Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AlexC

#1605
Se poate face o simulare de timpi. Ocolulul in km este mare dacă vrei să nu mai intri deloc prin Cluj, cand vrei să mergi cu camionul la Dej. Oricum centura de diamant se gâtuie la OMV-ul din zona Sub Coastă.

Revenind la subiectul culeelor kilometrice, vezi doamne ca să ai viteze de sute de km/h la trecerea de pe o autostradă pe alta, cred că în Romania, încă 20 de ani de acum inainte se puteau face noduri de tip trifoi cu patru foi la ce nivel de trafic este. Povestea este lungă și mult dezbatută și documentată pe studii de trafic făcute în țări cu WC-ul în casă!
Eu vreau să zic că pe luna fac cam 5k-6k de km, de vreo 19 ani. Astăzi, spre exemplu, am facut 570km. Așa că multe păreri scrise dintr-un birou pur și simplu mă lasă rece!

pasadia

Simulare rapida - 20 de km in plus, dar cam acelasi timp de parcurs:



Iar discutia pornita de @Hercule nu cred ca se referea la portiunea de "imbinare" a benzilor dinspre DX in A3, ci strict la lungimea totusi mare a nodului (ok, inteleg ca e CIC-ul in interiorul buclei respective, dar tot pare cam lung ocolul dinspre DN1 spre A10 sau A3 - TGM)

ovicor

Cei ce vor veni/ pleca pe ruta Oradea - Dej prin Gilau, la momentul inceperii deranjului in Floresti+Cluj cu metroul si Centura Metropolitana, vor avea doua optiuni: pe A si iesire la Nadaselu sau pe A si iesire la Tureni. Depinde cat se va propaga deranjul pe Baciu + Bulevardul Muncii. Inclin sa cred ca multi vor opta pentru Tureni.

dr4qul4

@pasadia, ocolul este destul de mic si doar pentru o directie din cele 4. Nici terenul nu-i ajuta prea mult, in comparatie cu nodul pe care trebuie sa-l faca Nurol pe A8 la Acatari.
Acolo, pe directia principala de trafic, Cluj-Brasov, o sa ne plimbam pana bagam waze-ul in greva. Si ne vom plimba si pe celelalte 3 directii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

Nu am avut intentia sa deschid o polemica referitoare la nod. A fost doar o simpla observatie, vizibila clar din drona: buclele nodului par a fi mari.
Nu ca m-ar deranja prea tare, fac des drumul asta si prefer sa ocolesc cativa kilometri decat sa trec prin Turda.

Apoi m-am gandit hai sa compar cu altceva. Las mai jos imaginile, facute la acelasi zoom.
Nu comentez.


A0-A3  /  A3-DEx4  /  A3-A10


A0-A1  /  A0-DN1  /  A0-DN4

Powered by API/PUM imgur uploader
Deșteaptă-te române!

alexV

La Tureni (la marginea muntilor) avem diferenta semnificativa de nivel. Unde DX-ul trece pe sub A3 e fund de vale. Se folosesc de viaductul A3 existent si trec pe sub acesta. In plus, A3 acolo are a 3-a banda la urcare in ambele sensuri, adica pe ambii versanti ai vaii. A fost, deci, constrangere de relief. Fiindca nu poti intra cu breteaua de accelerare compusa din doua benzi, intr-o banda de vehicule lente a A3. Ci faci bucla.


Toate celelalte 5 noduri ce le-ai pus sunt zone plate de campie sau lunca.

Hercule

Daca nu as fi umblat de zeci de ori prin zona, atat pe jos cat si cu masina (pe toate DJ/DC) nu as fi zis nimic. Asa, ghinionul tau.

Spui de bucle, deci vorbesti de intrarea din sudul A3 in directia Turda. Punctul cel mai de jos al A3 e locul pe unde va subtraversa DEx4, deci dupa ce intri de pe DX pe A3 nicidecum nu urci (nici nu te intersectezi cu banda a 3-a de urcare), ci cobori inca vreo 800 metri. Doar apoi incepe urcarea iar banda a 3-a se desprinde undeva si mai sus. Daca nu ma crezi uita-te si masoara pe Google Maps.

Singurul loc in care intri de pe DX pe A3 in urcare e pe directia Gilau, dar acolo nu sunt bucle. Mai mult in urcarea spre Gilau nu exista banda a 3-a pentru vehicule grele.

