Drumul Expres DEx6 Brăila-Galați

Started by rota, August 02, 2019, 01:33:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

"dar am vrut sa arat si "cealalta fata" a formularii "avem bani destui de la UE".... cealalta fata fiind "hai sa construim o autostrada full-profile in creieride munti pe unde nu e trafic nici macar de un DN bine gandit".

ps: vedeti ca una e contractul de finantare semnat cu AM-ul si cu totul altceva contractul de constructie semnat dupa vreo licitatie cu un constructor. Ca atare calculul sau comparatiile facute sunt nepotrivite.

TibiV

Chiar îți sunt antipatic (nu știu de ce, că nu ne-am întâlnit niciodată...) și văd că îți face o mare plăcere să "mi-o tragi"...

Dar din dorinta ta fierbinte (cu ce am gresit, Doamne?...) de a ma "taxa" la orice postare, ai omis un mic amanunt... NU vorbeam despre A13-ul tau, sau despre A8-ul meu.

Ceea ce am postat acolo era pur si simplu o analiza pe "ordinele de marime".
Si a faptului ca "finantarea UE de 85%" inseamna de regula pe la 40% din valoarea totala a oricarui proiect.

PS
Stiu ca m-ai "fixat" ca inamic de cand am declarat "public" ca A8 este mai importanta decat A13. Am inteles asta.
Dar ti-am dat "like-uri" ori de cate ori ai scris lucruri "destepte".

Insa din momnetul asta, TE ROG sa nu imi "returnezi serviciul".
Un dislike de la tine face pentru mine cat 5 likeuri de la utilizatori normali...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut


tom_sawyer

Conform SEAP termenul limita pentru evaluarea tehnica era 10.06. Nu s-a mai actualizat de atunci. Avem ceva informatii? S-a finalizat evaluarea?

NGC

De cand sunt informatiile din SICAP tot timpul la zi? :lol:

alin_simeriaveche

NU am dat atentie acestui drum expres. Abia acum citesc pt prima data dar asta a fost tare :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Quote from: Ionut on April 30, 2020, 02:49:02 PM
Intr-o luna il termina. De fapt nu, intr-o zi. Un km pe ora!

vasile.silion

Poate îmi explică cineva, că eu chiar nu înțeleg: cum poate să coste această lucrare (DX Brăila - Galați) 530 milioane lei fără TVA, pentru 11 km de drum expres, la câmpie, chiar dacă are prevăzut un pod peste Siret; în timp ce varianta Bacău, 30 km din care 16 km autostradă, chiar cu mai multe noduri și poduri (pod peste Bistrița comparativ cu cel peste Siret) costă 668 mil lei, fără TVA. Eu nu înțeleg!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

isotech_ro

#52
^^^

traseul propus este prin lunca siretului (cca 7-8m fata de nivelul marii negre)
problema este ca acel pod peste siret nu numai traverseaza cursul unui rau ce si triajul barbosi (care inca este cel mai mare din romania) ci si culea nord a podului si terminatia tronsomului de DX la poarta sud al combinatului siderurgic, aflata pe un deal de cca 50-60m inaltime

LE ca sa nu mai spun ca intersecteaza doua LEA 400/700 KV (linia Isaccea - Smardan) si LEA 220 KV (linia Lacu Sarat - Galati Vest)
LLE am uitat si de magistrala CF700 - linia Braila-Barbosi-Galati

tom_sawyer

#53
Pretul la Bacau este cel final, pretul la DX-ul nostru teoretic poate sa scada in urma licitatiei (si concurenta la pret va fi destul de mare, s-a discutat mai in urma).

S-au marit substantial costurile cu forta de munca in constructii fata de momentul la care s-a licitat centura Bacau (e posibil ca UMB-ul sa faca diverese claim-uri, astfel incat pretul ala sa nu fie chiar cel final). Poate si de asta are valoare estimata mai mare DX-ul.

dr4qul4

Siretul la Galati are debit de 3 ori mai mare ca Bistrita la Bacau si nu e nici la fel de bine regularizat.
Podul nu doar ca va fi lung, dar va avea si deschideri mai mari. Plus ca e mai simplu sa lucrezi in zona inundabila (care de obicei e secata), decat direct in albie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

isotech_ro

cine stie zona, stie ca cele doua LEA 700/400kV traseului Isaccea - Smârdan (Galati) au stâlpii din zona destul de josi (cca 20m de la sol), iar cele doua linii electrice sunt apropiate ca distanta (cca 100m). Sa rămână in utilizare doar ca linie de 400kV nici nu se pune problema, fiind vorba de o legătura strategica, iar acum câțiva ani chiar a fost utilizata ca linie de transport 700kV, prin insularizarea fata de SEN a combinatului siderurgic si a mun. Galați si legarea la liniile de 700 ale Centralei electrice de la Cuciurgan, Rep. Moldova, pe un contract de furnizare energie al combinatului siderurgic.

rezolvare ar fi in sensul unor noi stâlpi (4buc) asa cum sunt pe malul gălățean si tulcean al Dunării, înalți de cca 120-150m, însa bugetul Transelectrica si debransarile/rebransarile vor fi o mare provocare atat tehnice cat si financiare, iar acel viaduct in panta, de cca 2km lungime, cu supra-traversări de magistrala CF dubla electrificata, cu zona inundabila, cu fost pod CF bombardat si abandonat in albia Siretului, in cel de al doilea razboi mondial, cu traversarea triajului Barbosi, e drept in zona remizei de locomotive, unde nu sunt "decât" vreo 8 linii, electrificate si ele, nu mai spun de structura solului pe dealul de la Tirighina (Galati), formata din loess macro-poric ...
știu ca acest "proiect", initial ca autostrada, apoi decăzut la statutul de DX a fost desenat intre 2000-2004, prin niște birouri care nu aveau nimic in comun proiectarea in construcții, cu atât mai putin cu drumurile si podurile si ulterior "băgat pe gat" politic companiei de autostrăzi ... atunci când "se visa umed" la extinderea Galațiului pe malul drept a Siretului "trecerea" a cca. 1000ha de teren de la jud. Braila către jud. Galati samd ... este de scris un roman cu vise umede

Ionut

^ Interesante aceste detalii despre LEA și triaj. Nu le stiam. Multumesc! :cheers:

isotech_ro

#57
@Ionut dpdv a dezvoltării urbane și accesibilității mun. Galați nu o poate face decât spre nord. Lucrurile sunt complicate de prezenta combinatului siderurgic și de existenta celor 3 porturi dunărene din oraș. Unde mai pui, la est cea mai rămas din lacul Brateș și Prutul, la sud Dunărea maritimă și Siretul, la vest lacul Cătușă (între oraș și combinat) și după combinat lacul Malina și triajele combinatului, altele decât cele ale CFR (Barboși) ... Apropie liniile interne ale combinatului și parcul de locomotive e mai mare decât ale oricărei regionale CFR ... daca mai adaug halda de zgură (un munte de vreo 4 kmp la vest și triajele portuare la est o sa fie o imagine cat de cât concludentă ... O extindere către Brăila este extrem de puțin probabilă (nu o sa intru in detalii istorice și culturale)

Singurul proiect , făcut cu cap, este cel al centurii ocolitoare ( ce bine ar fi fost în profil 2x2 și cu bretele către est. Acea centura ar trebui continuată către sud și branșată la centura Brăila.

LE a observat cineva că acest proiect DX nu are noduri la extremități, iar la Brăila se suprapune cu DX de Pod peste Dunăre ?!?

delaprut

Quotedpdv a dezvoltării urbane și accesibilității mun. Galați nu o poate face decât spre nord. Lucrurile sunt complicate de prezenta combinatului siderurgic

Din nefericire, combinatul siderurgic are șanse mari să dispară în următorii 5 ani

Vlad94

De ce nu si inspre sud. Exista o zona propice dezvoltarii de-a lingul DN22B. Se poate face un proiect de cedare a unor suprafete de la Braila.