News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Portul e Nacala  :D. După o noapte la hotel acolo, am luat mașina spre localitatea cu nume nerostit, unde am mai stat o noapte la hotel și a doua zi am luat avionul spre Africa de Sud și apoi spre țară. Drumul de legătură, cu o bandă pe sens, N12 și apoi N1 a fost de vreo 200 km, pe care șoferul dubiței Toyota (importată second-hand din Japonia) l-a făcut în cam 2 ore jumate, o performanță remarcabilă considerând că toată șoseaua aia trece printr-un mare sat nesfârșit. Erau momente când mergea cu 120-130 km/h.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Ziceam la Accidente de Williamson Turn și cât de greu e să vezi pe cineva căzut în apă. Foarte mare importanță are determinarea momentului când a dispărut persoana respectivă. Dacă îl vezi căzând e bine, îi arunci un colac, anunți comanda, ăia au buton dedicat de MOB (Man overboard, în fine, mai nou ar trebui Person overboard, sau mai corect Man/woman/divers overboard, divers nu cu înțeles de scafandru). Dar dacă nu îl vezi? Încerci să stabilești cu cât mai mare precizie fereastra de timp in care a dispărut. Și fiecare oră înseamnă 10-20 km parcurși, în funcție de viteză. E puțin spus ac în carul cu fân.
Cei de pe Maersk Eureka, la care făceam referire, se pare că au aflat abia dimineață că le lipsește un om din echipaj. Pentru că la 17:19 UTC, adică undeva pe la 9:19 ora locală au întors și au luat-o înapoi. Nu-mi dau seama din poză cât de mult s-au întors, dar par a fi ceva mile. Și după cum piaptănă zona, se pare că nu sunt siguri de oră. Ipoteza ar fi, la 8 dimineață, cineva care trebuia să intre de muncă nu a apărut. Poate fi de la punte, cartul 8-12 sau de la mașină (dar înclin sa cred că e de la punte). Până s-au dumirit că nu e, au căutat probabil pe vapor, a trecut o oră și ceva.
Coasta americană e departe, la mai mult de 500 mile, deci exclus un elicopter de la Coast guard, poate doar cu avionul, dar chiar și așa e greu. Din păcate, la bordul navelor Maersk e riscant să ai dronă, după ce autoritățile din Marlboro Country (Canalul Suez) au arestat o navă de a lor pentru o filmare din dronă. Așa că probabilitatea de a găsi pe cel căzut (aici intervine și posibilitatea ca membrul de echipaj să nu fi căzut accidental, datorită C19 echipajele sunt duse la limită, contractele sunt cu mult depășite iar șansele de a reuși un schimb sunt extrem de mici) este mică, spre zero. Dar nu abandonezi decât atunci când ești sigur că nu sunt șanse. Sau când îl găsești.
Pentru exemplificare, ceva imagini de la un drill de MOB, cu scuzele de rigoare pentru calitatea lor:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

#692
Intrebare: cind se ia decizia sa se abandoneze o parte din marfa pentru a salva nava cum se face? Cum se arunca marfa peste bord? N-am idee la containere ca are minimum 22,5 tone (doar marfa) unul iar la vrachiere nici atit cum ati putea lua din magazii.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

#693
Sincer, nu m-am întâlnit cu o situație de genul ăsta. Sunt uzanțe în contracte, cu care eu nu mă întâlnesc. Dar cred că nu e neapărat vorba despre aruncat marfa peste bord (ceea ce e destul de simplu dacă ai macarale sau la cele ce transportă lichide, gaze, unde deschizi un robinet și...).
Cred că mai degrabă e vorba la renunțarea la marfă, la integritatea ei. Asta poate însemna deteriorare, contaminare, degradare, etc.
Îmi vine în minte un instrument de la containere, un fel de târnăcop cu țeavă de apă în el. Acolo, în caz de incendiu, ai posibilitatea să perforezi containerul și să îl umpli cu apă, logic că marfa e pa, deci tot o abandonare a mărfii ar fi. Nu ne lăsau la exerciții să folosim scula pe viu, aș fi dat niște găuri. Nu știu de ce nu pun o bucată de tablă de grosimea celei de la containere, cu tot cu fardajul de pe interior să ne instruim ca lumea. Să caut poze...
Mai bine, am găsit film:



Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

nenea_hartia

@kitsune (sau oricine altcineva): îmi puteți da o mână de ajutor, vă rog? Care este denumirea de specialitate corectă, respectiv care ar fi titlul corect al scurtului articol de aici, ,,avant-port" sau ,,avanport"? Un document al Autorității Navale Române le folosește pe amândouă, ,,avant-port" la pagina 15, respectiv ,,avanport" la pagina 59. Să nu râdeți de subțirimea articolului de pe ro.wiki, e o simplă traducere a celui similar de pe fr.wiki, plus ceva adăugiri și înflorituri :lol:. E un simplu articol  de sprijin pentru planul înclinat de la Ronquières și elevatorul Strépy-Thieu, pe care am avut plăcerea de a le vizita săptămânile trecute.
Vă mulțumesc anticipat pentru lămuriri!

kitsune

Sincer, nu am folosit termenul. Pentru că în majoritatea cazurilor am fost in avanporturile (cred că asta e  românizarea termenului avant-port) deja consacrate, gen Fos-sur-mer, Zeebrugge, Europoort, Bremerhaven (ca să le enumăr exact pe cele din Wiki în care am fost). Și le identifică după nume, nu după definiție. Dacă e să ne luăm după definiție, Constanța-Sud - Agigea tot așa ceva e.
În general atunci când făceam linie cu (de exemplu) Vancouver sau Shanghai, tot așa le spuneam, Vancouver și Shanghai. Doar că inițial mergeam aici și aici, ulterior (după ce s-au construit noile porturi mai mari) aici și aici. Abia mai târziu au început să folosească nume noi, Delta Port și Yangshan Deep Water Port.
Dar dacă ar fi să judec după șablonul de românizare a limbii franceze, prin care avant-garde a ajuns avangardă și avant-premiere a ajuns avanpremieră, cred că și avant-port e avanport azi. O mulțime de "oameni din birouri" folosesc autocorectorul fără să se mai uite la rezultate, de aceea apar probabil ambele variante in actele ANR.
A, și să nu uităm că de obicei se folosește engleza în marinărie, eu personal nu am auzit de outport, cum sugerează Wiki.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Si termenul corect pentru ,,marele cîrmaci dibaci" care este, comandant de navă sau căpitan de navă?


Earthchild

Quote from: kitsune on July 31, 2020, 09:43:33 PM
Așa că probabilitatea de a găsi pe cel căzut este mică, spre zero.
Banuiesc ca si rechinii mai au parte de o gustare din cand in cand.
Brrr, nasol.

TibiV

Probabil ca rechinii iubesc razboaiele oamenilor., mai ales pe cele mondiale..

Mancare de 3 ori pe zi, uneori si o gustare pe timp de noapte, in functie de rezultatul bataliilor...

Probabil ajung sa faca si mofturi...
"- M-am saturat de atata albitura, sunt cam fazi, si mie nu imi place gustul de bere!
- Vino cu mine, am un vapor intreg cu galbeni!
- Hmmm... Parca m-am saturat si de aroma de orez... Nu ti-au ramas si niste ciocolatii, cu aroma de banane sau kiwi?...."


Da, recunosc, cam negru tipul asta de umor...
Dar sa nu uitam ca in WW II cam asta era "meniul" celui mai vechi si mai feroce pradator din oceanele lumii prin tot Pacificul...

Un pradator mult mai moral decat specia umana...
Rechinul ucide ca sa manance. Sa traiasca.
Noi ucidem pentru ca sa ce... ?!?!.. Ne place?!... Ne face sa ne simtim puternici?...
Si ne place (noua ca specie, nu neaparat ca indivizi sau natiuni) sa distrugem ceea ce a facut "inamicul". Se pare ca este genetic, cei care aveti copii la gradinita puteti observa aceasta "gena" a prieteniilor si dusmaniilor naturale...

Daca am elimina din istoria ultimelor doua-trei milenii toate razboaiele, am constata probabil ca rasa umana ar fi fost (cu siguranta) mai numeroasa, (poate) mai avansata, dar fara atatea "frici ancestrale"...

Insa omul modern nu este foarte deloc departe de epoca "care are ghioga mai mare, sa castige"... :(
Cele mai "civilizate" state ale lumii, "modele de urmat", investesc de secole in "ghioaga mea sa fie mai mare decat a adversarului"

(Nu ma luati in seama, dupa 20 de ore munca mai cad asa, in contemplari melancolice "ce-ar fi fost daca...". )

Daca de exemplu Imperiul Roman ar fi existat inca o mie de ani, invatand oamenii unui continent sa vorbeasca aceeasi limba, sa contruiasca apeducte (unele facute de ei sunt functionale si astazi) - si poduri, viaducte si drumuri, probabil ca forumul asta ar fi avut mult mai putine subiecte de discutie...

Pe vremea Romei antice orice mesaj (important, este adevarat, nu poze pe FaceBook  :lol: ) din orice colt al imperiului, ajungea la Roma in 3 (trei) zile.
Trimiteti voi o scrisoare "Par Avion" cuiva din Roma, si vedeti cand ajunge...

(Ionut, nu ma mir daca postarea asta dispare...  :-[ )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Captain în engleză, comandant în română. Chief officer în engleză (sau chief mate), căpitan în română, sau secund (prescurtare de la comandant secund). De aici confuzia căpitan/captain

@Earthchild, da, și rechinii, cu toate că marele dușman e hipotermia. Chiar și în apă de 30 grade, fără protecție tot faci hipotermie după ceva timp. Dacă sunt 4-5 grade nu ai mult de trăit, câteva minute.
Și pentru că veni vorba, de mult vroiam să spun asta: l-am auzit pe domnul CTP (care se pricepe la toate) atunci când cu elicopterul prăbușit în lacul Siutghiol cum că oamenii aia ar fi trebuit să înoate ca să se încălzească. Greșit. Șansele sunt enorm de mici în cazuri ca acela, iar ideea este să conservi energia nu să o irosești. Înotând pierzi stratul superficial de apă încălzită dintre corp și haine, ceea ce face pierderea de căldură mult mai rapidă. Oricum, nu aveau ce căuta acolo, deasupra apei, gagicile pot fi impresionate și altfel, nu doar cu valuri făcute de rotor.

@ TibiV: eu îmi doresc mai degrabă să mă duc la rechini decât la metrou, dar nu se mai practică.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

 :lol: :lol: :lol:
N-ajungem noi la varsta aia...
Eschimosii se duceau la ursi...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Cum să nu ajungem? Uite, acum câteva minute am primit asta:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Băi, da' plec eu în vacanță și nu mai apare nimic pe-aici. Nici măcar de Ziua Bàcterilor, un lamulțan, ceva.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#703
Hai ca voiam eu sa te intreb ceva mai demult, dar nu aveai acces la youtube atunci.

Am descoperit pe yt un coleg de-al tau de breasla (cam din acelasi "compartiment" din cate am inteles), probabil il cunosti... Are un vlog destul de cuprinzator legat de viata de navigator.

Pe mine ma intereseaza in special chestia asta, legata de vibratiile navelor:



Pe nava pe care esti/ai fost sunt tot asa pronuntate?
Zice autorul la comentarii: "Asta se intampla la navele noi facute in China. Cat platesti atata face."
E valabila eticheta "Made in China" si in domeniul naval? Adica ieftin si ...(mai mult sau mai putin) bun?

Precizeaza ca nu sunt incarcati cu marfa la momentul filmarii.

nicolaem