News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

peri

Se pare ca incep sa se miste lucrurile cu schimbatul echipajului.
Sambata noapte, tatal navigator al unui prieten s-a intors dupa ~ 8 luni de voiaj, dar prin Sofia. Nu au reusit in nici un fel sa se intoarca direct in Romania si singurele posibilitati erau via Bulgaria. Nu stiu exact traseul, dar Amsterdam a fost pasul intermediar din Europa.
Saptamana viitoare am un amic care se intoarce din Golful Mexicului tot via Bulgaria si inca un amic care e pe ceva pasager in zona Insulelor Canare primeste semnale tot mai clare ca se vor intoarce in curand.
Din ce am inteles autoizolarea de 14 zile o vor face acasa si nu va fi institutionalizata.

kitsune

Da, "filiera bulgară" funcționează de vreo lună. Problema sunt zborurile pe glob și autoritățile locale de peste tot. Plus cei ce vin la vapor, că trebuie să facă testare Covid (până acum în multe locuri de cerea carantină 14 zile, ori nu plătește nicio firmă oamenii să stea la hotel izolați). Până când se-npute treaba și o luăm pe câmpii noi ăștia de am tras atâtea luni.
Da, autoizolare, nu carantină.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild



Quote from: kitsune on May 30, 2020, 09:24:19 AM
Câți greci.... (Altă poveste, am navigat 7 ani la ei, muuulte de povestit).

Numai bine de o carte schițată în izolare...

kitsune

Poza asta exprimă cel mai bine frustrarea noastră, a celor de pe mare  :rant:



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Un scurt filmulet interesant despre aparitia sistemului de transport containerizat


kitsune

Containerul, o alternativă rapidă și facilă la transportul de pe vremuri. S-au scurtat mult timpii de operare, a scăzut timpul de livrare (door to door). Dar uneori mă gândesc la cât amar de fier cărăm degeaba pe mări și oceane. "Ambalajul" cântărește uneori mai mult decât marfa. Și de cele mai multe ori, drumul înapoi îl face gol. Spre Europa mergeam încărcați full, spre China eram plini de "empties". La fel și pe Asia - US/Canada.
Și totuși, unde s-a ajuns. Azi cărăm minereu în containere. Banane. Aifoane. Bani. Gunoi. Da, se cară gunoi. Cică merge la reciclare in Asia.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

De gunoi stiam, de minereu nu. Acum un an sau 2 eram pe digul de larg si in port intra un mineralier, nu cred ca avea mai mult de 100 de metri lungime. Parea f vechi ca design - anii 50-60. Era atat de ruginit si jegos ca te mirai cum de pluteste.

kitsune

Minereu, bușteni, piei de cloșcă, banane, creveți, computere, marmură, lanterne, bani, orice încape în container va fi transportat.
Și containerele sunt diferite, de la o simplă platformă pe care se încarcă "break-bulk", la super freezere. Există open top. Sunt 20', 40', 45', etc. Spreaderele cu care se încarcă/descarcă sunt reglabile pentru a acomoda diferitele dimensiuni. Uneori sunt duble sau triple (pot lua 3 containere mari deodată).
Referitor la a doua chestie, să nu te uiți niciodată cât de ruginit e corpul navei. Acolo e greu de întreținut, se face asta la andocare, odată la 5 ani. Dar dacă vezi castelul ruginit, ăla e semn de mentenanță proastă. Ziceai de design vechi? În ce sens, castelul pe mijloc? Bigi? Bărci de salvare deschise? Punți de lemn  :lol:?
E un film danez vechi, Martha, de prin anii '60. E fain de văzut. Dacă nu dai de el, ți-l dau eu când ajung acasă. Sigur îți va place.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Arata cam ca Martha dar mult mai jos si cu inca vreo 2 catarge (?). Iar ruginit era tot de la castel la ancora, la genul ca aproape nu se mai cunostea diferenta de culoare intre opera vie si aia moarta. Stau acum si ma gandesc daca nu cumva il duceau la taiat dar nu stiu daca noi avem in port spatii pentru asa ceva.

bogdymol

Am avut 2 proiecte de constructii in USA anul trecut. Am trimis din Austria in USA pentru un proiect 16 si pentru celalalt proiect 25 de containere open-top cu diverse materiale. Cam 2/3 a fost fier (armatura) pentru beton armat. Unii au zis ca suntem nebuni...

Stiu de o alta firma din Germania care a avut un proiect in USA si a dus cu vaporul peste ocean prefabricate din beton.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Quote from: kitsune on June 02, 2020, 07:38:42 PM
E un film danez vechi, Martha, de prin anii '60. E fain de văzut. Dacă nu dai de el, ți-l dau eu când ajung acasă. Sigur îți va place.

Sa pui linkul si aici...

Pentru mine ramane de referinta filmul (comedia) din 1959 al lui Jerry Lewis "S-a furat o nava"... (Don't Give Up the Ship
Consecintele razboiului in "funny way"...  :lol:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Sa pui linkul si aici...

Nu am cum, că nu este online. Eu îl am de la un comandant danez cu care am fost vreo două contracte. Dar găsim noi o soluție. Poate e pe vreo platformă de streaming. Sau facem un session după ce ies din izolare, la un grătar cu niște mici și bere, găsim un proiector ceva și un cearceaf.

@ Harry, se tăiau vapoare și la noi în port. La Midia sigur, pe docurile alea plutitoare. Dar și undeva spre dana zero, pe unde se exportă fier vechi. Laurențiu Mironescu spunea la un moment dat de Plătărești că e tăiat acolo:

QuoteÎn portul Constanța, în dana Tomini, unde împărat era un cetățean a lumii pre numele lui Vatistas, nava își pierde din selatură cu zecile de tone pe zi.



Mărturisesc că n-am reușit s-o fotografiez decât de după gard, ca paparazzi în goană după vreo limpede la cortex a zilei de azi. Am ajuns la poartă, am fost dirijat la altă poartă. Acolo, un cap de miel la vreo șaij' de ani, cu o mustață prospăt vopsită. Măi, omului ăsta nu-i zice nimeni că-i caraghios? Îi spun ce vreau, poze pentru revista Ligii Navale Române. Uite, una dintre ultimile nave ale Navromului. Îl doare pe el fix în fund de Navrom și navele lui. Bre băiat, nu poți să intri ... uite-ți fac un hatâr, vorbesc cu șefu' ... Mor de fericire când văd cum îmi vorbește lumea la per tu, înseamnă că par mai puști. Moș mustață vopsită mânuiește plin de importanță un ciocofon. Se plimbă înfoiat prin praful din poartă. Află plin de regrete că patronul cel mare, Vatistas, a spus că nu se pozează nimic. În fine ... îi las o revistă Marea Noastră la care se uită ca și cum ar ști să citească ... Mă duc să pozez nava din ciulini, de după gard, atent să nu mă muște vreun câine.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

There is hope. Stay tuned.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Yey! Pregătim conservele. :lol:

kitsune

#539
Cum nu avem o secțiune de umor, pun articolul aici. Vă rog să nu luați în serios nimic din ce scrie mai jos. E o traducere (nedocumentată) a unui articol din "prestigioasa" SkyNews, un articol scris de cineva care are tot atâta cunoștință despre navigație cât am eu despre ritualurile prenupțiale ale civilizațiilor precolumbiene sau și mai bine spus, ca CNAIR despre infrastructură.
Repet, articolul e la nivelul unei foi săptămânale despre ezoterism, astrologie și extratereștri. Nici originalul din SkyNews nu e mai breaz, dar măcar ăia nu fac confuzie între compas și busolă. O singură chestie e reală totuși, manipularea semnalul GPS în anumite zone ale planetei, mai ales pe lângă apele teritoriale sau nu ale unor state.

QuoteIncident misterios în largul Oceanului Atlantic. Mai multe nave s-au învârtit în cerc, fiind imposibil de controlat

Echipajul petrolierului Willowy, sub pavilion liberian, s-a confruntat cu un incident misterios și periculos, totodată, duminică, 31 mai. Imposibil să mai fie stăpânită, nava s-a învârtit în cerc în apele din largul coastelor Africii de Sud, în plin Ocean Atlantic. Problema este că alte patru nave din proximitate treceau prin aceeași inexplicabilă situație.

Această întâmplare misterioasă, dezvăluită de televiziunea Sky News, s-a petrecut în primele ore ale dimineții de 31 mai.

Era ora 1:00, când nava Willowy, care transporta țiței pentru o companie din Singapore, a virat spre tribord și a început să se învârtească în cerc. Devenise imposibil de stăpânit, a povestit echipajul, care a constatat că și alte patru nave din proximitate erau prinse într-o spirală similară, îndreptându-se ușor una către celalaltă și riscând să intre în coliziune, dintr-un motiv necunoscut.

Ofițerii superiori de la bord au fost chemați pe punte pentru a fi informați despre situația inexplicabilă. Navele nu puteau fi manevrate și erau în pericol să se ciocnească la un moment dat.

Marinarii au presupus mai întâi că este un efect legat de curenți marini puternici, care împing ambarcațiunile. Însă nu existau astfel de curenți în locul unde se aflau navele, undeva în sudul Oceanului Atlantic, la vest de orașul sud-african Cape Town.

Incidente precedente în largul Mării Chinei
Cazuri similare de anomalii - adică rute în cerc - au mai fost raportate de vase care au navigat în largul Chinei, în special în apropierea unor terminale petroliere și a unor instalații guvernamentale, dar niciodată un astfel de fenomen nu s-a mai întâmplat în zona unde se afla Willowy. În general, precizează SkyNews, rutele în cerc ale navelor reperate în apropierea coastelor chineze sunt atribuite unor interferențe GPS.

Cercetătorii care au examinat aceste stranii rute în cerc din apropierea coastelor chineze cred că ele sunt probabil rezultatul unei manipulări sistematice a GPS-ului, pentru a sabota sistemul de monitorizare pe care toate navele comerciale trebuie să-l utilizeze, așa cum cere dreptul maritim internațional.

Cunoscută sub numele de AIS (Sistemul de Identificare Automată), această tehnologie generează identificări unice pentru fiecare navă - cu poziția GPS a navei, ruta și viteza ei - pe care le transmite către celelalte nave aflate în apropiere. Aceste semnale sunt colectate totodată de sateliți și folosite pentru a monitoriza comportamente suspecte, cum ar fi contrabanda, pescuitul ilegal sau comerțul cu petrol în sau din țări care ar fi supuse embargourilor internaționale.

Interferențele GPS, o tehnică de mascare a rutelor
S-a făcut o legătură și cu sancțiunile pe care SUA le-au impus Iranului, existând suspiciunea - pentru că aceste anomalii apăreau de multe ori în apropierea unor terminale petroliere din China - că s-ar încălca embargoul.

Pe de altă parte, s-ar părea că bruiajul GPS este practicat și de Gărzile Revoluțioare iraniene, pentru a ,,păcăli" navele comerciale și pentru a le aduce în apele iraniene, ca să provoace ,,incidente", să negocieze și să obțină posibile avantaje.

Totuși, incidente identice s-au produs și la ceva distanță de porturile chineze, unele apărând, în mod straniu, chiar și în interiorul țărmurilor din San Francisco.

Oricum ar fi, aceste interferențe pot avea consecințe grave, pentru că jumătate dintre victimele de pe mare se înregistrează din cauza unor erori de navigație.

Echipajul de la bordul Willowy știa de toate aceste probleme. Dar niciunul dintre aceste riscuri nu era de întrevăzut la vest de Cape Town, adică departe de Strîmtoarea Ormuz sau de Marea Chinei de Sud, unde mai fuseseră semnalate situații de acest gen.

Modificări în câmpul magnetic al Terrei? Anomalia Atlanticului de Sud
La rândul său, Agenția Spațială Europeană a depistat un alt lucru interesant în acest loc. Nimeni nu știe de ce, dar câmpul magnetic al Terrei - care și-a pierdut 10 la sută din forță în cursul ultimelor două secole - devine foarte slab într-o regiune destul de vastă, ce se întinde din Africa până în America de Sud, ceea ce are urmări asupra sateliților și motoarelor spațiale.
Cunoscută sub numele de anomalia Atlanticului de Sud, intensitatea câmpului magnetic în această regiune s-a diminuat rapid în cursul ultimilor 50 de ani. Mai mult, oamenii de știință au observat că aria însăși s-a deplasat către vest. Să fie aceasta cauza incidentului pe care l-au trăit duminică, 31 mai, cele cinci nave?

O ipoteză spectaculoasă pentru a explica această slăbire a câmpului magnetic este că ar fi un semn că Pământul se îndreaptă către o inversare a polilor magnetici. Asta nu s-ar întâmpla imediat, ci ar dura vreo două secole, timp în care pe Pământ ar exista mai mulți poli magnetici, nord și sud, în diverse locuri. Ar fi un impact imens pentru navigație, care încă se bazează pe compasul magnetic. Navele nu numai că ar călători în cercuri, dar probabil că nici nu și-ar da seama.

Însă navele moderne, precum Willowy folosesc adesea ceea ce se numește girocompasul, care găsește nordul determinându-l în funcție de gravitație și axa de rotație a Pământului, nu folosindu-se de nordul magnetic. Însă dacă girocompasul nu funcționează, ar putea apărea probleme precum cele avute de Willowy.

Și, de altfel, se pare că girocompasul primar al navei chiar nu a funcționat în momentul incidentului din 31 mai. Nava și-a putut relua cursul abia când a folosit un girocompas secundar, împreună cu vechiul compas magnetic.

OK, dacă în cazul Willowy s-a descoperit cauza incidentului, ce s-a întâmplat atunci cu celelalte patru nave? De ce și ele se comportau aberant?

Pentru moment, misterul rămâne deplin.

Redactor: Luana Păvălucă

De atâta râs, uitasem să pun sursa

Apropo, pentru a fi jurnalist se cer studii sau doar competențe în google translate și vorbit din auzite?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence