Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu

Started by Ionut, July 13, 2019, 03:46:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Ar fi orice bine, doar să nu se piardă banii. Orice pe feroviar că e clar că pe rutier nu pot fi mutați. Și-așa ar fi greu de convins CE.

daniel_avram

Pe feroviar e nevoie de bani pe orice directie(nu zic ca pe rutier nu), s-ar putea cumpara mai multe locomotive electrice, sunt sigur ca CE nu ar avea nimic impotriva, dar se pare ca politicul are alte prioritati.

oc7avian

Știu că nu e topicul perfect, dar pentru coerența discuției: eu aș prefera altă distribuire din cauza deadline-ului prea apropiat.

Aș folosi banii pentru restul ramelor RE-IR (Coradia Stream), iar ce rămâne pentru opțiunea de 9 rame RE-IR 2 (Pesa). Într-adevăr a doua pare la limită, dar măcar discutăm de contracte deja semnate. Așa degrevăm PT (care are deadline ani mai târziu) pentru alt material rulant sau acel pachet 4 de QW

tom_sawyer

#48
Astăzi, 28 august 2024, în cadrul Ședinței de Guvern, Ministrul Energiei, Sebastian-Ioan Burduja, a prezentat lista de investiții prioritare pregătite pentru a fi transmise pentru evaluare către Banca Europeană de Investiții. În vederea obținerii finanțării prin Fondul pentru modernizare, Ministerul Energiei a inițiat 3 propuneri de investiții prioritare, la care se adaugă alte 3 propuneri venite din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) și o propunere de investiții din partea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Propunerile de investiții prioritare ale României pentru sesiunea de toamnă a Comitetului pentru Investiții al FM:
[...]
7. Electrificarea liniilor de cale ferată (Constanța – Mangalia, Rădulești – Giurgiu Nord și Chiajna – Jilava), inițiată de MTI pentru care se solicită în această sesiune plata primei tranșe în valoare de 39.823.445,28 euro (din totalul finanțării solicitate de 89.263.272,54 euro).

Finanțarea din Fondul pentru modernizare se face pe baza propunerilor de investiții pe care statele beneficiare le transmit BEI pentru evaluare, urmând ca, în urma analizei și recomandărilor, Comitetul pentru investiții al FM să aprobe finanțarea acestora. Comitetul pentru investiții se reunește de două ori pe an, iar, în acest moment, România pregătește portofoliul de proiecte ce urmează a fi transmise în sesiunea de toamnă, care va avea loc în data de 22 octombrie 2024.

Banii din Fondul de Modernizare vin din comercializarea certificatelor de emisii și pot fi alocați către proiecte din sectorul energetic din zece state membre, inclusiv România.

economica.net


Costul proiectului pentru Rădulești-Giurgiu este de 220 milioane de euro (indicatorii propuși spre aprobare sunt pe pagina anterioară).
Se vede că din Fondul de Modernizare se acoperă foarte puțin. Rămâne valabilă propunerea cu banii din trenuri pe hidrogen din PNRR.

shift2rail

Trebuie salutata versatilitatea birocratilor CFR (daca ideea le-a apartinut) nu e deloc evident ca poti trage fonduri alocate modernizarii sectorului energetic...electrificarii caii ferate&mterialului rulant. Sa speram ca propunerea va fi agreata de BEI, decidentul pe call-urile FM.


tom_sawyer

#50
Vagon din compunerea unui tren de marfă deraiat în stația Rădulești

București, 1 septembrie 2024

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că, circulația feroviară a fost temporar oprită în intervalul 15:30 – 17:20, pe linia Giurgiu – Videle (simplă, neelectrificată) de pe raza SRCF București, din cauza deraierii peste macaze, la ieșire din stația Rădulești, a unui vagon din compunerea unui tren de marfă (al șaptelea de la locomotivă).

Trenul care avea în compunere 18 vagoane transcontainer, circula pe distanța Giurgiu Nord – Curtici și aparține operatorului de transport feroviar privat Rail Cargo România.

La fața locului s-au deplasat reprezentanții AGIFER, care vor ancheta cauzele producerii acestui accident, precum și echipele de specialiști ale SRCF București, care vor interveni pentru ridicarea și repunerea pe linie a vagonului deraiat.

Menționăm faptul că, locomotiva și primele 6 vagoane din compunerea trenului de marfă au fost retrase, pentru a permite efectuarea circulației trenurilor pe linia 1 și 2 din stația Rădulești, spre stația Videle.

Trenul IRN 460, care urma să tranziteze zona, a staționat în stația Giurgiu Nord, iar cei aproximativ 60 de călători au fost preluați de trenul R 9710, care circulă pe relația București Progresu – București Nord.

Trenul R 9346 a staționat de la ora 16:20 în stația Târnavele, urmând să fie reînscris în circulație.

cfr.ro



A se remarca destinația trenului de marfă, de unde și importanța liniei => electrificare.

TibiV

Pana si amarata aia de gramatica arata ca au "retras-o" pe Oana Banzan...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Trenul IRN 460, care urma să tranziteze zona, a staționat în stația Giurgiu Nord, iar cei aproximativ 60 de călători au fost preluați de trenul R 9710, care circulă pe relația București Progresu – București Nord.

 :-[