News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Epiphania, IMO 9582116, pavilion Bermuda. 80276 tdw (grain 95172 t). Manager grec, echipaj filipinez.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

^ Vrachierul, când cară grâne, poate depăși deadweight-ul "afișat"?

dan tm

Probabil cînd cară seminte se fac altfel calculele de incarcare. Mai difera si anotimpul ca vorba aia, mai stau de la recoltare pînă în primavara si în siloz.

La fel ca la camioane sau vagoane, in acelasi volum al benei sau al vagonului una e sa cari floare soarelui alta e sa cari porumb. Conteaza umiditatea boabelor, greutatea hectolitrica,(densitatea semintelor)

De fapt m-am complicat cu explicatia asta cînd e mai simplu de zis: cu un sac de porumb îți cam rupi spatele,(dupa recolatare mai ales) pe cînd cu acelasi sac dar cu floarea soarelui mergi repejor. (Primavara deja e altfel)

kitsune

Nu Dane, nu e vorba de densitate ci se modifică volumul. La unele vrachiere este permisă folosirea tancurilor superioare de balast ca să care cereale. Au niste autoclave speciale care se deschid, in așa fel încât să comunice tancul cu magazia.
Problema mare la cereale e stabilitatea. Dacă nu umpli corect magazia și rămân zone libere, cerealele se comportă cam ca apa cu suprafețe libere, existând riscul de deplasare (deci afectare a stabilității). E un fenomen asemănător lichefierii la mărfurile ude (in general minereuri), din cauza căruia s-au dus multe vapoare la fund. De aceea vapoarele care au certificat de transport de cereale au magaziile "inclinate" la partea de sus, pentru auto așezarea mărfii (self trimming), evitând suprafețele libere.
La încărcarea cărbunelui, uneori se folosesc buldozere care să împingă marfa in zonele unde nu ajunge loader-ul. Nu îmi aduc aminte să fi văzut buldozere la cereale (nu am mai carat de vreo 15 ani).
Apropo de buldozere, acum vreo 6 ani a fost o fază antologică într-un port columbian, am fost "de față" de la câteva mile distanță și prin VHF
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dragos76

#994
Kitsune, la ultima replică ai fost exact ca Șeherazada, care când era povestea mai în toi, veneau zorile și se oprea :).
Așteptăm nerăbdători continuarea!

kitsune

 :lol: Mai trebuie și să muncesc. Și la muncă nu am net, doar in pauze. Iar cum e mult de scris... nu ajunge o pauză, trebuie să aștept terminarea programului, adică peste vreo 2 ore. Până atunci, ceva cu stabilitatea la grâne:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Mda, s-a constipat satelitul între timp, am rămas fără net o perioadă...

Deci: acum mulți ani, Columbia exporta cărbune prin două porturi concesionate (probabil că folosea mai multe, dar eu in astea am fost), Puerto Drummond și Puerto Prodeco. Porturi e mult spus, pentru că de fapt încărcarea se făcea la ancoră, barje aduceau cărbunele și niște macarale plutitoare le transferau la noi. Țin minte că macaralele aveau nume de doamne, Doña Lucia, Doña Sophia și așa mai departe, iar dacă vântul era peste 25 kn (parcă) întrerupeau încărcarea. Dacă trecea de 30 plecau la cheu. Am tras așa vreo două săptămâni, noi fiind în Prodeco.
O navă soră a venit la Drummond (concesionat de o firmă americană), aia aveau macarale mai bune, nu se opreau la vânt. Distanța dintre cele două zone de ancoraj e mică, câteva mile, așa că zilnic vorbeam cu colegii prin UHF-urile companiei (care au bătaie mică, uneori prea mică), eram la curent cu ce făceau ei și invers.
In fine, într-o zi ne-am luat la revedere, ei terminând de încărcat. Au ridicat ancora și s-au mutat in zona de inspecție, unde scafandri militari columbieni inspectează nava să nu aibă atașate pachete cu "prafuri" pe dedesubt. Când, vedem colegii că ridică ancora și se întorc la locul de încărcare. Ne-am spus că au găsit ăia ceva și acum îi iau la puricat. Bărci, agitație, etc., clar ceva se întâmpla. Apoi a apărut o macara și au început să descarce cărbunele.
Am aflat prin radio, dar mai târziu am navigat cu comandantul de atunci și mi-a povestit direct: columbienilor nu le ieșea la socoteală un buldozer. Așa că au investigat ei și le-a ieșit că ar trebui să fie undeva pe navă. Au venit cu bete lungi de bambus și au început să sondeze ultimele magazii încărcate, dând de el în magazia 1. A trebuit să îl dezgroape de acolo și apoi să pună marfa la loc. Cum au reușit să uite de el și să îl acopere, nimeni nu știe. Dar nu părea un caz singular, pe una din barje era un buldozer cu senilele in sus, deja recunoașteam barja aia de la distanță. Am întrebat, mi s-a răspuns că îl scăpaseră la baltă și era compromis. Dar nu puteau să îl lase la mal că trebuiau să facă o căruță de acte, așa că era mai simplu să îl care cu ei și să pretindă că funcționează. Epic.
PS: cred că pot săpa după niște poze, dar nu azi
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

