Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dragos76

Eu cred că dacă vorbim de orice măsuri pe drumul actual pentru creșterea sigurantei (indiferent care or fi ele), e strict ca măsuri pe termen scurt/mediu, până la finalizarea (care nu va fi foarte în curând) a acestui DEx, nu?

gsimon

#2176
@asd_91 perfect de acord cu tine!

Pietonul/localnicul e mereu lasat pe ultimul lor si e de vina, ba ca traverseaza pe unde nu trebuie, ba ca "ii e lene sa mearga 2 km" sa ajunga de unde pornit. 

Si dau exemplu concret, de proiect facut din pix, de undeva din birou, de modernizare a DN-ului, unde s-a desfiintat o trecere de pietoni (cea vizibila in poza) care in prezent nu mai e.
Ca sa ajungi pe partea opusa a drumului in statia de bus (cu chenar rosu) fie parcurgi 400 de m pana la urmatoarea trecere care nici nu e vizibila in poza (240m pe marginea drumului - ca trotuar nu e, margine care nu ii mai lata de 40 de cm, si unde trec masini cu 60-70km/h) ca sa treci legal, fie traversezi neregulamentar peste borduri cand ai noroc si nu vin masini.
Iti e si groaza noaptea sa travesezi drumul sau sa mergi pe marginea lui cand nu ai trotuar, mai ales dupa ce se lasa intunericul.  :(

Ne e usor sa facem giratorii in mijlocul drumului, borduri si garduri, dar prea putini se gandesc la siguranta localnicilor, ca de un minim comfort nu mai vorbesc.

La fel si drumurile modernizate unde se trezeste bietul om, ca drumul e mai inalt cu 20-30-40 de cm ca si inainte si el nu mai poate intra in curte.. ca deh "asa ii proiectul".




Powered by API/PUM imgur uploader

AlexC

ca sa-mi dau si eu cu parerea pe subiect.
valorile de trafic prin Feleac au scazut dupa deschiderea centurii lui Boc si a A3 (Turda Cluj). De cand ma stiu, de aproximativ 40 de ani,  circul pe DN1 Turda - Cluj, de 8 ani mai rar... ca m-am mutat de la Cluj la Bistrita.
 
"Modernizarile" din Feleac, Valcele, Martinesti si Tureni au fost facute strict pentru a scadea riscul de accidente, pentru a creste siguranta in trafic si ... intradevar pe ultimul loc au fost lasati localnicii din respectivele sate.

De 20 de ani fac Cluj - Dej saptamanal, iar de 8 ani Bistrita Cluj Napoca de cel putin 2-3 ori pe saptamana. Intre Cluj si Dej se circula in coloana  indiferent de oră. Traficul este infernal, iar intrarea in Cluj Napoca dinspre Dej, de la Jucu pana la sensul de la OMV ul din zona Subcoasta, dimineața, este de multe ori blocată. Dacă trebuie sa vin luni dimineața la Cluj mi se face rău, intru în Cluj Napoca prin Chinteni, de la Răscruci spre Borsa.

Utilitatea unui DEx Dej-CLuj este indiscutabila, doar că, degrabă, nu cred că o să vin pe o Autostrada/DEx de la Bistrița la Cluj. Mai degrabă mă mut din Bistrița.

Se pare că nu a fost lobby suficient pentru acest DEx/Autostradă, că deh nu e Buzău...

 

alexV

Quote from: ovicor on January 03, 2025, 11:03:00 PMcred ca de 2+1 poate fi vorba doar in cazul unui traseu nou

Afirmatie perfect falsa, marca CNAIR.

Succesul 2+1 in Suedia consta in faptul ca a fost implementat pe drumuri existente, fara largiri, la 5% - 15% din costul unui drum nou. Si 80% din siguranta unei A.

@qionescu1 da, scade usor capacitatea. La intrebarea "cate vieti pierdute sunt acceptabile pentru o viteza mai mare?", altii au raspuns simplu: zero. Fara exceptii, compromisuri, hai sa ne intalnim la mijloc, mai lasa si de la tine.


qionescu1

Quote from: alexV on January 05, 2025, 12:39:56 PM@qionescu1 Fara exceptii, compromisuri, hai sa ne intalnim la mijloc, mai lasa si de la tine.

Las. Unde e mijlocul?

naivu

Imprecizia limbii române...
Spiritul postării e destul de clar:
Fără excepții
Fără compromisuri
Fără "hai să ne întâlnim la mijloc"
Fără "mai lasă și de la tine "

ovicor

@alexV, accentul afirmatiei mele era ca nu se preteaza 2+1 upgradat actualul DN, care e aproape numai prin localitati, ci se impune A/DEx. 2+1 era concesia , in sensul ca un HP ar fi acceptabil pe termen scurt.

Archi

#2182
Doar ca HP 2+1 nou nout este economic doar acolo unde acesta scuteste multe structuri scumpe, de exemplu un tunel cu ambele sensuri in loc de doua tuneluri cate unul pentru fiecare sens, un viaduct de 1 km in loc de doua viaducte paralele de 1 km si asa mai departe.

Insa Apahida - Dej e vale, n-avem ce tuneluri sau structuri mari sa facem, in afara de cateva poduri peste Somes, deci diferenta de cost intre 2+1 nou si 2+2 DeX pe acest traseu este mica, adica terasament mai lat si o idee mai mult asfalt si beton.

Cum s-a mai zis mai sus, 2+1 este de succes acolo unde iei un drum deja existent si suficient de lat si il convertesti in 2+1 ieftin, sau acolo unde structurile sunt asa de scumpe incat are mai mult sens sa sacrifici putin din viteza de deplasare pntru a salva sute de milioane de euro. Sacrifici capacitate dar castigi siguranta, e un tradeoff.

Dar... situatia geografica a Suediei este diferita fata de situatia de pe Valea Somesului. In Suedia gasim 2+1 pe drumuri intinse in zone cu densitate a populatiei foarte mica si localitati foarte rare. Pe Valea Somesului e exact invers, densitate foarte mare a populatiei, zone industriale, mult trafic local la care mai adaugam si un aeroport cu 3 mil pax/an plus Cluj.

Daca e sa facem ceva pe traseu nou atunci ar trebui cel putin DeX 2+2.

Daca e sa carpim repede traseul actual cat sa nu mai moara asa de multi oameni ar trebui:
- Sa montam urgent New Jersey pe portiunile 2+2
- Sa sicanam traseul in localitati astfel incat sa descurajam fizic viteze de peste 60 km/h in localitati
- In putinele segmente din afara localitatilor putem marca 2+1 cu parapete pe mijloc.

P.S. Ce am zis mai sus e valabil doar pentru segmentul Apahida - Dej. Intre Tureni si Apahida nu cred ca e momentul sa facem ceva inca, iar cand i-ar veni randul probabil half profile ar fi de ales, intuind ca ar fi nevoie de tunel.

raulbogdan23

#2183
Eu o inteleg pe asta A/DEx 2+2 whatever, dar luati mana de pe taste si ganditi 5 minute.

In cat timp se face? NU avem SF, NU proiect, NU licitatie, NU constructor

La cati ani se rezuma toate acestea?
- SF - undeva la 2 ani
- proiect - 1 an (indiferent daca e bagat la SF sau la constructie, plus ca au o preferinta decidentii sa il scoata din SF daca e licitat asa)
- licitatie pt constructie - min 1 an
- constructie - undeva la 2 ani pe segment

6 ani calvar si suferinta de acum, dar inca nici nu e pornit procesul -> deci mai punem si ajungem la 2030+

Toti avem frustrari, de la aglomeratie bara la bara la 2+1 nu e bun daca se modifica actualul drum, deci nu vrem sa schimbam nimic nici din frustrare, nici din siguranta (fiecare pentru el sa moara capra vecinului).

Eu vreau ceva schimbat de ieri pentru a elimina frustrarile si a creste siguranta.
Am dat exemple ce pot fi realizare in 12-18 luni daca se vrea, pasaje OMV Sub Coasta si iesire din Apahida, 2+1 in rest unde nu e 2+2 (de ce nu pastrat 1+1 in localitati? astepti 2+1 depasesti daca nu iti convine in coloana), creat sensuri giratorii la intrari (si in localitati unde se poate) in localitati (dopurile o sa le ai la intrare), o banda suplimentara pt facut dreapta la Bontida (CJ-DEJ directie)

nicolaem

6+ ani e varianta Mega optimista. Doar daca totul merge struna drumul e prioritar pt guvern și firmele alese sa lucreze nu au probleme pe parcurs. Și sunt bani.
In realitate de la "nici măcar SF" la circulat as zice 10-15 ani.
Așa că trebuie văzut ce se poate face până atunci.

hvm

@qionescu1 problema in romania e ca decesele pe sosele intra la categoria statistici pana in momentul in care e cineva din familie mortul.

2+1 a dovedit ca e mult mai sigur decat actual-ul 1.5 + 1.5 pe DN2 in zona pilot fiindca a redus nr de accidente mortale. Cu toate ca a fost facut doar din vopsea.

