News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx6 Brăila-Galați

Started by rota, August 02, 2019, 01:33:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mitsu

#90
Quote from: RobertH on September 23, 2020, 07:52:24 PM
Daca ar exista o asemenea harta , ce bine ar fi  :D

Quote from: Feri on September 23, 2020, 10:44:15 PM

Iar pentru proiectele de DX Focsani-Braila, Buzau-Braila si Braila-Tulcea-Constanta :
https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19

(parca nu sunt inca incarcate pe harta PUM)

Multumesc!

Nu se vorbeste insa despre niciun fel de nod rutier in cazul DX. Macar la Braila, DX va fi o continuare a soselei de centura.

RobertH

QuoteMacar la Braila, DX va fi o continuare a soselei de centura.

Nu cred ca se stie cum se vor conecta cele 2 proiecte( pod Braila si DX) . Pe segmentul de drum de la DN2B pana la DJ221B , proiectele se suprapun si au solutii diferite cum trateaza traficul acolo.

Feri

O harta mai buna de la semnarea BrGl.
Ar parea ca DXBrGl va da in DXPod care mai departe continua pana in dn2B/actuala centura a Br.



(sursa https://www.faramogul.ro/semnare-centura-mare-galati-drumuri-express-port-multimodal-ii/)

Feri

#93
Pe de alta parte, pe harta asta nodul DXBraila Galati pare sa nu fie acolo ci mai aproape de pod daca citesc bine. Chiar prea aproape. (am corectat; mai degraba acela cu rosu este nodul de conectare cu 22B, pe harta API e mai clar. Deci DX Braila-Galati nu apare deloc pe harta asta, dar probabil va da in acel giratoriu de la Baldovinesti).

Drumul de la pod pare sa se continue intr-un giratoriu la Baldovinesti si se termina intr-un giratoriu cu DN2B  :dunno:


Sursa: https://www.arenaconstruct.ro/investitiile-in-infrastructura-din-braila-tulcea-vor-atinge-2-mld-euro/

mitsu

E o mare harababura la proiectul asta al DX.

DX Braila - Galati avea 12,29 km, conform proiectului initial. Daca masori aproximativ pe Google Maps, din DN2B Galati si pana in viitorul giratoriu cu Calea Galati/DJ221B din Braila, sunt cam 11 km si un pic (https://goo.gl/maps/27gEzcpQn4gw2zzf6). Ca sa fi fost 12,29 km, asa cum prevedea proiectul initial, DX ar continua pana in intersectia DN2B/Centura Braila.

Asa cum apare deja in doua harti ale CNAIR (https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19 si https://i.imgur.com/GkEUHhu.jpg), DX si drumul de legatura cu podul peste Dunare au acest traseu comun, de un kilometru si un pic, intre cele doua giratorii: https://goo.gl/maps/JGPTzHJ61zRuL5j7A

Numai ca, in comunicatul CNAIR privind castigatorul, se spune altceva: "Obiectul contractului îl reprezintă construirea a 11,088 km de drum expres la 2 benzi pe fiecare sens de circulație și conține execuția a 3 poduri, 1 pasaj și 2 viaducte".

Adica cele doua proiecte nu vor avea nicio parte comuna, cum apare prin hartile CNAIR/Cestrin, ci DX va incepe fix din giratoriul nr 2 al drumului de legatura cu podul peste Dunare, din Calea Galati/DJ221B Braila.

Partea ciudata e ca acel giratoriu va trebui construit in comun de catre cei doi constructori, pentru ca trebuie regandit fata de proiectul initial al drumului de legatura cu podul. Oricum, e aberant ca ditamai intersectia aia dintre pod si DX sa nu fie una denivelata. Tot la nivel de secol XX se gandesc proiectele de viitor din Romania - centuri cu o banda, intersectii la nivel sau cel mult cu giratorii - si alea prost proiectate, autostrada de centura a Capitalei cu doar 2 benzi pe sens etc...

raulbogdan23

Pacat ca nu au avut viziune sa faca Focsani - Galati, Galati - Braila si Braila - Buzau ca sa fie puse in valoare toate cele 3 proiectele si fara sa gatuie centura Braila.

Nu dati cu parul, am trasat doar niste linii, nu cunosc situatia reliefului, etc.




Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

#96
1. Drumul national care de ani de zile are nevoie de o dublare cu DX sau autostrada este TECUCI - GALATI - si evident cu racordare la A7 Tecuci - Tisita sau eventual putin mai la nord de Tisita (zona prielnica de facut pod peste Siret).
2. Tot o necesitate clara o reprezinta un pod peste Dunare.

De aici trebuia sa plece orice discutie in zona. Trebuia trasata o autostrada usor la nord-est de DN25, o zona mult mai dens populata decat cea de-a lungul DN23 Braila - Focsani. Acest A putea sa treaca Siretul langa Galati, se continua usor spre Braila si mai departe peste Dunare.

Si de aici se putea dezvolta mai departe.



Uite ce simplu: autostrada sau DX Marasesti-Tecuci-Galati-pod Braila-Tulcea este cu linie mai groasa. De la aceasta coloana vertebala a zonei se putea pleca.

Apoi mai faci un DN 1+1 de la nodul Barcea cu pod peste Siret si intepare in DJ 204D Focsani - Suraia (care deja arata impecabil la nivel de DN). Si ai legat si Focsani-ul de autostrada asta (distanta nod - centru Focsani ca. 25 km, drum absolut drept, fara nici o localitate, doar cu un nod cu DN25). Pentru legatura cu zona centrala a DN23 exista deja DN25A Nanesti-Hanu Conachi, trebuia doar racord la autostrada, adica vreo 4 km.

Depre cat de mult ar fi ajutat un astfel de drum in zona Tecuci nu cred ca are rost sa discutam. Nici de cat de simplu ar deveni un drum Bacau spre oriunde in Dobrogea (adica iesi de pe A7 si apoi o tii doar inainte pe aceeasi autostrada / DX pana la Tulcea sau Constanta).

Iar apoi la sud se dezvolta aproape de la sine DX centura Braila continuat fluent cu DX Braila - Buzau (portocaliu). Si care se apropie mult si de DN21 (E584), ca sa rezolve si relatia spre sud, spre Slobozia / A2 / Calarasi / Silistra.


PS. Inca se poate renunta la porcaria de DX Focsani - Braila si se poate integra acest DX Braila Galati care se liciteaza acum intr-un DX Marasesti - Tecuci -Galati - pod Braila !
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

#97
Mi se pare mult mai logica varianta ta...

Plus ca mai "taie din nasul" initiatorilor cocoasei de la Focsani...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Da, e mișto, încercăm să o împingem la decidenți.

raulbogdan23

#99
^

Frumos @vancouver, chiar mai bine decat varianta mea.

Ce e fain la varianta ta e ca ar fi si un inceput de DX Tisita - Albita, deci inglobeaza si face legaturi intre mai multe proiecte, vreo 4 dupa cum vad pana acuma.

:cheers:

isotech_ro

ok, dar ce facem cu dx Braila Focsani, aflat in faza SF+PT  ... il anulam ? lansam o noua licitatie pt acest DX ? este foarte frumos sa desenam pe harta, mai ales cind nu stim pe unde trasam liniile ... personal o spun ca mi-ar conveni aceast traseu, dar eu il trec la cetegoria "vise" realizabile in anul 2220

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

tom_sawyer

@horatiu.cosma: chiar voiam să vă întreb dacă, prin contactele pe care le aveți poate la minister sau UMB, ar putea API face ceva în sensul armonizării proiectelor DX Brăila-Galați și Centura Galați.

Plec de la premisa ca UMB nu va fi "răsturnat" la contestații pe centura și ca ambele proiecte vor fi în aceeași "curte". S-ar mai putea modifica PT-ul (traseul) față de cum e în SF?

Acum e bătător la ochi că e o discrepanță majoră între cele două. Dacă ar rămâne cum e acum traseul, porțiunea din DN25 dintre intersecțiile cu centura și DX-ul ar primi și mai mult trafic decât au acum, deci satele Traian, Șendreni și Movileni ar fi realmente sufocate.

Mă gândesc la ceva de genul, centura să se conecteze la DX sau măcar la DN2B:





Powered by API/PUM imgur uploader

Feri

^ Exact @vancouver, este ceea ce semnalam noj pe-aici si vizibil pentru oricine se uita un pic pe harta in ansamblu fara alte interese locale. Deloc gandit in perspectiva.

Poate se mai pot face ceva demersuri pe la minister/cair acum post-electoral dar ma indoiesc. Totusi ca varianta de compromisin caz ca e prea tardiva discutia DX Tecuci-Galati vs Focsani-Braila, iar Focsani ramane batut in cuie, macar de l-ar face Focsani-Galati/Braila nord si continuat direct cu podul. Adica varianta cu mov pe harta ta. Poate asta se mai poate rectifica  :(

API ar trebui sa prezinte cu o pozitie in acest sens.

Ar fi si argumentul principal ca nu se realizeaza legatura inter-regionala pe coridorul Moldova-Dobrogea in mod optim, asa cum ne place sa prezentam la UE:

(Sursa: https://ec.europa.eu/regional_policy/en/projects/Romania/new-bridge-road-and-railway-passage-over-the-danube-in-braila-tulcea-counties-romania unde apropo a dat bine sa mentioneze calea ferata pentru pr/punctaj maxim dar la care s-a renuntat intre timp...)

@tom_sawyer, cred ca se intentioneaza extinderea in viitor a DXBraila-Galati pana in noua centura prin spatele combinatului, adica exact traseul din dreapta marcat de tine. Parca este prinsa aceasta mentiune undeva in documentatie, doar ca se va realiza ulterior/nu face obiectul actualei licitatii/executii.

tom_sawyer

#104
^ Singura referință din Caietul de Sarcini la o posibilă continuare a DX-ului spre nord este aceasta:

"Joncțiunea cu DN2B se va face printr-o intersecție giratorie proiectată la est de localitatea Movileni și păstrează posibilitatea unei continuări a traseului DX pe partea de vest a Combinatului Siderurgic Galați." (pagina 3 din CS)

E ceva extrem de vag, cel mai probabil o rămășiță din SF-ul din 2008, făcut înainte să apară proiectul centurii.

Documentația se găsește aici: http://eachizitii.cnadnr.ro/ , ID proiect 1305, Proiectare si executie Drum expres Braila - Galati