[CT] Reabilitarea si extinderea plajelor

Started by Harry, December 23, 2013, 11:38:34 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry



La Edighiol, apa din lacul Sinoe este evacuata in mare printr-un canal de aproximativ 35 m.
In acest canal, sunt executate lucrari de reglare a debitului de apa. Pentru traversarea de pe malul sudic pe cel nordic, la mijlocul anilor 80 a fost construit un pod. Acest pod contine un total de 8 deschideri cu o latime de 4.7 m fiecare. In partea sudica exista un pod metalic, care odata deschis, permite ambarcatiunilor mici sa intre in lac. Debitul maxim ce poate fi tranzitat prin canalul de evacuare este de 80 mc/s.
Pentru stavilarul propriu-zis, situatia existenta se prezinta astfel:
 zone in care pilonii de beton prezinta crapaturi si desprinderi de material;
 ghidajele stavilelor sunt deformate;
 calea de rulare a macaralei mobile neintretinuta;
 troliu de manevra a podului metalic este in stare avansata de degradare;
 capacele metalice de acces la ghidaje pentru stavile de pe platforma stavilarului sunt degradate.



Exista doua tipuri de structuri de regularizare a debitelor. Pe de o parte, stavile cu deschideri mici ce permit tranzitarea apei din lac in mare, insa nu permit trecerea pestilor. Pe de alta parte, este posibila inchiderea completa a lacului fata de Marea Neagra. Acest lucru poate fi necesar in vederea mentinerii unui nivel al apei specific in lac (in tipul perioadelor secetoase), si pe de alta parte acest lucru este necesar pentru a preveni intrarea apei de mare in lac.
Stavilele pot fi manevrate cu ajutorul unei macarale ce poate fi deplasata pe cale ferata. Aceste echipamente sunt in starea avansata de degradare.
Pentru structura propriu-zisa, in timpul inspectiei vizuale s-au constatat urmatoarele:
 zone in care pilonii de beton prezinta crapaturi si desprinderi de material;
 ghidajele stavilelor sunt deformate;
 calea de rulare a macaralei mobile neintretinuta;
 troliu de manevra a podului metalic este in stare avansata de degradare;
 capacele metalice de acces la ghidaje pentru stavile de pe platforma stavilarului sunt degradate.







Pe partea de nord a canalului este amplasat un epiu cu o lungime de aproximativ 100 m. Acest dig a fost executat dupa finalizarea lucrarilor de regularizare, in vederea pastrarii unei conexiuni deschise (dupa un an de la finalizarea lucrarilor de regularizare, canalul a fost deja blocat datorita transporturilor longitudinale de sedimente). In prezent, acesta structura costiera este in stare avansata de degradare, in timpul inspectiei vizuale observadu-se urmatoarele:
 zone in care dalele de beton prezinta crapaturi si portiuni dislocate;
 zone in care nucleul de piatra nesortata este spalat sub dale de beton;
 zone cu stabilopozi deplasati;
 zone de dezvoltare a algelor;
 destramarea mantalei de protectie din blocuri de piatra.







In conditii medii anuale, sedimentele sunt transportate de-a lungul liniei tarmului de la nord la sud. Acest lucru a condus la acumularea sedimentelor in partea de nord a canalului (datorita blocarii transportului de catre digul existent). Intr-o perioada de 30 ani, linia tarmului in partea de nord a digului a fost mutata inspre larg cu aproximativ 30 m.
In partea de sud a canalului, sunt identificate cateva zone de faleza, acest lucru indicand prezenta unui fenomen de eroziune. Aceste zone de eroziune se pot observa foarte local si se poate ca eroziunea sa fie cauzata de apa evacuta cu ajutorul canalului. Mai inspre sud, plaja pare sa fie mai stabila. Acest lucru se poate observa prin trasarea unei linii drepte de-a lungul liniei tarmului din zona Edighiol (vezi figura de mai jos). In partea de nord a digului, acumularea sedimentelor se poate observa pe o distanta de aproximativ 1 km, in timp ce in partea de sud a canalului, eroziunea pare sa se concentreze langa canalul de evacuare. Mai inspre sud, linia tarmului pare sa se potriveasca cu linia dreapta a tarmului definita cu ajutorul liniei de culoare rosie.



O vedere generala a zonei de proiect Periboina este prezentata in figura urmatoare:



Structura Periboina este caracterizata de un numar mare de stavile individuale, fiecare cu o latime de aproximativ 2 m. In partea dinspre nord, stavilele sunt directionate catre nord-vest. In partea de sud, stavilele sunt directionate catre vest. Debitul maxim ce poate fi evacuat prin stavile este de aproximativ 220 mc/s. Printr-un canal natural de evacuare (fara structuri de regularizare a debitului), apa este descarcata in Marea Neagra. Latimea deschiderii este de 20-30 m.



Pentru structura propriu-zisa, in timpul inspectiei vizuale s-au constatat urmatoarele:
 zone in care pilonii din beton prezinta crapaturi si desprinderi de material;
 colmatare zona stavilare;
 ghidajele stavilelor sunt deformate;
 calea de rulare a macaralei mobile neintretinuta;
 zonele de depozitarea stavile sunt degradate.







In timpul conditiilor de calm, canalul devine mai ingust (datorita tranporturilor longitudinale de sedimente care conduc la depuneri in canalul de evacuare). In timpul conditiilor cu evacuari masive ale apei, latimea canalului creste ca rezultat al vitezelor mari ale curentilor. Pana acum au fost observate ceva fluctuatii ale latimii si pozitiei canalului, insa canalul a ramas deschis. De-a lungul liniei tarmului, nu sunt necesare masuri. Din contra, masurile aditionale (de exemplu pentru stabilizarea canalului) pot duce la dezvoltari morfologice nedorite.
Intre sistemul de stavile si deschiderea catre Marea Neagra, sunt amplasati in locatii vulnerabile doi stalpi de electricitate. In special, stalpul sudic este puternic actionat de curenti puternici si necesita o protectie.



In partea dinspre lac, malurile sunt protejate cu piatra. Protectia din piatra este in conditie buna. In partea dinspre nord a structurii, protectia din piatra lipseste pe o distanta de aproximativ 40 m. De-a lungul acestei zone este necesara o noua protectie in vederea protejarii malului impotriva eroziunii.
In zona Edighiol, s-a observat faptul ca digul din partea de nord a canalului de evacuare este in stare avansata de degradare. Este de asteptat faptul ca aceasta structura se va distruge complet in urmatorii ani. Consecinta va fi reprezentata de depunerea sedimentelor in canalul de evacuare, nemaifiind posibila evacuarea apei din lacul Sinoe in mare.
Nu sunt asteptate schimabri majore ale liniei tarmului in aceasta zona.
In zona Periboina, s-a observat faptul ca o parte din pilele din beton ale sistemului de stavile sunt aproape distruse. Se asteapta faptul ca in urmatorii ani, aceste pile din beton sa fie distruse complet, astfel o regularizare a debitului sa nu mai fie posibila, si prin urmare apa sa circule liber prin canalul de evacuare. In cazul in care structura de la Edighiol nu va mai fi functionala (datorita canalului de evacuare colmatat), este posibila o deversare a structurii de la Periboina, si implicit distrugerea acesteia.
Nu sunt asteptate modificari semnificative ale liniei tarmului in urmatorii 50 ani.
Datorita protectiei in stare de degradare a stalpilor de electricitate din zona canalului de evacuare de la Periboina, in urmatorii ani este preconizata prabusirea acestora, conducand astfel la intreruperea energiei electrice.

In cadrul situatiei proiectate, pentru reabilitarea digului existent din partea de nord a canalului de evacuare aferent sistemului de stavile Edighiol, s-a propus refacerea acestei structuri pe aceeasi lungime.
De asemenea, in cadrul acestui plan conceptual, se prevede inlocuirea echipamentului aferent celor doua sisteme de stavile (in detrimentul reconditionarii acestora), respectiv inlocuirea pilelor de beton (respectiv a apararii de la baza) in stare de degradare componente sistemului de stavile Periboina.
Pentru protejarea retelei electrice, este prevazuta o protectie din piatra la baza celor doi stalpi de electricitate amplasati de o parte si de alta a canalului de evacuare (Periboina).
In zona Periboina, este prevazuta de asemenea o protectie de mal in partea dinspre lac, in zona de nord a sistemului de stavile.
Descrierea constructiva a lucrarilor
Lucrarile propuse in zona/lotul Stavilare sunt descrise mai jos si prezentate in figurile urmatoare:

Stavilar Edighiol
 Inlocuirea echipamentului aferent sistemului de stavile;
 Indepartarea structurii costiere existente in partea de nord a canalului de evacuare;
 Executarea unei structuri costiere noi cu lungimea de aproximativ 85 m.

Stavilar Periboina
 Inlocuirea echipamentului aferent sistemului de stavile;
 Reabilitarea structurii din beton (inclusiv inlocuirea pilelor din beton in stare de degradare si refacerea apararii de la baza acestora);
 Protectia la baza stalpilor de electricitate cu lungimea totala de aproximativ 150 m;
 Aparare noua de mal cu lungimea de aproximativ 40 m.





________________________________________________

-= THE END=-
ne vedem pe santier

Harry

Administratia Bazinala de Apa Dobrogea - Litoral a lansat licitatia pentru a doua etapa de reabilitare costiera a 5 sectoare de plaja:

Periboina
Mamaia
Tomis - Cazino
Agigea
Eforie (Centru + Sud)

Inceperea procedurilor de adjudecare incpe pe data de 12.06.2017.



Harry

S-ar putea sa fie efectul zapezilor extrem de puternice + lucrare facuta prost. Asta e sectorul italienilor.... Daca nu ma insel lucrarea e in garantie

Tavi

Nu mi se pare asa de mare "dezastrul". Eu cred ca se vindeca :)

Harry

Am primit un mail de la apele romane

Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral a desfasurat in perioada septembrie 2016 – decembrie 2016 activitatea de monitorizare geodinamica a celor 5 loturi finalizate prin finanţare europeană la sfârşitul anului 2015: Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud, Eforie Nord. In cadrul activitatii de monitorizare geodinamica s-au realizat inspectii vizuale periodice, planificate si inspectii efectuate in urma producerii fenomenelor meteorologice periculoase; masuratori topografice ale zonelor innisipate si ale structurilor conectate la tarm, precum si aerofotogrametrie cu realizarea de ortofotoplanuri suprapuse;

În urma activităţii de monitorizarei geodinamică realizată de ABADL s-a evidenţiat un echilibru a liniei ţărmului, bilanţul rezultat în urma măsurătorilor fiind unul pozitiv. Linia ţărmului respectă criteriile de proiectare care au stat la baza realizării proiectului tehnic şi a lucrărilor de executie.

Mentionam ca incepand cu data de 06.03.2017 ABADL va incepe activitatea de monitorizare geodinamica a celor 5 loturi urmand ca in luna aprilie sa se realizeze raportul cu privire la evolutia lucrarilor executate. Conform manualului de intretinere si exploatare pentru cele 5 loturi activitatea de monitorizare geodinamica se realizeaza in luna martie si respectiv in luna septembrie, astfel putandu-se evidentia evolutia lucrarilor pe sezonul rece, respectiv sezonul cald.

In acest an, la fel ca in majoritatea anilor, in sezonul rece in zona limitrofa s-au manifestat fenomene meteorologice de natura valurilor si a vantului de intensitate medie si mare. In luna ianuarie a anului curent, pe zona Navodari – Mamaia s-au inregistrat constant viteze ale vantului intre 5-12 m/s si valuri cu inaltimi cuprinse intre 0.6m si 2.2 m la tarm.
Urmare actiunii valurilor puternice, profilul s-a comportat normal formandu-se din nou fenomenul de "rupere de mal", fenomen ce se manifesta an de an, caracterizat prin denivelari semnificative ce reprezinta o redistributie a nisipului intre profilul emers si profilul submers. Acesta va fi corectat si adus la profilul proiectat, atat in mod natural prin evolutia curentilor marini din perioada urmatoare, cat si  prin lucrarile curente de pregatire a plajelor.

TibiV

Quote from: Harry on February 17, 2017, 05:06:50 PM
... profilul s-a comportat normal formandu-se din nou fenomenul de "rupere de mal", fenomen ce se manifesta an de an, caracterizat prin denivelari semnificative ce reprezinta o redistributie a nisipului intre profilul emers si profilul submers. Acesta va fi corectat si adus la profilul proiectat, atat in mod natural prin evolutia curentilor marini din perioada urmatoare, cat si  prin lucrarile curente de pregatire a plajelor.

Normal ?!... O rupere de 1 metru ? Mai inalta decat un copil de 8-9 ani ?...

Daca in fiecare primavara trebuie "corectat", pentru ce am mai dat banii ?!...

Iar aia cu "in mod natural prin evolutia curentilor marini" mi se pare geniala... Abia astept sa vad curentii aia marini care imping un strat de nisip de 1 metru in sus pe plaja... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Tavi

@Constanta Guys: care mei este situatia cu plajele. S-a remediat ceva?

Harry

Da !!! Vezi ca am pus eu poze pe topicul turism acum ceva timp

Harry

Cantitatile insemnate de precipitatii care au cazut in ultima perioada, au facut ca procesul de eroziune si alunecare a falezelor din Eforie Nord si Sud, sa reinceapa si sa se accentueze. Tinand cont de aceasta situatie de risc ce depaseste competenta si posibilitatile logistice si financiare ale administratiei publice locale, primarul orasului Eforie, Robert Nicolae Serban, a convocat Comitetul Local pentru Situatii de Urgenta.

In cadrul sedintei, edilul a prezentat situatia din teren, respectiv faptul ca, in acest moment, sunt afectate de alunecari de teren zonele din str. Garii (pe malul Lacului Techirghiol) si faleza din zona Cazino – Capul Turcului ambele din Eforie Sud, dar si Zona Belona – Complex Apolonia din Eforie Nord. Alarmant este faptul ca procesul de alunecare a reinceput intr-o zona in care, cu cativa ani in urma, ABADL, a intervenit, prin lucrari de consolidare (Zona Cazino - Capul Turcului ) si este vizibil de la zi la zi mai mut.

Primarul orasului Eforie a subliniat faptul ca zonele afectate de alunecare sunt monitorizate in permanenta. Astazi, edilul, s-a deplasat personal pe strada Garii, unde, a constatat ca surparea strazii a avansat. Mai mult decat atat, a fost dispusa efectuarea unei expertize tehnice. Totodata, Robert Nicolae Serban, a cerut sa se intensifice, mai ales dupa ploi, lucrarile de decolmatare a rigolelor din zonele afectate si sa fie montate panouri de avertizare a pericolului.

S-a punctat faptul că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, competenţa pentru soluţionarea acestor probleme nu este a autorităţilor locale. Din acest motiv, Primaria Eforie revine cu adrese oficiale catre toate institutiile abilitate prin care prezinta complexitatea si gravitatea situatiei din teren si solicita urgent alocarea de resurse tehnice, umane si financiare pentru demararea unor lucrari ample si reale de consolidare a falezelor din orasul Eforie.











Harry

Administratia Bazinala de Apa Dobrogea Litoral a lansat anuntul publicitar pentru elaborare documentatie "Plan urbanistic zonal - zona lac Tabacarie".

Valoarea estimata fara TVA: 25.210,08 lei.

Termen limita primire oferte: 06.06.2017.

Micha

Salut Harry!
Te așteptăm cu vești noi și bune.

Administrația Națională Apele Române a depus la Autoritatea Națională pentru Protecția Mediului un memoriu de prezentare a proiectului ,,Organizarea de șantier aferentă proiectului "Reducerea eroziunii costiere faza II, (2014 - 2020) " – etapa studiului de fezabilitate".

Proiectul constă în investiţii pentru protecţia împotriva eroziunii costiere care se vor implementa pentru fiecare zona studiată în parte. Scopul proiectului este de a asigura un sistem de protecţie costieră care să reducă riscurile de eroziune şi inundabilitatii potenţiale asociate. În cadrul Studiului de Fezabilitate au fost definite amplasamentele organizărilor de şantier, suprafeţele organizărilor de şantier, dotările necesare, modul de asigurare a utilităţilor, modul de depozitare a materialelor necesare, a carburanţilor, stocarea temporară a deşeurilor generate.

Organizările de şantier sunt lucrări provizorii necesare pentru execuţia lucrărilor de construcţii în cadrul Proiectului de reducere a eroziunii costiere, astfel că în urmă implementării Proiectului, se fie îndeplinite următoarele obiective specifice:

- Protecţia coastei litoralului Marii Negre pe teritoriul României de efectele eroziunii costiere prin dezvoltarea unui program de lucrări specifice care au în vedere reabilitarea şi protejarea liniei ţărmului, a terenurilor adiacente şi a ecosistemelor de uscat şi marine;

- Protejarea infrastructurii economice şi a obiectivelor sociale periclitate de procesele de eroziune marina;

- Implementarea unui program integrat de monitorizare a zonei costiere care să vină în sprijinul operaţiunilor şi lucrărilor de întreţinere, pe termen mediu şi lung (30 de ani).

Astfel, organizările de şantier sunt necesare implementării Proiectul propus, care contribuie la îndeplinirea angajamentelor asumate de România prin Tratatul de Aderare şi la realizarea obiectivelor Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Prin Axa Prioritară 5 Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea şi gestionarea riscurilor se asigură finanţarea măsurilor pentru reducerea riscurilor şi efectelor negative produse de inundaţii şi eroziunea costieră, respectiv realizarea Obiectivului Specific 5.1 ,,Reducerea efectelor şi a pagubelor asupra populaţiei cauzate de fenomenele naturale asociate principalelor riscuri accentuate de schimbările climatice, în principal de inundaţii şi eroziune costieră".

Obiectivul Specific 5.1 promovează acţiuni ce contribuie la îndeplinirea cerinţelor Directivei 2007/60/CE privind evaluarea şi gestionarea riscurilor de inundaţii, transpuse şi în Strategia Naţională a României privind Schimbările Climatice 2013-2020.

Vor fi organizate următoarele șantiere:

1. Zona 2 Mai - Organizarea de șantier propusă pentru zona 2 Mai va fi amplasată în partea de nord a zonei, lânga digul de sud al portului Mangalia.

2. Zona Mangalia-Saturn - Organizarea de șantier propusă pentru zona Mangalia va fi amplasată la baza falezei, pe plaja dintre structurile costiere vechi M1 și M2.Organizarea de șantier propusă pentru zona Saturn va fi amplasată la baza falezei, pe plaja dintre structurile coastiere vechi S1 si S2.

3. Zona Balta Mangalia-Venus-Aurora – Organizarea de șantier propusă pentru zona menționată fa vi amplasată adiacent lacului Mangalia

4. Zona Jupiter-Neptun – organizarea de șantier propusă pentru Jupiter-Neptun va fi amplasată pe plajă, la nord de structura costieră veche N2.

5. Zona Olimp – organizarea de șantier este propusă în zona stațiunii turistice Olimp, pe baza falezei, pe plaja din zona structurii costiere vechi O1.

6. Zona Costinești – organizarea de șantier va fi amplasată la baza falezei, pe plajă.

7. Zona Eforie – pentru zona Eforie Centru va fi amplasată organizarea de șantier vizavi de lacul Belona, pentru zona Eforie Sud, va fi amplasată în zona structurii costiere vechi ES7.

8. Zona Agigea – organizarea de șantier propusă pentru Agigea va fi amplasată la baza falezei, pe plaja dintre structurile costiere vechi AG1.

9. Zona Tomis – organizarea de șantier propusă pentru zona Tomis va fi amplasată în parcarea Portului Constanța.

10. Zona Mamaia – organizarea de șantier pentru zona Mamaia va fi amplastă în zona hotelului Rex.

Dupa finalizarea lucrărilor, constructorul va fi responsabil pentru operațiunile de dezafectare a organizarii de șantier și de refacere a amplasamentului.

Harry

^^
Administratia Bazinala de Apa Dobrogea Litoral a lansat in aceasta dimineata licitatia pentru Proiectarea si executia lucrarilor componente ale sistemului de protectie costiera in vederea reducerii eroziunii costiere

Proiectarea si executia lucrarilor componente ale sistemului de protectie costiera in vederea reducerii eroziunii costiere si asigurarii unui grad corespunzator de protectie pentru:
LOT 1 - Protectia si reabilitarea litoralului romanesc al Marii Negre in zona Stavilarelor Edighiol si Periboina,
LOT 2 - Protectia si reabilitarea litoralului romanesc al Marii Negre in zona Mamaia (cu mentiunea ca aici se va demola vechea pasarela din beton),
LOT 3 - Protectia si reabilitarea litoralului romanesc al Marii Negre in zona Tomis (Casino),
LOT 4 - Protectia si reabilitarea litoralului romanesc al Marii Negre in zona Agigea,
LOT 5 - Protectia si reabilitarea litoralului romanesc al Marii Negre in zona Eforie - din cadrul ,,REDUCEREA EROZIUNII COSTIERE, FAZA II (2014-2020)"

Se va elabora documentatia tehnica de proiectare pentru fazele proiect tehnic si detalii de executie ce va avea la baza ca suport toate studiile tehnice necesare definirii solutiei/schemei de amenajare, implicit modelarea solutiilor tehnice, verificarea tehnica, asistenta tehnica.
Se vor executa lucrarile proiectate conform cerintelor din Caietul de Sarcini pentru fiecare lot in parte.
Studii tehnice necesare in definirea solutiilor tehnice/schemelor de amenajare/proiectului tehnic: Studii topo-batimetrice, Studii geotehnice, geologice, sedimentologice, geomorfologice, seismice, climatice, Modelare numerica hidrodinamica costiera de larg si in apropierea liniei tarmului, Modelare fizica.

Se vor executa lucrari de innisipari artificiala a plajelor (Lot 2, Lot 4 si Lot 5) si lucrari de demolare/constructie/reabilitare a structurilor costiere (pentru toate loturile), in detaliu, dupa cum urmeaza:

Lucrarile prevazute in Lot 1, lot ce presupune proiectarea si executia schemelor de amenajare si inlocuirea echipamentelor componente pentru doua structuri hidrotehnice complexe (stavilare) cu deschidere de cca 80m la Stavilar Edighiol si cca 400m la Stavilar Periboina:
- Lucrari de aparari de mal;
- Construire structuri hidrotehnice;
- Reabilitare, prin inlocuirea echipamentelor componente ale structurilor hidrotehnice (inlocuire cu scopul atiungerii obiectului, si anume punerea in functiune a structurilor hidrotehnice si atingerea scopului pentru care au fost construite);
- Demolare structuri costiere existente;

Lucrarile prevazute in Lot 2, lot ce presupune proiectarea si executia obiectelor din schema de amenajare pe o lungime de litoral de cca 6950m:
- Demolare structuri costiere existente;
- Extindere/construire structuri costiere existente;
- Lucrari de innisipare a plajei;

Lucrarile prevazute in Lot 3, lot ce presupune proiectarea si executia obiectelor din schema de amenajare pe o lungime de litoral de cca 790m:
- Demolare structuri costiere existente;
- Construire structuri costiere noi / aparari de mal;

Lucrarile prevazute in Lot 4, lot ce presupune proiectarea si executia obiectelor din schema de amenajare pe o lungime de litoral de cca 1200m:
- Demolare structuri costiere existente;
- Construire structuri costiere noi;
- Lucrari de innisipare a plajei;

Lucrarile prevazute in Lot 5, lot ce presupune proiectarea si executia obiectelor din schema de amenajare pe o lungime de litoral de cca 5750m:
- Demolare structuri costiere existente;
- Construire structuri costiere noi;
- Lucrari de innisipare a plajei;

Valoarea estimata fara TVA: 707.761.710 lei.

Durata de executie: 36 luni incepand de la data atribuirii contractului.

Termen limita pentru primirea ofertelor: 16.01.2018 ora 16:00.

Sursa de finantare: Programul Operational Infrastructura Mare - POIM.

Lot 1: Valoare estimata: 34.788.580 lei + TVA. Durata: 27 luni de la data adjudecarii contractului.

Lot 2: Valoare estimata: 207.094.915 lei + TVA. Durata: 24 luni de la data adjudecarii contractului.

Lot 3: Valoare estimata: 30.252.550 lei + TVA. Durata: 24 luni de la data adjudecarii contractului.

Lot 4: Valoare estimata: 28.401.380 lei + TVA. Durata: 24 luni de la data adjudecarii contractului.

Lot 5: Valoare estimata: 407.224.285 lei + TVA. Durata: 36 luni de la data adjudecarii contractului.




Harry


Harry