PS. Am pus celelalte noduri doar orientativ, fara sa tin cont de zona de relief. Nu asta a fost scopul alaturarii pozelor, de aceea nu inteleg sensul afirmatiei tale. Nodurile din campie/lunca ar trebui sa fie mai mari decat cel "de la marginea muntilor". Nu-i asa?


Deșteaptă-te române!

neobluenet

@Hercule, @alexV se referea la sensul Gilau-Turda, in partea estica a viaductului ce va fi subtraversat de DX4. Daca bucla trompetei ar fi fost in partea estica, ar fi fost dificil de ajuns la nivelul A3 care urca cu panta maxima acceptata (pentru ca acolo este banda pentru vehicule lente). In configuratia actuala au integrat CIC-ul in bucla si au ales ca breteaua Tureni-Turda sa fie cat mai mica si sa se termine inainte de inceperea podului pentru ca banda de accelerare este mai lata cu putin decat banda de urgenta.

Feri

QuoteCNAIR lansează în SEAP licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Cluj-Dej, în valoare de până la 33,4 milioane lei.

,,In conformitate cu prevederile art. 104 alin (8) din Legea nr. 98/2016, Autoritatea Contractantă optează pentru achiziționarea ulterioară de noi servicii similare de la ofertantul a cărui ofertă va fi declarată câștigătoare în cadrul prezentei proceduri de achiziție publică în cuantum de 5.146.889,54 lei, fara TVA, valoarea reprezentand 20% din valoarea estimata a contractului (fara Rezerve de implementare, "Camera de Date" de proiect si fara Buget de Publicitate), iar Valoarea Estimata Totala (incluzand si serviciile similare) va fi: 33.493.162,02 lei, fara TVA. Valoarea minima a intervalului de la Sectiunea II.1.5 reprezinta valoarea estimata a prezentei proceduri, in functie de care se va elabora si evalua oferta, iar valoarea maxima a intervalului de la Sectiunea II.1.5 reprezinta valoarea estimata ce conține atât valoarea estimata a prezentei proceduri cat si valoarea posibilelor servicii noi similare conform art. 104 alin (8) din Legea nr. 98/2016", potrivit SEAP.
Economedia

tom_sawyer

[CN1065489] ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE DRUM EXPRES CLUJ - DEJ

Data publicare: 21.02.2024
Durata contractului este de 21 luni de la Data de Incepere a Contractului (din care 18 luni – Studiile de Fezabilitate)

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 02.04.2024

Konter

Dimex 2000 este bine mobilizat pe șantierul drumului expres DX4 care va asigura conexiunea dintre Autostrada A3 – drumul național DN1 (în dreptul localității Tureni, județul Cluj), după cum apreciază reprezentanții DRDP Cluj.
Stadiul actual al lucrărilor este de 14%.
În prezent pe șantier se află 241 de muncitori și 176 de utilaje,
Constructorul efectuează lucrări de terasamente (km 0+ 420 – km 2+500); execuție podețe (km 0+778, km 0+921 , km 1+592); realizare drenuri longitudinale sub șanț (km 1+592 – km 2+500).
De asemenea, lucrează la relocare DN1 – decopertare strat vegetal, săpătură pentru aducerea la cotele din proiect, stabilizare teren de fundare, km 457+480 – km 457+660.
Se lucrează și la bretea Gilău – Tureni – decopertare strat vegetal, realizare săpătură pentru aducerea la cotele din proiect, km 0+385 – km 0+880.
Mai sunt în lucru structuri: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 – realizare fundații indirecte, realizare infrastructuri; relocare rețele de utilități.

https://arenaconstruct.ro/drum-expres-4-constructorul-dimex-2000-este-bine-mobilizat-pe-santier/

TibiV

De la CUBGarage: AUTOSTRADA A3 Mureș - Cluj DEX4 DRUM DE LEGĂTURĂ. UPDATE PORTIUNEA TURENI 24.02.2024


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gsimon

Avand in vedere ca au trecut 2 luni din acest an, cu vreme favorabila in care s-a lucrat, cu ritmul actual exista posibilitatea finalizarii santierului pana la finalul anului/decembrie asa cum se vehiculase pe la inceput?
Sau ne duce in primavara 2025?


mircea

Cam devreme să poată da cineva un pronostic serios.

alecu26

E foarte foarte mult de lucru pentru un singur sezon. Si daca nu ai oamenii si experienta lui Strabag si Geiger...va fi complicat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).