News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

 :lol: :lol: :lol:

Multumim pentru lectia de chineza!...

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

I don't speak chinese  :lol:

PS: Asta e traducerea a ce a spus kitsune...  :D
(traiasca Google translate...)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

kitsune

#978
Mulțumesc @Earthchild  ;)

Eu am intrat aproape zilnic pe forum, în măsura timpului liber, doar că "anonim". Trebuie să fiu foarte atent cu browserele, ieri am pierdut 25$ in 30 de secunde, că nu debifasem nuș'ce opțiune de știri din Opera și s-a trezit să le tragă, s-a dus dracului soldul.
Dar am zis să nu vă plictisesc cu ale mele, mai ales că nu prea am multe chestii de infrastructură de povestit, mai mult povești marinărești...
Totuși, pe scurt:
Am trecut de oprirea la Singapore, pe 30.12 - 01.01, cumva întinsă pe 3 zile calendaristice, dar ca durată doar puțin peste o zi. Nebunie mare. Ca de obicei, provizii, piese, materiale, combustibil, servicii. Plus un nene inspector indian la vreo 60 de ani (m-a întrebat câți ani îi dau, am spus 75, s-a ofticat) care ne-a făcut creierii franjuri, cum numai un birocrat adevărat o poate face (e genetic la ei, dar și dobândit).
A urmat apoi un drum până în China, bulău non stop (știți de fapt, că au apărut pe la știri cu echipaje salvate, unul din salvatori fiind de la noi din companie), am tot dat de plute de salvare în derivă.
Apoi o ancoră de vreo săptămână la chinezi, cu ridicat ancora și mers 3 ore doar ca să ne întoarcem încă 3 pentru că e ceață. Am repetat "exercițiul" ăsta de câteva ori de ni s-a acrit. Ultima oară am mers, ne-am întors, am lăsat ancora și după jumătate de oră am ridicat-o iar și apoi am mers iar 3 ore până la pilot, noroc că s-a ridicat ceața și am intrat în port, altfel strângeam de gât pe cineva. Nu cred că vreți să vedeți fișa mea cu "rest hours" pe ultimele zile (și eu cosmetizată la greu, altfel ne leagă ăștia).
Pe lângă telenovela cu "dezbracă-te că te ***, îmbracă-te că nu te mai ***", onor proprietarul navei a decis că vrea să o vândă, împreună cu surorile ei, grecilor (care greci deocamdată ne închiriau). Plus un audit intern (remote) că era în range. Plus Lolek și Bolek ai mei ăia tinerei (juniorii mecanic și electrician) care au primit sarcina să schimbe un senzor și un contactor la fosă, au sfârșit prin a da căcăstoarea pe dinafară, inclusiv într-un motor electric care era sub tensiune și a făcut "poc". Deci, la cate aveam pe cap a trebuit să mai stau 3 zile până pe la 11 noaptea să fac o improvizație (de care sunt chiar mândru) ca să nu ne aresteze chinezii.
In port au băgat macaralele alea mari de 75 t din poza de mai sus, ne-au gătat într-o zi. Dar oricum nu era timp de somn, că am avut iar materiale, provizii, scafandri și un surveyor chinez care mi-a sondat toate tancurile (pentru schimbul de proprietar) și ulterior mi-a făcut o căruță de belele. Am zis de audit? Prin telefon, cu video urcate pe WhatsApp (câteva am pus pe YouTube, că nu mai vroia ăla să le trimită), cu tot felul de întrebări și etc....
Acum am plecat, de vreo 2 zile, m-am mai odihnit. Până când a venit unul de la tehnic că vrea UTM la o țeavă (am primit aparatul aici, cu manual in chineză), ăla cu auditul lui vrea nuș'ce documente, s-a spart o țeavă de sondă și avem vreo 800 t de apă în magazia 9 (trebuie să văd cum urc fitterul acolo, că e sus tare), iar băieții contabili cu vânzarea lor m-au disperat cu calculele tuturor fluidelor de pe vapor, că le dădea cu virgulă din cauza idiotului de surveyor chinez dar și din cauza creierului lor de găină. Auzi, facem statement pe cantitatea de ulei, in metri cubi și vine ăla și zice: "puteți trece și cantitatea în litri?". Păi să nu îți iei un baros de 5 kile și să îi faci o vizită pe la birouri când se termină pandemia?
In fine, mergem spre australieni, băgăm tare că vrea grecul să ajungem până pe data de ..., o să îi cadă fața când vede că am consumat 55 t de păcură azi. Dar avem 14,7 kn, zburăm nu altceva. Merem la sudul Australiei, unde e Stonehenge ăla nou. Păcat că nu merge coborât, cu pandemia asta, data trecută m-am plimbat la greu prin zonă.

A, și mi-a explodat un ventilator, că i-au intrat niște fiare la pale, altă distracție...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#979












Powered by API/PUM imgur uploader

A, și o pompă de injecție printre altele, se vede elementul, două poze mai sus ^
Iar chestia aia din cutia albastră din poza a doua e o cămașă de principal. 5,3 t.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

Oare pe birocratul indian nu il putem angaja in Ro? Nu de alta dar cu birocrati...doar alti birocrati pot lupta,
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdymol

Am și eu o curiozitate, că văd că scrii foarte des despre tot felul de reparații ce trebuie făcute non-stop: așa e în general pe vapor, sau aveți voi ghinionul să lucrați pe un vapor care mai funcționează doar prin cârpeli și care ar avea nevoie de o revizie majoră? Sau proprietarul (cel vechi) e atât de zgârcit încât doar cârpește ce pică, nu plătește pentru întreținere preventivă?

Legat de birocrație, se întâmplă peste tot.

  • Lucrez la un proiect în Ucraina. Le trebuie la ăia o tonă de documente, procese verbale etc. pentru toate prostiile, toate documentele în original, toate semnate de ambii directori ai firmei. Au fost atât de multe în ultimele săptămâni că astăzi mi-au făcut procură să pot semna doar eu pe ele, că ei s-au săturat să îi tot stresez cu autografe
  • Lucrez pe un alt proiect unde clientul final e o companie petrolieră de la vecinii din vest, iar contractor principal e o companie germană cu 100k angajați și cirfă de afaceri de zeci de miliarde. Preferă să întârzie proiectul în diferite faze, chiar dacă îi costă în plus, doar ca să aibe și ultimul document in ordine. Mă și mir cum funcționează companiile astea, în sensul cum pot fi profitabile, când le mănâncă birocrația.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

#982
Ce să zic. Navele astea pe care îs acum sunt bune, bine făcute, relativ solide. Făcute în Coreea acum 11 ani, când încă nu era criză (in sensul că proiectul și contractul sunt dinainte de criză). Dar totuși, au 11 ani. Inevitabil apar probleme.
In general avem mentenanță. Apoi sunt reparațiile datorate vechimii, uzurii, coroziunii, etc. Și a treia categorie sunt stricăciunile cauzate de operare, in general la descărcare, balustrade rupte, îndoite, scări făcute vraiște, țevi de sondă sparte, etc. (vaporul pe care am fost acum două contracte a pățit-o in toamnă la chilieni, le-a căzut loader-ul pe un capac de magazie și l-a strâmbat).
Ce e greu de explicat pentru cei de la mal e imensitatea unui vapor. Nu poți înțelege până nu mergi efectiv, cât de mare și complex e. Pe vremuri eram pe un cargou de 8850 tdw românesc în șantier la Midia pe doc. Și a venit un coleg de liceu cu prietenii, i-am plimbat prin mașină. Au rămas uluiți de dimensiuni. Am pe undeva o schiță comparativă, am făcut-o tocmai pentru asta. Dar acum s-a terminat pauza de cafea și am treabă....

Revenind. Ownerul vechi (german) nu a făcut rabat la buget. Într-adevăr, spre final a cam dat de fundul sacului și trebuia să justificăm cheltuielile mari. Nu e treaba mea asta, ci a superintendentului, el trebuie să fie atent să se încadreze în buget. Treaba mea e să meargă vaporul, să poată opera și să respecte regulile (de toate felurile, altfel ne arestează și ne scade ratingul și pierdem bani). Și nu mi s-a întâmplat niciodată să am nevoie de ceva important și să refuze. De exemplu mi s-a ars un motor electric de la o pompă de balast (de fapt nu chiar ars, l-am făcut să meargă, dar se încingea), de vreo 300 kW la 440V. Mare, 2 tone. Am comandat, a venit din Germania in Olanda, 15000 € plus transportul. Dar fără el pierdeam 40000 $ pe zi.
Ziua de ieri mi-am umplut-o cu UTM la o țeavă, că vroiau ăștia urgent un raport, vreo 500+ de puncte de măsurat, mi s-a acrit.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Quote from: ciprianb on February 17, 2021, 04:12:24 PM
Multumesc pentru raspuns!

Desi nu am specificat, ma gandeam doar la marfurile vrac. E logic ca pentru lichide sa ai pompe, iar la containere e clar. Dar pentru marfuri vrac eram nedumerit, acum m-am lamurit  :D

continuare de aici

Mai există categoria de "general cargo", care e un pic mai specială să zicem. Navele alea sunt foarte flexibile, pot căra cam orice. Și vrac, și containerizat, și breakbulk, și paletat, saci, etc. In general sunt nave mici, de la 2000 tdw și până pe la 60000 tdw, cu macarale (sau bigi pe vremuri, așa numitele "nave cargou de mărfuri generale" din flota noastră). Ce e important acolo e versatilitatea (și pentru asta e nevoie de echipamente). Pot încărca/descărca cu mijloacele bordului, uneori au grab-urile lor proprii (adaptabile pentru mărfuri vrac ușoare sau grele), au ventilație la magazii pentru cazul in care marfa trebuie ventilată, au forma magaziilor adaptată pentru cereale, au tancurile de balast calculate pentru o stabilitate bună indiferent de natura mărfii, au gura de magazie suficient de largă pentru marfa de gabarit mare, au pescaj relativ mic și așa mai departe.
Cu nave de genul ăsta am dus: orez și susan în saci (plus nu mai știu câte feluri de condimente), porumb, soia, rapiță vrac, minereu și cărbune, tot vrac, ciment, vrac sau în saci mari de (cred) o tonă și ceva, fier vechi, tablă (de toate felurile), sârme, țevi, lingouri (?? așa le-o spune - "steel slabs") de otel de cca. 30 t, sulf, clinker, zahăr, mâncare de animale (peleți),  cherestea, bușteni (unii așa de mari că trebuiau băgați oblic pe diagonala gurii de magazie), containere, autobuze second-hand și câte și mai câte
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Cred ca le spune tzagle!
:)

kitsune

Merci. Cu toate că am impresia că țaglele sunt deja prelucrate cumva, eu mă refer la lingoul brut care iese de la turnătorie. Țin minte că le lăsau o zi-două pe cheu să le mai scadă temperatura, dogoreau când te apropiai de ele. La Lazaro Cardenas în Mexic, unde turnătoria e "după colț". Bucuria noastră era că aveau 32 t, deci peste SWL-ul macaralelor noastre, deci mai puține bătăi de cap, plus că făcuseră grevă mexicanii și produceau doar cât să nu oprească fluxul tehnologic, așa că stăteam câte două săptămâni până umpleam vaporul. Din păcate asta însemna o gaură serioasă la buget.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumbravaandrei

Da, tot tagle le spune si celor care ies din turnatorie. Curios ca le transportau inca "calde" pana la doc, ca atunci sunt cel mai sensibile la vibratii/microfisuri si de obicei se racesc intr-un mediu controlat. 

kitsune

Nu erau la 1000 de grade, poate sub 100. Oricum prea calde să riscăm să le băgăm în magazie și să folosim lemn la fardaj. Stăteau pe cheu stivă până le încărcam. Oricum le duceam la americani, poate că ei le topeau iar, nu le băgau la laminat, sincer habar nu am.
Îmi pare rău că pe vremea aia nu era așa de facilă fotografierea cum e acum. Multe lucruri au rămas doar in amintire.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Ce pot sa-ti spun eu e ca toate fierataniile nefinisate ce urmeaza sa fie laminate in produse finite se numesc tzagle...
Privind temperatura iarasi pot sa va spun ca sinele de cale ferata iesite din laminor se depoziteaza fierbinti afara pentru a se raci lent scopul fiind <calmarea> otelului si eliminarea tensiunilor interne.
Ca fapt divers laminatele fierbinti genereaza radiatii infrarosii puternice, chiar daca par oarecum reci, daca te asezi pe ele cu fundul poti suferi <arsuri> interne grave, e ca si cum te-ai aseza cu dosul intr-un cuptor semi-incins, e nashpa rau de tot...

tom_sawyer

#989
Ce nave mai ajung pe la noi:

Efectele secetei de anul trecut: Pentru prima dată, România va importa semințe de floarea-soarelui din Argentina. În total, 95.000 de tone vor ajunge în porturile românești.

35.000 de tone de semințe de floarea-soarelui vor fi încărcate pe nava Ephiphania și vor pleca spre România, din portul argentinian Necochea, în data de 14 martie, potrivit Agricensus, o agenție de raportate în domeniul agricol.

În plus, alte 60.000 de tone tot din Argentina au fost alocate România, urmând a fi livrate ulterior.

economica.net

Sa vedem si nava, vrachier cu capacitate de incarcare ~80.000 t: