Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Observ ca solutia asta cu 2+1 e luata asa din mers de multa lume si incepe sa se reproduca automat. Este si un fost deputat care a preluat-o probabil consiliat de pe aici.

2+1 nu e o solutie actuala pentru Cluj-Dej din urmatoarele motive:

1. MZA foarte mare. Daca MZA Cluj-Gherla e 25k, un 2+1 ar risca sa blocheze drumul sau sa creasca foarte mult timpii de deplasare.
2. Unde s-a putut avem deja 2+2. 6 luni a durat largirea a 9 km de drum iar rezultatul este foarte bun (incet incet avem si elementele de siguranta).
3. Drumul trece aproape exclusiv prin localitati, deci un 2+1 nu se preteaza. Prin absurd un 2+1 cu separator de sens ar imparti locuitorii vaii Somesului in doua. Ceea ce e foarte stupid si pe bune dreptate ar starni o mare rezistenta (au fost proteste in Jucu la separatorul de sens recent montat daramite sa imparti literalmente in doua 9 localitati).
4. Mai sunt cateva portiuni in afara localitatilor care ar putea fi modificate dar sunt pe distante scurte si foarte scurte fara a putea avea un efect.   

horatiu.cosma

2+1 s-ar preta din foarte multe considerente. În primul rând pentru că ar crește capacitatea drumului actual, unde e 1+1. Apoi pentru siguranța, cu separarea fizică a sensurilor de circulație și cu amenajarea corespunzătoare a intersectiilor (cu banda de mijloc transformându-se in banda de viraj la stânga sau de intrare în flux pentru cei care vin de pe drumurile laterale).

ivladbogdan

2+1 cu separarea fizica a sensurilor de circulatie, asa ca in Feleacu? Varianta 1, aia cu gardurile criminale, sau varianta "facelift", doar cu bordura peste care sar localnicii carora le e lene sa mai mearga 2 km sa intoarca civilizat? Bineinteles, la pachet cu aia care urca Feleacu cu 120 la ora in localitate, ca doar au doua benzi.
Pot intelege o treaba de genul asta in afara localitatilor, dar atat. In localitati e foarte bine asa cum e.

horatiu.cosma

Stai liniștit că se merge cu 120 și pe DN 1C 1+1. Nu numărul de benzi duce la respectarea limitelor de viteză, ci alte măsuri arhicunoscute. Iar separarea fizică a sensurilor salvează vieți zi de zi peste tot in lume. Nu înțeleg de unde agresivitatea asta, încearcă să respiri puțin.

raulbogdan23

Prea mult cozonac si sarmale in perioada aceasta.

In Feleac ai 2+1 din alt motiv, ai 2 benzi pentru urcare pentru vehicule lente. Daca nu exista satul acolo tot asa aveai 2 benzi la urcare pe fiecare parte.

Problema in Feleac e alta, nu ai locuri decente de intors, sus in Feleac ai un sens giratoriu, la capatul celalalt ai o mizerie de punct de intoarcere si tre sa treci peste 2 benzi de circulatie. Spatiu este suficient pentru a face un sens giratoriu decent acolo. Acelasi principiu aplicat si la Tureni cu spatiile de intoarcere. In schimb cum ar fi daca din 100 in 100 de m sa zicem sau 200 in 200 (poate e suficient sa faci doar unde ai intersectii cu alte strazi) ar exista un punct de intoarcere, sens giratoriu, ingustare la 1+1 ca sa permiti celor de pe strazi laturalnice sa iasa decent? Ai calma si viteza din sat, cresti siguranta.

Stie cineva care e MZA pe DN7? Din auzite am inteles ca acolo sunt niste portiuni 2+1 care functioneaza foarte bine.

gsimon

#2165
@ivladbogdan

Sa zici ca localnicilor le e lene sa mearga sa mearga 2km sa intoarca mi se pare din partea ta exagerat.
Daca folosesti gmaps, ai sa vezi ca poate fi pana la 3.4 km sa mergi in Valcele sa intorci, de la primarie din Feleac, adica 7 km dus intors. Cred ca ti-ar conveni de minune sa iti sa faci asta zilnic, daca ai fi in situatia data.

Din pacate/fericire locuiesc in Feleac si stiu situatia prea bine, si da localnicii sunt cei care au de suferit din cauza zmeilor ce zburda pe DN. Poate nu stii, dar exclusiv aproape toate accidentele din Feleacu nu s-au petrecut din cauza localnicilor care ies de pe drumurile secundare, ci a celor care circula cu viteza mare (inclusiv accidente mortale pe trecerile de pietoni).

Montatul bordurilor alora, n-a rezolvat absolut nicio problema pentru reducerea vitezei, ca tot se circula exact la fel ca si inainte.
Ca sa nu mai vorbesc de lipsa statiilor de autobus civilizate si lipsa unui trotuar civilizat.

Dupa mine, problema ii ca toti zmeii ce vin tare de drumul de la Turda uita sa mai lase acceleratia cand ajung in Valcele/Feleac, iar problema asta va persista inclusiv dupa deschiderea drumului de la Tureni.
Sper ca totusi in viata asa sa se instaleze radare in una din localitati, daca nu in ambele radare fixe si nu mizerii de separatoare de sens si borduri.

raulbogdan23

#2166
Sa nu exageram, sunt exact 2.3 km pana unde poti intoarce si nu trebuie sa mergi pana in Valcele (acuma e adevarat ca mergi pana aproape de Valcele ca baietii au pus tabla langa Lukoil, dar pana in Valcele mai ai de mancat o paine).





Powered by API/PUM imgur uploader

Punct de intoarcere

Cu un pic de implicare din partea autoritatilor s-ar putea amenaja un giratoriu aici si ai lega si 2 strazi adiacente. S-ar putea reduce la jumatate distanta pe care o ai de parcurs. E simplu se renunta la 2 benzi pe 100m si faci 1 banda doar. Dupa daca se formeaza un dop acolo si o sa fie cozi e alta problema.





Powered by API/PUM imgur uploader

gsimon

#2167
Adica aici vrei sa zici ca ii loc de intors?  :o








Powered by API/PUM imgur uploader

Cand mai mergi la Tureni sa-mi confirmi daca linia aia de pe mijloc ii intrerupta sau nu in prezent. (dupa google poza e din 2023) ;)
Ca sa nu mai vorbesc de vizibilitatea redusa a autovehiculelor ce vin dinspre Turda cauzata de curba si parpeti.
Eu 3.4 km dus am masurat pana la benzinaria Lukoil. :p

In fine, nu mai insist cu detalii tehnice despre DN, ca aici e vorba de DX.

Ideea unde vreau sa ajung, ca si cunoscator al situatiei punctuale din Feleac, e ca sunt fara doar si poate promotor ar sigurantei rutiere, dar nu in detrimentul localnicilor, care de fapt sunt afectati de 2x astfel (masuri coercitive improprii - cel mai usor ii sa facem garduri/borduri, cand de fapt nu localnicii sunt cauza principala a accidentelor din zona) dar si de vitezomani, care circula exact ca si inainte.

qionescu1

Cu exceptia sigurantei, unde intr-adevar 2+1 este mult mai sigur (Dupa datele de @cristi5 chiar de 5 ori mai sigur, daca bine imi aduc aminte). Insa cresterea sigurantei vine la pachet cu scaderea capacitatii. Si e logic sa fie asa. Daca nici  macar la nivel teoretic, sau minim logic, nu stapanim asta nu are rost sa mai discutam.

Alt argument, tot la nivel teoretic, ca 2+1 este mai mult decat 1+1 nu este adevarat. Noi avem 1,5+1,5 si chiar daca se circula la nivel de reguli(daca s-ar respecta) la 1+1, totusi acostamentul ala largit face foarte mult. Pietoni, biciclisti, vehicule/autovehicule lente il folosesc, depasirile se fac mai usor iar efectele se contabilizeaza in capacitatea drumului. Deci avem, daca vreti (1+1)+(0,5+0,5). Hai sa ne imaginam un tractor/combina pe 2+1 la Fundatura sau Iclod si cred ca am intelege altfel problema.

In conditiile astea sa ceri 2+1, cand capacitatea drumului este la limita sau depasita, este nebunie curata si nu are de-a face cu logica. Poate 2+1 duce o MZA de 20K, dar noi suntem deja la 25k deci avem nevoie de alte solutii.

Amenajarea intersectiilor cu buzunare de stocaj. Pai deja asta exista, restul e demagogie. Cele mai mari intersectii au deja prevazut asta, nu le aduce 2+1. Rascruci, Fundatura, Iclod, Livada. Nu are nimic de-a face cu 2+1.

Pana la urma eu am vorbit de o situatie concreta si am aratat de ce e o prostie sa ceri 2+1 pe Cluj-Dej. Nu numai ca au fost ignorate dar si argumentele teoretice lasa mult de dorit. Pentru siguranta circulatiei mai exista si alte masuri in localitati. Iar ignorarea/dispretul fata de viata comunitatilor de pe traseu, cand ai doua esecuri rasunatoare tot la tine in judet (Feleac si Valcele) spune totul.
 

Vlad94

Din pacate politicul din judetul Cluj trebuia sa isi faca temele si sa pregateasca ceva pentru Dej-Apahida, exact cum CJ Bihor a pregatit Arad-Oradea. Astfel s-au prioritizat proiecte mai slabe dpdv al traficului in alte parti.

handrei

CJ Bihor a facut mai intai centura pentru fiecare comuna limitrofa Oradei.
Nu conteaza din ce directie vii la Oradea (Arad, Cluj, Satu Mare, Deva, etc) ultima comuna de langa Oradea are centura nou facuta.

Asta cu DeX16 care se leaga direct in Centura de 4 benzi a orasului este doar extra :)

alexV

Quote from: qionescu1 on January 03, 2025, 02:43:17 PMCu exceptia sigurantei

Viziunea zero, la care Ro a aderat, prioritizeaza viata si integritatea corporala a oamenilor. Astfel, <2+1 mai sigur> ar trebui sa fie argument suficient.

Si in unele tari vestice miscarea a pornit de de la un accident, "a murit cine trebuia", ca sa zic asa, copil de politician, ca sa adopte principiul sigurantei pe primul loc.

Chiar daca adoptia a fost mai grea, dupa implementare nicaieri nu s-a pus problema revenirii la configuratia dinainte.

qionescu1

Iarăși ne întoarcem la teorie. Doar la teorie că de altceva ne ferim. Nu contest că e mai sigur, nimeni nu o face și nu despre asta discutam. Iar siguranța rutieră nu înseamnă doar 2+1.

Am dat mai sus 4 motive pentru care nu cred că se pretează la o asemenea modificare drumul. Le-am explicat și apoi am reluat, inclusiv cu modificările aberante din Feleac și Vâlcele care fac mult mai grea viața celor de acolo. Înțeleg, nu mai sunt accidente frontale, dar accidentele cu pietoni nu s-au sfârșit și nu s-a rezolvat problema lor. Dimpotrivă calvarul celor de acolo e mai mare și au dispărut părți din gardurile de pe mijloc că doar nu o sa ocolești 2 km când vecinul stă la 15 metri de tine. Cum va fi când vrei să separi in două toate valea Someșului?

Încă o dată, discut de o situație specifică, concretă, nu teorie că asta o înțelegem majoritatea. Spuneți-mi cum faceți 2+1 prin Iclod, Răscruci etc.? Unde faceți întoarcerile? E nevoie de girații? De câte? Cum va afecta asta viața celor de acolo dar capacitatea drumului? Dacă s-ar pune 2-3 radere fixe ce ar calcula medii de viteză pe diferite distanțe, plus alte măsuri de siguranță, ar mai fi nevoie de modificări? 

ovicor

Personal, cred ca de 2+1 poate fi vorba doar in cazul unui traseu nou, A sau DEx, realizat HP si marcat 2+1 pentru cativa ani, apoi realizat si celalalt sens. Actualul DN, preponderent prin localitati, nu rezolva mare lucru, nu poate fi upgradat eficient.

asd_91

#2174
Avem destui colegi pentru care confortul si siguranta localnicilor/pietonilor sunt pe plan secund.

"Sunt doar X mii de oameni in aceste sate, facem un bine pentru mult mai multi oameni care tranziteaza zonele respective si castiga 4 minute."

Am multe cunostinte care traiesc in localitatile de pe ruta Cluj - Gherla si parcurg drumul asta foarte des.
Nu v-as dori sa aveti un copil sau o bunica care are prieteni in cealalta parte a satului, partea "de peste drum", si este nevoit(a) iarna la 16:30 sa treaca strada.

De cele mai multe ori imi este frica pana si mie sa opresc la trecerile de pietoni vazand in oglinda retrovizoare cat de tare se vine din spate, ajungi sa pui avarii ca sa opresti la o trecere de pietoni si speri ca cel din spate sa nu te depaseasca...

Aceeasi situatie si pentru Feleac, ii usor pentru un sofer care are 200km de parcurs sa ii judece pe localnici ca intorc peste bordura dar nu stiu cati dintre voi ar fi dispusi sa faca zilnic 3km intr-un sens si 3 in celalalt ca sa ajunga de unde a plecat..