News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

 :D cum am spus. Știu să înot. Dacă știam să zbor mă făceam pilot.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

 :lol: :lol: :lol:

O sa-i rog pe toti pilotii pe care ii cunosc (nu putini...) sa imi faca niste demonstratii de zbor individual...
(Nu si marinarii, caci inotul in apa il stiu si eu.... ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

@ionut vaporasele alea turistice sunt un fel de autobuze plutitoare
Nimic nu se compara cu experienta pe un velier mic de 10-12 m :D Bine si pe unul mai maricel e ok, iti iei un pahar de vin si te bagi la somn pe plasa de sub bompres :D

Ionut

^ Da, daca zici de ala din Venetia cam asa era, un autobuz pe apa. Dar in Suedia (Stockholm-Vaxholm) si in Italia (Napoli-Capri) erau feriboturi/vapoare serioase.

kitsune

Astea?

Vaporetto


Napoli - Capri ferryboat


Stockholm-Vaxholm
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Alea alea. Vaporetto. :lol: Tin minte ca am stat jos, pe puntea (asa se cheama?) de la nivelul apei. Parca avea totusi si o punte superioara? La Capri cam asa era ambarcatiunea, cam ca asta din imagine. Dar la Vaxholm am prins ceva modern, astea vechi, old-school, erau "trase pe dreapta", la cheu. Cam dezamagit, voiam ceva special, dar si feribotul modern a fost OK.

kitsune

Punțile sunt numite.... Cum le vine lor. Dar în general una din ele este puntea principală (Main Deck), cea care "închide" carena să spunem, cea care este cea mai de sus ce e continuă din prova in pupa. Deasupra sunt punțile superioare (Upper decks), dedesubt cele inferioare. Uneori au litere. A deck, B deck... alteori au diverse denumiri, puntea bărci (lifeboat deck), puntea etalon (Compass deck sau Monkey island) si tot așa. Puntea de comandă e cea cu timoneria (Bridge sau Comanda de navigație). La pupa e "poop deck" de la "poupe", nu de la 💩.
Sub puntea principală de obicei au numere, 2nd deck, 3rd deck, apoi bottom floor (??).
La militari și pe veliere sunt alte denumiri. La pasagere la fel. Acolo e cu sun tan, promenade, etc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#112
Știu că e agasant, dar nu mă pot abține  :lol:
Încă un video pentru băieții mari și jucăriile lor:



Măsurarea frângerilor la arborele cotit. Ce se vede acolo e carterul, arborele cotit și biela. Capul de cruce și tija pistonului le-am filmat separat, dar iar e upload-ul prost. Am incercat un zoom pe comparator, dar nu prea merge cu telefonul și cu mănuși.

Filmul 2:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Voi pe nave trebuie sa stiti cate putin din fiecare chestie? Adica fiecare stie, de principiu, tot despre toate? :D

kitsune

#114
"Un bun inginer nu trebuie să știe multe, trebuie să știe unde să caute"  :lol: :lol: :lol:

În realitate... Trebuie să știi multe, despre toate. Pentru că nu poți chema platforma dacă ai rămas în drum. Ok, se poate face și asta, dar costă inimaginabil de mult.
Iar jobul meu aici, pentru care mă plătesc ăștia, e să duc uzina asta plutitoare dintr-un colț al lumii în altul, în bune condiții și fără întârzieri. Și între timp mai îmi uzez neuronii încercând să văd de ce windows-ul instalat virtual peste un Ubuntu nu vrea neam să printeze pe remote, sau îi opresc sângerarea motoristului care a luat o muchie de flanșă în cap, sau pregătesc un raport pentru noul superintendent, căruia îi e mai simplu să trimită un mail decât să caute informația în calculator. Am pornit barca de salvare, mi-a bubuit o baterie. Am făcut un exercițiu de salvare a unei victime din tanc și s-a bușit răcitorul de apă. Toate astea și multe altele s-au întâmplat săptămâna care a trecut.
Azi e duminică  :lol:, facem analize la ulei și la apă, am de completat rapoartele săptămânale, au venit patru inspectori indieni să ia mostre din 200 de locuri, am doi noi membri în echipă veniți aseară, din care unul e cadet și trebuie să îi arătăm pe unde să meargă și pe unde să nu pună mâna  :lol:. Tot azinoapte mi-au îndoit o trepină de aluminiu și mă chinui să găsesc o soluție să o reparăm (nu avem sudură în atmosferă controlată la bord), deja mă doare capul și e abia prânzul. Mâine dimineață vin scafandrii să inspecteze pe dedesubt. Și ce-o mai fi. A, provizii și pleacă comandantul și căpitanul la doctor, deci rămân jupân peste toate, cu comunicațiile și ce oficiali or mai veni. Și vreau să fac o poză macacului ăla de se plimba ieri pe cheu agale!!! E jungla la 200 m dar nu am fost pe fază să am aparatul la mine.




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

#115
De ce nu l-au luat și pe bietul motorist la doctor?

PS: îmi plac la nebunie postările, yk17fox! (btw, de unde vine username-ul?)

kitsune

#116
Eram în radă. Vremea nu era grozavă, nu riscam un transfer la barcă pe marea aia. Și m-am trezit cu el cu capul plin de sânge și o cârpă peste, eu eram în camera de comandă, nici nu mai știu ce făceam. Era cred 8:30, doar ce fusesem unde lucrau ei, demontau o țeavă, totul ok, prinsă în palan, zic, hai că mă apuc de ale mele. Eh, a doua țeavă n-au mai scos-o cu palanul, au zis că merge cu mâna.
Îți dai seama că am sunat instant la doiar să deschidă spitalul, eu îl curățam el cauta medicamente. Apoi el l-a bărbierit rapid (nu mă bag aici, nu e domeniul meu) și eu l-am luat cu apă oxigenată, apoi unguent cu antibiotice, și apoi "superglue" dinăla medical, plus strip-uri să țină pielea să se prindă. Ce vezi acolo e undeva intermediar, înainte de "lipici".
Acum e ok, are aproximativ o săptămână, nici nu o să îi rămână urmă. Ce să-l mai trimit la doctor. Nu a fost impact puternic, dar muchia era tăioasă rău. Câțiva cm mai la vale prindea un vas ca lumea de sânge, dar n-a fost să fie. Ieșea nasol. Am avut și dinastea, dacă te uiți în filmulețul meu de mai demult vezi evacuare cu elicopterul.
În mod normal nu e treaba mea, cu toate că toți avem cursuri de prim ajutor. Căpitanul e "asistenta" oficial, cu doiul de la punte delegat să aibă grijă de spital și inventar la instrumentar și medicamente, bucătarul și ospătarul "brancardieri" și cărăuși de echipamente (oxigen, truse, defibrilator, etc.). Dar căpitanul era ocupat (oricum e un rus "consumator" de samagon pe care nu l-aș lăsa să-mi taie o unghie), iar omul a venit la mine, e subalternul meu, e responsabilitatea mea.
Lunile petrecute pe mare cu alți 19 oameni cimentează niște relații de camaraderie, mai ales cu cei cu care te vezi zilnic, opt ore pe zi. Chiar daca sunt funcții și ranguri, la o adică viața ta e în mâinile celuilalt, e greu de explicat celor de la uscat. Aici o mică eroare poate însemna diferența dintre viață și moarte. Cred că săptămânal avem câte un incident în flotă, lunar poate câte o repatriere. Dacă trece un an și nu a murit nimeni e un an excelent. Și crede-mă, proceduri și analize de risc și check-list ca la balamuc. Dar e de ajuns o secundă de neatenție. Cum am spus, cu cinci minute înainte fusesem lângă ei, procedau corect, sarcina în palan, echipamente ok, rutină, nimic special ce nu mai făcuseră. Și nici nu ii grăbea nimeni, nu era nici aproape de pauză. Au zis că nu merită să mai pună palanul pentru 30-40 kg de țeavă.
User-ul? O succesiune de litere și cifre  O:-)

Apropo, îți place manechinul? Drill dummy? I-am creat și lui o personalitate, deh, nu mai avem toate șuruburile strânse
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Wait, what?! O repatriere în fiecare lună, în medie, în toată flota? Repatriere cu picioarele înainte? Vai de mine, dar asa mari sunt riscurile? Cat de mare e flota? Cati oameni aveți? Dacă se poate spune, daca nu e ceva secret comercial.

kitsune

Nu cu picioarele înainte, doamne fere'. Nu. Decese avem unul, două pe an, poate nici unul.
Repatriere cu inapt de muncă, poate un deget rupt, poate o intoxicație, hernie, pietre la rinichi. Și accidente mai grave, arsuri, opăriri, fracturi. Am trimis la spital cu barca pentru apendicită chiar, acum un an doi, tot motorist de-al meu. Foarte atipică, nu avea niciunul din simptomele normale, doar niste dureri la nivelul stomacului, dar am zis să nu riscăm. Și era la câteva ore de o peritonită, din spital a plecat acasă, noroc că eram aproape de port.
Flota e mare. Și se tot mărește. Nu știu, vreo 5000 de oameni? Vreo 130 vapoare. Plus încă o companie de tancuri petroliere cumpărată recent și o ramură de heavy-lift.
Problema majoră era până acum că nu toți oamenii erau ai noștri, luam de la vreo 3 agenții de crew management. E greu să îi aduci la un standard.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Bun, chiar mi se părea mult un deces pe lună. Si unul pe an e mult. Un deces anual din 5000 angajati... e o meserie periculoasa. Am văzut pe Discovery multe episoade din Deadliest Catch. Nebuni băieții aia pe de pescadoarele de crabi din Marea Bering. La tine ma gandesc ca nu sunt aceleași riscuri dar oricum, e periculos.