News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

kitsune

#135
^^La noi nu e o regulă. De curând au făcut un update la PPE și au trecut la un standard calitativ superior, căști putem comanda doar de la 3M (aveam mai noname înainte), la fel și antifoanele, 3M Peltor, II sau Optime III la mașină.
Deci avem căști albe de acum, sau șepci "bumper cap" pentru cazul când te dai cu capul de țevi ca @Harry  :lol:
Nu văd motivul diferențierii pe culori, suntem câțiva.

Indienii din poze... Majoritatea au ce au găsit mai ieftin. Iar lucrătorii la munca de jos nu au, cerșesc de la noi o cască, mănuși, orice aruncăm. Nu se vede in poză cred, a, ba da, în ultima poză, în colțul stânga sus, un grup de vreo 5-6 femei, care dădeau cărbunele la lopată. Să caut niște prim planuri în aparat.

LE:




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

^^Datul cu capul e un fel de botez  :lol:

Harry

Nava Theophile Gautier a fost primul vapor diesel construit pentru  Compagnie des Messageries Maritimes. A fost lansat la apa pe data de 26 iunie 1926 la Dunkirk si a intrat in serviciu in data de 18 ianuarie 1927, operand curse in Mediterana.

In data de 27 aprilie 1937 porneste in prima cursa catre Marea Neagra, unul din porturile de escala fiind Constanta, ruta pe care avea sa circule pana in 1938.

In data de 3 octombrie 1941, este scufundata de un submarin britanic in Marea Egee, pe canalul Doro, de langa insula  Kea.


kitsune

Quote from: Earthchild on August 05, 2019, 11:34:34 AM
Nici nu mi-am dat seama prima oara ca e manechin  :). Oricum va creati microcosmosul vostru.

Ăla e acolo cu un scop, nu este făcut din lipsă de șuruburi de 14 la mansardă  :lol: Are cam 60-70 kg, forma cât mai apropiată de realitate, îl "aruncăm" prin tancuri și alte spații închise iar apoi îl salvăm. E o parte importantă la drill-uri, ca să fie cât mai realistic. Pe vremuri foloseam cadetul  :baby:, dar erau să îl scape ăștia cu targa pe scări...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

__dir

^ Fain topicul +1!

In companie aveti si nave pentru transport masini?

dan tm

#140
Quote from: TibiV on June 10, 2019, 02:15:21 PM
Inca nu am vazut un film care sa se apropie de calitatea cartii/romanului... Iar in privinta termenilor marinaresti, cartea este nepretuita... Desi vorbeste despre corabii. Veliere. Focul, trinca, gabierul, bompresul etc. etc. etc....

Din vechea navigatie, cea cu corabii au ramas multe denumiri in noua navigatie asta cu vapoare mari, vrachiere, remorchere, cargouri, petroliere, nave militare?

am vazut dincolo la accidente navale termenul ,, evazajul teugii" deci ceva ceva a trecut de la corabii la vapoare ca si parte constructiva, nu doar pupa.

Plus cîrmaciul dibaci. hăhăhă

dan tm

o sa ma uit daca nu am prins eu cumva la orizont zona aia, dar nici mie nu mi s-a parut ca se lucreaza.

@yk17fox, ei avind in vedere partea feroviar care m-a adus pe forum, a fost fain. Partea proasta in calatoriile de azi este ca  nu mai poti valorifica prin poze traseul deoarece ori sint vagoane  la care nu se deschid geamurile ori mai rau , desiro cum a fost la Tulcea.

Am plecat cu 8802 din Mangalia apoi cu 1580 din Constanta si din Medgidia cu 1589.
1589 a stat 30 de minute in Medgidia dupa calatorii sositi cu 1922 dar in final (la fel ca azi) a ajuns la 12.10 in Tulcea.

Intradevar linie este foarte serpuita dar zona e faina. Am fost surprins de cite eoliene sint. sute, sute, poate chiar mii.Problema este viteza redusa.
Microbuzul scoate cam 2 ore sau un pic peste insa nu prea trece prin localitati, de la Tulcea la Babadag o singura localitate, e ciudat.

