Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg

Started by NGC, June 12, 2019, 12:03:28 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1012001], "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Caransebes - Resita - Voiteg".

Valoare estimata: 14.626.854,50 RON fara TVA

Durata contractului: 18 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 25.07.2019

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Cu toate ca la data initierii prezentei proceduri de achizitie publica nu exista un contract de finantare semnat, Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestrul II al anului 2019.

NGC

Citez aici si mesajele astea, care au legatura cu noul DX, care nici macar nu apare in ultimele desene cu carioca pana in 2022. :lol:

Quote from: NGC on March 14, 2019, 12:18:24 PM
In consecinta, punem deocamdata aici desenul cu carioca de la MT, care este de fapt actualul drum national. :p



Asta ca sa vedeti cat pret pun pe Masterplan.

Quote from: NGC on March 14, 2019, 12:21:34 PM
Quote from: elphax on March 14, 2019, 11:59:07 AM
normal sa fie asa - drumul nu duce doar spre Serbia si sudul balcanilor, dar si spre Deta  / Resita
cine merge la Resita nu va folosi o autostrada spre Novi Sad

Exact asta au gandit la MT, adica o legatura Caransebes - Resita - Voiteg si de aici la Timisoara pe "Euro Trans proiect Banatica, ET12", adica DN59. :lol:

Asta ca sa vedeti din nou cat pret pun pe Masterplan.

Quote from: NGC on February 27, 2019, 11:47:02 AM
Ultimele desene cu carioca indica o autostrada acolo care nu este facuta in PPP.
Ceea ce vor sa faca in PPP de fapt nu este marcat in desene, dar se vede unde lipsesc portiuni. ;)

https://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf

elphax

adica ramane 1 banda fara centuri de la Lugoj spre Caransebes si Orsova ( A6) dar fac DX Caransebes - Resita ?
:)

frumos ar fi sa faca DX-ul acela in loc de A6 si sa ii creeze si o extensie Caransebes - Resita

NGC


TibiV

@elphax,

frumos ar fi sa nu mai traga pe nas substante interzise... :(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

Să fim serioși, va fi încă un studiu de fezabilitate făcut din birou, fără legătură u situația din teren, care va putrezi în sertare. Mai sunt 3 rânduri de alegeri.

NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Caransebes - Resita - Voiteg".

Am trecut zilele trecute aici din greseala informatii pentru un alt proiect si apoi am uitat sa mai scriu. :p

Avem un singur ofertant, TPF INGINERIE.

Cuneo

Drumul Expres care va face legatura intre Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad si Autostrada Sudului va trebui sa reziste 100 de ani. Studiul de Fezabilitate costa peste 3 milioane de euro

TIMISOARA. E perioada de evaluare pentru licitatia lansata de CNAIR in vederea realizarii unui Studiu de Fezabilitate pentru un Drum Expres in Banat. Este vorba despre o posibila sosea, cu 2 benzi pe sens, care sa lege Caransebesul de Resita si, mai apoi, de Voiteg, in Timis.

In fapt, acest Drum Expres ar trebui sa asigure candva conexiunea intre viitoarea Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad si viitoarea Autostrada a Sudului.

La finele lunii iulie s-a incheiat perioada de depunere a ofertelor pentru realizarea acestui studiu cu peste 3 milioane de euro. Singurul ofertant a fost un parteneriat public privat.

,,La alegerea alternativelor de traseu, Prestatorul va tine cont de realizarea conexiunii Drumului Expres la reteaua de infrastructura majora, parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport, respectiv 'Autostrada Timisoara – Moravita' si ' Autostrada Sudului', cat si de infrastructura existenta din zona localitatilor Caransebes, Resita si Voiteg,,, se arata in Caietul de Sarcini.

Cercetarea va trebui sa identifice traseul optim, in conditii de relief inalt, dar si de zone inundabile.
Viitorul Drum Expres va avea cate 2 benzi pe sens, insa studiul va trebui sa prevada si optiuni de largire la cate 3 benzi pe sens, in perspectiva ridicarii la rang de autostrada.

,,Scopul studiului de trafic va consta in determinarea traficului la momentul darii in exploatare a drumului expres si pentru o perioada de perspectiva de 30 de ani', se mai arata in Caietul de Sarcini.

Se recomanda ca razele curbelor circulare ale traseului in plan sa fie astfel alese incat deverul maxim corespunzator sa nu depaseasca 5% (in special pe poduri, viaducte si pasaje).
Se recomanda, de asemenea, ca inclinarea maxima sa nu depaseasca 4%, pentru a se evita scaderea insemnata a vitezei de circulatie pentru vehiculele grele. Iar pentru reducerea riscului de acvaplanare, inclinarea minima nu va cobori sub 0,3%.
Pentru protectia drumului impotriva inzapezirii si a viscolului vor trebui proiectate si perdele forestiere.

In acelasi timp, vor trebui intocmite liste cu potentiale exproprieri de pe traseul viitorului Drum Expres. Acesta va fi prevazut si cu spatii de servicii, parcari si centre de intretinere si coordonare.

Durata de viata proiectata a structurilor din cadrul proiectului va fi de minim 100 de ani, cere CNAIR.

In final, studiul va face si o estimare de costuri pentru amenajarea acestui Drum Expres, costuri ce vor fi foarte mari, intrucat acesta ar trebui taiat in buna masura prin munte.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere va plati pentru intocmirea acestei cercetari peste 3 milioane de euro.

,,Pana in data de 25 iulie s-au putut depune ofertele pentru Drumul Expres Voiteg – Resita – Caransebes, a fost un singur ofertant, un operator economic privat. Contractul este pe 14 luni pentru studiul de fezabilitate si 4 luni asistenta tehnica si este in valoare de 14,6 milioane lei. Lungimea drumului este de 100 de kilometri si va lega viitoarea Autostrada a Sudului de viitoarea Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad. Urmeaza acum o perioada de evaluari si posibile contestatii,,, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR.

In Romania, in momentul de fata, nu exista niciun drum expres, ci cel mult tronsoane care pot fi asimilate unor drumuri expres. Pentru categoria de sosea ,,drum expres", autoritatile au elaborat un normativ, cu specificatii stricte care, in mare, nu difera foarte mult de cele ale unei autostrazi.

Sigur, exista diferente, iar cea mai mare o reprezinta prezenta pe autostrada a unei benzi de urgenta pe fiecare sens. Alta diferenta o reprezinta faptul ca pe drumurile expres, in functie de relief, pot sau nu exista benzi de accelerare/decelerare si ca benzile de circulatie sunt cu 25 de centimetri mai inguste.

Cat priveste viteza de deplasare, aceasta ajunge la maxim 120 km/h la campie.



https://www.opiniatimisoarei.ro/drumul-expres-care-va-face-legatura-intre-autostrada-timisoara-moravita-belgrad-si-autostrada-sudului-va-trebui-sa-reziste-100-de-ani-studiul-de-fezabilitate-costa-peste-3-milioane-de-euro/21/08/2019

alecu26

wow....chiar ca ne place sa ne facem ca lucram.

Nu vad acest drum executat mai devreme de 2030.  In Master Plan cand e prins?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

DoctorT

Care e scopul la drumul asta express?  Cu ce flux de automobile ajuta pe gand noi avem SF expirate la autostrazi care incercam sa le construim?

alin2pas

Va face legătura între autostrada Timișoara - Belgrad (de care nu se mai aude nimic) și tronsonul Lugoj - Turnu-Severin - Craiova al autostrăzii A6, de care oricum nu vor să se apuce înainte de 2030. E bine să se plătească acum studiul de fezabilitate pentru acest drum. Studiul se poate face din birou, după Google Maps (că oricum până va fi nevoie de el va fi expirat și va trebui refăcut) și vor rămâne bani suficienți și pentru campaniile electorale.

voicul

Nici eu nu prea vad prioritar drumul acesta. DN58 si DN58B (alternativa de acum) pare mai mult decat bun. Nu cred ca da traficul pe afara pe acolo cat sa necesite construirea unei altrenative.
Poate maxim un 2+1 pe diverse zone, pe drumul existent.

elphax

Și măcar ar avea Reșița o bucata de centura nouă și modernă

Dominik

Eu sunt resitean si vad foarte util acest DX, orice drum care scurteaza timpul de mers este binevenit + ca va face legatua intre doua viitoare A/DX.
You're in Steelers Country

AlexxC

#14
@Dominic
uite ceva util si relativ usor realizabil pentru care ar trebui sa militati la nivel local
ar scurta drumul spre Timisoara cu cel putin 15 minute fata de varianta actuala cea mai rapida.
Si de exemple ca acesta e plina tara...in schimb visam la promisiuni electorale :(