Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Vol

Posibil sa subestimam si noi volumul de munca, multe structuri, volum mare de pamant mutat datorita reliefului, extrem de multi piloti forati de facut. Bine, centura Cluj-Napoca e proiectul asta, pe steroizi asa ca rezonez cu faptul ca ar trebui sa eficientize munca  :D
Pare ca se pregatesc sa dea in folosinta saptamana asta pana iau pauza un sens pe supratraversarea DN1.

andreita

eu tot nu inteleg cum trebuie sa arate sapatura acolo la DC. Mai au de coborat?

raulbogdan23

Hai sa o luam asa, esti pe subtraversarea de la DC85 ce ai inspre DN1 aproape tot e la adus la cota aprox urmeaza balast, asfalt, iar ce ai inspre A3 e un 40-50% la cota si mai au de scos pamantul de langa ultimii piloti forati

mirceaeliade

^E cumva primul lor santier mare?  Poate ca chiar nu au experienta, dar cu contractul asta poate se vor roda mai bine.  UMB pedala bine la primele lor contracte?

bdragos2

Si o filmare mai la ceas de seara de pe un canal mai mic de youtube, nu cred ca are cont pe forum

SorinMS

Circulând astăzi în zona nodului DN1 cu DEx4, am văzut instalați parapeți metalici pe rampa de pe sensul Cluj-Turda și balustrade pe viitorul pasaj peste DEx4. Asfaltarea era în fază avansată, pe 2 benzi Cluj-Turda și o bandă Turda-Cluj.

andreita

deci circulam pe pasaj marti ? :o

ncb

QuoteLuni, 23.12.2024, CNAIR a semnat contractul pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum Expres Cluj – Dej",  cu ofertantul desemnat câștigător, respectiv Asocierea SPECIALIST CONSULTING SRL (lider) – SPECIALIST SMART GROUP SRL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL.

Valoarea contractului de servicii este de 27.521.381,44 Lei, fără TVA.

Durata contractului este de 21 de luni, din care 18 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Construcția viitorului Drum Expres Cluj – Dej la o lungime estimată de 75 km va contribui la o serie de efecte pozitive așteptate, după cum urmează:

reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare între localitățile Cluj și Dej, cât și conexiunea cu viitoarele drumuri, Drum Transregio Gilău - Apahida (TR Feleac, indicativ TR 35) respectiv Autostrada A3 Transilvania,
îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier,
reducerea numărului de accidente, precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei,
reducerea poluării sonore în zona localitățiilor urbane Cluj – Dej,
reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului, prin creșterea fluenței atât a traficului de tranzit, deviat pe autostrăzi, cât și a traficului rămas în zona urbană.
Contractul va fi finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile (Programul Transport, aferent perioadei de programare bugetară a U.E. 2021-2027), fiind în acord cu obiectivele strategice ale Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din cadrul Planului Investițional 2021 - 2030, cu obiectivul de sustenabilitate, de dezvoltare economică și de dublă utilizare a infrastructurii de transport.

CNAIR

mdragos

Sa vedem daca sunt in stare in 18 luni sa faca SF.  Dealurile alea sunt super pacatoase. Daca nu sunt date solutii de consolidare calumea si traseul nu e bine ales...

ivladbogdan

Realist vorbind, ar fi nevoie de portiunea de la Tureni si pana la Jucu intr-o prima faza, restul poate sa mai astepte.
Chiar sunt proiecte care "ard" mult mai tare in momentul asta decat Jucu-Dej.

Vol

#2125
Nu stiu daca esti din zona dar asta cred ca e o gluma. Pe Apahida Valcele pana la podul de intrare in Cluj bate vantul, si de la giratoriu Apahida pana in Rascruci sunt 4 benzi. Din Rascruci pana in Dej se merge aproape tot timpul in coloana, cand e agolmerat cu viteze intre 40 si 60km/h.

StefanCelMare

#2126
Habar nu am cine poate zice că nu arde Cluj-Dej.
Trebuie să nu mergi pe acolo deloc să zici așa inepție.

Cel puțin centura Dej, cu conexiuni pe toate direcțiile ar trebui să fie prioritate 0. Ce este acum acolo este o mizerie, una din ultimele mizerii majore din Transilvania. Ținând cont de numărul de direcții implicate și numărul de mașini care trec pe acolo. Mai era Turda la acest nivel, dar de aia scăpăm în fine!

Iar Clujul atrage trafic pe toate direcțiile. Ar trebui cel puțin vreo 10-15km spre Cluj DX (ocolire Răscruci-Cluj), de ieri dacă se poate.

qionescu1

Nu sunt 75 de km. Poate de la Tureni la Dej da, dar e vb de CLuj-Dej. In fine, dupa ani de zile de amanari si piedici care mai de care poate o sa avem si noi SF. Poate! Daca merge totul bine.

Termene cam intinse, dar ce mai conteaza oricum nu se va incadra drumul la nicio finantare. Poate 2040. Pana atunci singura sansa realista e fazarea lui pe segmente. Centura Dej e prioritate absoluta aici.

nicolaem

la fel ca acum vreo 5 ani cand am mai discutat asta, inca consider ca nu sunt bani si nu va fi in topul listei de prioritati.
intradevar se deseneaza DX uri acum prin toata tara, dar e mult sa le vedem si facute.
trecerea asta la 4 benzi a actualului DN ar trebui facuta rapid pe unde se mai poate, la fel cum a fost facut in jona Jucu.

ivladbogdan

Ineptie sau nu, puteti sa ma blamati cat doriti, o sa vedeti ca nu se va face degraba incolo inspre Dej, pur si simplu nu vor fi bani pentru toate proiectele, iar altele sunt mai importante.
Sunt din Cluj-Napoca, ca si idee.
Si da, nu am treaba inspre Dej de obicei, am fost de cateva ori in ultimul an si m-am lamurit cum sta treaba.
Aglomerat e in Jucu, fiind unul dintre noile cartiere-dormitor ale orasului, mai pentru cei care doresc neaparat sa stea la casa, evident, extins pe stil Floresti/Baciu/Apahida.
Trebuie sa intelegeti ca interesul national pentru infrastructura nu se rezuma doar la cartierele dormitor ale marilor orase, extinse fara cap.
De la Jucu incolo se circula decent. Cate o centura la 4 benzi in zona localitatilor Gherla si Dej este absolut suficient.
Fac si pariu cu oricare dintre voi ca nu se va face degraba acest DX.


In alta ordine de idei, astazi, 25 decembrie inca NU se circula pe noul pasaj de la Tureni.
Asfaltarea pare gata sau aproape gata, insa mai trebuie parapete (nu este gata), stalpii de iluminat nu sunt ridicati/montati toti + marcaje.
Deci mai asteptam.