Santierul Naval Vard Tulcea

Started by doryan93, August 25, 2013, 11:20:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

doryan93

 Şantierul naval Tulcea va construi o navă de 100 de milioane de euro pentru o firmă din Norvegia.
http://adevarul.ro/economie/afaceri/Santierul-naval-tulcea-construi-nava-100-milioane-euro-firma-norvegia-1_5219fef2c7b855ff56108288/index.html

doryan93

#1
UN alt santier naval important din Romania este  Aker Tulcea:

tom_sawyer

Si o stire din dec. 2017 de la Tulcea:

Vard Tulcea
a livrat poate cea mai frumoasă navă din acest an, comanda N848, prima navă de croazieră pentru zone arctice, construită de navaliștii tulceni.

Este prima din seria de patru nave pentru compania franceză Ponant, parte a Artemis Group. Nava se va numi Le Laperouse, dupa exploratorul francez Jean-Francois de La Perouse. (detalii pe https://en.ponant.com/le-laperouse-er-2)

sursa: facebook Vard Tulcea





Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

#3
^
Aici se pare ca NU au "dat-o de gard"...
Link-ul https://en.ponant.com/le-laperouse-er-2 zice ca:
Quote
Featuring innovative and environmentally-friendly equipment, elegantly designed staterooms, spacious suites with large windows, and lounge areas that open onto the outside, this new limited-capacity yacht boasting just 92 staterooms and suites will offer you a truly unique cruising experience.

As the first ship in a new series that remains true to the Ponant spirit, Le Lapérouse will embody the unique atmosphere that is the cruise line's hallmark: a subtle blend of refinement, intimacy and comfort.

Adica este o nava de croaziera mai micuta, mai exclusivista...
Iar aici https://en.ponant.com/destinations apar ca destinatii de top Alaska si Antarctica...
Or fi pe lumea asta si "turisti" satui de palmieri, unii care prefera sa vada ursi polari, pinguini si poate icebergul care a scufundat Titanicul...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Grupul norvegian Vard, prezent şi pe piaţa din România, a câştigat un contract pentru construcţia unei nave care va instala cabluri submarine. Compania va construi pentru grupul italian Prysmian o navă cu echipamente speciale, iar valoarea contractului se ridică la 170 de milioane de euro.

Carena navei va fi construită la şantierul Vard din Tulcea.

Nava specializată pentru operațiuni submarine avansate se vrea a fi cea mai bună de pe piaţă, oferind capacități de instalare la adâncimi mai mari de 2.000 de metri, dar și o capacitate ridicată de încărcare a cablurilor pe platformele rotative, potrivit unui anunţ al Vard.

Cu o lungime de 172 de metri, nava va putea găzdui un echipaj format din 120 de persoane.

Prysmian a deschis anul trecut o nouă fabrică de cabluri de fibră optică la Slatina, în urma unei investiţii de 22 de milioane de euro.

economica.net


Ionut

Nu inteleg cum 86 milioane de euro in minus iti falimenteaza o companie de 5 miliarde... dar na, o fi asa o declaratie de incurajare si apreciere pentru Tulcea.




Alberto Maestrini, directorul general Fincantieri: ,,Dacă închizi şantierul naval Tulcea, închizi Fincantieri. Nu am mai putea livra nave de croazieră"

Alberto Maestrini, directorul general al Fincantieri, un grup italian care deţine în România şantierele navale Vard Tulcea şi Vard Brăila, susţine că fără activitatea şantierului din Tulcea, Fincantieri s-ar închide pentru că nu ar mai putea livra nave de croazieră. Grupul italian Fincantieri a încheiat anul 2017 cu afaceri de peste 5 mld. euro, contribuţia Vard Tulcea la formarea cifrei de afaceri fiind de circa 86 mil. euro, potrivit reprezentanţilor companiei şi datelor publice.

ZF

tom_sawyer

Vard construieşte la Tulcea trei nave de coastă pentru guvernul norvegian

Livrările celor trei nave sunt programate a fi efectuate de la şantierul Vard Langsten din Norvegia în primul trimestru din 2022, 2023 şi 2024. Carenele vor fi construite la şantierul Vard din Tulcea. În total, valoarea contractului depăşeşte 527 de milionae de euro.

Cu o lungime de 136 de metri şi o lăţime de 22 de metri, navele au capacități de a naviga pe distanțe lungi, pot fi folosite la operațiuni de căutare și salvare, supraveghere și recuperare de petrol.

economica.net

kitsune

#7
Probabil ca au externalizat la santierele din Romania productia unor elemente esentiale. Care chiar daca nu au valoare financiara mare, sunt indispensabile pentru productia de nave de croaziera. Imi dau cu parerea, pentru ca link-ul e catre un articol din zf corporate si nu am cont. Dar mi se pare de bun simt ipoteza, ceva de genul: "facem Rolls Royce in UK, dar fara bujii produse in Moldova nu le putem folosi". Valoarea unui Rolls comparativ cu valoarea unei bujii (ma rog, 6-8 bucati), este enorma, si totusi nu va functiona fara.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Șantierele Fincantieri în România – Vard Brăila și Vard Tulcea – pregătite să construiască nave militare

Ultimele vești despre șantierele Vard Tulcea și Vard Brăila sunt aur curat pentru industria navală din România. Șantierul din Tulcea va construi cocile pentru trei nave pe care VARD, subsidiară a Fincantieri, le va produce pentru Garda de Coastă norvegiană. Pe lângă această comandă, cele două șantiere din România vor construi coca unui nou vas de expediție de lux pentru compania germană Hapag-Lloyd Cruises – un contract care a fost semnat în urmă cu doar câteva zile. Este a treia navă de acest tip construită pentru aceeași companie. Aceste contracte demonstrează cel mai bine capacitatea și flexibilitatea șantierelor de la Brăila și Tulcea de a construi toate tipurile de nave.

Șantierele deținute de Fincantieri în România sunt, de altfel, printre cele mai moderne din țară și din Europa și nu e de mirare acest lucru având în vedere că Grupul a investit masiv aici în ultimii ani. De-a lungul timpului, activitatea celor două șantiere a fost adaptată progresiv - grație unei strategii de diversificare implementate de Grup – de la nave pentru operațiuni offshore și vase specializate, la nave de expediție și croazieră, șantierele fiind suficient de flexibile pentru a urma mersul pieței. Au expertiza necesară să construiască atât carene pentru nave de croazieră aflate în construcție pe șantierele Grupului, cât și nave complete, precum remorchere și nave de transport, livrate de Vard Brăila și Vard Tulcea. Efectul a fost o creștere continuă a volumului de muncă, astfel încât cele două șantiere sunt gata astăzi să construiască și nave militare. Și asta, în contextul în care Fincantieri a fost desemnat candidat calificat în licitația pentru corvetele care vor înzestra Forțele Navale Române.

Așa că, viitorul ar putea fi și mai promițător pentru cele două șantiere. Deținând aceste șantiere, Fincantieri are un avantaj important în fața competitorilor. Italienii au demonstrat astfel angajamentul lor pentru România și, participând la licitația pentru corvete, își întăresc acest angajament: Fincantieri este un partener de încredere pentru viitorul României. ,,Suntem pe deplin dedicați activităților din România unde avem nu unul, ci două șantiere, Vard Brăila și Vard Tulcea. Salutăm decizia României de a-și înnoi flota, dezvoltând în același timp industria locală. Deci, iată-ne, oferind României un parteneriat pe termen lung și o expertiză impresionantă clădită în cei 230 de ani, de când construim nave. Spun mereu că Vard Brăila și Vard Tulcea sunt șantiere românești, în pofida proprietarului și a numelui. Fincantieri e aici ca să rămână, avem o bază solidă pe care să construim mai departe", a subliniat Enrico Bonetti, Senior Vice President International Naval Unit Fincantieri Group.

De-a lungul istoriei sale, Fincantieri și-a construit un portofoliu impresionant de nave militare. De la nave de patrulare și ambarcațiuni mici de luptă, la corvete, fregate, distrugătoare și submarine. Fincantieri are capacitatea să le construiască pe toate. Sunt deja testate, rentabile și răspund celor mai sofisticate cerințe venite din partea clienților Grupului. ,,Suntem flexibili și suntem gata să oferim cea mai bună soluție Forțelor Navale Române. Suntem încrezători în avantajul pe care îl avem deținând două șantiere în țară care livrează produse complexe de cea mai înaltă calitate", a adăugat Enrico Bonetti.

Profit.ro

tom_sawyer

^ de vreo luna, doua, astia de la Fincantieri-Vard publica in nestire articole publicitare in toata presa, ca si cel de mai sus.

Vor sa promoveze ideea ca sunt gata sa faca cele 4 corvete.

Nu prea inteleg logica publicitatii in cazul asta, clientul lor e unul singur - statul roman, nu e vorba ca ai o masa mare de potentiali clienti, pe care sa ii atragi catre compania ta.

Deci, de ce ar cheltui atati bani pe articole publicitare in Romania?

kitsune

Pentru ca nu sunt singurii care produc așa ceva
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

#11
Evident ca nu sunt singurii, dar logica publicitatii este sa ajungi la cat mai multi posibili cumparatori.

Aici ai un singur cumparator. Probabil 25-50 de persoane cu influenta in luarea deciziei.
Ce sens are sa platesti atatia bani pentru ca zeci/sute de mii de oameni sa afle ca esti in stare sa fabrici corvete?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Gendan

Nu neaparat. Pana acum cateva luni era consens public ca Damen e un producator serios, ca a mai livrat nave militare, fix corvete, ca sunt cool (sa nu ignoram asta), ca e super interesant cum lanseaza ei navele la Galati si, pe scurt, asta era: toti stiam (mentalul colectiv, nu forumul) ca sunt cam singurii care pot sa ne faca cele patru corvete in tara. Ei, nu mai e cazul. Cei de la Fincantieri vor sa se asigure ca in eventualitatea in care vor castiga contractul, nu vor fi voci ca sa se intrebe cine sunt astia si daca fac nave briceag la Braila. As merge mai departe pana la a spune ca doresc sa influenteze opinia publica pana la a fi considerati cea mai buna solutie pentru construirea navelor, in speranta ca asta va influenta si decizia statului. Vezi cum ne dorim noi sa ia UMB-ul cat mai multe contracte. Lucrurile astea chiar conteaza si in democratii mult mai consolidate ca a noastra. Imi imaginez ca pregatesc si spaguta, nu de alta, dar chiar par determinati sa ia contractul.

rota

Pachebot polar ultramodern, construit la Tulcea



Nava va avea propulsie hibridă și va fi folosită atât pentru croaziere cât și pentru cercetări științifice în zona Polului Nord. Tabla va fi furnizată de ArcelorMittal Galați.

Grupul ArcelorMittal a anunţat, joi, că tabla navală produsă la combinatul siderurgic de la Galaţi va fi folosită în şantierul Vard din Tulcea, parte din grupul Fincantieri, pentru construcţia navei de explorare polară, cu propulsie hibridă, Le Comandant Charcot.

Construcţia vasului de explorare polară Le Comandant Charcot a început oficial cu ceremonia tradiţională de tăiere a primei table, care a avut loc pe 6 noiembrie. Nava va fi construită la Şantierul Naval VARD din Tulcea, parte a Grupului Fincantieri. Le Comandant Charcot este prevăzută a fi lansată la apă în 2021.
Digi24