kitsune

#142
@__dir scuze de răspuns târziu, nu folosesc notificări și fiind pe uscat nu am mai intrat pe aici. Nu, nu cărăm mașini. Avem port-containere, vrachiere, multi-purpose, heavy lift, offshore (PSV, Anchor handling, etc.) și mai nou tancuri petroliere.
@dan tm, au rămas mulți termeni. De la denumirile părților constructive, structurii, punților până la termenii de navigație. Și în română și în engleză. Unii termeni dispar pentru că nu mai au rost, cum sunt cei legați de velatură, apar alții noi, tehnologia mergând înainte. Dar santină (bilge) se va spune 1000 de ani de acum încolo. Sau termenii "internaționali", gen vira/maina.
Teugă (forecastle, fo'c'sle) se folosește și acum, la fel ca pupa, prova, tribord, babord.
Un fapt inedit, mi-am adus aminte de el acum, povestit de un comandant polonez. Se întâmpla pe vreme comunistă, apăruseră deja aparatele walkie-talkie și ușor-ușor se renunțase la "ciocofoane". Nava lor cobora pe Mississippi, cu pilot și echipajul la posturi, inclusiv nostromul la prova, cu ancora pregătită. Walkie-talkie pe analog, ne codate ca astăzi. În radio se aude comanda: "Nostromul, funda ancora" (în poloneză, bine-înțeles). Nostromul repetă comanda, dar totuși întreabă, să fie sigur. Ordinul vine iarăși, răstit de data asta. Omul are inspirația să întrebe numele vaporului și atunci se lămurește situația, comanda era dată de pe alt vapor polonez aflat în zonă. Care ar fi probabilitatea? Mulți din cei de azi, mai ales filipinezii, ar da cu ancora de fund fără să comenteze. Cu vaporul la viteză mare, mergând la vale pe râu.... o manevră de genul ăsta iese rău de tot.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Neufunk

Yk, as avea o intrebare mai sensibila. Inteleg daca nu vrei sa raspunzi.

Cum este salarizarea? Se plateste (relativ) bine avand in vedere munca prestata? Mai merita sa intri astazi in industria asta? Exista diferente intre salariile pentru filipinezi si restul?

TibiV

#144
Quote from: dan tm on August 19, 2019, 12:12:38 PM
am vazut dincolo la accidente navale termenul ,, evazajul teugii" deci ceva ceva a trecut de la corabii la vapoare ca si parte constructiva, nu doar pupa.
Astea vor ramane cat timp mai pluteste vreo nava pe mare..... La fel ca felinarele rosii si verzi.....
Insa NU cauta focul, trinca, gabierul sau bompresul (samd) la un port-container de 150.000 tdw....

Daca vrei navigatie "old times", incearca velierele....
Daca vrei navigatie "new times, based on old times", ia orice avion... Pana si termenii (in engleza) sunt fix aia de pe vremea Reginei Elisabeta I (cam atunci au inventat englezii navigiatia... Se spune ca sunt popor de navigatori... Cacao. Au FOST un popor de cuceritori si formatori ai lumii. Dar le-a trecut....)

Pe de alta parte...
Uitati-va pe harta la tarile care mai au pe steag un mic simbol britanic....
Inteleg ca sunt inca destinatiile preferate de emigrare, si nu doar pentru indo-pachistanezi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#145
^Cum am zis, partea de velatură/catarge nu mai e. Port-container de 150000 tdw? Hai că m-ai provocat să caut pe guagăl, pentru că niciodată nu am avut nevoie să măsor mărimea unui port-container în tdw. Și cred că nimeni nu o face, pentru că în afară de teu și GRT nu găsesc altceva la ele. Dar cred că deadweight-ul este irelevant pentru că aici vorbești de sloturi, degeaba poți căra 140000 t dacă nu încap.

Salariile... Hmm. Nu sunt secrete. Nu prea spun oamenii în general cât au salariu, din diverse motive. Dar o căutare pe site-urile de recrutare îți va spune direct cam unde e piața. Pentru că variază destul de mult, în funcție de cerere și ofertă.

Să o luăm de jos: un cadet câștigă undeva pe la 600$ (600€ uneori dacă e european, dar poate fi plătit în $). Apoi vin pozițiile de jos, ospătar, marinar, wiper, pe la 8-900$. Un timonier, motorist, 1200-1400$, nostromul și fitterul pe la 1500-1800$. Astea sunt la filipinezi, dar nu cred că europenii de est au mai mult. Iar vestici nu am văzut pe funcțiile astea.
Apoi încep ofițerii: un 3-2 punte sau 4-3 mașină pe la 3-4000 (nu fac diferența pentru că ei au același brevet, ofițer de cart, respectiv ofițer mecanic de cart, trecerea de la o treaptă la alta nu mai necesită un nou brevet ca pe vremuri, dar nici diferența nu e mai mare de 5-600$).
Apoi e partea de managerial, adică secundul mecanic și căpitanul, șeful mecanic și comandantul. Primii pot lua între 5000 și 9000$ în funcție de tipul navei (și alți factori) ceilalți de la 7000 la 15000$ tot așa, în funcție de tipul de navă. Pe Bulk și containere mai puțin, pe tancuri petroliere mai mult, apoi și mai mult pe tancuri chimice și offshore. Nu m-am documentat, dar cam pe aici se învârt salariile. În mână. Cine are și beneficii gen pensie, asigurare de sănătate, prime, normal că iese mai bine.
Est asiaticii gen Filipine, Burma, Vietnam sunt mai ieftini și au contracte mai lungi, est europenii și ex-sovieticii sunt mai bine plătiți, vesticii și mai bine.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

mariusj

Uite aici daca te intereseaza salariile din domeniu   http://www.ainostri.ro/ ...vei intelege la ce a zis colegul mai sus salariile, oricum e un domeniu foarte dinamic si e 100% multicultural sa zic asa, eu de ex am avut in echipaj 10 natii, fiecare cu cultura lui, cu emotiile lui, pana la urma exista om si om

kitsune

 :welcome: colega, bine ai venit printre rutieriști și feroviari. Ăștia sunt avizi de "povești vânătorești marinărești", bagă aici cât mai multe!
Irony aside, bine că mai găsesc câte un coleg de suferință. Punte, mașină?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#148
Suntem foarte  :offtopic: dar sincer nu știu unde am putea continua discuția, fiind cel puțin pe două direcții diferite (niciuna legată de Portul Tulcea).
Din câte țin eu minte, calea ferată e făcută de nemți, trebuie să caut perioada, și trecea pe lângă toate așezările, probabil că și e făcută cu minim de poduri și viaducte dar e șerpuită, uneori înconjurând un sat aproape circular. În zonă au fost nemți, de exemplu Cogealac a fost sat de-al lor. Dacă mergi la cimitir vei vedea jumătatea veche numai cu morminte germane. Au plecat odată cu retragerea trupelor germane în al doilea război mondial, poate au fost și deportați, nu știu. Cert este că aromânii au venit din sud acolo, mulți dintre ei încă stau in casele originale nemțești de pe la 1800 poate mai vechi.
Scriu pe bucăți, că am semnalul prost și nu întotdeauna postează. Așa e dacă am vrut vacanță la munte.
Am cunoștințe prin multe din satele de la nordul Dobrogei, fie că sunt armâni din Cogealac sau Tariverde (mătușa mea a fost învățătoare în sat de prin anii 30 și a locuit acolo până aproape să moară prin 2000) sau lipoveni din Jurilovca, zona Deltei (colegi de facultate), ori Tulcea, unde un unchi a predat, navigat la IPO, lucrat la fabrica de conserve când IPO s-a dus. Am făcut jumătate din facultate cu conserve de pește ori preparate trimise "pe autobuz". Și drumul l-am făcut, tren sau auto.
Ai dreptate, șoseaua este relativ dreaptă, trece prin puține localități, Mihail Kogălniceanu, Babadag, Baia, Mihai Viteazul pe la margine și Lumina. Cred că e făcut special așa. Are câteva puncte nevralgice, ca aici și vreo două linii drepte unde s-au produs multe accidente.
Dar este frumos, mai ales prin pădurea Babadag. Și frumos este și când te abați un pic de la el, stânga/dreapta, sunt multe lucruri de văzut sau pur și simplu frumoase. Încă se mai vede pe dealuri fostul sistem de irigații, cu jgheaburi din beton, care aveau un fel de sifonare în dreptul drumului și mai nou eolienele. Multe. Noaptea este o pădure de lumini roșii care pâlpâie. Nu comentez eficiența lor, pentru că sunt subiectiv. Nici estetica. Dar știu că mulți amici au ajuns "rentieri" pentru că le-a picat morișca pe teren. Iar prin Cogealac s-au războit la un moment dat pentru ele.
Păcat că Tulcea e doar un capăt de drum. Orașul era încremenit încă din anii '90, nici acum nu și-a revenit. Nici măcar acvariul ăla nu a adus prea multe și cred că e cam singura investiție din ultimii 30 de ani. În rest, Centrul Civic arată de parcă te aștepți să vezi portretul conducătorului iubit pe blocul de vizavi și să vezi brigadierii și PTAP-iștii cu arme de lemn. Faleza și portul turistic, nu mai zic. Gara... a scris TibiV. Șantierul naval, fie. Poate pușcăria, de-o mai exista.
Tulcea, orașul construit pe șapte coline, la fel ca Roma, dar din păcate, foarte departe de ea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence