Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ovicor

Mai, oameni, eu nu sper si nu cer sa se faca ieri! Dar de ce centuri vorbim, localitatile sunt legate! Chiar si o sosea cu o banda/sens ar fi utila daca ar fi pe traseu nou. Eventual un HP, unde doar nodurile sa fie FP!

Vol

Recensamant rutier 2022:
DN2 15901 autovehicule pe zi
DN1C 11862 autovehicule pe zi
In alta ordine de idei in toata tara sunt doar vreo 5 dn-uri cu valori de trafic mai mari decat dn1c. In conditiile astea nu cred ca e drum expres doar "de fun"

dr4qul4

compari un drum de 50 km cu unul de 500?   :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Vol

197 vs 411. Nu am gasit detalii despre ce inseamna masuratorile astea exact. Ma gandesc ca un numar de masini masurate intr-un anumit punct, deci nu vad ce legatura are lungimea lui.
Sigur ca pe DN1C zona aglomerata e Dej-Cluj, si nu Dej-Baia Mare.

miahi

#2149
@Vol datele din rencensamentul rutier asa cum au fost prezentate catre public au valoare statistica aproape 0.

De exemplu pe o sectiune de DN2 poti avea MZA de 50000 si pe alta de 5000. Ei le-au adunat si ponderat si au prezentat o medie. Asa rezulta ca pe portiunea cu 5000 vei avea un MZA supraestimat si pe portiunea cu 50000 subestimat.

Singurele date cat de cat relevante sunt pe DN-uri mici cum ar fi Varianta Ocolitoare Mihailesti - DN6H.

Ca sa fie utile, date de trafic trebuie sa fie publice pe segmente de drum, nu are nicio legatura traficul de pe DN2 de la intrare din Bucuresti cu cel tot de pe DN2 de la Falticeni.


Vol

@miahi Cum ziceam, nu stiu care e metodologia, dar presupun ca au fost luate punctele mai aglomerate ca sa aiba o insemnatate, nu niste zone random.
Sunt totusi niste numere, ca pareri toti avem. Eu care circul des pe drumul asta stiu ca e o coloana continua in orele aglomerate.
Daca cineva stie cum se fac aceste masuratori, il rog sa ne zica si noua.

TibiV

Avem un topic dedicat recensamantului: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.0

La pagina 20 gasesti datele de la recensamantul din 2022.

Iar de pe la pag 15 gasesti discutiile de atunci, care spuneau fix asta: ce da CESTRIN este irelevant, pentru ca sunt datele pentru tot DN1 (sau DN2 sau DN7). Ei evident ca masoara in mai multe puncte, dar datele alea nu le dau public. Deci valoarea pentru DN1 (16k) este media pentru Bucuresti-Bors...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

5AM

Largirea la 4 benzi a drumului Cluj Dej pe o portune de 20 km ajuta doar la sprirea incasarilor din amenzi a pol rutiere sau pe cei care isi risca permisul, in conditiile in care limita de viteza prin Jucu e 40km/h. Ce imi e ca merg cu viteza asta la liber pe 2 benzi, ce imi e ca merg pe o banda, in coloana? Adica pot sa faca 7 benzi pe acolo, la ce bun daca strabat la rand localitatle de pe traseu si impun limite de viteza de genul?

PaulD

Fiind locuitor al Bistriței consider absolut necesar DX Dej-Cluj-Napoca(cel puțin până la aeroport, de acolo ai centura lui Boc dacă mergi mai departe și o porțiune de 2x2 până ajungi la Tureni, nu e așa rău), problema cea mai mare este Dej'ul, unde se întâlnesc BT-SV-BN-SM-BM și până în Cluj-Napoca e bară la bară de multe ori. Prio 1, centuri ocolitoare (Bistrița/Dej(Becleanul deja are)) și de acolo DX.

pista_bacsi

#2154
Mi se pare clara nevoia de a scoate traficul din localilatii intre Cluj si Dej (sau Bistrita). Centura Cluj Est pare goala pentru ca nu trece in vreo localitate.

Am o intrebare despre CJ Cluj similar cu Bucuresti (sau IF, TM, BV, IS). Ce pazesc (au pazit) ei avand in vedere ca sunt unu dintre cele mai bogate judete? Ai lunca Somesului mic in care un 1+1 (inafare localitatiilor) care sa fie extins la DX ulterior nu cred ca e ceva ce nu isi permine judetul Cluj. Nu am nicio idee de politica judeteana din Cluj si sunt curios. Pe cei din BV si Bucuresti ii stiu prea bine.

qionescu1

Recensamantul Cestrin asa cum e, ajuta sa ne facem o idee despre valorile de trafic. Nu e perfect dar nici sa zicem ca nu putem sa-l folosim nu e corect.

De cat timp sunt pe forumul asta tot spun: dupa DN2 (unde nu se poate contesta nimic) si dupa DN65 (aici e discutabil) urmatorul drum expres ca valori de trafic este DN1C.
DN65 are MZA, in 2022, de aprox 15k pe o lungime de 100 km, iar DN1C are MZA de aprox 12k pe o lungime de 200 km. Problema celor doua a fost rezolvata: avem imediat A7 si drumul expres Craiova Pitesti. Urmeaza DN1C? Nici poveste. Motivele? Pai nu vorbim cu perfectul simplu, nu suntem aproape de Bucuresti si nici macar de Craiova sau Buzau. Deci nu suntem o prioritate nici daca arde. Iar cand totusi guvernul prin MT incearca sa dea o aparenta de strategie si planificare (asa numita prioritizare a investitiilor -aparuta la ani distanta de cand tot o cer/cerem, MT minte cu nereusinare in privinta cifrelor si scoringului.

Nici sprijin politic drumul nu are. Grupul de la Cluj nu a fost interesat sau nici macar nu a putut rezolva problema legaturii A3-Tureni vreme de 15 ani, daramite sa rezolve un drum expres. Totusi ceva au facut, au largit la 4 benzi segmentul Jucu-Rascruci. Asa cum s-a putut, adica ilegal pt ca altfel nu s-ar fi facut niciodata.
Tot din pacate, putini de aici inteleg si mai ales sunt implicati (daca insisti cu problema esti apostrofat de cel caruia i se permite sa jigneasca). Se vorbeste de centuri la o comuna si un sat, de A8 care va fi ca o palnie pt tot traficul Moldovei, si alte aberatii gen o MZA insuficienta.

Dar de ce ma mir de forumisti cand consiliul judetean cluj vede rezolvarea accesului in parcul industrial Jucu printr-o pasaj suprateran din DN1C tot in DN1C! Adica va mari viteza de traversare a unei intersectii un pic mai problematica cu niste costuri foarte mari dar fara a rezolva esenta problemei. DN1C este la limita capacitatii sale. Sa iesi un pic mai repede din parcul industrial pt a ajunge in aceeasi aglomeratie si in aceeasi problema nu e o solutie.

Cu un MZA la Jucu ce se apropie de 20K, cu un MZA pe centura Gherla de aproape 13K (la 45 de km de Cluj) care traverseaza aproape exclusiv doar localitati, este cat se poate de clar ca vorbim de valori foarte mari pt traficul din RO. Nu stiu unde le mai regasim. Si nu se intrevede nicio solutie pentru ca drumul fiind sabotat constant nu se mai poate incadra la nicio finantare.

Ce vreau sa mai spun e ca lumea de pe aici intelege limitele de toate felurile, nu se agata de trasee nejustificate prin prisma valorilor de trafic (gen Dej-Baia Mare, care in mod evident nu e prioritar) dar nu va putea niciodata intelege si accepta cum drumuri cu valori de trafic mult mai mic vor fi realizate mai repede in alta parte. Craiova-Targu Jiu poate e cel mai bun exemplu. Va dubla un drum cu 4 benzi pana la Filiasi iar de aici valorile de trafic nu justifiva nicio prioritate. Nu in fata altora.

Jumatatea nordica a judetului Cluj, Maramuresul, Bistrita, jumatatea de nord a Moldovei, regiuni deloc bogate, nu au si nu vor avea alternativa si conexiune la un drum de viteza pentru mult timp de acum incolo. Parca sunt abandonati. 




Sorinus

#2156
N-a plouat cu bani. A trebuit sa prioritizam și da, extremitățile au rămas la urma. Nu ai A nici la Tulcea, nici la Calafat, nici spre Serbia. Nici măcar spre Giurgiu.
Dej e așezat excentric fata de traseul A3, deci, tough luck.

horatiu.cosma

Cluj - Gherla MZA 25.000 în recensământul din 2022.

Gherla - Dej - 15.000 MZA-ul. Cele mai mari cifre din țară pentru un drum național fără proiect de DX/A in paralel.

StefanCelMare

#2158
Abordarea mai ales referitor la Dej pare elucubrantă.

Este probabil singurul nod rutier major, lăsat de izbeliște într-o intersecție în T in zonă urbană.

Centura Dej la nivel DX cu ocolire sate din jur pe măcar 4-5km in cele 3 direcții deservite ar trebui să fie prioritate zero, afectează nu doar traficul de mașini mici, ci și traficul de marfă.

Iar spre Cluj, dacă nu-s bani de tot, măcar dinainte de Răscruci până la Apahida ar trebui făcut. Ar fi vreo 13-14 km, adică fix un lot de DX. Zona are două benzi pe sens (parțial, cred că vreo 60-70% din ea), dar după cum s-a menționat deja, are niște limite de viteză în mare parte, chiar sub 50km/h.

Măcar cu astea dacă s-ar începe, ar fi ceva.

PS spre Bistrița ar trebui dus de la Dej măcar până după Beclean. E tot drum aproape 90% prin localități. Asta și cu o centură DX a Bistriței ar da și județului ăsta uitat de toți măcar o șansă de dezvoltare.

raulbogdan23

#2159
Sunt limitari sub 50km/h pentru ca asa cum s-a mentionat mai sus se fac lucrari pe zona Jucu, in rest este limitat la 50km/h cu zone bune limitate la 70km/h.

Problemele pe ruta Cluj-Dej nu sunt pe zona dublata ci in rest. Unde apar blocajele la iesirea din Cluj? Evident la sensurile giratorii (cel de la OMV Sub Coasta si cel de la iesirea din Apahida). Faceti un pasaj si o sa vedeti ca dopul se va muta in alta parte. Pe zona unde avem inca 1+1 de multe ori se merge in coloana cu 80km/h si cei nerabdatori depasesc aiurea si de aici si accidente.

Decat sa dublezi un 2+2 care e decent (nu vad graba sa mergi cu 100km/h in sat, oricum se merge de multe ori cu 70/80) mai bine incepi cu niste pasaje (pe modelul aplicat de Oradea) si iti concentrezi resursele pe metropola Dej sa scoti tot traficul de tranzit din acest oras pe o distanta cat mai mare. Spre Nord pana dupa Urisor, spre Est e complicat dar ar trebui macar Cuzdrioara si spre Sud undeva intre Dej si Nina. In rest transformat in 2+1 alternativ si poate merge inca cativa ani pana se mai fac niste capete.

Pasajele se pot face in aprox 12 luni cu o firma serioasa, dar e blocat tot pe zona Cluj din cauza centurii care s-a licitat la pachet si blocheaza inclusiv extinderea aeroportului. Nimeni nu a gandit sa rezolva cateva zone punctuale care ard.