Nord Vest și Masterplanului de Transport. Aceștia le-au cerut Companiei de Autostrăzi (prin Direcția de Drumuri și Poduri Cluj) și proiectanților să se coreleze cu respectivele planuri strategice. Mai ales că există un studiu comandat Univestității Tehnice din București, asumat în strategii din 2019, potrivit căruia se propune altă variantă de traseu pentru această legătură.

Se pare ca proiectul s-a lovit de putina birocratie. Interesant de vazut ce va presupune asta.
Cei de la Judet pare ca sunt nemultumiti de traseu, avand se pare asteptari ca aceasta legatura sa fie in continuarea cenutrii Valcele-Apahida, care centura sa fie ulterior trecuta la rang de DX.
Ma suprinde putin discutia din comisie, mai ales ca Boc vorbea de ceva vreme de aceasta legatura, parand informat asupra traseului. De altfel cam toata lumea parea informata asupra traseului, si de fapt cam toata lumea stia de cativa ani ca la Tureni - Martinesti se planuieste aceasta legatura.
Pare ca problema ar fi ca daca intr-adevar aceast DX se va continua acea centura costisitoare va deveni oarecum inutila, cu un trafic foarte redus, doar local si nicidecum de tranzit, si la un cost de 150 de mil. euro cam doare.

Dar, subiectiv vorbind, pentru Cluj ar fi mult mai benefica legatura in continuare la Vlacele-Apahida, pentru ca atunci Ringul exterior al Clujului ar fi inchis putand fi folosita foarte eficient ca centura a Clujului si pe ruta Est-Vest. Asa nimeni care vine de pe Directia Apahida si merge spre Vest, fie Oradea fie Zalau, nu cred ca va intra pe Valcele Apahida, ca sa se intoarca sa intre pe legatura de la Tureni.  Si de asemenea accesul din Cluj la autostrada ar fi ceva mai rapid. Pe de alta parte cred ca toata lumea e constienta ca costurile centurii pe acea pozitie sunt mult mult mai mari fata de varianta discutata pana acum.

danny_cbu

#621
Unii vor sa isi apere deciziile idioate luate politic legat de traseul centurii Valcele-Apahida.
Traseul propus initial de experti pentru centura Cluj-Est se suprapunea aproximativ cu traseul studiat pentru DX-ul actual Turda-Dej-Halmeu, dar factorii politici au deturnat traseul prin zona aceea instabila geologic, care a si dus la niste costuri enorme pentru un asemenea drum.
https://www.hotnews.ro/stiri-presa_regionala_arhiva-1713887-centura-ocolitoare-clujului-nasita-radu-berceanu.htm

Acel drum nu se poate dubla si transformat in DX, din cauza declivitatii, dar si a costurilor. Imagineaza-ti inca 150 milioane pentru dublarea acelui drum cu panta mare si curbe stranse.

cristi5

#622
Mi se pare ca se repeta filmul de la centura metropolitana
- se lucreaza la SF. Arhitectii stiu??
- se cheltuie timp si bani. Se studiaza variante, se alege una
- se cere certificat de urbanism
- arhitectii sunt "consternati"

Dar la centura metro, cu acelasi Salanță, pe exact acelasi tipar, se pare ca s-a ajuns la un compromis. Argumentul lui cu "strategia regiunii nord-vest" care nu are trasee studiate ci doar carioci pe harta, nu prea sta in picioare.

Sa mentionam aici si ura strucrurala intre arhitecti si constructori, inca de pe bancile facultatii si din caminul studentesc.

nicolaem

#623
si mie imi seamana tot mai mult cu niste conflicte personale decat cu probleme reale.


Specialiștii de la județ au spus că în forma actuală, drumul propus nu face decât să creeze avantaje pentru municipiul Turda și așa avantajat de ieșirea la autostradă.
În plus, arhitectul județului, Claudiu Salanță, a arătat că nu poate emite Cetificatul de Urbanism atâta timp cât noua variantă de drum propusă nu respectă niciunul dintre documentele strategice în vigoare, nici cele din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, nici Masterplanul de Transport....ADR Nord-Vest propune alt traseu și alte legături, atul decât cele trei variante studiate de proiectanți.


toti stim de conexiunea asta de 10 ani. pe aproximativ acelasi traseu la Martinesti. Masterplanul nu stiu sa propuna un traseu exact. daca il propune Salanta ar face bine sa il prezinte public. Altfel eu il suspectez de rea intentie.

Cat despre avantaje pt Turda, ce fel de arhitect ii ala de zice asa ceva? turdeni or fi ceva ciumati care trebuie dezavantajati, ca nu inteleg?

TheStig

Daca in momentul in care cei din comisia de urbanism a judetului, in frunte cu arhitectul sef, au ridicat anumite probleme in legatura cu centura metropolitana, m-am gandit ca poate au ceva argumente in spate, aici mi se pare ca e doar rea intentie.
- Cum poti sa spui ca trebuia studiat traseul intre Ciurila si Valcele, cand obiectul licitatiei a fost "Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) si Drumul National DN1 (zona Martinesti)".
- Nu stiu ce Masterplan de Transport au ei, dar in MPGT apare DX Turda - Halmeu, iar traseul, conform hartii MPGT de pe site-ul Ministerului Transporturilor, pleaca din A3 in zona Tureni (https://www.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693), daca tot vorbim de carioci pe harta, cum zicea @cristi5, deci poate problema e ca "Strategia Regiunii Nord-Vest" nu e corelata cu MPGT
- Daca vorbim de costuri, si de faptul ca se "pierde" investitia de 150 mil. euro pt centura Valcele - Apahida, atunci cum se poate justifica constructia unui drum expres intre Valcele si Ciurila care ar avea nevoie de minim un tunel de dimensiuni mari (centura actuala se opreste la baza unui deal care in urmatorii 700m urca 120m pe verticala), probabil 2-3 viaducte mari si un nod nou cu A3, fata de constructia a 5km de drum in care cea mai mare structura e un pod de 160m.


TibiV

Quote from: nicolaem on January 23, 2021, 12:59:13 PM

Specialiștii de la județ au spus că în forma actuală, drumul propus nu face decât să creeze avantaje pentru municipiul Turda și așa avantajat de ieșirea la autostradă.


Vad ca "mama prostilor" are o viata sexuala activa, si completeaza "cu brio" locurile ramase "libere"...

Ocazie cu care imi voi crea si eu "o semnatura".....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Dacă i-ar asculta cineva care nu are habar de geografie și de rețeaua de drumuri, poate i-ar crede. Dar cu argumentel astea efectiv de iau de proști.
Avantajul cel mai mare al acestui drum nou e pentru tranzit, pentru cei din Cluj. Un număr infim de turdeni o să îl folosească; avantajul enorm pentru ei e că acel trafic de tranzit nu o să le mai treacă pe la ei prin ogradă. Dar no, explică-i asta "arhitectului șef al județului".

qionescu1

#627
nicolaem: Cand ziceam de traseul DX 4 prin Aiton -Pata ai sarit rapid cu elevatii demonstrand ca e imposibil la cotele alea si la terenul de acolo fara sa stii ca si in PMUD traseul e tot pe acolo. Apoi cand cand ziceam de estimarile de costuri intre variantele centurii de est, adica o valoare dubla a variantei Boc fata de varianta Nicoara iarasi ma acuzai de tot felul...  Potrivit estimarilor facute de ministrul Radu Berceanu, costurile centurii ocolitoare vor depasi 60 de milioane de euro, aproape de doua ori mai mult decat era prevazut in planul pentru o sosea ocolitoare in varianta propusa de presedintele CJ Cluj, Marius Nicoara. Potrivit proiectului propus de CJ, centura ocolitoare ar fi urmat vechiul drum roman, pe traseul Tureni-Aidon-Rediu, fara a fi necesare exproprieri sau defrisari.

Nu e corect sa scoateti din context si sa interpretati cum vreti voi ce zice Salanta a carui nemultumire e cea a perpetuarii unei conectivitati foarte slabe a Clujului la autostrada si nu se referea simplist in termeni de competitie intre Turda si Cluj ci cum acest DX 4 ar putea-o rezolva (conectivitatea) in conditiile unei alte mari investitii (centura de diamant) si a unui viitor DX al carui itinerar inca nu e stabilit. Deci in conditiile astea sa il acuzi pe arhitectul sef al judetului, judet care pregateste in zona o investitie intr-un parc industrial mare, de invidie, de ura structurala intre arhitecti si constructori, de rea intentie e deplasat. Apoi argumentul ca in zona drumurile sunt doar carioci... pai tocmai asta e problema si asta zice si el plus corelarea lor si legarea Clujului la autostrada.

Ne vom asuma centura de diamant asa cum este, si in cel mai bun caz vom avea cateva studii vizavi de viitorul traseului DX4. Insa graba si disperarea cu care se cere aceasta conexiune, incapacitatea admnistratiei de a veni cu solutii pe masura dar cu perspective mult prea indepartate nu lasa loc de alte alegeri.


Silviu-sef proiect A3-DN1

În cursul săptămânii   trecute s-au discutat la    CTE -siguranța  circulației   la CNAIR opt  variante de  intersecții  ale   DX4  cu  DN1.   S-a ales     ca soluție  o  intersecție   tip treflă, care se va dezvolta în studiul de fezabilitate, urmând  să  se decidă  într-o etapa  viitoare dacă se va face trefla completă sau numai    brațele necesare pentru a rezolva   în prima faza  o intersecție  in "T". 
Referitor la  debitul de pe valea  Racilor,  doresc să precizez că   în amonte de   traseul propus  există  un baraj de pământ, cu rol de regularizare a văi.   Debitul pe care l-am menționat este  debitul comunicat Administrația Bazinală de Apă Mureș și are ca scenariu  ruperea barajului de pământ.   

cristi5

@qionescu1 ramane intrebarea, acum X ani cand s-a inceput primul SF Tureni-DN1, unde era domnul Salanță? A fost in concediu de atunci pana ieri?

Vorba ministrului, cu totii vrem racheta spatiala si pana la urma, dupa discutii interminabile, nu ne alegem cu nimic, nici macar cu un desen de racheta. La Cluj se aplica excelent, dupa 12 ani (17 ani de cand a inceput lucrul) Clujul e legat in continuare de A3 ca nuca-n perete. Si avem o solutie simpla, de doar cativa km, integrata intr-un proiect de perspectiva (DX4) dar cerem in continuare rachete intergalactice.

Si aia cu Turda ii de rasul curcilor. Dupa "eu sunt cel mai important si nu m-a intrebat nimeni" urmeaza "sa moara capra vecinului"