Drumul Expres DEx6 Brăila-Galați

Started by rota, August 02, 2019, 01:33:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GAC

Intre UMB si Combinatul Liberty, halda de zgura se poate transforma intr-un caz win-win: UMB foloseste zgura la terasamente si Liberty primeste pamantul din decopertari pentru a schimba peisajul "dealurilor artificiale" de la ceva selenar/martian la ceva care seamana mai mult cu planeta asta.
In ritmul UMB, cel mai probabil ca vor termina cu terasamentele pana la anu in toamna, mai ales daca vor avea si materia prima sub botul calului.
Aceeasi manevra poate fi facuta si cu celelalte 2 DX.

kumar

Comunicat CNAIR

QuoteCNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Brăila - Galați

Joi, 15.04.2021, CNAIR a semnat contractul pentru "Proiectarea și Execuția Drumului Expres Brăila - Galați" cu ASOCIEREA SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) - SPEDITION UMB - TEHNOSTRADE S.R.L.

Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni.

Acest obiectiv constă în  construirea a 11,088 km de drum expres, la 2 benzi pe fiecare sens de circulație, inclusiv a 3 poduri, 1 pasaj și 2 viaducte.

Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

tom_sawyer

#167
Bun, acum că e oficial și având în vedere:

- ambele contracte (VO Galați + DX Br-Gl) au contract semnat cu același constructor - UMB
- încă nu au început lucrările pe niciunul dintre contracte
- VO Galați poate fi amânat un pic, dpdv al traficului nu "arde"
- din câte știu exproprierile pentru centură nu sunt declanșate încă

Lansez următoarea provocare pentru MT: împreună cu constructorul să modifice traseul capătului vestic al centurii astfel încât să se conecteze direct cu DX-ul. Noul traseu va trece printre Combinat și haldele de zgura:





Powered by API/PUM imgur uploader

Bachus01

@tom_sawyer , nu cred ca o sa vedem asa ceva . Ce vedem la Braila - Galati este o mare ineptie din punctul meu de vedere . 5 proiecte demarate , niciunul gandit sa se integreze cu celalalt .

Partial se poate corela in SF-ul Br-Bz Br-Focsani , dar si aici sunt am dubii .

Corect ar fi un DX Galati - Tisita , gandit cum trebuie in zona Galati pentru a pune in valoare si mai mult celelalte proiecte si un proiect Braila  - Buzau la fel corelat cu celelalte .

tom_sawyer

#169
Totul ține de voința MT de a se implica. Condițiile favorabile le-am scris mai sus, încă e timp de a face ceva.

Licitația pentru cadastru la VO Galați a fost (re)lansată recent, nu e finalizată.

Bachus01

Nota 10 pt propunere . Ar rezolva multe probleme .

VO Galati e prea lunga , multi vor evita sa o foloseasca chiar si traficul de tranzit .

Eventual se poate face o licitatie separata pentru mini DX (desenul tau) , din ce vad pe maps zona este libera de constructii in mare parte . Nu vad dificultati majore

Feri

A pus si Catalin pe Facebook https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2467766516702429
QuoteAntreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați.


Daca este sa se mai remedieze ceva cu conectivitatea tuturor DX-urilor astea, ar fi ca Focsani-Braila sa fie facut direct Focsani-Pod cu intersectare perpendiculara DX6 undeva la nord de centura Brailei

Kravim

Ce-i opreste pe cei de la CJ Galati + Primaria Galati sa dea ei drumul la SPF+SF+PT pentru legatura dintre cele 2 obiective? Problema lipsei de corelare este cunoscuta de anul trecut (daca nu de mai mult timp), nu pot spune ca au fost luati prin surprindere. Daca dau drumul la licitatie azi, probabil ca in cursul verii viitoare va fi terminat

Nu stiu ce ar putea sa faca MT sau CNAIR acum: nu poti sa te duci la UMB sa ii rogi sa construiaca inca vreo 6 km(sau cati or fi) de drum in plus. De reziliere si relicitare nu cred ca se pune problema.
Nu iau aparerea nici MT, nici CNAIR, dar eu nu vad CUM s-ar putea face altceva acum, in afara de inca o licitatie pentru acea legatura

ciprebbe

Se discuta cu constructorul o modificare pentru a corela proiectele. De principiu e ok dar legal nu stiu cum se va putea rezolva.
Toti realizeaza prostia la care s-a ajuns sa vedem daca apare solutia salvatoare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ultrasbz

Acea VO Galati ar fi trebuit sa fie direct DX pana la Giurgiulesti, cu pod peste Prut si PTF, si doar drum de legatura cu Galati unde se termina acum. Bineinteles corelat cu restul DX-urilor din zona.
Din pacate e un proiect vechi, care acum s-a maturizat, si suntem obligati sa-l facem asa. Nici pe viitor nu cred ca ar fi simplu sa fie largit si facut DX, iar un alt DX care sa o dubleze clar nu se va mai face.

tom_sawyer

#175
Nu e trafic de DX, e suficient o banda pe sens. Odată cu deschiderea PTF Isaccea, mulți ucrainieni merg pe acolo.
Avem și "centura mică" care se lărgește la 2 benzi pe sens.

@Kravim: nu trebuie construit în plus, ci în loc de segmentul Smârdan-Traian, complet inutil, se face cel pe lângă combinat.

@ciprebbe: mă bucur să aud asta. Se poate amâna VO până se rezolvă problemele juridice (de exemplui se amână ordinul de începere), cred că și UMB-ului i-ar conveni, la câte proiecte are. Traficul va fi preluat fără probleme de centura mica.

raulbogdan23

#176

S-ar putea incadra la aditionale pe ambele contracte?
- 10%(parca atat era max) pe Braila-Galati
- 10% pe centura Galati

tom_sawyer

Sper că apuce să adopte HG-ul ăsta înainte să cadă guvernul >:( :

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind suplimentarea pe anul 2021 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin HG nr. 991/2020 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Drum Expres Brăila – Galați", precum și completarea anexei nr. 2 la HG nr. 991/2020

Data publicării: 09.04.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 20.04.2021

Prin prezentul proiect de act normativ, se propune:
[...]
aprobarea declanșării procedurilor de expropriere pentru cele 2 imobile nou identificate, în suprafață totală de 587 mp, aflate pe raza teritorială a localității Vădeni din județul Brăila

MT

naivu

#178
Cu totul de acord cu tine, VO Galati ar trebui conectat direct la DX (sau macar la DN2B in zona podului peste Siret). Din pacate, din momentul lansarii licitatiei pt executie, legal nu se mai poate modifica nimic (nici in plus, nici in minus, nici in loc de), altfel oricine poate contesta ca una se liciteaza si alta se executa! Ca la executie se pot face modificari minore/punctuale si sunt prevazuti 10% pt aditionale, nu inseamna ca se poate face absolut orice se incadreaza in 10%! In plus, traseul pt cei cativa km de drum de conexiune nu are nici un studiu geologic, iar zona poate prezenta surprize!
Ma tem ca va ramane in sarcina CJ Galati sa ia initiativa  :). Vorba lui @Kravim, daca luau initiativa de cand a aparut problema, poate era gata si proiectul acuma!

NGC

Quote from: NGC on April 08, 2021, 11:43:35 AM
Mai e timp de "razgandeala".

QuoteCu recurs în 10 zile de la comunicare.

Quote from: survola on April 10, 2021, 09:07:10 AM
Recursul acela cred că e mai mult de formă, dacă e vorba de renunțare.

Asa este. Exista teoretic posibilitatea de a reveni si daca ai renuntat si sa se judece fondul, dar e foarte greu. Eventual ar putea demonstra ca reprezentantul legal al celor de la ASTALDI nu era in toate mintile cand a renuntat la proces si nu era constient ce face sau era lipsit de discernamant. :lol: