Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

Quote from: qionescu1 on January 07, 2025, 12:43:58 AMDe cateva postari tot ma chinui cu adeptii fara rezerve a 2+1 sa ii fac sa inteleaga si sa accepte ca in cazul de fata exista niste particularitati care nu pot fi ignorate/depasite

Quote from: qionescu1 on January 07, 2025, 12:43:58 AMNu in ultimul rand, total ignorat de unii, e ca toti locatarii caselor de pe o distanta de 15 km, de pe o parte si alta a drumului, in cazul unui 2+1 ar iesi cu masina fix in drum! Asta la iesire, dar oamenii trebuie sa mai intre si acasa iar in curte nu se intra cu 50 de km/h in viraj cu frana de mana trasa. Se intra cu viteze mici deci blocajele vor fi garantate permanent cel putin pe partea cu o singura banda.

Nu numai locatarii trebuie sa opreasca dar mai sunt si autobuze regulate care opresc pentru a imbarcare/debarcare calatori. Cursele sunt din 20/30/60 minute in fuctie de intervalul orar. Plus ca exista si activitate agricola. In orice conditie celor din localitati nu le ramane decat acel metru de trotuar din fata casei. Daca il au.   

Ti-am dat solutie.

Quote from: raulbogdan23 on January 06, 2025, 11:02:53 AMpasaje OMV Sub Coasta si iesire din Apahida, 2+1 in rest unde nu e 2+2 (de ce nu pastrat 1+1 in localitati? astepti 2+1 depasesti daca nu iti convine in coloana)

Si iti mai dau o solutie. Fa o plimbare pana la Iclod, unde avem 1+1 pe 80% din lungimea DN-ului ce trece prin sat alternat cu banda suplimentara pentru viraj la stanga si trecerile de pietoni cu loc prevazut pe mijloc (refugiu) ca sa traversezi cate 1 banda. Functioneaza perfect, n-am vazut in 10 ani niciodata coada mare acolo ca sa zic ca am stat 10-20 de minute (se circula fluent). In cazul acesta poti linistit sa mai faci alveole pentru mijloace de transport in comun, poti sa plantezi panselute pe margine, poti sa faci tarabe cu bunatati de casa.

Quote from: qionescu1 on January 07, 2025, 12:43:58 AMDoar 5 km din 20 km avem segmente extravilane (Rascruci – Bontida 800 m, Bontida- Fundatura 1400 m, Iclod-Livada 800 m, Livada – Gherla 2 km). Se preteaza segmentele astea la 2+1? Cele doua mai lungi s-ar putea, celelalte discutabil.

Orice segment ajuta.
5km din 20km in care pot sa circul mai in siguranta si nu risc sa dea peste mine un berbec.

Vol

@qionescu1 aduce niste argumente extrem de bune.
Eu am locuit in Suedia 5 ani si am condus pe 2+1 mii de km. Sunt din Dej si acum locuiesc in Cluj-Napoca asadar am condus si conduc mult pe acest drum.
In Suedia 2+1 functioneaza pentru ca valorile de trafic sunt mici, deci te ajuta sa depasesti un vechicul mai lent dupa care poti circula cu viteza admisa. Drumul care e 2+1 nu trece prin sate/orase, si are in multe cazuri intersectii denivelate. Ei au 2+1 ca o alternativa la autostrada, sa nu aveti impresia ca toate drumurile sunt asa.
La noi, din moment ce drumul trece prin sate nu e o optiune valabila. Nu te-ar ajuta nici cu depasirile deoarece e prea mult trafic, ai avansa cateva sute de metrii in cel mai bun caz. Apoi s-ar crea situatii periculoase la ingustare, cand zmeii vor sa mai depaseasca macar o masina inainte sa se replieze. Chiar si in Suedia se mai intampla asta.
Pe langa ca e imposibil, Dej-Cluj Napoca, desi un DN2 candva, s-a linistit extrem de mult in ultimii ani si se circula destul de civilizat, poate datorita aglomeratiei. Asa ca nici factorul de siguranta nu are o valoare semnificativa in cazul asta, accidentele grave fiind destul de rare. Se merge in majoritatea timpului in coloana, rar vad depasiri.

alexV

Intr-adevar peste 1200 vehicule pe ora se creaza ambuteiaje in zonele de revenire la 1 banda. Sau cum masuram noi, 1200 * 24 ore = 28.600 MZA. Sursa e tot din Suedia, sa nu credeti ca CESTRIN.

In localitatile liniare unite nu prea merge 2+1 clasic, poate 1+1 cu a treia banda pt viraj stanga.
E supra-saturat drumul de Dej. Insa ideaa mea e ca si in acesta situatie trebuie prioritizata siguranta oamenilor.


dumbravaandrei

#2193
Și când explicam chestia asta atunci când discutam de 2+1 pe DN2, de am ajuns atunci și eu și alții să nu mai intrăm ani de zile pe aici. Că 2+1 funcționează când n-ai localități din 5 în 5km..

Soluția e oarecum simplă, deși mai puțin confortabil pentru șoferi:
- benzi dedicate virajului pa stânga
- largire cât de mult posibil la 2+2, dacă nu, măcar bandă dedicată virajului la stânga
- insule de calmare a vitezei din 1,5 în 1,5 km
- acolo unde pe sens se poate asigura o lățime de minim 4,2m, parapet median
- RADARE, multe. Că tot se trimit amenzi acasă. Sigur nu moare rutiera cluj dacă mai alocă 1-2 polițiști în plus la trimis amenzi. Eventual să facă un protocol cu polițiile locale, să plimbe ăia truecam-ul pe un trepied prin localități.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

qionescu1

#2194
Quote from: alexV on January 07, 2025, 04:46:29 PMIn localitatile liniare unite nu prea merge 2+1 clasic, poate 1+1 cu a treia banda pt viraj stanga.

@alexV In sfarsit am ajuns la mijloc. :) Multumesc pentru datele postate. Confirma fara dubiu ca si in situatiile ideale ale unui 2+1, o MZA prea mare creaza dificultati. Aplicat si pe lungimea vaii Somesului printre toate localitatile de aici, cu toate intrarile/iesirile direct in drum din locuintele asezate de-a lungul drumului ar crea un blocaje permanente, concluzie pe care, chiar si in lipsa datelor suedeze, intuitiv o puteam prevedea mai ales ca avem aici o MZA de autostrada.

Alta mentiune e ca 1+1 prin localitati plus banda dedicata spre stanga trebuie adaptata fiecarei situatii. La Iclod avem cele mai multe buzunare de stocaj (dreapta/stanga) insa toate sunt in intersectii. Cum de altfel sunt si in alte localitati. Un 1+1 in localitati plus o banda pe mijloc pt viraj la stanga pe toata lungimea localitatii trebuie exclusa, pentru ca daca am avea am fi in aceeasi situatie (de spatiu cel putin) cu 2+1.

Cam asa ar arata un 2+1 sau 1+1 cu banda pt viraj stanga. Pt alti participanti la trafic pieton/biciclist/vehicule etc riscurile cresc mult iar 2+1 nu e o garantie ca vitezele prin localitate vor scadea - cel putin pe partea cu 2 benzi. 



Powered by API/PUM imgur uploader

Si tot asa ar arata un 2+1 intr-un loc unde nu exista trotuare. Pe aici traverseaza si copii in diminetile de iarna in drum spre scoala. Podul are trotuare dar ca sa ajungi la ele trebuie sa mergi doar pe drum.



Powered by API/PUM imgur uploader

Cum ziceam avem deja buzunarele de stocaj pt virare la stanga. Facute ulterior constructiei drumului prin 2016/2017. Ultimul a fost facut anul asta la Livada. Ce nu exista sunt buzunarele de stocaj pt cei ce intra pe DN1C si vireaza la stanga. Uneori cu justificare alteori nu.





Powered by API/PUM imgur uploader

Bineinteles ca preocuparea majora, pana la constructia noului DX, trebuie sa fie siguranta. DN1c este un drum foarte periculos. Cred ca pt a avea succes lobby-ul trebuie indreptat spre solutii realizabile, poate si graduale, care nu creaza alte probleme mai mari sau o rezisteta inversunata. Decat sa ceri parapet pe 20 de km, frezare asfalt (posibil un nou strat de uzura) si marcare, nu mai bine ceri de ex. cateva camere/radare fixe in localitati si pe traseu?

horatiu.cosma

Deci fiindcă valorile de trafic sunt mari pentru 2+1, lăsăm mai bine 1+1. Asta e o contradicție logică. Dacă ai o bandă în plus pe care se poate circula, încap mai multe mașini.

La 2+1 se pot amenaja fără probleme intersecțiile cu banda din mijloc transformată în bandă de făcut stânga sau de încadrat în DN de pe drumurile laterale.

La 2+1 apare fenomenul de calmare, fiindcă șoferii stau mai liniștiți cu depășirile, știind că în curând va urma un sector de 2 benzi pe care vor putea să avanseze. Iar dacă va exista separare fizică a sensurilor, dispare complet problema depășirilor și automat a acelor tragedii cu multe victime.

Evident că nu e suficient 2+1 și că la ce valori de trafic sunt acolo trebuie drum nou de mare viteză. Însă până atunci mai trec minim 4-5 ani. A nu face nimic și a accepta situația actuală de trafic super aglomerat și accidente frecvente nu e acceptabil într-o țară cu apă caldă. 2+1 nu e o soluție magică, e un fix care îmbunătățește fluența cu câteva procente și siguranța cu ceva mai multe procente.

florin74

#2196
https://maps.app.goo.gl/zinuLKqKCpQuCHLR6

https://maps.app.goo.gl/CCngZP74PeLSQgBU8


Drumul Patras  Pyrgos, transformat acum vreo 3 ani, in 2+1, era ca un DN2 Va puteti plimba pe maps sa vedeti cum au amenajat intersectiile, cum in unele localitati e doar 1+1, cum e semnalizata, etc. Mie se pare la ani lumina fata de ce e la noi....

Am facut drumul asta de cel putin 10 ori dus intors, il stiu si in varianta DN2 de la noi, si in noua varianta.
Asta in conditiile in care autostrada se construieste langa... Cred ca in 2026 maxim 2027 e gata.

dumbravaandrei

Interesant tare cu stâlpișori din ăia, probabil că în primă fază sunt mai ușor de abordat economic. Chiar n-ar strica pe DN2 un pilot de la Bacău la Roman cu așa ceva în loc de WRSB. ar îndeplini și condițiile scepticilor cu privire la accesul mașinilor de intervenție. Deși, în România, oriunde am văzut delimitări cu bolarzii ăștia din cauciuc, peste tot i-am văzut rupți, inclusiv pe podul de la Dârste/Brașov (acum după asfaltare nici măcar nu i-au mai remontat)

Cu siguranță parapetele este o soluție mai sigură pentru cazurile (extrem de rare) de pătrundere pe contrasens (somn/defecțiune/ricoșare), dar dacă temperăm comportamentele agresive (tentația de a depăși, de a forța lumea să circule pe acostament că ești tu mai grăbit, etc), cu siguranță reducem 90% din riscuri.

Nu pot să nu remarc pe exemplul tău că la fiecare 5-6 km este indicator de radar. Nu știu dacă și sunt active sistemele cinemometrice (fie ele fixe sau mobile), dar cu siguranță mai temperează comportamentul șoferilor.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

florin74

Sunt doar e forma... Desi in ultima vreme i-am vazut destul de agresiv cu radare mai ales in zona instersectiilor, unde e restrictie de 60....
Anul trecut in septembrie am fost, si inca rezistau dupa 2 ani.
In plus, faptul ca ai indicatoare foarte dese privind zonele de 2+1 - cand incepe, cand se termina (parca e semnalizat de vreo 2-3 ori, 500 de metri, 300 de metri, etc) calmeaza destul de mult traficul. Nu te mai agiti aiurea...

Ionut

Cică viața are prioritate.
Are pe dracu.

LRadu

Si mie imi vine greu sa inteleg de ce se sustine ca un 2+1 ar reduce capacitatea drumului? Inteleg ca in Moldova s-a militat impotriva pentru ca acolo acest profil de drum este practic folosit ca un 2+2, dar pe Cluj - Dej arareori vezi masini folosind acostamentul ca o banda.

Si chiar si acum se circula destul de fluid pe el, exceptie facand capetele (Cluj si Dej) eu nu prea am prins blocaje daca nu sunt evenimente speciale (accidente, electric castle).

De asemenea largirea la 2+2 cluj-bontida mi se pare ca s-a facut relativ usor si rapid.
De ce sa nu mergem pe ideea de largit la 2+2 unde se poate (max 1 an si relativ ieftin) 2+1 in rest si 1+1 cu banda de viraj in localitati (aici 1+1 ar avea rol si de calmare a trafiului) si neaparat peste tot cu delimitare fizica indre sensuri, chiar si stalpisori mici de plastic unde nu se poate parapet.

Categoric solutia este autostrada sau DX, dar de ce sa ne mintim, pana prin 2030 nici o sansa, si atunci de ce sa nu avem o solutie ok rapid?

Iar cu privire la radare fixe... sa ridice mana sus cine a facut un drum Cluj-Dej si a respectat in totalitate limitele de viteza... 

dumbravaandrei

Și ce, dacă n-ai respectat vreo limită de viteză până acum, crezi că de mâine n-o poți respecta? O:-) O:-) O:-)
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

M_Z

@Ionut

exact!

iar politia (scris intentionat cu "p") Romana ne spune cu subiect si predicat ca prioritatea e datul de amenzi nu siguranta participantilor.




Powered by API/PUM imgur uploader

deci toate bune si frumoase ca se pot trimite amenzile rapid si in masa. cat despre oprirea celor care confunda drumul cu pista ... nu mai e necesar!  :wtf:

klax187

Opinie nepopulara incoming:

Suntem la nivelul la care amenzile trebuie date CANTITATIV pentru a produce un mic efect in trafic.
Efectiv atat de multa lume circula excesiv incat oricate echipaje de politie ar fi disponibile sa ne fugareasca, nu ne-ar prinde pe toti.

Cu radarele astea, aka "taxa de viteza" poate reuseste sa ne mai linisteasca pe cativa.

Ionut

Hai să revenim la subiect.