[CT] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Constanta

Started by Harry, December 18, 2013, 04:27:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Bani aruncati pe degeaba! Depinde puteau sa puna 2 reflectoare LED intreptaea spre trecrea de pietoni, care sa mearga cat e noapte. Simplu, ieftin ... aaa ieftin stai ca nu e bun!

VIDEO. Trecerea de pietoni inteligentă din Constanța, stricată la o lună de la inaugurare

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/video-trecerea-de-pietoni-inteligenta-din-constanta-stricata-la-o-luna-de-la-inaugurare-1231980

kitsune

Avem treceri cu reflectoare led și sunt foarte faine. Problema este că între două treceri cu reflectoare e una fără nici o lumină și pur și simplu nu o vezi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Se pare ca au pus piatra pe traseul viitorului bd. Madrid, scz de calitatea infecta a pozei.


kitsune

#333
Când au pus ăștia faianță pe trotuar? Prin septembrie parcă.

Proiectul "Oraşul meu din mozaic", prin care s-a dorit infrumusețarea a 10 treceri de pietoni cu un număr de 21 de lucrări artistice superbe, din mozaic, care s-a desfășurat in 2019, a luat sfârșit?!
Aşteptările la trecerea de pietoni se doreau a fi ridicate, în Constanța, la rang de artă, dar au devenit un prilej de a admira proasta calitate a materialelor și degradarea în care au ajuns lucrările în doar câteva luni de la finalizarea proiectului! La trecerea de pietoni de la Universitatea Oviduus, mozaicul a "zburat", deja, lăsând în urmă o imagine dezolantă.


Sursa

E și o poză în articol.
Eu totuși nu cred că au zburat din cauza vremii, cred că le-au luat onor locuitorii din Piața Chiliei ca să-și completeze prin băi faianța turcească aia "vintage". La magazin nu prea găsești așa ușor faianță de "calitatea" celei de pe trotuar.
"ver bana faianța, arkadaș, çok güzel"
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry


kitsune

#335
Se va vota (sau s-a votat deja, nu mai contează) în Consiliul local amenajarea unui nou sens giratoriu la intersecția str. I.G. Duca cu Bd. Mamaia. Din documentația de avizare am făcut un screenshot postat mai jos. Poate cineva să îmi explice și mie cum se fluidizează traficul dacă prin amenajarea unui sens giratoriu va scade capacitatea de circulație? Că mie îmi dă cu minus.




Powered by API/PUM imgur uploader

Informațiile sunt luate de aici
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry


kitsune

#337
Deci, onor Primăria Constanţa a ales soluția cu cea mai mică fluență de trafic. Mulțumim.
De fapt, hai să vedem cum stăm cu fluența traficului și deciziile Primăriei, analizând pentru început sensurile giratorii din Constanța.
Pentru asta apelez la un articol din Ziua de Constanța, care spune așa:

Quote
Sensurile giratorii din Constanţa au fost create după analiza specialiştilor şi la îndemnul Serviciului Rutier pentru a fluidiza zonele cu trafic. De altfel, în municipiul Constanţa, inclusiv staţiunea Mamaia, sunt funcţionale 37 de sensuri giratorii.
Şoferii constănţeni au mai multe sensuri giratorii, poziţionate strategic pe raza municipiului, pentru fluidizarea traficului şi accesul facil către zone de interes. Potrivit Primăriei municipiului Constanţa, în staţiunea Mamaia şi Constanţa se află următoarele sensuri giratorii:
I. Mamaia
1) Mamaia - intrare Summerland
2) Mamaia - Fratelli
3) Mamaia - Le Gaga
4) Mamaia - capăt Summerland
5) Mamaia - Enigma
6) Mamaia - Butoiae
7) Mamaia - Rex
8 ) Mamaia - Cazino
9) Mamaia - Aqua Magic
10) Mamaia - Pescărie

II. Constanţa
1) Aurel Vlaicu - Lăpuşneanu (Oxford)
2) Aurel Vlaicu - Dispensarului (Taverna Sârbului)
3) Aurel Vlaicu - Ştefăniţă Vodă
4) Aurel Vlaicu - VIVO 1
5) Aurel Vlaicu - VIVO 2
6) Aurel Vlaicu - Metro
7) Aurel Vlaicu - Baba Novac
8 ) Aurel Vlaicu - Haiducului (Jumbo)
9) Aurel Vlaicu - Nicolae Filimon
10) Aurel Vlaicu - Alba Iulia
11) Aurel Vlaicu - Vârful Cu Dor
12) Aurel Vlaicu - Caraiman (Anda)
13) Aurel Vlaicu - Kaufland
14) Şoseaua Mangaliei - Hatman Arbore
15) Şoseaua Mangaliei - 1 Mai
16) Şoseaua Mangaliei - LIDL
17) B-dul 1 Decembrie - Bucureşti
18) B-dul Lăpuşneanu - Nicolae Iorga
19) B-dul Lăpuşneanu - City Park
20) Soveja - Delavrancea
21) Soveja - Ştefăniţă Vodă
22) Soveja - Adamclisi
23) Soveja - City Park
24) Soveja - Primăverii
25) Soveja - LIDL
26) B-dul Tomis - intrare Spitalul Judeţean
27) Strada Traian - Termele Romane
28) I.L. Caragiale - Baba Novac (Rapsodia)
29) Dezrobirii - Brătianu (Cora)
30) Dezrobirii - Eliberării
31) Brătianu - Bucegi (Peco intrare Valu Lui Traian)
32) Brătianu - Pasajului
33) Brătianu - LIDL
34) Dobrilă Eugeniu - Cişmelei (Cireşica)
35) Strada Suceava - Strada Adamclisi
36) Prelungirea Traian - Valea Portului
37) Cracovia - Verona (Tomis Plus)

Două la Primărie, două la Prefectură, unul la Școala de fete.... unde ești tu Caragiale, că tare ai mai fi râs astăzi.

Așadar 37, care de fapt sunt 47 (Constanţa plus Mamaia), dar autoarea articolului probabil că a greșit la calcul. De fapt sunt 48, pentru că s-a deschis cel de la Securitate, intersecția Bd. Mamaia cu str. Nicolae Iorga. Vor fi 49 în curând, cu cel de la I.G.Duca cu Mamaia. Deci 49, să nu pierd șirul.
Ce nu văd eu în lista aia sunt giratoriile Nr. 50, 51 și 52, aflate înainte și după pasajul de la centrul Comercial Tom, plus cel de pe strada Alexandria, lângă Jysk.
Hopa! Oare le-o fi pierdut Primăria? Sau or fi pe terenul centrului comercial, deci nu pe drum public, deci nu se aplică Codul Rutier, deci.... la dreaq, m-am pierdut. Sunt sau nu giratorii? Sunt în Constanța sau nu? Ok, fie, Primăria nu face cumpărături la Tom.
Dar poate face cumpărături la Cora Brătianu! Că acolo sub pod e giratoriul 53. Și mai încolo, pe Justiției e cel cu numărul 54.
Văd că l-au pus pe amărâtul ăla din Tomis Plus. Dar 20m mai încolo e ditamai sensul, care nu apare în listă (cel care duce la spitalul de glumeți Palazu Mare). Deci 55. Mai caut sau le numărați voi iarăși? Și dacă mai caut, păi numărul 19 e doar jumătate de giratoriu, deci 54,5.
Numărul 36 îmi dă de gândit totuși, nu dau de el.
Nu le mai pun pe cele de la Metro II (fostul Practiker, Real, etc.), cel spre Cumpăna, cel spre Valu de la dealerul Dacia, că sunt în afara orașului. Și poate or mai fi, dar mi-e greu acum să dau de ele.
Dacă toate astea au fost făcute pe principiul de mai sus, cu studii de trafic ce arată că de fapt fluența traficului se reduce prin instalarea lor (dar nu e bai, că nu se atinge maximum de capacitate) nu mă miră starea orașului, cu blocaje peste blocaje. Poate că ar trebui cineva chiar să ia în serios treaba asta și să facă niște studii pe bune, la valorile de trafic de astăzi, incluzând și numărul crescut de vehicule din oraș plus suburbii (că Năvodari, Ovidiu, Lumina, Lazu, Cumpăna și celelalte, tot în Constanța vin la muncă), plus mașinile de Texas (TX adică Tolbuhin) plus căruțele din Coiciu, Chiliei, Anadalchoi, Viile noi, de pe Hașdeu, din Medeea și Palas, să nu mai vorbesc de cotigile cu măgăruș care probabil sunt ale nomazilor ce își făceau veacul în șatrele din zona Campusului nou, mutate mai apoi în Inel I pe Delavrancea (a îngrădit armata în sfârșit terenul ăla), actualmente aciuite pe la Valea portului sau pe unde or mai fi.


Gata, am terminat postarea
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

36 cred ca e la Poarta 2. Eu nr de texas si carute in Ct nu prea am mai vazut. In schimb zilele trecute la Tabara Navodari erau 2 indieni fiecare cu caruta lui. Personal prefer semafoarele si mi se pare o mare tampenie ca au scos cronometrele. Alte trei tampenii imense: giratoriul de la Novo cum ii zice cartierului care se face la iesirea spre valu, giratoriul de la Greenfield si ala de la Ct Business Park. Acolo trebuiau obligati dezvoltatorii sa faca pasaj rutier cum s-a intamplat la TOM. Ca nici aia nu vroiau dar cand li s-a spus clar ca li se va inchide accesul cu parapeti din beton au gasit imediat banii pt investitia in pasaj.

kitsune

Cred că nu te plimbi prin Constanţa pe unde mă plimb eu  :lol: :lol: :lol:

Niște poze (mai vechi, că nu am acces la drive acum)







[


Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Si in India exista masini cu numere de CT?!?!....  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#341
Chiar daca nu arată a oraș, crede-mă, e chiar Constanța. 5 minute cu mașina de aici și până la Dacia, sau la Casa de Cultură. Iar ultima poză de mai sus e chiar în mijlocul Constanței, pe str. Flămânda, aici, (căruța circulă pe contrasens), la cca. 20 m de școala care ne-a dat medaliate olimpice la gimnastică.

Poza de mai jos e făcută acum vreo 2-3 ani, când încă exista șatra de aici, pe terenul UM.

În poză se disting vag ceva utilaje ce construiesc casa unui concetățean care a vrut să fie candidatul unui partid politic (mare) la funcția de primar, dar a pierdut nominalizarea pe ultima sută de metri. Și cred că e zona cu cea mai mare concentrație de colegi de-ai mei pe mp. Fără trotuare, fără panseluțe, că noi nu suntem în pool-ul de votanți tradiționali.




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#342
Gata, m-am lămurit de ce avem (câte erau, 50++?) giratorii în Constanța. Pentru că semafoarele se mai strică și necesită întreținere :headbash: :bash: Și trebuie să vină :police: să dirijeze (♫ Vine poliția... ♫)

Quote
Reporter: Șoferii spun că municipiul Constanța devine orașul sensurilor giratorii și se plâng de faptul că îngreunează traficul rutier. Cum îi lămuriți?

Ciprian Sobaru: Sensul giratoriu nu este chiar cea mai bună soluție pentru trafic. În terorie, cea mai bună variantă este amenajarea unor poduri sau pasaje supra sau subterane pentru delimitarea fluxurilor de trafic, însă, dacă vă uitați în județul Constanța, cel puțin, noi avem astfel de amenajări doar podul peste calea ferată sau peste ape. Nu avem, cu excepția autostrăzii, poduri ca să separeu fluxurile de trafic într-o intersecție. Și diferența dintre cele două se vede cel mai bine la ieșirea de pe A4 cu DN39, unde avem, pe de o parte, poduri care continuă Autostrada A4 către Poarta 10 – Port și avem acel sens giratoriu de descărcare din Autostradă în DN39. Diferența este fantastică acolo, vedem că nu avem niciodată coadă pe pod, dar întotdeauna, vara, avem cozi la ieșirea din sensul giratoriu. Este cea mai bună soluție în teorie, dar presupune foarte multe costuri și presupune și disponibilitatea terenului pentru o asemenea construcție. Următoarea variantă reprezintă implementarea unor sisteme de semafoare smart, sincronizate, acea undă verde despre care se tot vorbește în România de vreo 20 de ani. Nici aceasta nu este la îndemâna oricui pentru că presupune anumite fonduri bănești.Următoarea variantă este sensul giratoriu. Eliminând cele două variante enumerate anterior, pentru România zilei de astăzi, cea mai bună variantă este un sens giratoriu. Mai este soluția următoare cu semaforul electric, dar care necesită întreținere. Am observat cu toții ce se întâmplă în Constanța, spre exemplu, în condiții de ploaie abundentă sau temperaturi scăzute. Semafoarele se strică, fiind nevoie de intervenția polițiștilor rutieri în intersecție. Într-adevăr, sensul giratoriu îngreunează traficul pentru că reprezintă o locație unde suntem nevoiți să acordăm prioritate de trecere altor vehicule.

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Ciprian Sobaru este sotul, tatal sau socrul Dianei Sobaru?...

Ca o stiu pe Diana Sobaru de muuulti ani...
Si mor de ras de cate ori o vad la TV in postura de purtator de vorbe. Vorbe ale Primariei...
Desi se vede ca este o/un purtator de vorbe profesionist...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#344
Deci:







Din Ziua de Constanța

Se observă în poze că:

1. E linie continuă la banda 1 dinspre Ferdinand spre Capitol, dacă nu pun ceva separator fizic, acolo se vor pocni. Întrebarea e, se aplică regulile de sens giratoriu și pentru banda 1 sau nu? Dacă merg pe banda 1, am cedează, am sens giratoriu. Cui cedez, pentru că linia continuă teoretic nu dă voie celui din stânga să intre pe banda mea? Se vede cel mai bine în poza 3.
2. De ce era nevoie de cedează trecerea pentru banda 2 din moment ce e sens giratoriu?
3. Garcea e la post, cu girofarul pornit. Oprit în așa fel încât să încurce circulația. Cei ce vin de pe Sarmizegetusa trebuie să îl ocolească (doar dacă nu au făcut-o și pe aici sens unic, dar nu cred). În articolul de două postări mai sus spunea onor polițianul că nu stau la pândă. Nu. Stau la plesneală, poate nu îi observă cineva.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence