News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

Păi e Histria și GSP-ul, companii mari (nu neapărat de transport).

@dan tm, nu m-aș duce pentru că e deja greu de intrat, adică nu am nici măcar cursul de familiarizare (valabil), nu mai zic de experiență. Tehnic nu e diferit. Au ceva mai mult abur și agregate care merg cu abur, au instalațiile de inertare, ceva pe la punte, cu pompele de marfă și spălarea la tancuri, dar nu ceva complet diferit, doar puțin altfel. Salarii mai bune, dar nu cu mult. Dar au bătaie de cap. Vetting peste vetting, acte multe, proceduri, etc. Plus că dacă eu măcar văd cheul, ei de multe ori trag la o țeavă undeva la dracu'. Alteori sunt "floating storage" că variază prețul petrolului și eu mai rentabil să stai cu vaporul plin pe "la înghite pui" pe undeva.
Nu vorbesc aici de specializate, tancuri chimice, LPG, LNG, alea sunt altă treabă.

La off-shore au fost salarii mari. Au cam căzut unele din ele. Off-shore înseamnă multe, nu doar PSV sau AHTS, mai sunt și survey, cable laying, drilling, jackup, chiar și aia de aruncă nisip pe plajă tot off-shore e. Acolo e programul plin, tragi o lună la greu. Nave mici, gălăgie, bălanganeală, training la greu. Sincer, sunt confortabil unde sunt acum, n-am chef de făcut baie prin Marea Nordului sau să tremur pe lângă Nigeria că îmi ia vreunul gâtul pentru recompensă. Am ajuns la vârsta la care apreciez confortul și relativa lipsă de bătaie de cap, plus că eu am o problemă în relația cu birocrații, nu prea tolerez idioții, incompetenții și producătorii de hârtii de dragul hârtiilor. Nu suport bifatul de căsuțe.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild



Quote from: kitsune on November 27, 2020, 12:32:22 AM
Nu suport bifatul de căsuțe.

Din păcate, opțiunea asta a devenit aproape de nișă.

Harry

scotocind prin calculator dupa niste chestii, am gasit poza asta de cand aveam cu 40+ kilograme mai putin si ma catarasem pana in varf pe unul din catargele de pe Adornate  :lol: :lol: :lol:


kitsune

#903
@Earthchild, da, din păcate. De la un instrument folositor, check-list-ul a devenit o povară. Și din păcate se sare din lac in puț, pentru că prea multe căsuțe de bifat fac mai mult rău decat bine. Se vede cu ochiul liber, doar birocrații nu vor să înțeleagă. Bifatul a devenit o a doua natură, fără să se mai gândească, la fel cu anulatul alarmei fără măcar să vadă ce anume era (sau ignorarea completă a ei, vezi video cu simulatorul de acum câteva săptămâni, e o alarmă acolo pe care nimeni nu o bagă în seamă). E cam ca în povestea cu Petrică și lupul.
La orice analiză, la orice întâlnire cu cei de la birouri, la cursuri, la audituri, mereu pun pe tapet problema asta. Am avut un nene in companie care a făcut sistemul de Safety Management la începuturi. Un neamț care navigase până pe la Chief Mate. Dar care avea un fler nemaipomenit in a reduce hârțogăraia. Și concepuse un sistem elegant și logic, mulți ne invidiau pentru el. A murit, au venit alții, ne-am schimbat patronii, conceptele, etc. Pentru că am luat în management niște nave cu management indian am fost forțați să băgăm în SMS chestii de-ale lor. Nu știu dacă știți cum sunt indienii. Britanicii au inventat birocrația, indienii au dus-o la perfecțiune. Dacă vreunul vede vreun document nou, care are mai multe căsuțe de bifat și rubrici de completat îl adoptă imediat și îl trimite la toată flota. Vogonii sunt mici copii, viața bate cartea.
E in natura lor, e dosarul lor cu șină la care nu se va renunța în veci.

Mă uit câteodată la japonezi, cât de tradiționaliști sunt. Dar ei sunt eficienți, nu absurzi. Da, au cotiere din alea ca la conțopiștii lui Caragiale. Da, au dosare de carton cu sfoara aia care se înfășoară in jurul unui buton. Da, au niște template-uri din secolul trecut. Dar chiar funcționează și nu au de ce să le schimbe.
Am rămas tâmpit când am avut un charter japonez și trebuia să fac niște raportări. Era pur și simplu un tabel in Excel și băgăm niște date acolo, nimic complicat. Îl trimiteam la sfârșitul voiajului și gata. Alți japonezi făcuseră un soft de raportare, zilnic băgam niște date, nu ceva prea complicat. Aveam instrucțiuni (cred că le-oi mai avea prin calculator), niște pagini trase la xerox prin 1976. Pe bune. Pe vremea când totul se făcea de mână. Iar softul era exact compatibil cu instrucțiunile alea.
Păi să audă indienii de așa ceva și-ar face harakiri de-al lor. La fiecare nou voiaj mai apărea câte ceva, câte un parametru de raportat. Viteza vântului relativă la încovoierea bompresului, orice numai să arate ei că au activitate.
Poate nu își are locul aici, dar azi am auzit la radio (in fugă și nu eram atent, recunosc) că nu știu ce autoritate sau instituție a decis că nu se mai numește mască ceea ce punem noi pe moacă zilnic, este "acoperământ facial de protecție  bla, bla, bla..." mi s-a blocat creierul și nu am mai reținut. Băi, sunteți pe bune? Sunteți reali? De asta nu merge țara asta pentru că nu aveam denumirea corectă pentru peticul ăla de pus pe bot? Și unele chestii dinastea sunt neconforme pentru că nu au instrucțiuni de folosire :bash:

PS: am găsit știrea:

ANPC a lansat în dezbatere publică și un proiect de ordin, prin care operatorii economici trebuie să comercializeze măștile sub denumirea de ''acoperitoare faciale de utilizat în colectivitate''.


Sursa

A spus-o Douglas Adams și văd că devine realitate:

"Hold stick near centre of its length. Moisten pointed end in mouth. Insert in tooth space, blunt end next to gum. Use gentle in-out motion.
It seemed to me,' said Wonko the Sane, 'that any civilization that had so far lost its head as to need to include a set of detailed instructions for use in a package of toothpicks, was no longer a civilization in which I could live and stay sane."
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Kitsune iti citesc postarile si fiecare deschide o noua perspectiva. La inceput eram interesat doar de partea tehnica dar acum pot sa spun ca totul a devenit un studiu antropologic si e de 10x mai interesant.
Stiu ca in trecut ti-au mai zis si alti colegi si sunt aproape sigur ca TibiV a fost primul, ia in calcul la modul cel mai serios sa scrii o carte despre experientele pe care le-ai trait. Eventual ai putea incerca sa faci un podcast, ar trebui sa fie mai putin time-consuming si mai apropiat de preferintele publicului din sec 21.


Harry

Carte macar in editie limitata pt membrii forumului cadou de Mos Craciun :D

kitsune

Sincer, se pare că funcționez mai bine în dialog decât monolog. Iar când aud de podcast îmi vine în minte Pilkington, e o imagine de care nu pot scăpa (nu că nu mi-ar place personajul, dar eu încă am păr).



Ha, ha, ha, acum mi-a trecut prin minte asta: cum s-ar numi cartea, "An Idiot Abroad"?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Podcast-ul poate sa fie si sub forma de dialog, numai pe topicul asta sunt o gramada de colegi care ar fi niste parteneri de discutie redutabili. Chiar si daca ati incerca sa reeditati un subiect abordat in trecut sunt sigur ca la final discutia ar ajunge in cu totul si cu totul alt punct cel putin la fel de interesant.

TibiV

#908
Quote from: Harry on November 27, 2020, 11:59:20 PM
Carte macar in editie limitata pt membrii forumului cadou de Mos Craciun :D

Eu vreau prima carte, cu dedicatie si autograf pe prima pagina!
:cheers:

@CristiN,
da, este vorba de studiu antropologic...

Putem face si noi...
Intre Piata Rahova si Piata Obor.
Sau intre Ploiesti si Oradea.
Sau intre Bucuresti si Roma/Paris/Madrid/Oslo...
Dar astea sunt, totusi, in "aceeasi lume".

Ceea ce stie si povesteste kitsune este despre "lumi paralele", pe care noi nu ni le putem nici macar imagina...

Iar kitsune nici nu trebuie sa scrie mult... Face copy-paste la cele aproape 1500 de postari... si gata cartea!
Inclusiv ilustratie foto/video...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

dar parca a avut si 1 sau 2 tovarasi care au scris aici. Cum se spune la marinari ca nu sînt ortaci.

oare cum ar fi sa apara aici si un marinar de apa dulce? sau cum se cheama daca navigheza pe Dunare si Rin?

kitsune

Pe bune că mă gândeam ieri, oare oi fi singurul navigator de pe forum?
Ce e impresionant este numărul enorm de prieteni și cunoscuți care nu au auzit de forumul ăsta! Vreo doi-trei știau de filmările API de pe fb. În rest nimic.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

La capitolul naval, forumul și API stau foarte prost. Nu e de mirare experienta ta.

kitsune

Nu e vorba de naval, Ionuț. E vorba de partea de infrastructură. E vorba de cunoscuții mei care nu navigă, foști colegi, rude, oameni din toată țara.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Ah bravo. Păi nu ii intereseaza. Nici asta nu trebuie să te mire.

kitsune

Ei bine, pe mine mă interesează. De asta sunt aici.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence