Drumul Expres DEx6 Brăila-Galați

Started by rota, August 02, 2019, 01:33:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

^ Eu vreau sa sper ca s-a pastrat si se regaseste si prin alte planuri altfel intradevar nu are sens de ce nu au facut proiectul centurii pe bucata asta.

Io

^^ Sa speram ca aia cu giratoriul ramine ingropata in caietul ala de sarcini si ca n-o vom mai vedea vreodata. Ce dracu, mai, facem mai la vale o lucrare monumentala, la propriu! si o-ndesam intr-un giratoriu nenorocit? Denivelat peste tot, adica si la "centura" sau ce-o iesi (ideea lui Vancouver mi se pare excelenta si de impins spre MT) sau ne rid si curcile.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

#107
Din fericire in prima faza giratoriul ar trebui sa faca fata. Si anume pentru ca pe DX nu pot veni fluxuri specifice unui DX (adica 40.000 vehicule pe zi sau chiar mai mult la DX-uri cu ambuteiaje la anumite ore). Pentru ca nu au de unde. Tot fluxul de pe DX va veni prin sensul giratoriu de la celalalt capat, cu centura Braila. Pe acolo pot "scapa" max. 700-1000 vehicule pe ora, corespunde unui MZA de 7000-10.000 (ca. de 10 ori media orelor celor mai aglomerate). Ori la un flux asa de mic teoretic sensul giratoriu de langa Galati o sa faca fata. DN25 la randul sau nu cred sa se blocheze spre Galati, nu vad majoritatea care vin din Galati sa faca stanga spre DX, ca sa-i blocheze pe cei de pe DN25 spre Galati.

Sigur ca pe termen lung e o prostie, lipsa de legatura intre proiectele zonale e o prostie. Atunci cand se va prelungi acest DX, sper asa cum am propus eu, adica spre Tecuci, atunci trebuie neaparat pasaj acolo peste sensul giratoriu DX / DN25.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mitsu

vancouver, foarte buna si logica propunerea ta! Mai ales ca tronsonul Tecuci - Marasesti/Tisita e deja parte din proiectul DX-ului spre Albita. Cu atat mai logic este ca dinspre Tecuci sa plece un DX sau autostrada spre Galati, traficul actual pe DN25 Tecuci - Galati fiind net superior celui de pe DN23 Focsani - Braila.

tom_sawyer

Teoretic astăzi s-au împlinit cele 10 zile pentru contestații. Știm ceva, s-a depus vreuna?

NGC


tom_sawyer


tom_sawyer

#112
A apărut și contestația pe SEAP:
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100073211

Un preview:

Contestatie Astaldi


[enumerarea licitațiilor câștigate de UMB]









și continuă până la punctul 156.





Powered by API/PUM imgur uploader

naivu

Adica "prea le ia UMB pe toate, sa mai lase si la altii"  :D

subway

Profita si ei cat pot pana vor da chix ca ce e prea mult strica...

alecu26

Fiind in zona, Astaldi poate avea pretentia ca cunoaste la virgula preturile si pare normal sa-si dorească mult proiectul.
Nu prea i am văzut pe Astaldi pierzând contestații.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

calino

Daca se pot depune contestatii pe motivul ca X are mai multe lucrari decat ii e plapuma de ce nu fac la fel si firmele de proiectare la SF+PT?
Din ce vad la proiectare e sezon full SEARCH.

naivu


alin2pas

Într-adevăr, UMB a câștigat în ultimul timp multe licitații, dar dacă e să ne uităm la capacitatea lor de a le duce la bun sfârșit, putem să ne uităm și la numărul de angajați și numărul de utilaje PROPRII și s-ar putea să constatăm că sunt dacă nu pe primul loc, atunci pe unul din primele locuri din România. Alte firme mari au în România angajați proprii doar câțiva inși cu mapa și au câștigat contracte importante.
Un alt aspect care îi recomandă e că până acum au executat lucrările în termen și la calitate comparabilă cu a celor mai serioși constructori din țară (sunt unele probleme pe Gilău - Nădășelu, dar nu sunt deosebite, din câte au fost prezentate pe forum).
Eu aș modifica criteriile pentru licitații, astfel încât firmele care își realizează lucrările din România fără întârzieri sau probleme sau chiar le execută în avans să primească punctaj suplimentar, iar pentru întârzieri sau neconformități să fie penalizate, la fel și pentru un număr mare de contestații respinse; pentru penalizări peste o anumită limită să nu fie acceptate la licitații o anumită perioadă de timp. Nu sunt specialist, nu știu în ce măsură asemenea criterii ar fi conforme cu cerințele UE, dar ar putea face ,,curățenie" printre constructorii din România.

horatiu.cosma

Câteva aspecte din contestația Astaldi:

- UMB nu are capacitatea umană, tehnică și financiară să ducă atâtea contracte în paralel, a venit la licitație cu același personal cheie cu care a venit la toate celelalte, CNAIR ar fi trebuit să se asigure că acei oameni chiar vor lucra pe acest proiect, sau că sunt înlocuiți de alții cu experiență similară care să presteze efectiv pe acest contract
- utilajele sunt aceleași declarate și pe celalalte contracte, e imposibil să muți o stație de asfalt între atâtea locații cam în același interval de timp în care va fi nevoie de asfalt
- normativele de proiectare, seismicitate, geotehnică de la SF (2007) nu mai sunt de actualitate, cele mai recente presupun lucrări mult mai consistente pe care UMB nu le-a inclus în oferta, de aia a licitat așa de jos
- SF-ul e varză, infrastructurile podului mare interferează direct cu digul Siretului (conform legii 107/1996 trebuie să fie la minim 4 metri de diguri), nu există planuri de situație cu infrastructurile acestui pod, dar din analiza Astaldi se pare că o parte din infrastructuri se suprapun peste calea ferată, nu există aviz definitiv de la CFR Galați privind interferența cu calea ferată; din ce zice Astaldi, actuala soluție de la SF e neconstruibilă în zona pachetului de linii CFR
- CNAIR a răspuns la clarificări legat de problemele din SF ca de obicei, în bătaie de joc, se va respecta SF-ul, e treaba viitorului Antreprenor să facă un PT care să respecte legea, normativele, să includă în ofertă toate riscurile etc
- Astaldi zice că UMB nu a inclus în ofertă toate aceste riscuri și modificări evidente de soluții față de SF, de aia e diferență așa de mare la ofertele financiare, prețul ofertat de UMB fiind prea mic pentru realizarea lucrărilor conform realităților din teren și noilor prevederi legale, normative etc
- experții cheie din oferta UMB nu au experiența necesară (minim 5 contracte), Astaldi glumește zicând că poate a fost considerată și cea viitoare pentru contractele câștigate de UMB în ultima perioadă
- Rizzani nu a declarat subcontractant pentru arheologie, nu are autorizații și competențe pentru relocarea utilităților