News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

qionescu1

    @alecu26  Intr-adevar coloanele care se formeaza sunt la intersectiile de la Jucu si Rascruci dar si la sensurile giratorii de pe centura Apahidei unde in loc de intersectii denivelate avem sensuri giratorii.  Se sta in coloana si pe DN1C mai ales vineri si luni cand centura Apahidei e de multe ori complet ocupata coada intinzandu-se pana la Jucu.
      Viteza medie nu mai e demult aceeasi, e tot mai mica. Da... reabilitarea lui a fost complet gresita. Trebuia scos in afara localitatilor inca de la proiectarea lui inspre anii 2000 cum zici. Nu s-a facut asta din pacate insa acum e suparator ca drumuri cu trafic mai mic decat DN1C au prioritate (mai ales cele din sud) la investitii. Ori tu in conditiile astea spui ca e in regula sa ramanem ultimii ca oricum se circula bine la noi.  Nu putem spera la constructia intregului drum DX Turda-Satu Mare dar pentru segmentul Cluj-Dej (si asta impartit in doua etape CLuj-Bontida 2020-2024, Bontida Dej 2024-2028) nu mai putem astepta.

qionescu1

     Traseul ales pt DX Somesul pentru segmentul Turda Cluj e unul paralel cu actualul drum de la Tureni pana la centura Valcele-Apahida.
      Oare nu ar fi mai buna varianta Tureni-Aiton-Pata-centura Apahida? Sincer,  un drum expres imediat paralel cu alt drum cu 4 benzi nu mi se pare cea mai buna varianta.

alecu26

#17
Autostrada Nokia...a pornit ca o centura a Clujului si a tot fost prelungita...si prelungita. Intr-o variant ajungea chiar pana la Bistrita cu ganduri de trecut muntii tot pe acolo.

Momentan fonduri nu vor fi...dar poate autostrada urbana a Clujului care face pasi concreti...va rezolva o parte din probleme. Si dupa aia cum zici...pas cu pas si centura cu centura construit acest DX/Autostrada.

Primul primul pas ar fi sa se integreze aceasta centura a Dejului in viitorul DX. Nu am cercetat proiectul centurii. Ce profil are?
Drumurile noastre POATE;

pasadia

Centura Dej are SF din 2004, așa că îți dai seama direct ce profil are și cum se integrează în DX...

esendy

#19
se sta si la sensul giratoriu de la dej  (dn1c cu dn17), si la virajul stanga din dej cu cedeaza trecerea pt intrare pe centura pe sensul BM-Cluj; dar daca se face centura la dej problema se rezolva.

si pe dn1c ar fi necesar centura la oraselul somcuta-mare, jud. MM si eventual la intrarea in dej sunt 3 sate care ar fi perfect daca s-ar face centura la ele.

eu consider ca legatura baia mare/satu mare - cluj - turda s-ar face mai bine prin A3, cu un DX/A nou cu intersectare A3 in zona zalau (era un sf drumul nordului mai vechi - care apare si pe harta API a marilor proiecte). ar fi vorba doar de 85 km

alexV

Un posibil traseu. Harta e cu sudul in sus. Adica Turda e sus, Cluj-Napoca e jos.



1. Dealul dintre Gheorgheni si Saradis, pe unde trece acest DX inainte sa ajunga la Varianta Ocolitoare Cluj Est (aka. centura de diamant - nume de alint datorat pretului mare al proiectului, un proiect reconstruit de 3 ori pe o portiune, din cauza alunecarilor) e mai stabil. a fost studiat cu alte ocazii. Viitorul castigator bineinteles va face studii geo si va propune propriile variante.

2. Satul Valcele cam trebuie ocolit in felul asta. S-a dezvoltat ft mult cu hale industriale. Astazi sunt des accidente grave fiindca a crescut traficul ce face stanga peste 2 benzi, respectiv iese din drum laturalnic in DN cu doua benzi.

3. Inca nu e "in drum spre SICAP" documentatia de re-licitare. E intr-o etapa de verificare interna. :(

alecu26

Cel putin pe portiune Cluj Turda e oneros sa se faca si acest drum. Ce naiba...avem o autostrada, un drum cu 4 benzi, profil longitudinal si curbe OK si new jersey pe mijloc, si noi mai facem un DX?

Mai exista si tot felul de centuri si legaturi spre oras, plus planul de a face autostrada urbana...

In loc de acest DX mult mai efficient e o legatura spre Nadasel, astfel incat o buna parte din clujeni sa fie incurajati sa mearga pe autostrada, chiar daca trebuie sa ocoleasca un pic in drum spre Turda, Campia Turzii...si dupa aia A3/A10
Drumurile noastre POATE;

paulmare

ocolesti valcele (unde e un nene care a facut benzinarie in drum, si acuma e cred a lukoil ??) de se ingusteaza o banda la urcare
apoi in feleac - unde au decopertat drumul sa faca straturi in mijlocul drumului

si unde se termina  drumul tau ??? in feleac ?

alexV

se termina in centura Cluj Est. Care merge pana la intersectia cu viitoarea centura Metropolitana CLuj. Conecvtivitate va fi.
Nu e drumul meu, nu stiu a desena ;)

Intr-un fel are dreptate alecu. Dubleaza un drum cu doua benzi pe sectiunea Tureni Valcele. Mai mult, face cam degeaba portiunea existenta din centura (Gheorgheni - Valcele), care include un viaduct spectaculos. Dar e vorba de SF aici. Daca il liciteaza, adjudeca si implementeaza odata, ca mai apoi sa imparta traseul in doua, si sa construiasca legatura A3 - DN1 apai eu voi fi multumit. Iar daca se implica si altii, sa continue DX-ul catre Dej si Bistrita, le urez bafta.

alecu26

Si cine se va urca pe el in Turda? as vrea sa vad studiul de trafic pe bune al acestui proiect.
Drumurile noastre POATE;

alexV

Pai tot scopul e sa ocoleasca Turda. Nu ai unde sa urci in Turda. Intre actualul nod A3+A10, si aceasta descarcare in zona Martinesti/Tureni, nu e alt nod pe A3.

Cu legatura asta s-ar folosi o bucata din A3 Bechtel ca sa poti ajunge in sudul Clujului, goodbye Turda, forever.

Ca si voi, si eu is tare nemultumit de lipsa unei legaturi aici. Atat de mult incat am mers la DRDP sa ii intreb. La prima intalnire prin iarna primeam raspunsuri de genul "marti se deblocheaza situatia" (dupa 5 ani de intarziei...marti...) Am mai conversat mult de atunci, am stabilit asteptarile, solutia cu acest DX e chiar ok. Momentan is dezamagit de taraganarea acestei licitatii. Ba ca nu s-au prezentat firme, ba ca intarzie re-licitarea. Speranta mea e ca documentatia de licitare sa fie chiar ok, asa cum am primit asigurari.

alecu26

Drumurile noastre POATE;

pasadia

Asa se pare. Chit ca acel nod, A3*acest DX, va presupune ceva mai mult decat acel pasaj al DJ103G despre care se spunea ca va fi folosit in varianta constructiei unui drum de legatura, A3 cu DN1.

SergiuSerj

Strict pentru descarcarea traficului cred ca este suficient podul acela, daca in continuarea lui o sa se mareasca la 2 benzi pe sens. Nu e nicio intersectie in apropiere astfel incat sa se creeze aglomeratie pana pe autostrada.

alexV

Ca la Craiova - Pitesti. Si acolo va fi  intersectie A1 cu DX, dar nod trompeta simpla cu o banda pe sens. Avertiza Catalin Drula asupra gatuirii.

Inapoi la subiect: da, va fi conditie sa inceapa din A3. Dar nu va fi conditie obligatorie sa foloseasca acel pasaj. Viitorul proiectant are libertate sa propuna minim 3 variante pe unde vrea. Eu zic totusi ca varianta castigatoare va folosi acel pasaj.