News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

Am avut un blog la un moment dat. Nu era axat pe povestiri, mai mult poze din diferite locuri (ideea asta a mea că vizualul are mai mult impact și e mai ușor de asimilat în ziua de azi). Oricum, mulțumesc pentru idei. Dacă nu s-o închide forumul ăsta (și după cum acționează mai marii noștri vremelnici nu e nicio șansă să rămână fără obiect) cele scrise rămân aici. Să culeg într-o carte toate poveștile astea e destul de simplu. Copy&paste level. Îmi imaginez volumul în formă finală și băgat în softul anti-plagiat și oprobriul că totul e luat 100% de pe un forum   :lol:

Să trecem "la cheu" (adică pe ape deocamdată) și pun o fotografie de ieri. Fără comentarii, momentan.






Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

AIS-ul de pe bărcuţa mea are ecran de 5" :))
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Păi și al nostru e la fel, cu un ecran mic cu cristale lichide, alb-negru și câteva butoane. Dar informația de acolo se duce în mai multe părți. De fapt, sistemul de pe puntea de comandă e foarte integrat, informația de la AIS se duce și pe ecranul de la radar dar și pe cel de la ECDIS (din poza de mai sus) care e de 24" cred (4:3).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Misto zona, pacat de perioada: Seul, Beijing, Shanghai? Sper ca nu la Pyonyang.
Ce simbolizeaza drumul rosu de pe harta?

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

#289
Ăla cu roșu e drumul nostru. Pe acolo trebuia să mergem. Dar of. 3 a avut altă idee și am ajuns în poziția aia. E într-un fel de înțeles, afară era o ceață ușoară, vizibilitate cam la o milă, o milă și ceva. Dacă te iei după radar și AIS, devierea de la curs avea sens. Plus că vorbise cu pescarii și ăia îi spuseseră să se ducă în curs 310 să îi ocolească. Privind la prima poză de mai jos, are sens manevra. Doar că, după ce ne-am apropiat situația a ajuns ca în poză a doua.
Alt lucru ce vroiam să arăt e că, datorită multitudinii de ținte, e imposibil să vezi ditamai mineralierul care vine aproape la coliziune (l-am plotat manual în poza de acum 3 posturi, să se vadă mai bine). Eu am ajuns împreună cu cdt. pe comandă, că aveam altă treabă. A luat ăla comanda, a trebuit să vorbim și cu mineralierul să schimbe la stânga lor ca să putem trece liniștiți. Înainte nu aveau pescarii chinezi nimic, doar câte o lanternă. Acum au AIS pe fiecare flotor de la plasă, se umple sistemul instantaneu și dă pe afară de atâtea ținte, nu mai are capacitatea să le vadă pe toate. Și vezi că e drum liber în fața ta iar când ajungi acolo ești în cacao.

(GPS)






Powered by API/PUM imgur uploader

Misto zona, pacat de perioada: Seul, Beijing, Shanghai? Sper ca nu la Pyonyang.

Crezi că încape măgăoaia pe la Beijing sau Pyongyang? Nope, mergem la descărcat cărbune pe lângă Tianjin pe undeva.
PS: am comandat măști, mănuși și dezinfectant. Cameră termică am în telefon.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#290
Afară e ceață, noapte și frig, nu se întâmplă nimic interesant, așa că apelăm la imagini de arhivă  :D (de acum 10 ani).

Două surori în docul uscat, așteptând asamblarea


Vedere din spate, generatoarele, căldarea, chiar și bancul de lucru e deja acolo. Pupa, cu afterpeak-ul, cârma și elicea, încă nu.


Ceremonia, pe o ploaie zdravănă. Două surori botezate deodată











Vedere din față, vinciurile de ancoră, catargul prova cu "goarna" și proiectorul de Suez, nou nouț






Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

Intrebare: cum se transmite puterea de la motor la elice? Ce inseamna din punctul de vedere al mecanismelor Full Speed, Slow etc?
Banuiesc ca exista o oarecare capabilitate pentru mers inapoi dar nu bagati in marche ariere! :lol:
Cum procedati?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

#292
Elicea este cuplată direct la arborele cotit (prin arborele port-elice). Turația motorului este turația elicei. La motoarele lente este folosită soluția asta, pentru că motorul poate funcționa cu turație redusă (cam până pe la 150 rpm, al nostru are 91 rpm maxim).
La motoarele semi-rapide și rapide, turația este mai mare, elicea este cuplată la motor cu ajutorul unui reductor. Uneori se folosește elice cu pas variabil, alteori cu un cuplaj rapid gen ambreiaj.
Elicea are o limită superioară de turație până la care este eficientă (funcție de tipul constructiv), o turație prea mare duce la cavitație, fenomen distructiv și nedorit.
Crash Astern - Full Astern - Half Astern - Slow Astern - Dead Slow Astern - STOP - Dead Slow Ahead - Slow Ahead - Half Ahead - Full Ahead - Navigation Full sunt comenzi pe telegraf, toate în afară de prima și ultima fiind folosite la manevre.
Trecerea de la înainte la înapoi se face în mai multe feluri, în funcție de tipul constructiv. La elicea cu pas variabil, motorul are turația constantă, doar pasul elicei se modifică. La motoarele lente, fără reductor, motorul se oprește, inversează, se lansează (se pornește) în sensul opus. Pentru a putea face asta, axul cu came are camele simetrice, și la pompele de injecție, și la supapele de evacuare. Singurul lucru care se schimbă e poziția rolei pompei de injecție, care "basculează" într-o parte și alta a camei (un cilindru pneumatic schimbă poziția rolei, cred că un desen ar fi mai potrivit, o să caut unul).



Iar distribuitorul de lansare are două came, una pentru înainte, alta pentru înapoi. Dacă mă lasă chinezii să acceseze YouTube, cred că am filmat undeva distribuitorul la o lansare.

La motoarele mai noi, cu "common rail" (avem și noi echivalentul) e mai simplu, comanda injectoarelor fiind electronică, nu mai există pompe individuale de injecție, doar "boostere". Inițial renunțaseră total la axul cu came, au revenit apoi la soluția veche pentru supapa de evacuare, e mai fiabilă și nu are sens să schimbe, deschiderea și închiderea supapei nu se modifică (spre deosebire de injecție)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

One size fits all!

(Dar ce te faci când firma de crewing face recrutări pe la pigmei?)





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Una pe zi.
Astăzi, prezentare instrumente ce se află în inventar, dar nimeni nu mai știe să le folosească:

Sextant


Aparat de ridicat diagrame


Planimetru


Așa arată o diagramă, dar cine a luat-o, a luat-o pe dos. Și nici nu a făcut banana...



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Ce reprezinta diagrama? La ce foloseste?

bgd77

Sextant... cine a citit Jules Verne stie sa foloseasca.  :D

Earthchild

#297
@tom_sawyer
Quote from: kitsune on February 29, 2020, 05:37:05 AM
nimeni nu mai știe


   

kitsune

Ok, am fost prea categoric.

Puțini mai știu

Sextantul ăla stă în cutie, a trebuit să scotocesc ca să îl găsesc. Din când în când câte un comandant de modă veche sau care vrea să își arate superioritatea față de juniori îl scoate și îi pune pe ofițeri să "împuște" ceva soare. Teoria ar trebui să o știe, dar în practică nu e ușor. Recunosc, m-am jucat cu sextantul cât să reușesc să văd prin el, dar mai departe n-am reușit. Am o scuză, eu sunt mecanic, noi nu am făcut d'astea în școală. Dar tinerii puntiști de azi nici măcar nu au curiozitatea să întrebe cum se folosește. Pentru că au o căruță de "televizoare" care le dau mură în gură totul.
La fel și instrumentul ăla cu arcuri din poza a doua. Nu se mai folosește. Pentru că avem un dispozitiv portabil electronic care face același lucru. Îl cuplezi, deschizi purja, apeși pe buton și gata, ai diagrama.
În poza patru, diagrama respectivă reprezintă presiunea din cilindru (pe axa verticală) și abilitatea operatorului de a trage de sfoară (pe orizontală) pentru a simula unghiul arborelui cotit. În mod normal trebuia trasă linia de presiune atmosferică (am tras-o eu, nu era inițial), apoi trebuia să ia vreo 20 înălțimi de ardere apropiate (cam pe jumătate de cm, nu lăbărțate ca în dreapta) pe baza cărora se făcea o medie și se calcula Pmax, apoi trăgea de sfoară și lua diagrama (așa cum e în card-ul ăla, e pe dos). Iar la sfârșit, lega sfoara (cea verde din prima poză) de dispozitivul special de pe axul cu came și lua diagrama p-v, care arată ca o banană. Pe aia se mergea cu planimetrul (poza 3) și se calcula puterea pe baza ariei măsurate. Unde ești @TibiV că tu mai știi teoria.
În fine, diagrama ridicată corect va spune cum funcționează motorul, interpretând curbele alea poți afla dacă ai segmenții duși, dacă injecția e la timp sau nu, dacă e prea mult sau prea puțin combustibil injectat (deci dacă injectoarele și pompele de injecție sunt ok), dacă motorul e echilibrat (puterea pe cilindru să fie egală) și multe altele.
Jucăria de azi, cea cu buton, dă toate astea pe ecranul calculatorului, mai mult, dă și sfaturi.
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Nu zic că e bine sau rău, tehnologia avansează, e păcat să nu ne folosim de ea. Dar vine o vreme când vom fi prea dependenți și când nu vom mai ști decât să apăsăm pe butoane (sau Voice command). Și îmi vine în minte un nene de la noi de la birouri, de pe la departamentul ăla cu banii, oameni care nu pot trăi fără PowerPoint și grafice de toate culorile. Om care poate că era bine intenționat, doar că nu prea avea habar despre ce vorbește în graficele alea. Ne explica el un studiu comparativ între două nave soră, care făceau aceeași rută cu relativ aceeași încărcare, una folosea 1,45 generatoare pe zi iar cealaltă 0.87 generatoare pe zi. Și se întreba el, de față cu toată lumea, de ce prima navă nu putea face la fel ca a doua, să reducă utilizarea generatoarelor. Era sincer în întrebarea lui.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Poate nu ştia de curenţi marini, dar nava cu 0,87 păstra acelaşi consum pe tur-retur iar ăilalţi 1,45 tot tur-retur?
Cont (aproape) inactiv.