[BV] Retail in Brasov

Started by ashbird, October 30, 2014, 05:34:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ashbird

Braşovul este primul oraş din provincie ,,sedus" de retailul modern, cu 46 de magazine ale reţelelor de comerţ. Cel mai bine reprezentaţi sunt francezii de la Carrefour, care au 14 magazine, de la hypermarket până la magazine de proximitate, urmaţi de cei de la Mega Image, cu zece magazine. Reţeaua Profi este prezentă în Braşov cu şapte magazine, în timp ce Lidl şi Billa au fiecare câte patru magazine. Braşovul mai are două magazine Metro Cash&Carry şi câte o prezenţă a laţurilor Penny Market, XXL Mega Discount, Selgros, Kaufland şi Auchan.

Bucureştiul este de departe lider în ceea ce priveşte prezenţa retailerilor moderni, cu 408 magazine, din care 275 sunt ale reţelei Mega Image, în timp ce pe locul trei în acest top este Constanţa, cu 43 de magazine, aici Mega Image şi Profi fiind lideri cu câte nouă magazine. Clujul şi Timişoara, completează un Top 5 al retailului modern cu 36 şi, respectiv, 32 de magazine ale lanţurilor modele de retail.

După Bucureşti, Braşov şi Constanţa sunt oraşele care au atras cele mai multe investiţii ale retailerilor străini.
Cele două centre urbane nu sunt în top 3 ca populaţie, însă sunt cele mai importante poluri turistice după Capitală. Fiecare dintre cele două are peste 40 de magazine, însă acest lucru reprezintă doar 10% din totalul unităţilor din Bucureşti.

,,Puterea de cumpărare peste media naţională şi apetitul crescut pentru cumpărături sunt cele care îi îndreaptă pe retaileri către aceste oraşe. Mai mult, în centrele urbane consumatorii au venituri peste medie şi educaţie peste medie astfel că preferă să meargă la cumpărături în magazinele din comerţul modern. În zona rurală consumatorii încă aleg magazinul universal", explică Daniel Mocanu, directorul general şi acţionarul majoritar al DAAS, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru hoteluri, restaurante şi magazine alimentare. DAAS va termina anul 2014 cu peste 100 de magazine utilate, dintre care zece sunt hipermarketuri. Cele mai multe unităţi rămân însă cele pe format mic, respectiv supermarketuri. ,,Mai mult, recuperarea investiţiei este mai rapidă în oraşele mari".

În cinci ani harta comerţului va arăta diferit

Încă de la intrarea pe piaţă jucătorii din comerţul modern s-au orientat către zona urbană, însă în ultimii ani au atacat timid şi zona rurală. Comerţul tradiţional din localităţile din mediul rural este reprezentat în general de afaceri de familie şi proprietarii respectivi şi-au format deja o clientelă loială prin serviciile oferite, astfel că intrarea reţelelor internaţionale este mai dificilă. Mai mult, în multe cazuri vânzarea se realizează pe datorie, balanţa creditului urmărindu-se pe celebrul ,,caiet dictando" şi stingându-se la finalul lunii, odată cu încasarea pensiilor şi a salariilor.

Jucătorii din comerţul modern au intrat pe piaţa locală în 1996 şi au schimbat faţa comerţului în zona urbană, transformând vânzarea ,,pe caiet" într-o amintire. ,,Primele lanţuri internaţionale care au intrat pe piaţa din România au fost cele pe format mare – cash&carry şi hipermarketuri, iar acestea au acoperit oraşele mari pentru că au nevoie de o masă critică de clienţi pentru a-şi justifica investiţiile şi costurile şi pentru a deveni rentabile", explică Alexandru Vlad orientarea unor jucători către oraşele mari. El precizează însă că în prezent suprafeţele mici şi medii sunt în plină expansiunea, astfel că în cinci ani harta comerţului modern va arăta diferit, reţelele urmând să se orienteze către zona urbană mică şi medie şi chiar către zona rurală. ,,Într-adevăr, multe dintre oraşele mari sunt mai bogate decât media, însă în timp vor fi acoperite şi celelalte localităţi".
Chiar dacă acum abia sunt în plină expansiune, lanţurile de supermarketuri şi de magazine de tip discount au cele mai extinse reţele, în frunte cu Mega Image, Profi, Lidl sau Penny Market. Lanţurile de discount – Lidl şi Penny Market –, datorită politicii de preţ mic au mers şi către oraşele mai mici de provincie, motiv pentru care mai puţin de o treime din totalul reţelei se concentrează în cele mai mari zece oraşe din ţară.

La polul opus, lanţurile de hipermarketuri şi magazine cash&carry şi-au concentrat atenţia pe cele mai mari oraşe din ţară unde au deschis mai bine de jumătate din totalul magazinelor.

http://www.bizbrasov.ro/2014/10/30/brasovul-este-cel-mai-important-oras-din-provincie-pentru-comertul-modern/
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

Harry

Cu tot respectul dar numaratoarea e gresita. Constanta are 47 de unitati de retail parte din lanturile internationale :)
Din ce am inteles si la Timisoara din numaratoarea astora lipsesc 2.

pasadia

Numaratoarea apartine Ziarului Financiar, "stirea" practic e copiata de acolo.

Eu nu stiu exact unde sunt cele 14 Carrefour Total (stiu doar 3 sau 4 magazine cu numele francezilor pe ele). Dar m-as bucura daca Brasov-ul ar fi ultimul in topul asta - asa macar as sti ca afacerile locale au loc sa se dezvolte si sa creasca.

Harry

La ZF ma refeream ca si eu am citit articolul in ZF, dar din pacate de la an la ZF scade in calitate. Nu mai e ce a fost candva. Era o vreme cand chiar cumparam si ziarul scris.

Harry

#4
Despre Coresi Shopping Resort

Dezvoltatorul Immochan Romania inaugureaza in martie la Brasov, Coresi Shopping Resort, o investitie de 60 de milioane de Euro.10 milioane de vizitatori pe an, aproximativ 27.000 de vizitatori pe zi, si 1000 de locuri de munca, cel mai mare proiect de regenerare urbana din Romania, cel mai mare hipermarket Auchan din Transilvania, toate acestea intr-un singur cuvant: CORESI

In luna martie, Immochan Romania va inaugura in municipiul Brasov, Coresi Shopping Resort. Investitia se ridica la 60 de milioane de Euro. Coresi va cuprinde pe o suprafată de aproximativ 32.000 metri pătrati o zonă de agrement, cu cinema multiplex cu opt săli digitale, un food-court, o zonă de distractie adresată familiilor si o galerie comercială. Hipermarketul Auchan cu o suprafaţă de vânzare de 13.900 de metri pătraţi va completa mixul de chiriasi din proiectul Coresi Brasov. Complexul comercial va fi deservit de un spatiu de parcare ce include 2000 de locuri.

Ce brand-uri vor avea magazine în centrul comercial?

Unul dintre cele mai mari branduri este Zara, care a contractat un spaţiu aproximativ de 2.800 mp. Cel mai mare hipermarket Auchan din Transilvania va atrage mii de vizitatori interesati de cumpărături prin cei 13.900 mp. Brand-uri precum iStyle (Apple), Premium Reseller şi Office Shoes se vor alătura brandurile grupului Inditex (Massimo Dutty, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho si Zara) şi Kenvelo, Flanco, Sabrini, Yves Rocher, TUI Travel, Arsis – Vodafone, Inmedio şi Sensiblu.  De asemenea, retailer-ul de articole sportive spaniol Decimas va fi găsit în premieră în România, în Coresi Shopping Resort.



















(ceva frumos <3 )










































sursa

ciprebbe

Arata ft bine.
Totusi 27 000 de vizitatori pe zi nu e cam mult pt o aglomerare gen Brasov?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pasadia

N-as zice ca arata foarte bine ci mai degraba doar bine. Cifra aia au atins-o azi in mod sigur, a fost curata nebunie in zona aia. In rest, pentru Brasov si toata zona din jur acesta e primul mall adevarat.

Datorita faptului ca in prima parte a anilor 2000 Carrefour, Metro, Selgros si-au dezvoltat pe cont propriu investitiile la Brasov (vorbim de vremea cand Brasov-ul era prima destinatie dupa Bucuresti in care se extindeau si cand dezvoltatorii de mall inca nu intrasera pe piata, adica 2002-2005), ulterior nu au mai existat "ancore" dispuse sa asigure sustinerea pentru dezvoltarea unor mall-uri.

Si chiar daca s-au dezvoltat cateva spatii comerciale noi, toate au fost mici ca dimensiune si fara un succes prea mare. Unele au murit de tot (Macromall), altele au ars si au fost transformate in altceva (MyPlace), iar altele au dimensiuni mult prea mici pentru a fi semnificative (Magnolia, Unirea Shopping Center si Eliana).

Ca atare Coresi se bazeaza foarte mult si pe faptul ca nu au concurenta. Cel putin nu concurenta de tipul "mall", caci eu sper, sincer, ca zona favorita de shopping si pentru brasoveni, si pentru turisti, sa ramana cea din Centru Vechi.

Ionut

Am vrut sa vad un film in conditii moderne, conditii in care sunt obisnuit sa vad film acasa (in Bucuresti) si m-am enervat teribil. Nu mi-a venit sa cred ca Brasovul nu are un mall adevarat. Cred ca va avea super succes din simplul motiv ca nu au concurenta. Si arata chiar bine, bravo lor. N-am inteles foarte bine unde este localizat - e pe fosta platforma Tractorul?

Harry

Asa am inteles ca ar fi pe fosta platforma "Tractorul".
27.000 de oameni nu mi se pare o valoare atat de mare.
Designul nu e exceptional. E ok si atat. (Cel putin asa reiese din poze).
Ce nu inteleg este de ce abia acum un oras atat de mare precum Brasovul,
care e si un important centru turistic abia acum are un mall
De ce a fost ocolit pana acum?


pasadia

Quote from: Harry on March 28, 2015, 11:01:52 AM
De ce a fost ocolit pana acum?

Dar nu a fost ocolit, proiect au existat (si inca exista pe hartie). Problema a fost data de faptul ca nu au avut "ancore". Un dezvoltator de "mall" are nevoie de o ancora (gen Carrefour) careia sa-i inchirieze o suprafata mare din spatiu construit si care sa constituie una dintre atractiile mall-ului.

Iar istoric vorbind, lucrurile s-au petrecut asa:
- dupa Bucuresti, principalele ancore ce erau pe piata romana la acel moment (2002-2005) s-au indreptat spre Brasov. Asa au aparut aici primle magazine Metro, Carrefour, Bricostore si Praktiker din afara capitalei, plus primul Selgros din tara.
- dupa 2005 au aparut dezvoltatorii de mall-uri care, in modelul lor de bussines, aveau nevoie de aceste ancore pentru a-si derula afacerea. Insa in Brasov ancorele erau deja prezente, nu aveau nici un motiv sa sustina un nou proiect.

Prin 2008-2009 au aparut primele discutii despre noi proiecte. La unul chiar s-a demarat constructia, dar s-a oprit curand dupa (in apropiere de Dedeman care la acel moment nu era construit), celelalte au ramas pe hartie:

- Korona, dezvoltator polonez, pe fosta platforma Fartec. Se spune ca au semnat cu Carrefour de vreo 2 ani de zile, insa nu gasesc chiriasi pentru restul spatiului (si probabil nu au nici finantarea asigurata)
- proiectul Cora, care a suferit mai multe modificari (era inclus si un hotel, ceva spatii de birouri si locuit, etc..). Amplasat intr-o zona foarte centrala, pe fosta platforma Hidromecanica, dar si el amanatat de mai multe ori.
- Brasov Shopping Center, al celor de la NEPI, in care se propunea de fapt unificarea Carrefourului deja existent cu spatiile comerciale construite indepedent la nord de acesta (Mobexpert, Romstal, etc..). Si el amanat de vreo 3 ani.

Si da, noile sali de cinema reprezinta si pentru mine principala atractie a Coresi. Mai existau doar 3 sali, aflate in interiorul Eliana Mall, undeva spre marginea orasului.

ashbird

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

madsnowman

cam multe mall-uri pentru puterea de cumparare din Brasov.

ashbird

eu zic ca subestimati puterea de cumparare din Brasov :)

Plus ca mai nou vin turisti si cheltuiesc bani in mallul din Brasov.
nu mai vorbesc de cei din judetele invecinate.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

Acest mall va fi gata in 2017. Initial tb sa fie 2016 dar l-au amanat.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist