Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

Era un mesaj pe acest thread in care se mentiona ca doar in zona debleului DC85 + pasaj s-au bagat undeva la 10 mil.

Cei care sunt in domeniu si au idee cat de cat despre niste costuri cat ar fi fost un tunel de 360m (atat e lungimea pe care au fost bagati piloti de sustinere) forat?

ftraian

Quote from: HaiHai on February 03, 2025, 11:33:06 PMPentru 2025 au primit 168milioane din cele 400 ramase. Mersul pe gheata continua...
In cazul acesta ce șanse sunt sa circulam oricând în 2025?

ovicor

Chiar daca am avea dubii ca Dimex termina in iunie, nu cred ca cineva ia in calcul, in cel mai pesimist scenariu, ca sa nu termine anul acesta. Si, atunci, de ce lipseste alocarea bugetara?!?! E intrebare retorica, raspunsul il stim cu totii!

nicolaem


voicul

Lipsa bani/buget.
Adica statul cheltuie pe hartie (contracte) mai mult decat are.

pista_bacsi

Nu e vorba de lipsă de bani pentru ca suma este infima daca ei in calcul bugetul MT si bugetul national. Puteau sa aloce 250-300 mil lei si restul la anul. E mai degraba doar bataie de joc. Asa se ajuta in practică constructori locali de către partenerul "serios"

E foarte posibil sa fie asta execuția în final de 2025, dar de ce sa doarmă liniștit antreprenorul.

andreita

din ce am vazut si anul trecut, au fost alocati mai putini la 01.01 decat s-au platit la 31.12.

eu sincer cred ca au alocat asa pentru ca asa a mers mai repede. Nu cred ca s-a trecut item cu item prin tot bugetul, detaliat. Au aproximat vs anul trecut vs ce mai ramane de platit si da-i sa mearga sa arate bine. Mai ales ca nu e ceva lucrare importanta/mediatizata (a7, a0, a1).

^^nu vad un univers in care sa nu se dea drumul la circulatie in 2025 la Dex4. Ar fi mult prea stupid. Dar hei, se poate.

eu sper ca pana in Mai sa se consume toti banii si sa se dea drumul la circulatie(sa se ajunga la 80% financiar) si dupa sa se mai lucreze la ritm lent pana se ajunge 100% financiar. Anul trecut au fost ~260 mil. Cu ~170 anul acesta, ajungi la ~430 mil, cam 80% din totalul de ~550.

pista_bacsi

^Ai ratat tva-ul care nu e chiar mic

nicolaem

pentru mine "nu sunt bani"nu e un argument suficent la o lucrare care se poate finaliza in curand.
pentru altele sunt, desi au termen de finalizare in viitor.

andreita

^^ scuze, da, mai este si TVA. Nu stiu de ce am crezut ca e 550 TVA incl.

radupe

#2275
Quote from: raulbogdan23 on February 04, 2025, 05:44:46 PMDe altfel puteau devia DC anterior DC85 (Tureni-A3) pe sub acelasi viaduct cu 2 deschideri si asa evitau pasajul la care lucreaza acum.

Am trecut cu bicileta de cateva ori pe devierea provizorie la DC. Panta in partea de sus e de 15-20% asa imi arata ciclocompterul. Pantele sunt mari, in poza nu se vad asa de bine.

M_Z

iese intr-un Vp de 30. cu o mica debleere iese si in 40 km/h. e suficient pentru clasa tehnica 4.





horatiu.cosma

S-a mai discutat. Continuitatea drumurilor agricole e la nivel de Liga Campionilor, fiindcă a impus asta primărița din Tureni care nu le-a vrut deviate nici măcar un metru. Evident că existau soluții MULT mai ieftine pentru acele traversări, combinarea lor într-un overpass sau underpass, complet decent pentru ce trafic e acolo. Însă nu s-a putut, avizul unei primării e un glonț de argint.

M_Z

n-ar strica sa li se puna autoritatilor locale o cota de cofinantare pe lucrarile impuse in avize. ceva simbolic dar cat sa inteleaga aberatiile pe care le cer.
am avut parte de destule show-uri cu autoritatile locale si de fiecare data pot sa zic ca m-a lasat paf tupeul si atitudinea de boieras. sunt si exceptii recunosc dar foarte rare.

mdragos

@horatiu.cosma : si daca la primarie unii fumeaza substante interzise si cer in aviz un pod hobanat de 500m, nu se poate face nimic?
Mi se pare incredibil ca in alte proiecte s-au facut super S-uri in campie, unde poate costa doar  10% mai mult podul peste autostrada ca sa mentinem aliniamentul. Dar aici,  unde chiar geografia nu permitea mentinerea directiei drumului original ne incordam si aruncam bani in betoane aiurea....
Suntem cateodata tara contrastelor.

P.S: te intreb doar ca si informatie generala, esti mai familiar cu procesele de avizare :)