News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#120
Păi...  În general accidente la manevre, parâme rupte. O parâmă are cam 8-10 cm diametru, se rupe pe la 95 t. Rupe tot în jur.
Sau spații închise, ne-ventilate. Se face analiza atmosferei și e ok, apoi vine pauza de masă. La 13:00 intră iar în tank, dar cum căpitanul doarme, nu-l mai scoală să facă analize. Și desfac o țeavă cu hidrogen sulfurat. Nici nu au știut ce i-a lovit, i-au căutat când nu au apărut la masa de seară.
Sau fitterul se duce să ia o tablă de oțel de 25 mm. De capul lui, nu spune nimănui. Nu e atent și uită să asigure grămada de table, se mișcă vaporul și alea vin peste el. Game over. Ne-am spart capetele apoi să inventăm un rastel pentru table apoi, fool-proof, indiferent ce ar face, să nu mai cadă.
Ce-am mai avut? :hm: treiar filipinez, pleca acasă, bagajele gata. Mai dă o tură de mașină să vadă dacă a uitat ceva să spună schimbului. Vede podul rulant ne-asigurat. Se urcă pe balustradă să pună piedicile alea, alunecă, se duce până jos.sunt vreo 15-17 m. A scăpat cu viață dar multe oase rupte.
Infarcturi, AVC-uri, orice boală care necesită spitalizare rapidă e pentru noi fatală dacă suntem în mijlocul oceanului. Ok, o apendicită o pui la gheață și bagi tare spre țărm. Dar cine se bagă la un blocaj renal sau la o ocluzie intestinală? Oricât ne-ar pregăti, nu suntem medici. Și nici medicină remote nu poți face. Da, îl suni pe medic, ai mailuri, poze, defibrilatorul e automat, vorbește cu tine  :lol: are și EKG, dar totuși, eu parcă am o reținere să fac o puncție pleurală, dacă mă trezesc in plămânul omului?

LE: uneori nu te poți lupta cu prostia omenească. Tot la noi, s-a găsit unul să se antreneze pentru scufundări. În piscină. Noaptea pe la 4, după cart. L-au găsit dimineața.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#121
https://www.mlit.go.jp/jtsb/statistics_mar.html o statistică anuală la japonezi
https://academic.oup.com/occmed/article/64/4/259/1464740 un studiu pe flota britanică și  mondială făcut de Oxford

Da, din câte văd, tendința e în scădere, dar e pe la 20-25 de decese la 100000 anual în flota comercială. Și noi suntem în medie. Dar am avut ani fără decese, doar cu răniți grav. Trebuie să caut statisticile interne dar e duminică seara și azi am tras iar toată ziua.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

#122
^^ regula nr1 invatata cand m-am suit prima data pe Mircea capul la cutie, am dat cu capul de o chetsie de lemn de pe o funie , a tasnit putin arteziana rosie :))))

regula nr 2. nu pui mana pe ceea ce arat a cablu metalic, patita pe Ferdinand cand m-am umplut de unsoare  :lol:

kitsune

 :lol: de obicei le scriam cu vopsea, "Loc de dat cu capul" că generații întregi loveau acolo.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

Ceva de genul asta?


Earthchild

Quote from: yk17fox on August 04, 2019, 01:35:30 PM
Apropo, îți place manechinul? Drill dummy? I-am creat și lui o personalitate, deh, nu mai avem toate șuruburile strânse

Nici nu mi-am dat seama prima oara ca e manechin  :). Oricum va creati microcosmosul vostru.
Flota asta de 130 de nave ce armatori are?

kitsune

La ce te referi când spui armatori?

Da, probabil @Harry s-a dar cu capul de un "scripete" din ăla  :D
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

Armatori, proprietari, franchisori sau cum s-or numi... "Administratori" de flota.

kitsune

#128
Păi. Armatorul e proprietarul navei. Azi, nu mai știe nimeni cine e proprietarul, nava e o firma cu răspundere limitată, înregistrată printr-un offshore din Panama, Cipru sau mai știu eu. Firma respectivă are acționari, sau e cu "la purtător", cine știe?.
Dar, există un operator și în principiu asta facem noi, operăm navele altora. În diverse stadii, full management, doar tehnic, doar personal (echipaj), combinații intre astea.
Noi, ce avem in management dăm în închiriere (charter) către companii care au nevoie. Charter-ul se ocupă de angajare, Marfă, etc. Îl poate sub închiria, depinde de contract.
Avem nave cu un singur proprietar, avem serii de nave de la câte o firmă. NYK, japonezii, ne-au dat vreo două in management, mai avem de pe la Maersk vreo 6-8, tot in management tehnic si echipaje, ei se ocupa cu marfa. Oldendorf ne-a dat câteva, dar doar echipaj le dam, fara top 4. Si mai sunt multe, chiar nu le știu. Si sincer, nu contează, mă duc la munca si același lucru îl fac, doar raportările sunt uneori duble, triple, au formele lor speciale uneori.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#129
Ieri am avut parte de scafandri. Cam low-cost. Și rezultatele tot low-cost, n-am înțeles mai nimic din filmele făcute de ei. Dar nu au fost angajați de noi ci de charter, așa că mi se rupe.





Ca un făcut, exact în locul ăsta, dar astăzi dimineață, a căzut un camion (sau utilaj ceva) de pe cheu, în apă. Azi erau 1000 de indieni acolo. Șoferul și cei doi pasageri au scăpat, chiar dacă unul nu știa să înoate. Băieții noștri le-au aruncat colace de salvare. Stau pe fază să văd când scot mașinăria  :lol:

Pentru un motiv oarecare, nu pot folosi uploaderul API, așa că mi-am făcut cont de imgur și cred că am urcat pozele la rezoluție maximă. E greu de pe telefon...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Uploaderul API mai crapa din cand in cand. :)

Deci practic în fiecare zi ai parte de cate-o surpriză, de ceva neprevăzut.

kitsune

#131
Welcome to my world!

Între timp a început operațiunea de salvare/căutare a vehiculului înecat. Tot scafandri, mai low-cost decât ăia de ieri. Sunt foarte curios ce macara or să aducă.

În plan îndepărtat un Mahindra Bolero double-cab


Cu cască, fără cască, șlapi să fie, că deh, Safety First


Stai în apă, nu te plouă



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#132
Începe operațiunea de extracție





Și în exclusivitate, captură de ecran cu amărâtul care nu știa să înoate, agățat de piciorul cheului (din video-ul făcut de filipacii mei).




Powered by API/PUM imgur uploader

Gata, s-a terminat cu bine. Nesperat de bine având în vedere lipsa totală de noțiuni de siguranța și protecția personală și a muncii de care au dat dovadă indienii. Oameni sub brața macaralei, șlapi, lume peste tot, cinci inși care dirijează macaragiul, plus o aducere la orizontală cu emoții. Noroc, mare noroc că s-a terminat cu bine. Și că cei trei erau într-un încărcător frontal fără cabină, așa au putut scăpa repede. Chiar mă miram cum a ieșit ăla de nu știa să înoate. Ganesh, onul cu cap de elefant, zeul norocului la indieni, a fost pe fază zilele astea.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

Cumva ot: in alte domenii culorile castilor semnifica pozitia/functia purtatorului. La mineri casca neagra - miner/ajutor/vagonetar, galben - maistru, alb - inginer, rosu - artificier. Exista si la voi asa ceva? Ca prea poarta toata lumea alb  :D
A propos, la constructori cum e?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ciprebbe

La UMB  portocaliu la muncitori, alb la ingineri.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe