[CT] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Constanta

Started by Harry, December 18, 2013, 04:27:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panda_no 5

Strada nou asfaltata cred ca va fi mai mult parcare. O:-)

kitsune

#391
Aia nu e Mamaia, @TibiV. E Năvodari. E chiar în zona fostului camping și a taberei Năvodari. Dacă mai ții minte boscheții dintre Hanul Piraților (era camping acolo) și tabăra Năvodari. Cred că în filmare se văd la un moment dat pavilioanele din tabăra, parcă și amfiteatrul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Chiar daca e Navodari, tot naspa arata...
(Sau cu atat mai mult...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

În ideea că acolo nu a fost legumicultură. Dacă te referi la așezarea clădirilor în metoda CC, de poți fura rufele de la blocul vecin fără să te apleci, da, e o mizerie.
Cert este că acolo poți cumpăra apartament și ei se ocupă de administrare, închiriere, etc. deci e o investiție fără dureri de cap și mulți fac asta (nu mai au nevoie să apeleze la "doamnele" care flutură chei pe Aurel Vlaicu, alea mai bătrâne, nu alea cu tocuri lungi  :lol:).
Dezvoltarea a fost făcută haotic, nu cred că are rost să mai răscolim asta. Măcar acum e o stradelă asfaltată lângă "promenada" aia cu soclu cu basoreliefuri. Dacă măcar ar dispare și dughenele de pe plajă.
Eu am amintiri frumoase legate de ce era acolo, de la vremurile taberei, la studenție, apoi familia (bag mâna în foc că fiică-mea e concepută acolo, pe plaja aia, în vremea când acolo era sălbăticie), apoi mersul la plajă cu copiii cât au fost mici. De când au apărut betoanele am mai ajuns doar de vreo două ori, îmi repugnă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

S-a scos de la finantare studiul de fezabilitate ptr pasarela pietonala peste calea ferata in poarta 6

Harry

Proiect de hotărâre privind aprobarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul obiectivului de investiții de utilitate publică și interes local "Amenajare str. Amsterdam – tronsonul cuprins între bd. Tomis și str. Madrid – și intersecție sens giratoriu cu iluminare bd. Tomis, str. Amsterdam și str. Alexandru Sahia";

Harry

Accesul este liber în zona peninsulară a Constanţei pentru toate autovehiculele. Regulamentul care impunea restricţii, astfel încât zona să fie preponderent pietonală, a fost anulat definitiv în instanţă. Noile autorităţi sunt obligate totuşi să găsească soluţii astfel încât maşinile să nu ocupe în integralitate micile străduţe ale centrului istoric.

Curtea de Apel a decis, la începutul acestei săptămâni, anularea acestuia, decizia fiind definitivă. Restricţiile erau oricum suspendate încă din anul 2019, la scurt timp după ce regulamentul a fost pus în aplicare, fiind rapid contestat în instanţă de către mai multe asociaţii şi agenţi economici, precum Asociaţia ,,Piaţa Ovidiu", Tudorache, Ştefanovici Societate Civilă de Avocaţi, Dăscălescu & Co SPRL, Dragoş Nicolae Doicescu, Violeta Mirela Doicescu, Maestro SPRL, SC Cin-Cin SRL, SC Ouzville SRL, Ana Petruţa Popescu, SC 77 & Madison ADK SRL, Parohia ,,Sfântul Nicolae Vechi" şi Parohia ,,Sfântul Anton de Padova".

https://www.cugetliber.ro/stiri-social-la-loc-comanda-regulamentul-de-acces-in-peninsula-anulat-zonele-pietonale-ar-putea-fi-desfiintate-419732

Harry

Modernizare bld Mamaia:

Proiectantul a stabilit ca optiunea Piste pentru biciclete cu sensuri unice dispuse lateral, partial pe trotuare si in continuare adiacente trotuarelor, la nivel cu partea carosabila, sa fie cea selectata.



Lungimi sectoare modernizate si amenajari conform Documentatie tehnica pentru autorizarea lucrarilor de interventii:



-modernizari carosabil, trotuare si piste biciclete pe Bd. Mamaia pe o lungime de 2.360 m;



-amenajare piste pentru biciclete cu sens unic de circulatie pe fiecare cale si interconectari la intersectii pe o lungime totala de 4.700 m (860 m pe trotuar+3.840 m pe carosabil);



-amenajare piste pentru biciclete cu 2 sensuri de circulatie pentru interconectare si continuizare pista la intersectia cu str. Ion Ratiu si str. Soveja pe o lungime de 38 m;



-amenajare brese de intoarcere cu buzunare stocare in scuarul median: total 11 brese (5 buc pe dreapta spre statiunea Mamaia + 6 buc pe stanga spre intersectia cu bld. Tomis).



Durata estimata de realizare a investitiei este 21,5 luni din care 19,5 luni executie lucrari.


kitsune

#398
Avem cele mai multe sensuri giratorii din țară, vom avea cele mai multe sensuri unice din țară. Din păcate, cu toate că scopul declarat este "fluidizarea traficului*, în realitate este vorba de amenajarea de parcări pe carosabil. Comparativ cu acum câțiva ani când nu existau minunile astea, astăzi se circulă oribil in tot orașul. Ambuteiaje la orice oră. Mulțumesc din inimă inițiatorilor (transpartinici, că au început minunea asta din regimul trecut). Sincer, înainte de a ieși în oraș cu mașina trebuie să îmi revizuiesc în minte traseul, așa de haotic a ajuns totul. Ocolesc kilometri pentru a ajunge la 100 m distanță.

Și acum știrea:

Constanța va avea ALTE 28 de străzi cu SENS UNIC, pentru FLUIDIZAREA traficului

Traficul rutier va fi resistematizat la nivelul străzilor delimitate de perimetrul bulevardul Mamaia - strada Ion Rațiu - bulevardul Tomis - bulevardul Alexandru Lăpușneanu - strada Soveja, după cum urmează:


- pe strada Tabla Buții va fi permisă circulația dinspre strada Chiliei spre bulevardul Mamaia;

- pe strada Grozești se va circula dinspre bulevardul Mamaia spre strada Chiliei;

- pe strada Onești se va circula dinspre strada Chiliei spre bulevardul Mamaia;

- pe strada Dragoslavele va fi permisă circulția dinspre bulevardul Mamaia spre strada Chiliei;

- pe strada Viceamiral Ioan Murgescu se va circula dinspre strada Chiliei spre bulevardul Mamaia;

- pe strada Ciprian Porumbescu va fi permisă circulația dinspre bulevardul Mamaia spre strada Chiliei;

- pe strada Războieni se va circula dinspre strada Chiliei spre bulevardul Mamaia;

- pe strada Aviator Ioan Muntenescu este permisă circulația dinspre strada Garabet Ibrăileanu spre strada Chiliei;

- pe strada Podului se va circula dinspre strada Aviator Romeo Popescu spre strada Aviator Ioan Muntenescu;

- pe strada Transilvaniei este permisă circulația dinspre strada Aviator Ioan Muntenescu spre strada Aviator Romeo Popescu;

- pe strada Aviator Vasile Craiu se va circula dinspre strada Chiliei spre strada Garabet Ibrăileanu;

- pe strada Aviator Romeo Popescu este permisă circulația dinspre strada Garabet Ibrăileanu spre strada Chiliei;

- pe strada Făgetului se va circula dinspre bulevardul Mamaia spre strada Primăverii;

- pe strada Banu Mihalcea este permisă circulația dinspre dinspre strada Pictor Ion Andreescu spre bulevardul Mamaia;

- pe strada Pictor Ion Andreescu se va circula dinspre strada Ion Rațiu spre strada Panait Cerna;

- pe strada Panait Cerna este permisă circulația dinspre strada Pictor Ion Andreescu spre strada Chiliei;

- pe strada Războieni se va circula dinspre strada Chiliei spre strada Pictor Ion Andreescu;

- pe strada Maramureș este permisă circulația dinspre strada Panait Cerna spre strada Ion Rațiu;

- pe strada Mărăști se va circula dinspre strada Pictor Ion Andreescu spre strada Maramureș;

- pe strada Oituz este permisă circulația dinspre strada Maramureș spre strada Pictor Ion Andreescu;

- pe strada Mărășești se va circula dinspre strada Pictor Ion Andreescu spre strada Maramureș;

- pe strada Farului este permisă circulația dinspre strada Docherilor spre strada Primăverii;

- pe strada Docherilor se va circula dinspre strada Primăverii spre strada Pictor Nicolae Grigorescu;

- pe strada Pictor Nicolae Grigorescu este permisă circulația dinspre strada Docherilor spre strada Primăverii;

- pe strada Toamnei se va circula dinspre strada Pictor Nicolae Grigorescu spre strada Primăverii;

- pe strada Limanului este permisă circulația dinspre strada Primăverii spre strada Toamnei;

- pe strada Ștefan Luchian se va circula dinspre aleea Cameliei spre strada Pictor Nicolae Grigorescu;

- pe aleea de acces dintre blocurile ST5 sc. A, ST5 sc. B, ST8 sc. A și ST7 sc. B se va circula dinspre strada Primăverii spre strada Pictor Ion Andreescu.

Resistematizarea rutieră a fost necesară atât pentru fluidizarea traficului rutier, cât și pentru eliminarea deficiențelor constatate având în vedere că aceste străzi cu sens dublu au devenit greu circulabile.

Odată cu instituirea regimului de sens unic, conducătorii auto vor putea staționa și parca pe carosabil. Vor fi amenajate parcari longitudinale delimitate de marcaje longitudinale discontinue, pe ambele părți ale carosabilului, acolo unde configurația carosabilului permite acest lucru.

Facem apel către participanţii la trafic să manifeste atenție sporită și să respecte regulile de circulaţie şi semnificaţia mijloacelor de semnalizare rutieră.

din Replica
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

peri

Quote from: kitsune on May 04, 2021, 11:39:45 PM
. Ocolesc kilometri pentru a ajunge la 100 m distanță.


In cazul asta poate ar fi mai intelept sa mergi pe jos sau cu vreun mijloc de transport alternativ, nu? Nu e ca si cum faci piata zilnic si oricum din ce inteleg, locuiesti fix langa complexul de la Unirii.
De fiecare data cand vin in Constanta la parintii mei, ma minunez cat de repede poti sa ajungi in diferite locatii pe jos, comparativ cu Bucurestiul unde, imi recunosc vina, merg aproape integral cu masina personala. Prietenii mei care au ramas in Constanta in schimb nu se dau jos din masina niciodata.
De exemplu, drumul de la parintii mei din zona N Iorga/Spital pana la fratele meu in zona scolii nr 3 dureaza 15-20 min pe jos. Cu masina avand in vedere noile sensuri unice fac undeva in jur de 15 min (inainte faceam 7-10 min). Pai nu e mai simplu sa o iau la picior decat sa stau din stop in semafor si apoi sa ocolesc iar cateva strazi?
Constanta fata de alte orase din tara se bucura si de o clima mai blanda iarna, in afara de cele cateva zile cu vant puternic, temperaturile sunt mult mai decente decat in Bucuresti de exemplu si zapada este si foarte rar intalnita.
Din pacate pistele de biciclete nou amenajate in oras sunt permanent goale, cu toate ca poti sa-ti inchiriezi o bicicleta gratis din diverse puncte ale orasului daca ai buletin de Cta...Poate cu ocazia asta se mai schimba putin mentalitatea oamenilor si aleg alte metode de transport, dar cam greu sa schimbi mentalitati in orasul unde turele pe Tomis in fiecare seara sunt atractia culturala a tinerilor.

kitsune

#400
Aici nu e vorba de mentalitate și de mers pe jos/cu bicicleta. Am 3 biciclete și crede-mă că mă bucur de zugrăvelile alea trase pe șosea numite pompos "piste de biciclete". Cu toate că se merge cu mașina pe ele, se parchează, se umflă roți (Ion Rațiu), etc.
Dau un exemplu puțin absurd, dar să zicem că am neapărat nevoie să ies cu mașina în oraș și mă opresc la eMag să iau un televizor (nu încape pe bicicletă, oricât aș vrea). Constat că am o roată lăsată când ies din magazin și trebuie să dau o fugă pe Ion Rațiu (250 m in linie dreaptă, 1,5 km cu mașina, din cauza sensurilor unice). De acolo merg acasă, să duc televizorul (1,5 km în mod normal, 3,7 km din cauza sensurilor unice). Să mai zic?
Nemulțumirea mea nu este legată neapărat de sensuri unice ca modalitate de fluidizare a traficului ci de sensuri unice pentru a amenaja parcări pe stânga și dreapta, lăsând un tunel pe mijloc. Parcări necesare pentru blocurile construite intre case, autorizate fără nici măcar un loc de parcare, pentru case care au garaj dar e ori fals, ori nefolosit.
Ieri am stat pe Unirii lângă complex pentru că săpau unii (apropo, i-a apucat pe toți criza de excavatorită în Constanța). Se putea degaja traficul pe străzile laterale, dar din păcate erau cu sens unic. Și am stat ca boii până a îndrăznit unul să o ia pe interzis și apoi toți după el.
Orice încercare de justificare a haosului din traficul constănțean cu etichetări de genul "fluență trafic" șamd, e ipocrită. La fel și noile benzi de autobuz pe Tomis. Pleacă de nicăieri și duc nicăieri. Culmea, au fost implementate pe singura bucată de bulevard unde se circula bine și unde nu se parca pe trotuare/banda 1. Să vezi ce frumos e când te întorci pe Mircea, printre mașini parcate în dană dublă și pensionari care traversează haotic dinspre parc.
Nu vreau să fiu înțeles greșit că aș face apologia mersului cu mașina (cu toate că zilele astea am o afecțiune care mă obligă să merg cu mașina). Dar eu nu am văzut până acum cozi la semafor pe Mamaia de la Delfinariu și până la Ion Rațiu. Never. Traficul în oraș s-a deteriorat vizibil de când cu implementarea "soluțiilor" magice. Și foarte rar autoritățile locale recunosc asta și desființează prostiile (vezi giratoriul alungit de la Securitate) sau altele. Am mai scris despre asta, cum motivează introducerea "de probă" a unor soluții și dacă merge, rămâne așa. Pe de altă parte ne vrăjesc cu "studii de trafic" și, cum era?, faimoasa firmă care a optimizat traficul la Londra și Viena (probabil și la Peckham).
LE: și jumătatea de giratoriu de la City, tot acolo e, tot din bidoane. Un fel de lipit oala sub presiune cu plastic steel, merge și așa.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

peri

Din fericire pentru mine eu vin doar in trecere cateva in zile in weekend'uri sau cate o saptamana din cand in cand vara si am norocul sa fac numai drumuri scurte pe care prefer sa le fac pe jos.
Ultima oara cand am fost N Iorga si Ratiu erau deja cu sens unic, insa trotuarele erau pline de masini parcate, efectiv nu aveai pe unde sa treci. Acum nu stiu daca au fost implementate parcarile pe prima banda, insa pe Ratiu cel putin, nimeni nu isi baga masina in curte, toti o lasa pe trotuar. Pe Iorga probabil o parte din cei ce parcheaza sunt si cei de la blocurile din apropierea lui Mircea.
Tu traiesti acolo si te lovesti de problemele astea zilnic, dar in general sensurile unice ar fi trebuit sa ajute la degrevarea traficului nu la ingreunarea lui.
Problema e ca in Cta toata lumea merge cu masina pana la colt in loc sa mearga pe jos, sa nu uitam ca este orasul in care coada la McDrive la Delfinariu cateodata ajunge la mai mult de 500 m zilnic la orice ora, deci eu sunt de parere ca problema e si la cetateni.

kitsune

Alaltăieri 28, azi încă 16

CONSTANŢA
Primăria municipiului Constanța continuă să implementeze soluții pentru îmbunătățirea traficului rutier și pietonal pe drumurile publice. Începând cu data de 12 mai, arealul delimitat de străzile Poporului, bulevardul Alexandru Lăpușneanu și bulevardul Mamaia va fi reconfigurat, prin introducerea a 16 noi sensuri unice. Măsura este complementară introducerii regimului de sens unic pe străzile cuprinse între bulevardul Mamaia și strada I.G. Duca.


Circulația autovehiculelor se va desfășura astfel:

- strada Călărași devine arteră cu sens unic, dinspre strada Ion Lahovari spre strada I.G. Duca;

- strada Castanilor devine arteră cu sens unic, dinspre strada I.G. Duca sprea strada Ion Lahovari;

- strada Luminișului devine arteră cu sens unic, dinspre strada Ion Lahovari spre strada I.G. Duca;

- strada Panait Moșoiu devine arteră cu sens unic, dinspre strada I.G. Duca spre strada Ion Lahovari;

- strada Constantin Dobrogeanu Gherea devine arteră cu sens unic, dinspre strada Ion Lahovari spre strada I.G. Duca;

- strada Maior Gheorghe Murea devine arteră cu sens unic, dinspre strada I.G. Duca spre strada Ion Lahovari;

- strada Topraisar devine arteră cu sens unic, dinspre strada Ion Lahovari spre strada Ștefan Mihăileanu;

- pe aleea din spatele blocurilor de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu se va circula dinspre L42 spre L46;

- strada I.G. Duca devine arteră cu sens unic, dinspre zona blocului L46 spre strada Maior Gheorghe Murea;

- strada I.G. Duca devine arteră cu sens unic, dinspre blocul L46 spre strada Călugăreni;

- aleea Romulus devine arteră cu sens unic, dinspre strada Panait Moșoiu spre strada Călărași;

- aleea Remus devine arteră cu sens unic, dinspre strada Călărași spre strada Panait Moșoiu;

- strada Artileriei devine arteră cu sens unic, dinspre strada Mihai Viteazu spre strada Ion Lahovari;

- strada Ioan N. Roman devine arteră cu sens unic dinspre strada Ion Lahovari spre strada Mihai Viteazu;

- strada Ioan D. Chirescu devine arteră cu sens unic, dinspre strada Mihai Viteazu spre strada Ion Lahovari;

- strada General Eremia Grigorescu devine arteră cu sens unic, dinspre strada Ion Lahovari spre strada Mihai Viteazu.

"Instituirea regimului de sens unic pe aceste artere rutiere a fost necesară atât pentru decongestionarea traficului rutier, cât și pentru eliberarea trotuarelor de autovehiculele parcate neregulamentar și redarea acestora pietonilor. Conducătorii vor putea staționa și parca pe carosabil. Vor fi amenajate zone de parcare, fără ca circulația rutieră să fie obstrucționată", transmit reprezentanţii Primăriei Constanţa.

Din Replica
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#403
A postat @Harry pe undeva, dar nu mai găsesc. S-au apucat și de trecerea la nivel de pe Aurel Vlaicu, chiar înainte de intersecția cu Baba Novac. După ce că tot bulevardul (fosta centură) e scormonit ca să se instaleze o țeavă de apă și se circulă foarte rău, acum mai apare și restricția asta. Nu-i bai, că oricum stăm în trafic, mai facem o poză, mai ascultăm un radio, timpul trece. Nici în oraș nu e mai bine, ieri am prins blocaj de la Delfinariu până la City, intersecția de acolo e prost configurată.
In fine, să vină pozele (făcute din staționare, nu din mers)

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Primaria Orasului Navodari a lansat licitatia pentru SERVICII DE ASISTENTA TEHNICA DIN PARTEA PROIECTANTULUI SI EXECUTIE LARGIRE SI ASFALTARE POD ECLUZA PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL NATIONAL DE DEZVOLTARE LOCALA.

Valoarea totala estimata: 5.338.335,95 lei + tva.