 :lol: :lol: :lol:

Fabulos!...

Ne lipsesc mult povestile tale...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

În general se zice, pe bună dreptate, că navigatul (dacă tot e sa fim "on topic") pe net te cam tâmpește, că spre deosebire de citit nu mai ai parte de a gusta și din lumea imaginației autorilor de romane.
Ei bine, topicul ăsta e excepția foarte fericită la afirmația de mai sus :). Cred că doar niște povești cu pirați ar mai lipsi (și nu m-ar mira ca să ai și din alea, dacă nu din experiența proprie, măcar "la mâna a doua").

Earthchild

#999
Nu stiati inca? Captain Phillips a fost inspirat dupa un voiaj al lui @kitsune!

kitsune

Eu zic să căutați mai în urmă, că am pus poze cu Maersk Alabama pe undeva.

In ce privește pirații, mda, am fost de vreo două ori mai aproape decât mi-aș fi dorit, adică momente din alea cu cârcei la mușchiul circular dorsal, prin apele somaleze. Că de furtișaguri din astea pe la ancoră cu urâți cu macheta urcați pe bambus am pierdut șirul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Vineri au fost rapiți unii în Golful Guineei, inițial s-a crezut că sunt și români printre ei, dar s-a dovedit mai apoi că nu:

Ministerul Afacerilor Externe precizează că nu s-au aflat cetățeni români la bordul navei ,,Davide B" de la bordul căreia pe 11 martie au fost răpiți 15 marinari, deși inițial liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihalcioiu, a spus că printre cele 21 de persoane de la bordul navei se aflau și români.
hotnews.ro

tom_sawyer

Nava Vasaland, trei escale pe săptămână pe ruta Karasu (Turcia) – Portul Constanța

Pe 4 februarie 2021, sosește în portul Constanța nava Vasaland, navă care deservește linia maritimă RO-RO pe ruta Karasu (Turcia) – Constanța. Săptămânal, Vasaland va face 3 escale în portul Constanța, din două în două zile.
Nava are o lungime de 155,10 metri, lățime 25 metri și este construită în 1984 în Finlanda.
Linia de transport maritim se numește Sea Lines, agentul navei va fi MLH Shipping Agency.
Linia Karasu - Constanța a fost testată în aprilie 2020, cu o escală pe săptămână.

Portul Karasu este cel mai mare port RO-RO din Marea Neagră, principal centru al Turciei privind transporturile spre Europa Centrală.
Acest serviciu maritim scurtează timpul de tranzit pentru mărfurile care circulă pe șosele între Turcia și Europa Centrală și de Est, fiind o alternativă mai sigură și mai ieftină de transport decât transportul rutier.








https://www.facebook.com/pg/ConstantaPort/posts/

kitsune

#1003
După lupte seculare cu internetul chinez...



Este clipul meu preferat până acum, are de toate, nori, ploaie, apă curată, apă murdară, insule, etc. Chiar am rămas surprins când l-am descărcat din cameră și l-am văzut prima oară ce fain se văd norii.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1004
Și pentru că merge 5G chinezesc incredibil de bine azi (și vpn-ul), urc și un pic de mare albastră



Din păcate filmele astea vor fi ultimele făcute de la fereastra cabinei din babord, de la puntea D. Poate doar să mai prind plecarea de aici, pe fluviu in jos și cam gata. Din vară se va schimba decorul. Sper.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence