Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Capacitatea nu se calculeaza simplist, sau rudimentar, prin adunarea artimetica a benzilor. Cu tot cu banda aia in plus de care se vorbeste capacitatea scade nu creste! Paradoxal nu? Castigi o banda dar pierzi acostamentul care influenteaza si el capacitatea. Trebuie corelari cu MZA, cu restrictiile si cu particularitatile locului. Dar pentru unii va ramane o enigma. Ce e mai grav e ca si cu datele pe masa ii contrazicem pe suedezi ceea ne ne face sa depasim rationalul.

Banda pentru virare la stanga exista deja (pt a nu stiu cata oara spun). Nu pentru fiecare drum agricol dar pt cele mai importante intersectii. Nu vine cu 2+1.
Drumurile alea din Grecia e preponderent extravilan. Ba la unul am observat si drumuri paralele pe ambele parti. Daca ar fi si la noi asa nu ar avea nimeni de obiectat. Doar ca e invers.

Cine garanteaza calmarea vitezei? Poate dupa un tir, sau autovehicul lent doar asa poate aparea in rest daca viteza de deplasare scade tendinta e de recuperare. Doar ca unde recuperezi daca 75% din drum e prin localitati? Pe restul de sectiuni de 5 km si alea impartite in 4 segmente? Unii au inteles, chiar si in cel mai optimist scenariu la 2+1, la ce MZA avem noi daca depasesti pe banda doi risti sa nu mai intri inapoi, sau daca o faci o faci cu oprire si blocaje.

Dar nu se intelege, nu se poate intelege elementarul ca un singur localnic care intra/iese in curte poate bloca drumul national. Si sunt sute de case/ferme/locatii/firme etc. Din nou pietonii/biciclistii alti participanti la trafic sunt ignorati. Oamenii aia acolo traiesc daca ii scapa cuiva. Le va fi mult mai greu. La fel si viata localnicilor si a comunitatii. Iar daca spui ca 2+1 nu e o solutie potrivita nu inseamna ca viata nu are prioritate.

raulbogdan23

#2206
Mi se pare incredibil ca inca suntem gica contra.

Fac des acest drum si poate in 1% din cazuri am vazut biciclisti, in rest pauza. Nu mai tin minte dar multe localitati au si trotuar langa gardul casei.

Quote from: qionescu1 on January 09, 2025, 06:31:45 PMnu se poate intelege elementarul ca un singur localnic care intra/iese in curte poate bloca drumul national. Si sunt sute de case/ferme/locatii/firme etc

Daca te uiti pe goagal maps ai sa vezi ca in majoritatea localitatilor la iesirea din curte ai un podet pana in drum. Ai auzit de prioritate? Daca da, probabil stii ca tre sa astepti inainte sa intri ca un berbec in trafic si hai sa fim seriosi nu e ca si cum e o coada de 10km de masini sa nu poti sa iesi.

In plus daca ai un 2+1 exact pe unde ai casa iti este si mai usor sa iesi, blochezi 1 banda nu 2 (daca stii sa iesi), poti sa fii depasit linistit pe banda 2.


@qionescu1 hai cu o propunere te rog ce se poate face in max 1 an cu costuri infime (nu ai bani de exproprieri si extins benzi ca bugetul are o gaura mare deja si oricum nu stim din ce platim ce construim acum ca si A/DEx) pentru a creste siguranta.

ovicor

@raulbogdan23 , nu vreau sa te contrazic, doar ca nu neaparat vei iesi din curte de pe partea cu doua benzi pe sens. Sigur ca trebuie facut ce se poate, doar ca nu se poate mare lucru.

qionescu1

@raulbogdan23

Nu ti-am răspuns până acum pt că nu aveam cum la atâta insolență. Faci o treabă excelentă cu pozele, de ce nu poate rămâne așa?

Dar cum am răbdare cu capacitatea și datele certe - chiar ale suedezilor, de ce nu as avea și cu podețele și prioritatea? Evident că cine iese din curte nu are prioritate. Doar că nu toți au răbdare să stea minute in sir să iasă. Ca într-o intersecție aglomerata se vor forța ieșirile sau se va tot înainta puțin câte puțin până cineva trebuie să oprească. Human behavior. Iar când nu se circulă în coloană vitezele pe DN1c vor rămâne la fel de mari că până acum. Ăsta e cu efectul de calmare nu are niciun fundament.Asta pe banda 1.

Pe partea cu 2 benzi ai ieși pe banda 1 doar dacă e liberă. Nimeni nu garantează că va fi. La ce MZA avem cred că poți trage și tu concluziile de rigoare și imagina puțin.

Trotuare există. Unele cu denivelări și nu destul de dificile. În alte părți nu sunt mai ales în zona podurilor.

Asta cu 1% bicicliști nu e deloc serioasa. Chiar dacă ar fi procentul ăsta ochiometric cum zici tu, cât e 1% din 25k MZA?

Podețele. Că nu ieși direct in drum că mai ai in față un podeț. Accesul în/din curți se face mai greu pe podețele de care vorbești. Sunt margini și șanțuri, plus că o bună parte din case au rămas sub nivelul drumului atunci când s-a construit, deci necesită o atenție mai mare, vizibilitatea nu e cea mai bună (chiar ieri văzusem pe cineva în drum dirijând ieșirea unei mașini din curte) deci implicit ia mai mult timp necesitând de multe ori oprire.

Soluții pentru siguranța ar fi, le-am spus și eu și alții (@Archi):
- Radare fixe ( principala problema e viteza excesivă nu că nu există parapet median cum zic unii. Camerele fixe + radare ii vor calma instant pe toți)
- insule de refugiu la fiecare trecere de pietoni (pe modelul celei de la Iclod de lângă biserica)
- stâlpișori de separare sens pe linia continuă
- experimental 2+1 pe tronsonul Livada-Gherla (2 km extravilan) Să mai las și de la mine.



raulbogdan23

#2209
@qionescu1 mai citeste inca o data toate mesajele mele.


@ovicor nu ma contrazici, asta am scris si eu in mesajul de mai sus.

Quote from: raulbogdan23 on January 09, 2025, 08:13:09 PMIn plus daca ai un 2+1 exact pe unde ai casa iti este si mai usor sa iesi, blochezi 1 banda nu 2 (daca stii sa iesi), poti sa fii depasit linistit pe banda 2.

E clar ca daca ai in zona unde stai 1 banda pe sens o sa iesi in singura banda disponibila si poti sa obstructionezi sau nu traficul, in caz contrat daca ai 2 benzi fluenta se regleaza.

horatiu.cosma

@Ionut, poate iei atitudine la jignirile repetate de mai sus. Eu nu am o problema la propria persoana, m-am tabacit, dar nu e ok fata de ceilalti colegi.

Le Serj

Discutiile au "derapat" rau de tot. Pe ultimele 4 pagini se discuta doar despre DN1C. Nu am nimic impotriva lor (a discutiilor/modernizarii/2+1 sau nu/etc.) dar nu cred ca are legatura cu DEx4. Stiu ca este topic pentru DN-uri https://forum.peundemerg.ro/index.php?board=57.0

gicu

Hai să facem o mișcare în direcția bună.

Înainte de Craciun au fost finalizați parapeții de pe pasajul DN1. Mai este însă până la deschidere.

qionescu1

@gicu 

Separatorul median de la Jucu e mare pas inainte (in actuala configuratie). Dar cum se observa azi, cu tot cu separator, viteza prin localitate a scazut foarte putin. In continuare se merge cu viteza. Spre 100.

Asta nu inteleg cei ce vor 2+1. Vor sa evite coliziunile frontale dar nu vor sa faca rabat de la viteza. Vor sa creasca siguranta, dar siguranta in conditii de viteza deci pentru soferi.

Daca s-ar respecta viteza legala in localitati (macar) pe unde trece 75% din drumul asta ar mai fi vreo problema? Am mai avea nevoie de 2+1? Sau chiar daca am avea 2+1 si s-ar respecta viteza legala prin localitati (am avea radare fixe) ar fi el mai eficient? Se pare ca legislatia a fost adoptata iar camerele astea nu sunt asa de scumpe. Am putea incepe cu ele, adica cu inceputul nu cu sfarsitul.
 

gicu

Eu mă refeream la pasajul de deviere a DN1 de la Tureni, care supratraversează DEx4 :)

qionescu1

@gicu  Acum am vazut. Sper ca nu e cu suparare  :)

raulbogdan23

Printre toate discutiile despre 1+1/2+1/X+Y am trecut ieri pe la Tureni, pare ca inca nu s-a lucrat nimic pe anul 2025. Vedem daca revin de maine.

In schimb la devierea DN1 avem asfalt, parapeti. Partea de iluminare nu e finalizata, marcaje nu am vazut.

raulbogdan23

Quote from: gsimon on January 03, 2025, 01:01:49 PMAdica aici vrei sa zici ca ii loc de intors?  :o








Powered by API/PUM imgur uploader

Cand mai mergi la Tureni sa-mi confirmi daca linia aia de pe mijloc ii intrerupta sau nu in prezent. (dupa google poza e din 2023) ;)
Ca sa nu mai vorbesc de vizibilitatea redusa a autovehiculelor ce vin dinspre Turda cauzata de curba si parpeti.
Eu 3.4 km dus am masurat pana la benzinaria Lukoil. :p

In fine, nu mai insist cu detalii tehnice despre DN, ca aici e vorba de DX.

Ideea unde vreau sa ajung, ca si cunoscator al situatiei punctuale din Feleac, e ca sunt fara doar si poate promotor ar sigurantei rutiere, dar nu in detrimentul localnicilor, care de fapt sunt afectati de 2x astfel (masuri coercitive improprii - cel mai usor ii sa facem garduri/borduri, cand de fapt nu localnicii sunt cauza principala a accidentelor din zona) dar si de vitezomani, care circula exact ca si inainte.

Conform marcajelor da, acolo poti sa intorci. Marcaj linie intrerupta pe zona unde ai acele dungi rezonatoare, doar ca se observa greu pentru ca sunt trasate peste un marcaj continuu care nu a fost sters cum trebuie.

Daca nu aveai voie de acolo sa intorci spre Cluj, trebuia sa existe o tabla pe fond albastru cu obligatoriu la dreapta.








Powered by API/PUM imgur uploader

trifrazvan1977

Revenind la partea de legatura cu A3, oare s-au intors pe santier ? Chiar daca e destul de rece vremea se anunta uscata perioada urmatoare si nici in perioada de concedii nu au fost multe precipitatii, asa ca teoretic front de lucru ar fi cam peste tot...

SergiuSerj

Am trecut chiar azi in jurul orei 12 si nu era nici o miscare. Nici zilele trecut nu i-am vazut. Chiar m-am intrebat daca s-a intamplat ceva.