Drumul Expres DEx6 Brăila-Galați

Started by rota, August 02, 2019, 01:33:17 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

^ Daca castiga o firma serioasa: 1 an pana se evalueaza ofertele si semneaza contractul, 1 an proiectare, 2 ani executie. Plus lunile de iarna => calendaristic, 5 ani de acum inainte pana la taierea panglicii.

jaston


naivu

Poate cineva pune o google map cu tot proiectul? Tronsonul Braila-Galati l-am vazut pe topicul asta, centura Galati am vazut-o aici https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=341.msg283668#msg283668 .

naivu

Stai ca s-a prins si naivu. Cand am citit ca aceeasi institutie, CNAIR, are doua proiecte in aceeasi zona, DX Braila-Galati si VO (nu centura) Galati, mi-am imaginat ca sunt cumva corelate intre ele sau chiar parte din acelasi proiect si nu reusesc sa vad cum doar pt ca nu vad toata harta. De fapt VO Galati pur si simplu NU este corelat cu drumul spre Braila sau mai departe spre S, asigura doar transferul traficului de la vama Giurgiulesti spre Tecuci in timp ce traficul spre Bucuresti (traficul majoritar) este lasat in aer. O varianta de ocolire Galati trebuie fie sa duca pana la drumul spre Braila (fie DN2B, fie noul DX) fie sa continue cu o varianta de ocolire Braila (cam cum este schitat aici https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg284335#msg284335).

razvan96

Am spus si eu asta pe topicul VO Galati. Motivul e kafkian, cam ca tot ce se intampla la CNAIR. Avem un SF din 2008 pentru DX. In 2012-2013, cand Tractabel a creionat traseul VO Galati, cel mai probabil li s-a zis ca traseul DX nu va ramane asa, pentru ca CJ Galati nu considera fezabila traversarea Siretului in punctul acela, ci undeva aproape de Traian. Tractabel-Acciona au scris de altfel in SF-ul VO Galati ca recomanda schimbarea traseului DX Braila-Galati pentru corelare. Numai ca a trecut timpul, ne-am trezit in 2019 ca nu avem suficiente proiecte pentru absorbtie, asa ca le-au bagat pe ambele la inaintare asa cum erau. Problema pare acum a fi la centura, e perfect inutila daca ne uitam pe harta, si mai costa si 200 de milioane de euro.

tom_sawyer

In cazul asta e ceva de genul cocoasa de la Focsani, daca nu mai rau.

Ionut, voi in API cum vedeti situatia? E un caz clar de necorelare a proiectelor. Daca capatul vestic al centurii ramane asa, de acord cu razvan96, e perfect inutila.

Ionut

Proiecte la sertar. Cam despre asta e vorba.

mokotow

Ma gandesc ca e imposibil sau foarte greu sa se faca o conexiune intre VO-ul planificat si DX pentru ca ar insemna sa treaca VO fix prin combinat sau sa mute DX-ul mult prea la vest de oras. Exista inca un proiect deja in derulare pentru modernizarea drumului de centura existent in Galati si construirea unui pod hobanat care va ajuta foarte mult traficul de pe centura spre Bucuresti.

naivu

Nu trebuie sa treaca fix prin combinat, daca te uiti in modul Satelit exista un culoar intre combinat si balta din stanga lui (dar s-ar putea sa fie un teren dificil: combinatul e pe un deal iar zona aia este panta dealului si s-ar putea sa fie nevoie pe acolo de un viaduct de vreo 3-4km). O alta varianta ar fi prin prin stanga baltii la pod la Sendreni si continuare cu DN2B (acolo este deocamdata un triunghi cu o benzinarie in mijloc si cateva case/depozite in jur; ca sa faci un nod corect intre VO+DN2B+DN25 ar cam trebui demolate).
Am citit despre proiectul in derulare, va ajuta dar nu este suficient; aceea nu este centura, este o strada la marginea orasului, cu cladiri pe ambele parti, cu treceri de pietoni, cu semafoare, cu intersectii nedenivelate, cu doua viraje la 90grade la Bd. Cosbuc; va fi mai bine dar nu cat sa asigure un trafic fluent la 90-100km/h.

fulger nc

proiectul de centura existent , doar face trecerea la 2 benzi pe sens pe toata lungimea
podul hobanat se face ptr a scapa de o zona "complicata" , e un sens giratoriu acolo , doua curbe pronuntate , un lidl si zona are case aglomerate si drumul existent acolo e doar cu o banda pe sens si trotuar de abia un metru
probabil solutia "indreptarii" drumului , prin construirea hobanatului era mai ieftina , decat expropriat , demolat , etc
in rest , doar se va largi si moderniza ..pe acelasi traseu , ptr ca nu exista probleme , fiind destul de larg , pe unde trece centura acum
nu se pretinde construirea unui drum de 100 km la ora , e un judetean , cu restrictia la 90
oricum se circula decent , exceptand zonele mentionate , mai ales ptr traficul camioanelor
zona dintre combinat si oras , la fel zona la est de oras , sunt complicate ptr a construi pe acolo , sunt cai ferate , remize cfr , triajul de la barbosi , benzile de alimentare combinat , etclogic e traseul centurii ocolitoare planificate..pe la est de combinat , nord de galati si brates , unde nu ai multe obstacole si pe care ai prelua tot traficul greu de la combinat si bazinul nou , santierul naval

fulger nc

la vest de combinat , am vrut sa spun

TibiV

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/constructia-drumului-expres-braila-galati

Quote
Constructia Drumului expres Braila-Galati
10 Iun 2020

București-09.06.2020

"Constructia Drumului expres Braila-Galati"

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 09.06.2020 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Constructia Drumului expres Braila-Galati" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.1. Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE- proiecte de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globala.

Obiectivul general al proiectului, îl reprezinta crearea unei legaturi rutiere care va facilita traficul intre municipiile Braila si Galati precum si traficul de tranzit, asigurand cresterea vitezei de circulatie, a capacitatii de trafic, o imbunatatre a sigurantei si a confortului in trafic.

Rezultatele așteptate:

1. - Construirea a 11.088 km de drum nou, 3 poduri, 1 pasaj si 2 viaducte.

2. - Reducerea timpului de calatorie pe reþeaua rutiera TEN-T cu mimim 4%, în primul an de operare (2025)

Valoarea totală a  proiectului este de 837,052,691.28 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala-305,949,940.66 lei, 15% contribuția proprie - 53,991,165.98 lei, restul de 477,111,584.64 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 45 luni

Cod proiect 128444

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

In afara de inconsecventa privind data (10 iunie / 9 iunie) mi-au sarit in ochi sumele:
- valoare totala 837 milioane lei
- valoarea lucrarilor/contractului 360 milioane de lei (fara TVA), din care fonduri UE (85%) 306 milioane lei
- cheltuieli neeligibile (inclusiv TVA) 477 milioane lei

Deci valoarea "neeligibilelor" depaseste cu mult valoarea lucrarilor.
Daca eliminam din calcul TVA-ul pentru 360 mil. lei, care inseamna vreo 68 de mil. lei (bani pe care statul "ii muta dintr-un buzunar in altul" - adica ii plateste constructorului, ca apar pe factura, dar constructorul ii vireaza imediat la buget) tot ramanem cu neelegibile "curate" de 409 milioane lei...

Deci, cu "contributia propire" cu tot (de 54 de milioane lei) statul plateste "pe net", din buget, 463 de milioane de lei (54+409 mil.) pentru a primi "cadou" de la UE 306 milioane lei.

Asta este explicatia pentru care majoritatea guvernelor au fost atat de "delasatoare" la proiectele cu finantare UE.
Ca sa "absorbi" 30 de de lei/euro la UE, trebuie sa cheltuiesti tu 46 de lei/euro.
Nu faci proiectul, "economisesti" cei 46 de lei/euro. Dar nici NU te alegi cu obiectul investitiei... :(

Imi cer scuze daca am intrat prea mult in detalii, dar am vrut sa arat si "cealalta fata" a formularii "avem bani destui de la UE".
Nu am fost niciodata ministru al Finantelor... Dar, pentru cei care au ocupat acest post, ideea de a cheltui 3 euro ca sa primeasca de la UE 2 euro pentru a realiza un proiect de 5 euro probabil nu pare atat de atractiva...
Insa este o atitudine cumva de inteles pentru un "vistiernic" care ar avea de gestionat un buget cu "gauri" permanente (si care trebuie sa "dea" tot timpul, inclusiv sa creasca pensiile cu 40% dintr-un foc...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

#42
Inteleg dilema cofinantarii, iar raspunsul la ea este disciplina financiara: dupa ce faci buget pt infrastructura, mic sau mare, sa il folosesti pt infrastructura; A/DX-urile sunt suficient de valoroase pt Romania ca sa le facem chiar si cu 0% contributie externa.
Multumesc pt detalii, ai putea sa mai detaliezi ce altceva in afara de TVA se considera cheltuieli neeligibile (dar se includ totusi in valoarea proiectului)? Si ce crezi ca a putut genera neeligibile atat de mari? Exproprieri? Relocari utilitati? Cu multumiri anticipate!
LE: Nu ma pretind expert in evaluarea constructiilor de A/DX, dar oare numai mie mi se pare suma un pic exagerata pt "11.088 km de drum nou, 3 poduri, 1 pasaj si 2 viaducte" la campie? E mai mult decat pt Sibiu-Boita 13km)

TibiV

Corect.
Exproprieri = valoarea exproprierilor + valoarea contractelor de intocmire a documentatiilor cadastrale.
Relocari = valoarea lucrarilor de relocare + valoarea contractelor de realizarea a proiectelor de relocare (vezi pod Braila)
xxx = valoare lucrari + valoare contract de realizare a proiectului/documentatiei/etc.

Suntem tare "buni" la asa ceva... Campioni!... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

La pag1 era lansata licitatia pt 530.000.000, la pag2 s-au depus 5oferte, la pag3 apare aplicatia de finantare pe un nume asemanator dar nu identic si pe alta suma. Sa inteleg ca:
A. Au lansat licitatia 1 fara sa aiba finantarea aprobata?
B. S-a anulat licitatia 1 si asistam la un pas premergator lansarii licitatiei 2?