Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

EugenRo

^ Daca castigi, se considera deja un plus si vei primi aprecierile tuturor pentru inspiratie sau viziune  :thumbsup: :) (inseamna ca s-a realizat ceva, in ciuda majoritatii opiniilor si indiciilor).
Asociatia nu functioneaza pe sistemul caselor de pariuri  :D

silviu74

^ Ideal ar fi ca alcineva să țină pariul tău (să parieze invers) și dacă o să câștigi tu, plătește el.

dr4qul4

Quote from: andreita on February 02, 2025, 01:55:02 PMas paria ca este dat in circulatie fix inainte de Turul 1 in Mai

Desi sansele sunt de 50-50, tin eu pariul.
Daca e gata inainte de 4 Mai, donez eu API 100 lei. Daca e gata dupa 4, donezi tu 100 lei.
Trebuie doar sa se circule pe el, in ambele sensuri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

sergiucloog

Cum dzeu dureaza 2 ani un drum de 5km?  >:(

raulbogdan23

Si inca 5km de bretele, unele cu 2 benzi pe sens

Xed

@sergiucloog , pot fi multe motive indiferent de lungimea unui segment de drum. Ai asa: SF facut prost, proiectare facuta prost, relocare utilitati de care stii sau nu stii, exproprieri neprevazute, finantare deficitara din partea ministerului, intarzierea prea mare a platilor pentru facturile emise de catre constructor, probleme de natura economica fie la constructor fie la subcontractori, teren dificil, lucrari de arta mari/complexe, respectarea unor acorduri de mediu, procese de judecata aparute pe parcursul constructiei, un termen de executie mai relaxat etc.

Pot fi o groaza de motive combinate ce pot intarzia un proiect insa asta nu inseamna automat ca este vina constructorului. Daca te vei uita mai in urma pe acest topic vei afla ca platile facturilor de catre stat s-au facut cu intarziere iar acest lucru a incetinit lucrarea si chiar a determinat un subcontrator sa intre in insolventa (sau era faliment?). Si nu in ultimul rand, uita-te la ce nebunie de debleu au de facut. Cu greu stabilizezi asa ceva si mai ales intr-o zona cunoscuta pentru alunecarile de teren. Sper ca te-am ajutat sa intelegi mai bine de ce poate dura mai mult un contract pe un tronson de drum mai scurt.

HaiHai

#2256
DEx4 a fost de departe cel mai subfinantat lot in 2024.
Dimex a pecat la drum, in ianuarie 2024, cu 72 milioane buget, la un lot cu valoare de 670 milioane, termen februarie 2025.
Cu un astfel de mesaj din parte beneficiarului (bani siguri pentru nici 2 luni), e ca pe un lac ingheatat: poti sa aluneci cu viteza dar daca nu tine ghiata (sunt intarzieri la plata) te scufunzi, sau mergi usor, testand daca tine la fiecare pas. (din factura in factura)
Dimex a facturat 268 milioane in 2024. Pentru 2025 au primit 168milioane din cele 400 ramase. Mersul pe gheata continua...

Nu zic ca ar fi facut Dimex acest lot in termen, daca aveau un buget corespunzator. Dar meritau o sansa sa demonstreze.

ovicor

@sergiucloog, pe langa explicatiile primite, un tronson scurt nu inseamna ca poate fi facut repede. Daca ai un pod de 400m+rampele=1km, iar timpii tehnologici impun 16 luni, nu poti sa il faci in 8 luni doar fiindca e scurt.

StefanCelMare

@sergiucloog
Dacă ai văzut filmări cap-coadă, ai și explicația.
Lot de 10km cu atâta volum excavat și așa consolidări, rar a fost în România.
Breteaua A3-Mărtinești cred că are vreo 2km de piloți forați și excavare, culmea aia de deal are rânduri de consolidări la plural și excavare...
Plus, va fi lotul cu cea mai bună conectivitate, s-au făcut la pasaje și poduri... densitate de zonă locuită, nu arabilă.
Pe o lungime echivalentă, n-are Clujul peste Someș atâtea poduri auto câte treceri are lotul ăsta.


cfdp

Nu conosc datele geologice dar mi se pare ca suflam si in iaurt dupa cele intamplate pe A3. Totusi mi se pare cam prea dimensionat.
Exemplu daca pe breteaua Tureni -A3-Turda se realizeaza debleul cu o treapta dupa cum se vede panta 1:1, pe breteaua Cluj Tureni consolidari cu coloane pe ambele parti. Cel putin partea spre CIC cred ca se putea analiza se se realizeze, cel puti partial cu taluz de pamant cu panta mai mica. Oricum spatiul pina la CIC nu va fi disponibil PUBLICULUI. Inaltimea nu pare mai mare de 15-20m iar terenul este argila, se vede in spatele consolidarii ca sta vertical de cand a fost executata consolidarea.
 Daca la debleul din deal se fac atatea tipuri de consolidari ce sa facem cu dealul de la Zimbor? Si aici cu inca una sau doua deschideri de viaduct se putea micsora  panta taluzelor debleului.
Nu mai stiu cu cat a fost adjudecata lucrarea dar nu ii vad bine pe constructori. Oricum nu sunt in masura sa judec proiectul dar mi-am spus o parere.

M_Z

doua chestii aici.

daca tot e doar un comunal de ce nu s-a facut un pasaj casetat pe DEx si DC deviat pe dedesubt? cred ca era mai ieftin si mult mai rapid in raport cu pasajul acela inalt care mai e si oblic.

viaductul e facut in covata. adica racordarea verticala concava are punctul de minim pe tablier. cazul acesta se evita dintr-un motiv evident: colectarea apei pe calea de rulare a pasajului (stim bine cat de des se curata gurile de scurgere...like never). si nici nu e o chestie care sa para impusa de linia rosie ci mai degraba o ciupeala de cativa mc de beton armat la pile.




cat despre debleu cam asta e. sa speram ca tine. la cate consolidari sunt acolo poate ca era mai simplu de facut un cut&cover.

M_Z

si inca o curiozitate ca sa ii zic asa.

la CIC lipsesc legaturile cu sensul TgM - Cj de pe A3. asta ca sa nu faci un ocol de 10km prin capatul celalalt al DEx.

raulbogdan23

@M_Z nu era nevoie de o trecere casetata, ai mai jos putin un viaduct cu 2 deschideri, dar ma gandesc ca panta care rezulta in urma acestor schimbari ar fi fost prea mare si era nevoie de o a doua banda pe urcare. Din poze nu pare asa mare diferenta dintre cota DC85 si DEx4, dar in realitate e foarte mare. Eu am mai zis, probabil un cut & cover sau un tunel forat NATM era mai frumos.

De altfel puteau devia DC anterior DC85 (Tureni-A3) pe sub acelasi viaduct cu 2 deschideri si asa evitau pasajul la care lucreaza acum.

M_Z

structura de mai jos e un pod peste o vale. nu are gabarit de trecere.

cat despre a doua banda nu prea e cazul. e doar un comunal si nu are traficul necesar care sa justifice banda pentru vehicule lente.

si da, decat minunatia aia clar merita un mic tunel. macar ca si siguranta si simplitate decat dpdv financiar.