[CT] Reabilitarea si extinderea plajelor

Started by Harry, December 23, 2013, 11:38:34 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry


Telvanni

E clar, Dumnezeu a facut Pamantul iar olandezii Olanda.

Harry

Quote from: Telvanni on September 29, 2015, 02:02:52 PM
E clar, Dumnezeu a facut Pamantul iar olandezii Olanda.

^^ Mare adevar. Olandezii pleaca de la Constanta (sper sa revina pt restul de 11 sectoare ce vor fi licitate la anul) lasand in urma plaje largi de pana la 160 de metri, diguri, un pier in eforie nord si un nou port turistic in Constanta, plus extindere cu 1 km a digului de larg.


Astazi la hotelul IBIS, reprezentantii Apelor Romane, ai Van Oord si ai Romair au prezentat stadiul lucrarilor de reabilitare a digurilor si extindere a plajelor. Acestia au anuntat ca in mai putin de o luna va avea loc receptia lucrarilor.

S-au executat diguri si innisipari pe sectoarele Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud si Eforie Nord. La capitolul diguri avem atat reabilitarea si extinderea unor diguri existente, construirea unor diguri noi emerse si a unor diguri submerse. Acestea din urma vor juca un rol important si in oprirea algelor care an de an creaza disconfort ajungand pe plaja.
De asemenea pe o parte din diguri au fost amenajate promenade din beton. iar pe digul Y de la Modern s-a amenajat si un punct bellevue.
Plajele au fost largite cu 60 pana la 160 m (plaja Modern), lucrarile fiind garantate 50 de ani.

Trebuie precizat ca de la intalnire au lipsit reprezentantii asocierii Porr-Bau.

Avem si video - pe Mamaia Sud filmarea e mai veche am pus eu in postul anterior imagini de pe santier
http://www.youtube.com/v/QyARvIfm2zI






Harry

In perioada 1978-1979, arhitectul Nicusor Caragea realizeaza proiectul  unui port pescaresc si turistic e urma a fi amenajat la Cap Pescarie. Lucrarile incep in anii '80 cand se realzieaza 85% din port, insa dupa 1990 lucrarile sunt abandonate. La un moment dat fostul primar Radu Mazare anunta intentia municipalitatii de a finaliza acest proiect. Iata ca ideea lui Mazare poate deveni realitate gratie proiectului de reabilitare costiera.
Olandezii de la Van Oord au finalizat digul de larg al portului turistic (digul T9) si de asemenea au amenajat si platformele betonate. Asadar avem infrastructura de baza a portului turistic finalizata. Primaria are astfel ocazia cu o investitie medie sa dea orasului un important punct turistic. Este nevoie de investiti in semnalizare, utilitati si pontoane si de ce nu cateva terase si restaurante dupa modelul de succes al portului Tomis si putem discuta chiar si de o piata de peste.

+ poze de azi, portul va fi gata intr-o luna :D












Harry

Dobrogea se pregateste pentru o investitie de peste 500.000.000 de euro in reabilitare costiera. Dupa prima etapa care se incheie intr-o luna si care a cuprins 5 sectoare costiere (Mamia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud, Eforie Nord), urmeaza etapa a doua care cuprinde 11 sectoare de plaja intre Gura Portitei si Vama Veche. Si aici discutam de largiri de plaje si construire de diguri emerse si submerse. Variantele de proiecte au fost prezentate ieri, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie trimise la UE pentru aprobarea finantarii. Anul viitor se va finaliza proiectul tehnic, urmand ca in 2017 sa inceapa lucrarile efective care vor avea o durata de executie de 36 de luni. Anumite zone precum Vama Veche, Cap Tuzla si Grindul Chituc care fac parte din areale protejate vor avea parte de lucrari speciale.
Tot de lucrari speciale va avea parte si Mamaia intre pier-ul de la Victoria si digul Midia. Aici se va pune in aplicare o solutie fara diguri pe plaja, pentru a lasa plajele libere turistilor. Tot in Mamaia plaja va avea o latime de 150 de metri.
In aceasta a doua etapa sunt prinse si lucrari la lacurile costiere. Asadar vom avea parte inclusiv de refacerea si consolidarea malurilor lacurilor Mamaia si Tabacarie.

PS: Ionut, daca vrei si crezi de cuvinta poti muta subforumul cu plajele pe National. :cheers:



ashbird

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

crystyan

Sincer, nu credeam ca au nici cea mai mica sansa sa termine pana la sfarsitul anului. Dar cred ca m-am inselat. BRAVO OLANDEZILOR, BRAVO!

Harry

Apele Romane au bugetat pentru 2016 o investitie importanta privind reabilitarea si consolidarea falezelor in zona Vama Veche - 2 Mai.
Conform documentatiei falezele s-au prabusit in mai multe zone, iar portiuni din plaja in zona unitatii militare, digului pescarilor si digului sparge val de la Mangalia au disparut.
Lucrarile de consolidare constau in :

-prism din anrocamente de piatra bruta asezat pe un material geotextil
-umpluturi din materiale locale compactate, realizatete in terase cu ajutorulpalplanselor din PVC

Prismul va fi alcatuit astfel:
-nucleu din anrocamente din piatra bruta sortata avand greutati cuprinse intre 50-500 kg bucata
-manta de protectie alcatuita din anrocamente din piatra bruta avand greutati cuprinse intre 500-1000 kg
-carapace realizata din stabilopozi avand greutati de 4.5 tone bucata, asezati in doua straturi, 51 bucati/100mp
-constructia din piatra va fi asezata pe un material geotextil cu rol de separare si filtrare, cu greutatea de 800 g/mp

Harry

Zona proiectului o constituie linia de coasta a Romaniei, situata in partea de vest a Marii Negre si avand o lungime totala de aproximativ 240 km. Limitele geografice ale proiectului sunt stavilarele Edighiol si Periboina (complexul Razim-Sinoe) la nord, si localitatea 2 Mai (Comuna Limanu), la sud.
Studiul de fezabilitate este intocmit pentru locatiile propuse a se finanta in Faza II, pentru urmatoarele zone: Mamaia Centru, Mamaia Nord, Agigea, Eforie Centru, Eforie Sud 1, Eforie Sud 2, Costinesti, Mangalia (Olimp, Neptun, Jupiter, Venus, Saturn, Mangalia), 2 Mai, Port Tomis - Port Constanta, Balta Mangalia, Stavilar Periboina, Stavilar Edighiol.

Latimea plajei in multe cazuri este atat de mica, incat valurile actioneaza direct asupra falezelor, fiind observata o eroziune graduala a acestora, punand in pericol cladirile si infrastructura aferenta.

In continuare prezentam situatia existenta pentru fiecare zona/ lot studiat, detaliind starea celulelor de plaja, starea structurilor existente si rata de modificare a liniei tarmului.

1. Lotul 2 Mai



Lotul 2 Mai este cea mai sudica zona a Litoralului romanesc tratata in proiectul de fata. Zona este localizata spatial chiar la sud de portul Mangalia. Lungimea de analiza a zonei de proiect este de aproximativ 1,6 km si contine doua celule de plaja.
Lungimea celulei nordice de plaja (Celula de plaja 1) este de aproximativ 1.050 m, actualmente fiind innisipata. In partea de nord, plaja este relativ lata (aprox. 70 m). In partea centrala, exista o cazemata din beton, in partea dinspre uscat fata de aceasta observandu-se eroziune. Urmare a inspectiei efectuate in teren si a expertizelor necesare, se concluzioneaza faptul ca fara acea cazemata in zona 2 Mai, eroziunea ar fi mult mai accelerata. Practic cazemata ajuta la mentinerea plajei in pozitia actuala. Mai inspre sud exista o plaja innisipata relativ ingusta, de asemenea in aceasta zona observandu-se o eroziune graduala.
Celula nordica de plaja este separata de celula sudica de plaja prin intermediul structurii costiere 2M1, aceasta fiind intr-o conditie degradata. Chiar la sud de aceasta structura costiera, este prezenta o plaja innisipata. Mai inspre sud, plaja innisipata este absenta si faleza inalta de aproximativ 16 m se erodeaza gradual. Partea dinspre mare a falezei este mai mult sau mai putin verticala si ocazional apar alunecari de teren.
Eroziunea graduala a falezei pune in pericol cladirile administrative existente in zona de faleza, la baza acesteia putandu-se chiar observa deseuri din constructii rezultate in urma prabusirilor.
De asemenea, in cadrul ambelor celule de plaja se pot observa zone de dezvoltare si acumulare a algelor, acest fenomen provocand neplaceri activitatilor turistice din zona.
Astfel, este o zona instabila si sensibila a litoralului romanesc, din punct de vedere al mediului aceasta trebuind tratata printr-o solutie adecvata. Faleza se erodeaza continuu, marea inainteaza cu avant, astfel se impune stabilizarea acestei zone.



In zona 2 Mai este o singura structura de protectie (2M1) cu o lungime de aproximativ 250 m.
In timpul inspectiilor facute s-au constatat urmatoarele:
 Zone in care dalele de beton lipsesc;
 Zone in care dalele de beton prezinta crapaturi si portiuni dislocate;
 Rosturile de beton dintre dale sunt spalate;
 Zone in care se identifica subspalari ale nucleului de piatra nesortata sub dala de beton, situatie existenta si in zone in care dala propriu-zisa nu este distrusa;
 Destramarea mantalei de protectie din blocuri naturale;
 Dislocarea stabilopozilor din mantaua de protectie;
 Completari ale mantalei de protectie cu traverse de cale ferata din beton;
 Intretinerea digului perpendicular pe linia tarmului cu piatra bruta nesortata;
 In zona de Sud a digului 2M1 se observa acumulari masive de alge.

De mentionat este faptul ca starea actuala a structurii costiere 2M1, nu numai ca nu isi mai atinge scopul pentru care a fost executata, dar se considera de asemenea faptul ca accesul pe aceasta structura pune in pericol populatia, elementrele constructive ale structurii fiind foarte degradate.
Pe structura de protectie 2M1 se gasesc diferite constructii definitive si provizorii destinate activitatilor specifice pescuitului.



Retragerea efectiva a liniei tarmului s-a determinat printr-o analiza vizuala a imaginilor Google Earth din anii 2004 si 2013. Prin compararea acestor imagini s-a observat o retragere medie a liniei tarmului de 1m/an, iar pentru o perioada de 50 ani s-a calculat o retragere a liniei tarmului de 50 m, atat in zona de nord a strcturii costiere, cat si la sud de aceasta.
Acest lucru este sustinut si de faptul ca la sud de structura costiera existenta, plaja este aproape inexistenta, ceea ce conduce si la erodarea falezei.

In cadrul situatiei proiectate, lotul 2 Mai este divizat in doua celule de plaja delimitate de digul sudic al portului Mangalia in partea de nord, respectiv primul promontoriu de la sud de structura existenta 2M1 in partea de sud. Cele doua celule de plaja nou create sunt separate de o structura costiera noua, in locul structurii existente 2M1, cu lungime de aproximativ 600 m.
Latimea minima a celulei nordice de plaja, masurata de la linia tarmului pana la limita cadastrala dinspre tarm, este de 75 m.
Celula sudica de plaja are rolul de a compensa pierderile de sedimente cauzate de efectul ,,downdrift‖ din zona sudica din afara proiectului. Panta plajei emerse este de 1:20 intre cotele MN75+3m si MN75+0 m, respectiv 1:60 intre cotele Mn75+0m si Mn75-4 m. In zona inferioara cotei de MN75-4 m racordarea profilului proiectat cu terenul natural se face cu o panta de 1:15 in vederea reducerii volumului necesar de nisip pentru innisipare.
De asemenea, in cadrul acestui plan conceptual, este prevazuta amenajarea falezei in curs de erodare, cu materiale locale si strat de drenare cu panta de 1:2.5.
Toate structurile costiere existente vor fi indepartate.
Descrierea constructiva a lucrarilor
Lucrarile propuse in zona/lotul 2 Mai sunt descrise mai jos si prezentate in figura urmatoare:
 Indepartarea structurii costiere existente: 2M1;
 Executia structurii costiere 2Mn1 – cu o lungime de 585 m;
 Amenajare faleza in zona de sud – cu o lungime de 480 m;
 Amenajare faleza in zona de nord, in dreptul cazematei – cu o lungime de 420 m;
 Reinnisipare plaja pe o lungime aproximativa L=1 650 m, cu o latime minima de 75 m.