Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

caveman

Am trecut pe la Tureni azi și încă mai e destul de lucru la pasajul sub DN1.

Pe unele porțiuni pe sensul Turda->Cluj nu e deloc asfalt pe pasaj (acolo unde au scos umplutura). Pe sensul Cluj->Turda au pus strat de uzură, dar nu e peste tot. Cum e de așteptat, nu se lucrează de sărbători. Vedem în 2025 când va fi deschiderea pasajului.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

trex

#2131
@ivladbogdan sunt ineptii ideile tale, fara doar si poate. De drumul ala de la Dej la Cluj se leaga de Romania doua judete intregi, Maramures si Bistrita. De ce ma mai mira pe mine ca un clujean se gandeste doar la cartierele dormitor ale Clujului si sau ca de la Cluj spre nord, nu ne mai pasa de nimic?

O firma din Maramures sau Bistrita Nasaud, cum poate livra marfa in tara daca e ocupat sa omoare oameni prin Rascruci, Livada, Iclod sau chiar Jucu? Sau scolari care traverseaza strada in fuga in localitatile astea si multe altele taiate in doua de de un drum national super aglomerat?

Sau cum sa dezvolti aceste doua judete daca nu ai nici macar un drum rapid spre restul tarii si aprovizionarea iarna sau vara e un calvar? De ce si-ar face cineva o firma in Maramures daca tot timpul alte proiecte de infrastructura sunt mai importante si aceste doua judete nu merita nici macar o legatura sigura si rapida cu restul tarii?

Dar aeroportul cluj care deserveste cele doua judete, ala iarasi nu conteaza? Pentru ca facem doua centuri ocolitoare si e suficient? Apropo, in caz ca nu stiai, Gherla are centura ocolitoare, dar zecile de localitati taiate in doua de coloane de tiruri si dube, nu au.

Dezvoltam infrastructura doar unde se depasesc valorile de trafic sau oferim oportunitati cat de cat egale tuturor cetatenilor? Adica platim aceleasi taxe, dar beneficiem doar unii?

StefanCelMare

Nu doar DX4 ar trebui făcut, ci și continuarea spre Bistrița.

Sunt sectoare de trafic deja intens, 70% prin localități mici (sate și orașele).

Riscuri nu doar pentru trafic ci și pentru comunitățile locale din acele zone, care au viața perturbată de trafic.

trex

Corect! Continuarea spre Bistrita si vazut ce se poate face si pentru Maramures. Ca altfel ne rugam de orban sa ne mutam ca judet in Ungaria si sa mergem la Budapesta in loc de Bucuresti, mai ales acum ca nu vor mai fi granite. 

Cum sa spui ca de la Cluj spre nord poate sa vina potopul ca nu ne mai pasa. Ca sunt proiecte importante ca si cum ar fi altenativa techirgiol?

naivu

S-ar putea ca viitoarea conexiune Maramureș-Bucuresti să fie mai degrabă pe la Jibou-Românași decât pe la Dej.

trex

Conexiunea pe la Jibou-Romanasi are o problema mai mare decat conexiunea pe la Dej, fie ajungi pe DJ108A fie de pe Mesteacan pe DN1C si apoi DN1H. Niciuna din variante nu suporta trafic greu de marfuri.

naivu

In teorie, va exista un DX BaiaMare-Jibou-Dej, aflat de vreun an doi in elaborare SF; pt comparatie, Jibou-Romanasi e la stadiu de licitatie pt contract elaborare SF (licitatie anulata care trebuie relansata).

ovicor

@ivladbogdan , cred ca ai dreptate intr-o privinta: darea in circulatie a legaturii A3 cu DN1 in zona Tureni va aduce un plus de trafic intre Tureni si Apahida. Dar sa spui ca de la Jucu la Dej nu "arde", ..... Eu vin de la Bistrita la Cluj "impins de tiruri de SV sau BT cu 80m/h in localitate, 90% prin localitati. Inafara n-o poti calca fiindca ei merg cu 90km/h pe intregul parcurs. Rar reusesti sa depasesti, trebuie sa te conformezi conditiilor impuse de ei, altfel innebunesti. Asa ca, cu tot respectul, aici gresesti! Nu zic si nu cred ca va fi facut in curand, dar ARDE!

nicolaem

acele tiruri de SV si BT se vor muta pe A8.
e o frenezie si toate judetele vor sa fie legate de autostrazi. si binenteles ca cei care circula pe acolo le vad importante.
nu vad cum isi poate permite Romania sa dubleze orice DN de 4 benzi cu o autostrada.

dumbravaandrei

Nici pe departe sa se mute pe A8 mai mult de jumatate din ele. Sunt generos cu jumtate. Eu zic ca trei sferturi din ele raman. Si asta pentru ca
- daca e sa faci diferenta de timp, ocolul pe A8 nu e justificabil decat daca punctul de descarcare e dupa Budapesta. 
- firmele de transport sunt din SV/BT, dar daca te uiti putin peste orice harta economica e lesne de inteles ca arareori acestea pleaca incarcate din aceste judete. In cele mai multe cazuri, preiau marfa din alte judete si o lasa in centrele urbane mari pentru desfacere si prelucrare. Daca s-ar produce chiar asa de multa marfa la Botosani si Suceava pe cat cara camioanele alea, probabil ca numai astea doua judete ar avea PIB-ul intregii regiuni moldovenesti.

Atat Baia Mare, Satu Mare, Cluj-Napoca, Oradea, Maramures, Bistrita-Nasaud vor oferi si consuma marfuri suficient de mult cat DN17x sa fie in continuare aglomerat.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

handrei

Asta am vrut sa scriu si eu.
Din păcate Dej-Cluj inca este pe axa traficului greu Moldova - Occident.
Asta se va schimba cu noile autostrazi.
Te inseli daca crezi ca A8 nu va prelua acel trafic doar pentru ca unii vor avea un mic ocol de facut.

Se poate observa insa ca zona de NV (SM si BM) raman izolate, si eu nu cunosc nici un proiect de expres sau autostrada care sa le lege de Bucuresti.
Logic, privind la o harta, o posibila conexiune pe la Jibou spre capitala face mai mult sens(mai scurt si mai direct) decat o bucla pe la Dej.

nicolaem

#2141
nu as intra intr-o dezbatere daca se muta jumate maimult sau mai putin din trafic.
mai sunt oricum vre 15 ani pana sa avem A8.

NU am fost pana la Dej din vara, cei care mergeti pe acolo cum s-a finalizat extinderea la 4 benzi la DN? de unde pana unde sunt 4 benzi acum?


Cred ca inainte de DX ar trebui consiliu judetean sa rezolve multe probleme pe acest traseu.
DN clar trebuie dublat in anumite zone mai circulate, in special in zonele industriale, ar trebui un drum dincolo de CF.

Pentru traficul mare de tranzit cu tot cu acest DX nu vad o strategie de a lega Dej de A3 pe directia vest.

raulbogdan23

^

De la iesire din Apahida pana la intrare in Rascruci, 4 benzi cate 2 pe fiecare sens si mai nou cu parapet metalic pe mijloc

nicolaem

Rascruci si Iclod ar merita rapid o centura, iar aceasta extindere a DN la 4 benzi e usor realizabila si la Nord de Rascruci.

Oare cine a executat proiectul de largire?

KSP

DRDP Cluj a efectuat largirea la 4 benzi