De asemenea este de sute de ori mai ieftin sa fie facut doar din vopsea ca solutie temporara pana cand o sa fie largit/dublat de un dx. Nu mai zic ca poate fi terminat in cateva luni daca se doreste...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Archi

Yup, se pare ca devine din ce in ce mai clar ce e nevoie:

Urgent: Carpit DN-ul cat sa nu mai moara oameni, cu parapete in zonele 2+2, 2+1 acolo unde e 1,5+1,5 acuma si 1+1 cu sicane in localitati. Ah si radare

Pe termen lung, solutia corecta: DeX pe traseu nou

TibiV

In august am postat (nu mai caut acum) despre faptul ca pe DN1C, in Jucu, unde deja era 2+2 "curat", eram pe banda 2 si un "zmeu" ne-a depasit pe contrasens (deci pe banda 2 a sensului opus)...

Asa ca cine sustine (nici asta nu vreau sa caut) ca "parapetele central (care arata ca rigips-ul) este criminal" bate campii cu multa gratie...
Parapetele are exact rolul asta: sa impiedice depasirile ilegale voluntare, care reprezinta 90% din ciocnirile frontale, in care "depasitorul" loveste frontal "o alta masina, care circula regulamentar din sens opus". Din pacate, de regula mor cei din a doua masina...

Am 60+, si am crescut in Dej (desi sunt bucurestean). Faceam Dej-Cluj-Dej de cateva ori pe luna inca de pe vremea cand exista "ratie" de benzina... Este drept, acum ajung acolo de 2-3 ori pe an, dar mi-e mult mai frica decat atunci.
M-am si certat cu varul meu (care locuieste in Dej) care se lauda ca a facut 35 de minute pana in Cluj, cand i-am spus ca pentru asta i-as lua permisul pentru totdeauna...

Asa ca stau si ma minunez despre ce prostii pot sa scrie unii care sunt din zona...
"Capacitate" - cuvantul care ucide orice masura de crestere a sigurantei. "Cimitir" - cuvantul pare sa fie necunoscut pentru multi colegi...  :((

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qionescu1

De cateva postari tot ma chinui cu adeptii fara rezerve a 2+1 sa ii fac sa inteleaga si sa accepte ca in cazul de fata exista niste particularitati care nu pot fi ignorate/depasite. Dar nu si nu, daca nu e fix ca in Suedia sunt extremist (probabil si omul rusilor).

Da, nu incape indoiala în privința siguranței. Este mai sigur. Insa nu se spune decat jumatate de adevar, e mai sigur pentru soferi. O fi la fel de sigur si pentru pietoni? Eu ma indoiesc. Mai ales ca traverseaza niste localitati.

Doar 5 km din 20 km avem segmente extravilane (Rascruci – Bontida 800 m, Bontida- Fundatura 1400 m, Iclod-Livada 800 m, Livada – Gherla 2 km). Se preteaza segmentele astea la 2+1? Cele doua mai lungi s-ar putea, celelalte discutabil.

Restul de 15 km de la Rascruci la Gherla traverseaza intravilanul localitatilor. Si imi e tare greu sa cred ca unui pieton ii este mai usor sa traverseze un 2+1 decat un 1,5+1,5 sau 1+1. Pericolul e mult mai mare la traversarea continua a trei benzi. Vorbim de cateva localitati si cateva mii de locuitori care vor fi separati in doua. Alta problema care pune in pericol grav locuitorii e ca trotuarele existente nu sunt perfect functionale. Adica fie sunt prea inguste in unele locuri, fie prea denivelate, fie nu exista.

Nu in ultimul rand, total ignorat de unii, e ca toti locatarii caselor de pe o distanta de 15 km, de pe o parte si alta a drumului, in cazul unui 2+1 ar iesi cu masina fix in drum! Asta la iesire, dar oamenii trebuie sa mai intre si acasa iar in curte nu se intra cu 50 de km/h in viraj cu frana de mana trasa. Se intra cu viteze mici deci blocajele vor fi garantate permanent cel putin pe partea cu o singura banda.

Nu numai locatarii trebuie sa opreasca dar mai sunt si autobuze regulate care opresc pentru a imbarcare/debarcare calatori. Cursele sunt din 20/30/60 minute in fuctie de intervalul orar. Plus ca exista si activitate agricola. In orice conditie celor din localitati nu le ramane decat acel metru de trotuar din fata casei. Daca il au.   

 
 

nicolaem

eu as zice altceva, reusim sa gasim o solutie de imbunatatire a drumului actual pe care sa o propunem mai departe?
chestii concrete?
suntem toti deacord ca drumul e extrem de aglomerat si periculos.
dar si ca nu e top prioritati nationale.