News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

kitsune

O, nici nu știi cât de mult ajută hârtia aia. Pentru că restul comunicării  se face verbal. Și pe lângă  accentul și pocitul cuvintelor, mai există și masca ce acoperă gura și reduce sunetul. Mai comunicăm și prin telefon uneori, bliss.
Am început să folosesc deja cuvinte cheie în chineză, da, nu, bine și altele, mai ales cu muncitorii, altfel e jale, se uită prin tine. Dar dacă spun un cuvânt, două, chiar și prost, e altceva. Dar limba e... nu neapărat  grea, dar diferită și folosește  mult tonalități  pentru sensul cuvintelor,  lucru aproape imposibil de sesizat în condițiile  de zgomot de la mine.
Aia cu țeava de la budă am pățit-o acum 5 ani. După  ce am urcat pe doc mi-au pus un dop la evacuarea de la sewage treatment plant. Am pornit pompa și după vreo două minute a zburat dopul ca din pușcă. Apoi s-au învățat minte și au pus un dop cu o țeavă lungă în el  :lol:
Ca o paranteză, aici văd că au docuri uscate, nu plutitoare. Au investit ceva.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Vechi tradiții comuniste, femeia macaragiu, femeia sudoriță, etc. Dar masca, masca asta de secol XIX... (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Cred ca masca (lor) te ajuta (pe tine) sa fii mai "ponderat"...

Ca daca ai calca stramb, si ai vedea ca tipa aia cu un corp perfect arata ca mama-mare, ai avea "sanse" mari de "castrare psihologica"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#378
Nah, not my type. Și oricum, obiceiurile igienice din zonă nu prea mă atrag:





Revenind, după o apă cu lămâie....

Undeva pe cheu, în stânga, se vede "capacul" coșului, care va fi instalat ulterior. Momentan se taie totul înăuntru, se scot evacuările, se lucrează zi și noapte.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Chiar dacă suntem în China, procedurile trebuie respectate (ale noastre). Deci, "lock out, tag out":

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


@Harry, hai să separăm navele vechi de alea noi cumva, facem o secțiune cu nave istorice (poate intră acolo și flota dinainte de '89), mi-e jenă să pun fiarele mele murdare lângă pacheboturile tale cu punți de lemn exotic, ce zici?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

myid

e fain sa vezi LOTO procedures si prin colturi de genul asta, unde poate safety nu e prioritar.

Cool.
By the way, multumim Kitsune si Harry pentru toate povestile, sunt extraordinare.

kitsune

Procedura e a noastră, chinezii nu au cerut așa ceva. Singurele chestii pe care s-a insistat au fost blindarea țevii de CO2 și bariere de siguranță la autoclave. Au și ei un responsabil cu protecția muncii, chiar se ocupă. Dar mai au mult până să ajungă la un nivel ok. Aici ne batem cap în cap cu compania, pentru că ei ne cer procedurile respectate, lucru care este practic imposibil cu 1000 de chinezi în 20 de locații pe navă. Pur și simplu nu avem atâția oameni să putem supraveghea respectarea procedurilor. Dar în caz de ceva, sigur va fi o problemă.
Se lucrează zi și noapte, cu foc, în spații închise sau la înălțime, nu putem fi peste tot

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Quote from: kitsune on April 15, 2020, 02:28:54 AM
Nah, not my type. Și oricum, obiceiurile igienice din zonă nu prea mă atrag:



iti imaginezi ce o fi la ...matricos sau la femeia sudor, macaragiu.... la....

kitsune

#383
Se instalează al treilea ECDIS plus software update.



Țevi, cabluri, schele, mizerie, praf, fum, dezastru. Încă 5 săptămâni.

(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

Ordonanța 9 nu ajută, trebuie să lase chinezii schimbul să vină, apoi putem pleca noi. Nu o să se întâmple asta curând. Altfel, planificarea pentru andocare e pe 23. Șantierul lucrează 24/7, începe să se simtă uzura în echipaj. Azi s-a muncit o zi întreagă pentru că un idiot a aruncat un mop în budă (în fine, părți din el).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Băi, dacă nici la măgăoaie nu e rezolvată problema cu chestiile aruncate aiurea în budă...
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

kitsune,
o astfel de lucrare ar fi fost posibila intr-un santier naval din Romania?

Care ar fi fost diferentele de costuri si (mai ales) de durata? Ca nu cred ca exista vreun santier naval in Romania cu program 24/24, 7/7...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#386
@ghrt, aruncatul de chestii în budă e universal, tragi apa și dispare (așa gândește idiotul). Se întâmplă la noi, la avioane, la blocuri, peste tot. Sistemul nostru este sensibil la așa ceva fiindcă e cu vacuum. Țevile sunt subțiri, DN60-70 cred. Sunt afișe peste tot "Nu arunca nimic". Să vezi ce nașpa e când avem femei la bord, trebuie să lași delicatețea la o parte și să explici că tampoanele nu se dizolvă. Uneori înțeleg. Alteori înțeleg după ce demontează țevi o zi întreagă  O:-)

@TibiV cred că da. Dar câte șantiere avem noi? Mangalia, Midia și SNC (la Midia încap maxim supramax pe docul mare și nu cred că au mare capacitate de confecționare, mai mult reparații). Din câte îmi aduc aminte, prețurile noastre sunt comparative, mulți vin la noi (nu avem sloturi goale). Și să nu crezi că sunt ieftini chinezii. Nu pot spune cât costă, asta numai superintendentul știe (sau știe bucățica lui, costul final e știut de șefii mari). Dar se negociază la sânge. Iar șantierul încearcă permanent să adauge lucrări și sume, noi stăm pe baricade și îi oprim  :lol:
De exemplu, o mișcare a macaralei de cheu costă 500$. Atât ne facturează ei. În poziția în care suntem acum, lângă cheu, putem folosi macaraua noastră. Ei bine, trebuie insistat cu răcnete de fiecare dată când trebuie adus ceva să se folosească macaraua noastră. Altfel....

Problema actuală a fost că Organizația Maritimă (IMO) a adoptat Sulphur Cap de la 1 ianuarie 2020. Se știa de mult că se va introduce, s-a făcut lobby să se renunțe (mai ales grecii au presat mult), toată lumea a spus că se va amâna și nu au modificat navele (costurile conversiei sunt mari, milioane de $). Dar IMO a mers înainte și de la 1 ianuarie nu se mai poate naviga cu combustibil peste 0,5% sulf. Cine are Scrubber e norocos. Cine nu, ori plătește pentru conversie (și toate șantierele din lume sunt pline) ori folosește combustibil scump (sau motorină).
Șantierul de aici are două docuri uscate mari, cred că de vreo 400 m cu 60 m lățime, deci pot intra nave mari. MSC are 3 bucăți de 13000 TEU aici. Dar sunt cu belele, pentru că instalația nu funcționează (scrubberul nou instalat), sunt probleme și claim-uri, italienii nu vor să plătească, navele sunt aici de 3 luni, o să iasă cu scandal. Șantierul e de stat, face parte din compania mare de stat CSSC, dar cineva își va pierde slujba (libertatea?). Nu știu detalii prea multe, ce nu merge, nici cine e producătorul echipamentelor. Dar la instalație de vreo 2 milioane să nu meargă... plus înmulțit cu 3... Belea.

Zici de ai noștri dacă ar fi fost capabili. Păi da, chiar dacă nu lucrau 24/7, dura mai mult. Vrei repede, plătești. Ăștia aici au lucrat foarte încet pentru că nu au avut muncitori. Apoi au început să iasă din carantină și au accelerat. Dar fac 16-17 nave odată, la un moment dat nici echipamente nu au îndeajuns.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Așa arată o supapă de evacuare văzută dinspre galeria de evacuare (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Aripioarele alea pentru ce sunt?
Racire? Dar nu este deloc racoare in galeria de evacuare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Ha, ha, mă așteptam...
Sunt pentru rotit supapa, să nu calce mereu în același loc. La motoarele rapide au un dispozitiv sub culbutor numit rotocap, la lente e de-ajuns elica aia. Există și o metodă foarte simplă de verificare a rotirii supapei în timpul funcționării, dar nu am cum fotografia, cred că mai degrabă un film. Caut prin telefon...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence